Maksimum Güç Maksimum Tork Hakkında
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar
Aşağıda iki modelin, kendi web sayfalarında bulunan maksimum güç ve maksimum tork değerleri yazılıdır.
Yamaha YBR 125
Maksimum Güç = 7,5/7800
Maksimum Tork = 9,6/6000
Honda PCX 125
Maksimum Güç = 8,6/8500
Maksimum Tork = 12/5000
Bu konuyu biraz öğrenmek istiyorum.
Bu değerler bize tam olarak neyi ifade ediyor?
Örnek olarak
Maksimum Güç 7,5/7800 değil de, 7/9000 olursa ne değişiyor
Örnek olarak
Maksimum Tork 12/5000 değil de 13/4000 olursa ne değişiyor
Aceminin anlayacağı şekilde bilgi verebilirseniz sevinirim.
Saygı ve selamlar
Reklamlar
-
Tork ne kadar yuksek devir ne kadar dusuk sen var guzel cilgin motor binmek
-
bunu, tork egrisi anlatır. grafik okumayı bilene
-
Iki motoru kiyasladigimizda
Yamaha YBR 125
Maksimum Güç = 7,5/7800
Maksimum Tork = 9,6/6000
Honda PCX 125
Maksimum Güç = 8,6/8500
Maksimum Tork = 12/5000
PCX'in YBR'ye gore daha guclu bir motor oldugunu goruyoruz.
8,6/8500 demek motor 8500 rpm devirde 8,6 hp guc uretiyor demek.
Her motorun performansi ve gucu uretme durumlari farklidir.
-
-
farkedecek kadar hız çekiş farkı yok ikisi de alınmaz
25 bg aşağısında motosiklete binmek zulüm
-
sadece şunu bil yeter. tork değerinin çok altında yokuş çıkmak motorun ömründen ömür yer.
-
Mersin İl Temsilcisi
Dostum
Maksimum Güç = 7,5/7800
Maksimum Tork = 9,6/6000
M. Guc : 7800 devirde 7,5 hp güç üretiyor
M. Tork: 6000 devirde 9.6 nm guc
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Dostum
Maksimum Güç = 7,5/7800
Maksimum Tork = 9,6/6000
M. Guc : 7800 devirde 7,5 hp güç üretiyor
M. Tork: 6000 devirde 9.6 nm guc
bunların ne anlama geldiğini soruyor ama. bunları oda görüyor ama "ne anlam ifade ediyor" bu rakamlar demiş. açıklama yaptık o kadar teşekkür eden yok. boşa kürek sallıyorum.
-
beyin yakmaya gerek yok.
Tork: Yuk kaldirabilme gucu
Beygir: Yuku tasiyabilme, ileri goturebilme gucu.
Tork yuksekse dusuk hizlarda da arac atilganlasir, beygir yuksekse de yuksek devirde de arac atilganlasir.
Bu ikisi kombine isler. Mesela kamyonlarda akillara zarar tork vardir ama 100u gecemezler, ama kawasaki zx10rda da akillara zarar beygir gucu vardir fakat torklu baska bir motor tarafindan isiklarda kalkista gecilirler.
Baya guzel anlattigima inaniyorum su an
-
Motosiklet Eğitmeni
Verdiğin değerler,
Pcx'in Ybr'den daha güçlü bir motora sahip olduğunu ve güçlerini hangi devirde verdiklerini gösterir.
Başka hiçbir anlama gelmez.
Yok şu devirde şu olur, bu devirde o onu geçer, öbüründe bu geçer gibi anlatımlar işkembeden sallama olur.
Detay vermek için her devirde tork ve güç grafiğini görmek lazım.
O ne dersen boy başka bir konuda bir tane paylaşmış ona bakabilirsin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Sj's güzel açıklamış. evet, düşük devirlerde gitmeyen motorun sadece bir sebebi vardır. maksimum tork yüksek devirlerdedir. bu tip motorlarda piston kısa boylu ve geniş olur.
düşük devirde tork verip yüksek devirlere çıkamayan pistonlar ise dar ve uzun boylu olur.
@COQ: adam demişki bir aceminin anlayacağı şekilde söyleyin. sen acemi değilsin o yüzden sana farklı şeyler ifade eder. ne biçim öğretmensiniz, sizden bu şekilde bir cevap beklemezdim. en azından bu konuda.
-
Motosiklet Eğitmeni
fatih.met adlı üyeden alıntı
@COQ: adam demişki bir aceminin anlayacağı şekilde söyleyin. sen acemi değilsin o yüzden sana farklı şeyler ifade eder. ne biçim öğretmensiniz, sizden bu şekilde bir cevap beklemezdim. en azından bu konuda.
Yukarıda benden önce gayet güzel açıklamışlar.
Aynı şeyi bir daha mı yazmam gerekiyordu anlamadım???
-
Arkadaşlar çok çok güzel bilgiler sunmuşsunuz. Gerçekten memnun oldum. Keyifle okuyacağım. Teşekkür ederim saygılar
-
Motosiklet Eğitmeni
muzisyen73; adlı üyeden alıntı
Maksimum Güç 7,5/7800 değil de, 7/9000 olursa ne değişiyor
Örnek olarak
Maksimum Tork 12/5000 değil de 13/4000 olursa ne değişiyor
bu kısma dikkat etmemişim.
Vediğin her iki örnekte devir yükseldikçe motorun torkunun düştüğü anlamına gelir.
İlk örnekte motor 8000 devirde 7,5nm tork üretiyor.
Gazı açtıkça devir yükseliyor ve 9000 devir çeviriyorsun ama motor tork kaybetmeye başlıyor.
İkinci örnekte de aynı sadece rakamlar değişiyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
http://motorcycleperformanceanalyzer.com/yamaha/ybr-125-2005/
Hocam ybr125 tork-devir eğrisini burda bulabilirsin. Bunu incelemeni tavsiye ederim.
Tork, döndürme momenti olarak da bilinir ve tork ile hızlanma arasında eylemsizliğe bağlı bir ilişki vardır. NetTork = Eylemsizlik*( açısalivme( motorun ivmelenmesi) ) olarak ifade edilir. Yani yüksek torkun olduğu devirde maksimum ivmelenme yani maksimum hızlanma yakalanır. Ancak bu devirden uzaklaşıldıkça tork düştüğü için ivmelenme de düşecektir.
Ayrıca dönen cisimlerin gücü, tork u ve açısal hızı çarpılarak bulunur. Açısal hız ise direk olarak bir sabit katsayıyla devir sayısına bağlıdır. Yani motorun maksimum güç verdiği devir, aslında motorun torkunun ve açısal hızının ( devir sayısı yani dolaylı olarak motosikletin de hızı ) çarpımının maksimum olduğu devir anlamına gelir.
-
muzisyen73 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar çok çok güzel bilgiler sunmuşsunuz. Gerçekten memnun oldum. Keyifle okuyacağım. Teşekkür ederim saygılar
sende konu açmadan önce git biraz araştır, senin yüzünden millet bir birine sataşıyor.
gıcıklığım tuttu bu akşam
-
Tork motorun ürettiği döndürme kuvvetidir. Ölçüsü kuvvet x metre dir.
Beygirgücü ise motorun ürettiği güçtür. Ölçüsü enerji/zaman dır.
İvme birim zamandaki hız değişimidir.
Aracı hızlandırmak demek enerji kazandırmak demektir. Bu yüzden birim zamandaki hızlanma yani birim zamandaki enerji yüklemesi doğrudan beygirgücü ile orantılıdır. Beygirgücü ne kadar fazla ise araç o kadar çabuk hızlanır ve hava direncine karşı son hızı o kadar fazla olur. Torku yüksek olan motorun daha iyi hızlandığı falan hikayedir. Beygiri yüksek olan araç hızlıdır.
Tork ile beygirgücü arasındada doğrudan bir bağlantı vardır. Tork ile devir çarpıldığında sonuç beygirgücünü verir. Mesela bir motorda 1000 devirdeki 10 Nm tork 5 beygir ediyorsa 2000 devirdeki 10 Nm tork 10 beygir eder. Bir motorun torku beygirgücüne oranla ne kadar fazla ise o motor o kadar az devir çeviriyor demektir. Bundan ötürü dizel motorların torku fazla beygiri düşüktür ve az devir çevirirler. Benzinli motorların torku düşük beygirgücü fazladır ve çok devir çevirirler. Benzinli motoru az devir çevirecek şekilde ayarlarsanız verdiği torkun beygirgücüne oranı artacaktır.
Yukarıda hızlanmanın beygirgücüyle orantılı olduğunu yazmıştım. Peki millet neden torktan bahsediyor? Kataloglarda niye beygirin yanına tork yazılıyor?
Tork bize motorun karakteristik özelliklerini söyler.
Bir motor 7000 devirde maksimum tork veriyorsa bu o motorun en sağlıklı çalıştığı devrin 7000 devir olduğu anlamına gelir.
Bir motorun torku nispeten beygirgücüne göre yüksekse bu o motorun düşük devir çevirerek çalıştığını ve güç eğrisinin sivri değil yayvan olduğunu gösterir. Yani gücünü kısa aralıkta değil daha geniş aralıkta verir. Bu da kullanım kolaylığı anlamına gelir.
Yani özetlersek maksimum güç aracın hızlanmasını gösterirken tork motorun karakterini gösterir.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
Canınız sağolsun ben öyle şeylere takılmam
Önemli olan bir motosiklet eninde sonunda alınacak ve tamamen bilinçsiz ve ezbere değil de , biraz olsun bir şeyler öğrenip, ondan sonra satın alıp kullanmak gerekir
Her arkadaşa ayrı ayrı teşekkür ederim selamlar
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Tork motorun ürettiği döndürme kuvvetidir. Ölçüsü kuvvet x metre dir.
Beygirgücü ise motorun ürettiği güçtür. Ölçüsü enerji/zaman dır.
İvme birim zamandaki hız değişimidir.
Aracı hızlandırmak demek enerji kazandırmak demektir. Bu yüzden birim zamandaki hızlanma yani birim zamandaki enerji yüklemesi doğrudan beygirgücü ile orantılıdır. Beygirgücü ne kadar fazla ise araç o kadar çabuk hızlanır ve hava direncine karşı son hızı o kadar fazla olur. Torku yüksek olan motorun daha iyi hızlandığı falan hikayedir. Beygiri yüksek olan araç hızlıdır.
Tork ile beygirgücü arasındada doğrudan bir bağlantı vardır. Tork ile devir çarpıldığında sonuç beygirgücünü verir. Mesela bir motorda 1000 devirdeki 10 Nm tork 5 beygir ediyorsa 2000 devirdeki 10 Nm tork 10 beygir eder. Bir motorun torku beygirgücüne oranla ne kadar fazla ise o motor o kadar az devir çeviriyor demektir. Bundan ötürü dizel motorların torku fazla beygiri düşüktür ve az devir çevirirler. Benzinli motorların torku düşük beygirgücü fazladır ve çok devir çevirirler. Benzinli motoru az devir çevirecek şekilde ayarlarsanız verdiği torkun beygirgücüne oranı artacaktır.
Yukarıda hızlanmanın beygirgücüyle orantılı olduğunu yazmıştım. Peki millet neden torktan bahsediyor? Kataloglarda niye beygirin yanına tork yazılıyor?
Tork bize motorun karakteristik özelliklerini söyler.
Bir motor 7000 devirde maksimum tork veriyorsa bu o motorun en sağlıklı çalıştığı devrin 7000 devir olduğu anlamına gelir.
Bir motorun torku nispeten beygirgücüne göre yüksekse bu o motorun düşük devir çevirerek çalıştığını ve güç eğrisinin sivri değil yayvan olduğunu gösterir. Yani gücünü kısa aralıkta değil daha geniş aralıkta verir. Bu da kullanım kolaylığı anlamına gelir.
Yani özetlersek maksimum güç aracın hızlanmasını gösterirken tork motorun karakterini gösterir.
teşekkür ederim, bunlar aslında motosikletleri sağlıklı kullanmak için bilinmesi gereken şeyler. motorun en fazla tork verdiği devir civarında kullanmanın sağlıklı olduğunu söylemiştim. yani bu demek oluyor ki benim sattığım motoru alırken tereddüt etmenize gerek yok henüz satılık bir motorum yok orası ayrı konu.
gaz elciğini maksimum tork devrinde bir anda açmanın motora pek zararı olmaz ama 2 bin devirde falan dip gaz yaptığınızda mekanik aksamlar zorlanır. maksimum tork devrinden sonra motor daha iyi öne atılır çünkü en rahat çalıştığı ve en iyi gaz yediği devir diyebiliriz. ben söylediğimde bir anlamı olmuyor galiba ama olsun bilgi bilgidir, belki üye olmayanlarda okuyup faydalanır.
ama şu da var ki işin bu kadar teknik detayını bilmiyordum. mustafa işin detayını fazlasıyla açıkladı, sağolasın müdür
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)