Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Maksimum Güç Maksimum Tork Hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    çok güçsüzmüş o motorlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum


    Maksimum Güç = 7,5/7800
    Maksimum Tork = 9,6/6000
    M. Guc : 7800 devirde 7,5 hp güç üretiyor
    M. Tork: 6000 devirde 9.6 nm guc
    Kendi kendini yalanlamışsın. Hem maksimum tork yazıp arkasına tork birimi olan Nm ekleyip sonrada güç demişsin. Tork ne güç ne? Nm diye güç birimi mi var?
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  3. #23

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Basitçe şöyle anlatayım, öncelikle motor giderken hissetiğimiz çekişi bize sağlayan şey torktur. Biz kullanıcılar olarak gücü hissedemeyiz. Bu tork dediğimiz şey de motor devrine bağlı olarak değişir. Devir arttıkça bir yere kadar artar, ondan sonra tekrar düşmeye başlar. Bunun nedenini sorma orasını anlatmak biraz karşık olur. Motosikletlerin teknik özellik tablolarında maksimum torkun ve gücün ne kadar olduğu ve bunun hangi devirlerde alındığı yazar. Biz motora binip hareket ettiğimizde o devirlere gelince (maksimum tork devri), çekişin daha fazla olduğunu hissederiz. Bunu erken veren motor daha düşük bir devirde daha rahat gidecektir. Tork değerine etki eden bir numaralı kriter ise motor hacmidir. Kaç silindirli ve kaç BG olursa olsun yüksek cc bir motor her daim düşük silindirliden daha yüksek tork verir ve bunu daha düşük devirde verir. Merak edenler gidip R25 ile ondan daha kaliteli bir motor olmasına rağmen gücünden dolayı bazı arkadaşlarca küçümsenen Inzauma'nın torklarını karşılaştırabilirler. Ayrıca insanlar anlamak istemeseler de motorda %20 güç farkını bile kolayca hissedememenize rağmen %20 tork farkı son derece yüksek bir değerdir ve hemen etkisini hissettirir. Onun için 125 - 150 cc'lerde 2 BG'lik güç farklarına takılmayın ama 2 Nm tork farkına takılın.

  4. #24
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bazı inşaatlarda üst katlara çimento,tuğla falan çıkarttıkları basit asansörleri hepiniz görmüşsünüzdür.
    Bunların bazıları motorludur bazıları aşağıda ipin öbür ucundan tutmuş bir inşaat işçisi tarafından çekilirler.
    Anladıysanız örneğe geçeyim.

    Ali ve Veli inşaatta çalışıyorlar.
    İkiside inşaatın üst katına makara ile çimento çıkarıyor.
    Asansöre çimento torbası koyup yukarı çekiyorlar.
    İkisi de kuvvetli.
    Fakat Ali asansöre 10 çimento torbası koyabiliyor.
    Oysa Veli 15 çimento torbası koyuyor.
    Bu durum için ne diyebiliriz?

    Veli, Ali'den daha güçlü. Yani torku daha fazla.

    Şimdi örneğimizi değiştirelim.
    Ali ve Veli eşit güçteler.
    İkisi de 10 çimento torbası çekebiliyorlar.
    Yani torklar eşit.
    Fakat Ali saatte 10 kez asansörü yukarı çekerken, Veli 8 kez çekebiliyor.
    Bu durumda Ali, Veli'den daha hızlı.
    Bu da beygir gücü ile açıklanır.
    Ali, Veli'den daha fazla beygir gücüne sahip diyebiliriz.

    Sanırım tork ve beygir için bu örnekler az da olsa kafanızda bir fikir oluşturmuştur.

    Peki bunun devirle ilgisi ne?
    Bunun için yine insandan bir örnek vermek isterdim ama tam oturan bir örnek zor.
    Çünkü bu motorun karakteri ile ilgili bir şey.
    Fakat nerde ne zaman gerekli olduğuna dair ittirerek çalıştırmak zorunda olduğunuz bir otomobil örneği verebiliriz.
    Araç dururken yerinden kaldırmanız biraz zordur. Daha fazla güç uygularsınız.
    Fakat hareket ettiği andan itibaren ittirmeniz daha kolay olur.
    Çalıştırmak için ise aracı belli bir hıza kadar ittirmelisiniz ki içindeki ayağını debriyajdan çektiği anda araç yerinde çakılıp kalmasın ve çalışsın.

    Burda henüz sabahın körü. Afyonlar daha patlamadan yazdım. Umarım işe yarar.
    YasinC ve muzisyen73 bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #25
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Uzun yıllardan sonra şunu öğrendim ve gördüm

    Motosiklet'te 2 silindir olacak aka..
    Vitesle oynayıp durmayacaksın.

    Ecnebi stunt çuların bi lafı var ya "Drop a gear and disappear"
    Bu laf 4 silindir için geçerli.

    2 silindirde drop etmene gerek kalmadan,

    5. viteste misin ? sündürdüğünde disappear oluyorsun zaten..

    Ama 4 silindirde bu olay "boğğğğkk..." diye ses ile sana sesleniyor, arkadaş ben bu viteste hızlanamam beni düşür diyor.

    Harleyin torku... ♥♥♥

  6. #26
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    tamam son noktayı koyuyorum. tork değerini yükseltmek istiyorsanız öndeki zincir dişlisini küçültün yada arkadaki zincir dişlisini büyültün.

    böylece aynı güç ile ile daha fazla tork sahibi bir makinanız olur ama son hız düşer. aynı kamyonlardaki yüksek torkun kaynağı gibi. son hızdan feragat ederek çekiş yani tork istiyorsanız bunu yapın.

    oh be

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:03 ----------

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı inşaatlarda üst katlara çimento,tuğla falan çıkarttıkları basit asansörleri hepiniz görmüşsünüzdür.
    Bunların bazıları motorludur bazıları aşağıda ipin öbür ucundan tutmuş bir inşaat işçisi tarafından çekilirler.
    Anladıysanız örneğe geçeyim.

    Ali ve Veli inşaatta çalışıyorlar.
    İkiside inşaatın üst katına makara ile çimento çıkarıyor.
    Asansöre çimento torbası koyup yukarı çekiyorlar.
    İkisi de kuvvetli.
    Fakat Ali asansöre 10 çimento torbası koyabiliyor.
    Oysa Veli 15 çimento torbası koyuyor.
    Bu durum için ne diyebiliriz?

    Veli, Ali'den daha güçlü. Yani torku daha fazla.

    Şimdi örneğimizi değiştirelim.
    Ali ve Veli eşit güçteler.
    İkisi de 10 çimento torbası çekebiliyorlar.
    Yani torklar eşit.
    Fakat Ali saatte 10 kez asansörü yukarı çekerken, Veli 8 kez çekebiliyor.
    Bu durumda Ali, Veli'den daha hızlı.
    Bu da beygir gücü ile açıklanır.
    Ali, Veli'den daha fazla beygir gücüne sahip diyebiliriz.

    Sanırım tork ve beygir için bu örnekler az da olsa kafanızda bir fikir oluşturmuştur.

    Peki bunun devirle ilgisi ne?
    Bunun için yine insandan bir örnek vermek isterdim ama tam oturan bir örnek zor.
    Çünkü bu motorun karakteri ile ilgili bir şey.
    Fakat nerde ne zaman gerekli olduğuna dair ittirerek çalıştırmak zorunda olduğunuz bir otomobil örneği verebiliriz.
    Araç dururken yerinden kaldırmanız biraz zordur. Daha fazla güç uygularsınız.
    Fakat hareket ettiği andan itibaren ittirmeniz daha kolay olur.
    Çalıştırmak için ise aracı belli bir hıza kadar ittirmelisiniz ki içindeki ayağını debriyajdan çektiği anda araç yerinde çakılıp kalmasın ve çalışsın.

    Burda henüz sabahın körü. Afyonlar daha patlamadan yazdım. Umarım işe yarar.
    aynı güçte makinelerin tork değeri değiştirilebilir. orjinal dişlisi 13 - 44 olan motorumun 6 bin devirde tork değeri 12.3 nm ve ben bu motorun orjinalliğini bozuk arkaya 47 dişli takarsam 6 bin devirde 12.3 nm tork değerinden daha fazlasını üretecek.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)