Ducati 749 hakkında düşüncelerinizi alabilir miyim?
Kullanan var mı?
Ducati 749 hakkında düşüncelerinizi alabilir miyim?
Kullanan var mı?
An itibariyle sahibinden.com'da 5 adet ilanı olan motordur, görüntü hojdur
Görüntüsü güzel adı olan bir alet. Ama yedek parça konusunda feci cep yakar maaş filan bırakmaz. Ayrıca fiyatları Ducati olmasından kaynaklı eski model olsa dahi yüksek. O parayı haketmiyor mu dersen hakeder ama parası olana hakeder ne yazık ki. Aynı para CBR600RR bakmanız daha iyi olacaktır.
Ducati ne yazık ki bakım konusunda KTM den bile 2 kat daha pahalı bir marka. Bende de Duke 200 mevcut ben buna bile pahalı diyorum(Bakımlar min. 300 tl) Ducati yi düşünemiyorum bile. Bir de eski motora parça bulmak daha da sıkıntı.
İkinci el kısa sürede dökülmüş çok Ducati gördüm. Nedendir bilmiyorum ama bir Honda'nın o kadar çabuk dökülmesi mümkün değil. Her örneği öyle olmasa da genel olarak problemli alet vesselam. Kullanması kesin güzeldir, ona lafim yok tabii ki. Zaten öyle olmasa kimse yüzüne de bakmaz açıkçası.
Velhasıl ikinci el Ducati her türlü mantıksız bir tercih. Parası olan yenisini alır, parası olmayan eskisini alıp başına niye bela alsın. Sonuç olarak sorunlu cihazlar yanlış tercih yapanların ellerinde gezer durur.
Oncelıkle ducatının bakımları hakkında kulaktan dolma yorum yapmanız hos olmamıs ducatı kullanmıs ve suanda yenı bır ducatı alma arefesınde olan bırı olarak bakımlarının dıger motorlarla aynı oldugunu soyleyebılırım ara bakımlar 300 lıra orta bakımlar 600 700 lıra agır bakımsa 2000 2500 lira cıvarındaydı 696 da yanı oyle abartıldıgı gıbı bı rakam yoktu sıze ornekte vereyım duke390 ı 6000 veya 7000 bakımına goturdugumde 460 lıra odemıstım
Ducatiye binenler parmakla gösterilecek kadar az, ducati hakkında konuşanlar tonlarca...
Ducatinin parçalarını en kötü ihtimal hollandadan, italyadan istiyorsun 5 günde geliyor. Bakım olarak diğer motorlu bisikletlerden farkı yok. Sadece 20 veya 25 binde desmo denen kayış bakımı var. O biraz pahalı tutuyor ki parçaları yurtdışından alırsan o da 1-1500 lirayı geçmez. Zaten ducatisini satan adam bu bakımı yaptırmışsa pahalıya satıyor, yaptırmamışsa ucuza satıyor.
Ducatiye sahip olmak bambaşka birşey. Şuan ducati 1198'im olmasaydı alacağım motor sarı renk 749 olurdu.
Ducati'nin Superbike'da fırtına gibi estiği yılların, Ducati tarihindeki en beğenilmeyen yarış motor kasasıdır 999 ile beraber. Çıktıktan sonra Ducati satışlarda oldukça zorlanmış ve ciddi eleştri almıştır bu kasadan ötürü. Ancak Troy Bayliss'in bu kasa ile fırtına gibi olması ve Superbike şampiyonlukları ile, beğenilmeyen kasanın devamını sağlamış ve üretimini devam ettirmiştir. 749 serisi 999 serisinden daha mantıklı bulunuyor sürüş dinamiği ve kolaylığı açısından. O dönemdeki bütün 600'lük motorlarla kafa kafaya gidebilecek hatta nal toplatacak güce ve donanıma sahip. Dikkat edilmesi gereken nokta 2004 yılı itibarıyla geçirdiği revizyon, 2005 kasa öncesinde ciddi elektronik sorunları mevcut. Normal versiyonu çok pahalı bulunuyor donanım ve yola verdiği tepkiye göre. S ve R versiyonları parasının hakkını verebilen aletler olarak nitelendiriliyor genelde.
Eğer bu motoru alma niyetiniz var ise Türkiye'ye bildiğim kadarıyla en üst olarak S modeli geldi. Onu tercih etmeniz daha mantıklı olacaktır. Motorda ciddi anlamda bir hararet yapma ve kullanıcıyı bundan ötürü kızartma eğilimi var. Ducati'nin elektronik olarak en sıkıntılı olduğu dönemlerin üretimi olduğu için maalesef taş gibi motor klasmanına koyulamayacak narin aletler. Şehir trafiğinde kesinlikle sizi üzecektir hatta muhtemelen bir sorun çıkaracaktır.
Ducati fabrikasini en zor dönemlerine sokan modeldir çirkinlik abidesidir.
Cumartesi günü yani dün Korlasta 2. El 848 Evo bakmaya hatta almaya gitmis biri olarak 24.000 km bakiminin 5.000 tl oldugunu ögrendigim ve daha öncede Triump Tiger 800 motorunu yeni satmis biri olarakta bugun beni Îtalyan veya ingiliz motoru almaya degermi acaba dedirten markadir.
Yarı durgun olmamalı deniz; ya durgun olmalı,yada kudurmalı..
Bakim niye pahali:
1. Desmo standart sistem degil, ve cetrefilli biraz. Ona gore egitim sart.
2. 90 dereceacili V silindirin titresimi az, ama genelde on silindirin bakimi icin radyatoru, arkadakinin bakimi icin depoyu sokmek gerekiyor (bu model icin emin degilim.)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)