Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Redline neden Var ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Birşeyi merak ettim. Bu motosikeltlerde redlineda gidilmesi filan motora zararlı.(Aea zararlı değil yağı çabuk bitirirsin sürekli yağ değiştirmen gerekir demişti) Peki Madem zararlı. 12 bin devir olan motosiklet 10,500 de kesiciye giriyor. Peki bu kırmızı kısım neden var?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Redline sadece motosiklette degil tum motorlu araclarda olan bir sinir. Bu sinir motorun cevirebildigi devire gore belirleniyor. Yani 12000 rpm cevirebilen bir motorda eger modifikasyon yapilmadiysa 20000 rpm goremezsiniz. Her motorda da saglikli calisma devir araliklari vardir, redline bu devirin siniridir. Motorun tam performansini kullanacaksaniz zaten redline motorun guc kaybettigi araliktir. Cunku guc/tork grafiginde maksimum gucun alindiri devir redline seviyesinin altinda kalir.
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  3. #3
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    O sınırlı kısıma birkaç saniyeliğine çıkabilirsin sorun olmaz. Asıl sıkıntı uzun süre yüksek devirde gidersen olur.

    Pulsar için konuşuyorum.

    7000 devirde sürekli gidebilirsin.

    10000 devirde kısa süre gidebilirsin. Uzun süre gidersen motorun zarar görür.

    13000 devire çıkarsan birkaç saniye içinde motoru eline alırsın.

    işte bu yüzden 9000 deviri geçince uyarı ışığı yanıyor ve 10500 de kesici devreye giriyor.

  4. #4

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Redline sadece motosiklette degil tum motorlu araclarda olan bir sinir. Bu sinir motorun cevirebildigi devire gore belirleniyor. Yani 12000 rpm cevirebilen bir motorda eger modifikasyon yapilmadiysa 20000 rpm goremezsiniz. Her motorda da saglikli calisma devir araliklari vardir, redline bu devirin siniridir. Motorun tam performansini kullanacaksaniz zaten redline motorun guc kaybettigi araliktir. Cunku guc/tork grafiginde maksimum gucun alindiri devir redline seviyesinin altinda kalir.
    Güç kaybetme mevzusunu anlayamadım izmitte santral diye dik bir yokuş var %20 eğim olmalı
    Orada 2.vites redline sınırında 60 la gidebiliyosun ama 3.vitese attın mı devir güçlü olduğu aralığı gerilemesine raĞmen çekmiyo 50-55 lere düşüyo. Şıkır şıkır 1.2.3 atarsN da bu sefer 40 ı bile görmen zor

  5. #5
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güç kaybetme mevzusunu anlayamadım izmitte santral diye dik bir yokuş var %20 eğim olmalı
    Orada 2.vites redline sınırında 60 la gidebiliyosun ama 3.vitese attın mı devir güçlü olduğu aralığı gerilemesine raĞmen çekmiyo 50-55 lere düşüyo. Şıkır şıkır 1.2.3 atarsN da bu sefer 40 ı bile görmen zor

    Asagidaki grafige bakarsan guc artiyor ve tavan noktasindan sonra dususe geciyor ancak devir hala artiyor. En yuksek guc tepe noktasinda, yani redline baslangicindan daha once.

    YasinC bunu beğendi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  6. #6

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    redline motorun doğasında var. devir kesici dün icad (çalışmayabilir) oldu.

  7. #7
    kuvvetmira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2015
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Ktm Exc250+vstrom 650
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Redline sadece motosiklette degil tum motorlu araclarda olan bir sinir. Bu sinir motorun cevirebildigi devire gore belirleniyor. Yani 12000 rpm cevirebilen bir motorda eger modifikasyon yapilmadiysa 20000 rpm goremezsiniz. Her motorda da saglikli calisma devir araliklari vardir, redline bu devirin siniridir. Motorun tam performansini kullanacaksaniz zaten redline motorun guc kaybettigi araliktir. Cunku guc/tork grafiginde maksimum gucun alindiri devir redline seviyesinin altinda kalir.
    racing motorlarda çip denilen şeyi çıkardıktan sonrada redlinee girermi
    HAYAT KIZGIN BOĞA BEN KIRMIZI PELERİN: ::

  8. #8
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Alıntı kuvvetmira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    racing motorlarda çip denilen şeyi çıkardıktan sonrada redlinee girermi
    Cip dediginizden neyi kastediyorsunuz anlamadim. Redline motoru koruma amacli konmus bir sinirlayici. Motorun daha yuksek devirde calismasini engelliyor. Motoru neden redline da calistirmak istediginizi anlamadim. Sormak istediginiz, bu limit ortadan kaldirilabilir mi ise cevap evet kaldirilabilir. Bunu limitleyen ECU yani sizin anladiginiz dilde motorun beyni. Yaris motorlarinda zaten sinirlayici kullanilmiyor, motorun tam performansini kullanmak icin yaris ECU takiliyor cunku OEM fabrika ECU'sunu degistiremiyorsunuz. Ancak normal sartlarda boyle bir seye ihtiyaciniz yok.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  9. #9
    kuvvetmira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2015
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Ktm Exc250+vstrom 650
    çip kırdırma dye duydum çipi kırdırınca 1000cc çoğu makina 300 görüyor işte çipi kırdırınca 300 üstü çıkıyormuş ama zararlı birşeymiş diye duydum tam olarak bilmiyorum

  10. #10

    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Motosikleti
    Yamaha MT-125
    Ktm lerin bazılarında redline yok diye biliyorum

  11. #11

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Ben redline da geziyorum bence öyle aman aman zorlanmıyor blok. Ha yağı erken değiştirmek mantıklı geliyor.

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı zangiff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben redline da geziyorum bence öyle aman aman zorlanmıyor blok. Ha yağı erken değiştirmek mantıklı geliyor.
    red line gezmenin bir başka tehlikesi vardır belki. mesela motor 9 bin devirden sonra krankı falan yeterince yağlayamadığı için red line uzun süre gitmek bir nevi yağsız kalıp hararete ve sonra kol çıkartmaya kadar sebep olabilir.

  13. #13

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    red line gezmenin bir başka tehlikesi vardır belki. mesela motor 9 bin devirden sonra krankı falan yeterince yağlayamadığı için red line uzun süre gitmek bir nevi yağsız kalıp hararete ve sonra kol çıkartmaya kadar sebep olabilir.
    Bende yağı daha sık değiştirmekten söz ettim zaten ben öyle yapıyorum mesela. Su soğutma da var sorun yok gibi şimdilik.
    Enduro candır , Enduro heycandır.

  14. #14
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Motor gebermesin diye var. Comet'çiler bilir.

  15. #15
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı banro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor gebermesin diye var. Comet'çiler bilir.
    anlatmak istediğim bu değil yani madem 12 bin devirde zorlanıyor göstergede 9 bin devir yazsın üzerine gitmesin. İşte bundan bahsediyorum.

  16. #16

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Orada yazan alt tarafı bir yazı, bu kadar takılmaya gerek yok. Adam tabi ki yapabileceğinden fazla yazacak ki insanlar nerede olduklarını görsünlar.

    Redline'la ilgili olarak üç tane kısıtlayıcı vardır :

    - Motor yeterince yağlanamaz. Bu yüzden laf dinlemeyip motor kıran bir sürü arkadaş var.
    - Motorda aşırı titreşim oluşur ve bu da motora zarar verebilir (Dizel motorların redline'ı bu yüzden düşüktür)
    - Motorun sübapları belirli bir hızdan sonra pistonu doldurup boşaltmak için yetersiz kalmaya başlar (12 bin devirde piston saniyede 200 kere inip çıkar)

    Bunların yanında dizel motorlarda aşırı siyah duman atma başlar. Nerede arada bir siyah duman atan bir ticari araç görürürseniz (Doblo, Fiorino vs) bilin ki onun cahil sürücüsü motoru sıkıştırmadan vites değiştirmiyordur.

    Ayrıca yukarıda arkadaşın yazdığı gibi motorların güçleri belirli bir noktadan sonra düşmeye başlar, tork zaten oralarda bitiktir. Bir çoğunun sandığının aksine motor en üst devirlerde en yüksek gücünü verip, en iyi hızlanmayı sağlamaz. O devirlerde sürekli gezerseniz, hem yeterli performans alamaz, motor bağırdığı için aldığınızı sanar gaza gelirsiniz, hem motoru yersiniz, hem de bir sürü benzinin yakar ya da yakmadan dışarı atarsınız.

    Firma motoruna redline koyduysa buna uymak zorundasınız. Ben firma olsam uymayan motorları garanti dışında tutarım. Devir kesiciyi de motorlara bu sebepten koyarlar, kendinden devir kesici diye de bir şey yoktur. Motorun devri kendiliinden sabitleniyorsa bu fiziksel olarak zorlanma sınırına geldiğini gösterir. Burada sürekli gezerseniz motoru kırarsınız. Kendinizin bisiklet sürerken neden daha fazla hızlanamadığınızı düşünün.

  17. #17

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    "Ben redline da geziyorum"
    güvenli ve keyfli sürüş için. vites uygun, devir max/2 civarında olmalı. redline de egzoz bile detone olur.
    relax

  18. #18
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Evet bende sen gibi takıntılıyımdır.
    Çocukken araçların kadranına bakar son değeri bağırarak söylerdik.
    "Olm arabaya bak 160 yapıyo laaaaan.."
    Büyüyünce öğrendim ki 160 yapmıyor.
    Doğan SLX kadranı 200 ama o kadar gitmiyor. O zaman neden 200 lük kadran koyuluyor..?

    Gideri neyse ona göre üret koy arkadaş..


    Devir saatleride 13.000 RPM gösterir.
    10.000 RPM den yukarı çıkamazsın.
    10 binlik kadran koy redline olmasın değil mi ?

  19. #19
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    anlatmak istediğim bu değil yani madem 12 bin devirde zorlanıyor göstergede 9 bin devir yazsın üzerine gitmesin. İşte bundan bahsediyorum.
    Hataya ve acil duruma karşı tolere diye bir kavram var yani. 6. viteste 9000 devirde gidiyorsun, aniden yavaşlaman gerekti. Frene asılıp, vites freni için 6 dan 5 e atıyorsun, eğer tolere olmazsa 5. vitese ilk attığında 9000 devirin üzerine çıkamazsa başın belada. Mesela 90 km hız sınırı olan yerde %10 da artı konur, 99 a kadar ceza yemezsin, bu da bir toleredir.

  20. #20
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    8000 devirde 50000km ömrü varsa motorun, 11000 devirde 20000km olur (değerler farazidir). ne kadar süper yağ koyarsan koy, yüksek devirlerde (10000+), motoru yeterince yağlanmaz.

    30000km dayanan yarış bloğu gördün mü hiç?

    mühendisin demek istediği şu "bak bu motor basarsan 12000 devir çevirir; ama yatak-yorgan eline çabuk almak istemiyorsan kırmızılarda dolaşma."

    Kesici de, bu yukarda dediğimi akıl edemeyen garibanlar için var.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)