"Motorlu taşıtlardaki ÖTV'de yeni düzenlemeyi de içeren kanun tasarısı TBMM Genel Kurulu'nda kabul edildi. Değişiklikle birlikte bugüne kadar sadece motor hacmiyle belirlenen ÖTV, farklı kriterlere göre de belirlenecek."
"Motorlu taşıtlardaki ÖTV'de yeni düzenlemeyi de içeren kanun tasarısı TBMM Genel Kurulu'nda kabul edildi. Değişiklikle birlikte bugüne kadar sadece motor hacmiyle belirlenen ÖTV, farklı kriterlere göre de belirlenecek."
Kendi ekürilerinin büyük cip lerin vergisi fazla gelmiştir. Pırlantadan kdv nin kalktığı gibi jeeplerden kaldırırlar ötv yi olur biter.
Devlet milletin sırtından ne kadar daha fazla para kazanacağının hesabını tekrardan daha iyi yapmıştır. Size burada insanların ödediği vergi ile bir örnek vereyim. Öncelikle araç alım satımı çok kolay. Biri araba satıyorsa gidiyorsun fiyatta anlaşıyorsun, burada $500 bile araba var. Diyelim ki $5000 bir araba aldınız.
Ödeyeceğiniz vergi ve masraflar;
6.5% sales tax (bizdeki kdv) $5000 lık araba için $325
Arabanın ilk plaka masrafı $250
Her sene plaka yenileme $60
Arabanın motor hacmi ne olursa olsun modeli ne olursa olsun $60 ödüyorsun senelik
Öyle cipe biniyorsun senelik 25.000 TL öpecez olayı yok.
Lüx aracların donanım seviyelelerine göre belirlencekmis. Mesela modelin 3 paketi varsa, en üstü ( elegance diyelim ) daha fazla ötv alınacak. Sen sanroof isdior vericek 200 dolar daha fazla
Motosiklet ÖTV sinde değişiklik yok gibi görünüyor. Bunun haricinde vergisiz fiyatı belirli bir rakamın üstündeki araçlar için ÖTV artıyor. Örnek vermek gerekirse 1600cc bir BMW ile 1600cc Renault un ötvleri aynı idi. Artık BMW'nun vergisi daha fazla olacak.
Henüz ötv sisteminde değişiklik yok.
Değişiklik yapmak için yetki verildi.
Ortalık 1.2tsi passat dolunca devlet uyandı tabi
Böyle yapılacağına bu araçlardan alınan ötv sabit kalsın diğerleri düşsünde gelir seviyesi düşük olan kesimde araç alabilse denilseydi?
O zaman mantıklı olurdu gerçi. Hazır çatur çutur vergi almak varken neden azaltsınlar.
Gelirin %85-90ı vergilerden zaten. Çok yanlış zamanda doğduk çok.
* Çok değerli görüşler geldi, ÖTV ile ilgili. Sistemde şu aşamada değerlendirme sonucu karar yayınlandı. 1600 cc'ye kadar olan araçlarda yüzde 45'ten yüzde 60'a çıkardık.
* Yeni sistemin temel özelliklerinden bir tanesi azalan oranlı sisteme geçilmesidir. Sektörle önemli değerlendirmelerde bulunduk. 40 ila 70 bin TL arasında araçlarda yüzde 60 olan oran yüzde 50'ye düşüyor.
* Çıplak satış fiyatı 40 ila 70 bin TL arasında yüzde 50'ye düşüyor. 40 bin TL'nin altındaysa vergi oranı yüzde 45'e düşüyor.
* İkinci grup 1600-2000 cc araçlar, 100 bin TL'nin altındaysa vergi oranı yüzde 100. 10 puan indirim yaptık. 2000 cc araçlarda fiyat aralığına gitmedik.
* Bu düzenlemede piyasadaki araçlara nasıl yansıyacak. 100 araçtan 96'sı 1600 cc'nin altındaki araçlardan oluşuyor. Yüzde 3-3,5'luk kısmı üzerinde. Düşük fiyatlı araçlarda vergi düştü.
"
* Fiyatı 40 bin TL'nin altında olan araçlarda vergi artışı olmadı. 100 araçtan 42'si vergisiz fiyatı 40 bin TL'nin altında. Piyasadaki 40 bin TL'nin altındaki araçlarda vergi artışı olmadı.
* 40 bin 1 lira olan araca 2 bin 300 TL zam gelmiş olacak. 70 bin TL olanın ise 4 bin 100 TL olacak. 40 bin ila 70 bin TL arasında olanlarda ise yüzde 40 oranında belirlenmiş oluyor.
* 70 bin 1 lira olan bir aracın yeni vergili fiyatını karşılaştırdığımızda 12 bin 390 TL artış yaşanmış oluyor. Piyasada satılan 1600-2000 cc araçlarda şöyle bir dağılım söz konusu her 100 araçtan 34'ünün fiyatı 100 bin TL'nin altında.
* 1600-2000 cc altındaki araçlarda 10 bin 280 TL oranında uygulanmış oluyor. Yüzde 66'sının fiyatı 100 bin TL'nin üzerinde. 26 bin 550 TL artış yaşanacak. Etkisi kabaca yüzde 6 oranında.
* Yeni sistemin hayırlı olmasını diliyorum. Yasal düzenlemenin bir an önce yapılması konusunda sektörün yoğun bir talebi vardı. Bugün itibariyle de vergi oranlarını da düzenlemiş olduk. Azalan vergi oranlarına yönelik sistem var.
* Öngörülebilirliği çok önemsiyoruz. Bundan sonraki süreçte yakın vadede otomotiv sektörü ile ilgili yeni düzenleme düşünmüyoruz. Yeni vergi düzenlemelerini yapma konusunda olumlu yaklaşımlarımız var. Türkiye önümüzdeki dönemde hibrit araç konusunda önemli bir noktaya gelecek.
"
* Bizim için otomotiv sektörü kritik bir sektör. Her türlü teşvik edici kararları alacağız. Amacımız yeni bir vergilendirme sistemine geçmekti. Piyasadaki anlık fiyat hareketlerini izlediğimizde bu artışın doğru olduğunu düşünüyoruz. Kanundan yetki almış olduk. Bu çerçevede yaptık.
* ÖTV düzenlemesinin bütçeye katkısı 3 milyar TL ama amaç gelir elde etmek değil, sistemin bozucu yapısını değiştirmek ve adaletli yeni vergileme sistemine geçmekti.
"
http://www.birgun.net/haber-detay/ha...ek-136979.html
Ne güzel sistem işte,vergi ödeyene devlet araba hediye ediyor.
Yasal düzenlemeyi de sektör istemiş yani. Çünkü sektör biliyor ki vergi ne kadar artar ve araçlar pahalanırsa o kadar fazla satış yapacaklar.
ooo siz şimdi izleyin 2. elde neler olacak neler
eski vergi sistemine göre alanlar 2. el fiyatı üzerinden nasıl kar ediliri göreceğiz
benm anlamadığım misal şuanki satış fiyatı toyo marka 1.3 59 bin tl olan araç ucuzlicakmı kaça düşcek ? veya gene 42 bin tl olan araç ne olucak ?
açıklandı oranlar. vergisiz fiyatı 40 bin lira altında olanlar en az ötvyi verecek. Ve ötv yine %45. Bu iktidarın halk yararına yaptığı tek kalem işi söyleyene helal olsun
Ucuz arabalar aynı kaldı, pahalı olanların hepsine zam. Hepimize zam. Zam sevdiğimiz için herkese zam. Bizim zamımızı başkası yiyor. Başkasının zamını başkası götürüyor. Zamı alan seviniyor. Zamı veren üzülüyor. Zam kafasından kurtulmadığımız için bize her şey müstahak. Zam sevmesek böyle olmazdı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)