Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Redline neden Var ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birşeyi merak ettim. Bu motosikeltlerde redlineda gidilmesi filan motora zararlı.(Aea zararlı değil yağı çabuk bitirirsin sürekli yağ değiştirmen gerekir demişti) Peki Madem zararlı. 12 bin devir olan motosiklet 10,500 de kesiciye giriyor. Peki bu kırmızı kısım neden var?
    Hocam amma çok konu açıyorsun ha

    Sorunun detaylı cevabı şurada:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Redline

    Kırmızı adı üstünde tehlikeli bölge. Mümkün mertebe oralara gelmemekte faide mevcut.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Eylül 2016

  3. #23
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    sanıyorum ki motor yanmasın diye var.
    nette bazı lastik yakma videoları var, adam redline olmayan motorda gaza abandıkça abanıyo, sonrasında egzoz kısmından alevler çıkarak motor yanmaya başlıyor.

  4. #24

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Vu tu tu tu tu icin var.

  5. #25
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    arkadaşın sorusunu çoğu kişi anlamamış ben anladığım kadarıyla cevaplayayım, devir kesici araçlara yeni gelen bir özellik, eskiden devir kesici yoktu kullanıcı isterse o kırmızı bölgeye çıkabiliyordu, artık devir kesiciler olduğu için çıkamıyoruz fakat ister istemez kırmızı bölgeye çıktığımız anlar oluyor örneğin yüksek devirde vites düşürdüğümüzde devir kesici falan hikaye oluyor kırmızı bölgeye girebiliyoruz.

    yani anlatmak istediğim bazı durumlarda o bölgeyi hala kullanabiliyoruz.

  6. #26
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı zangiff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende yağı daha sık değiştirmekten söz ettim zaten ben öyle yapıyorum mesela. Su soğutma da var sorun yok gibi şimdilik.
    hayret bişey, 5 dakika aralıksız red line giderken yağsız kalan motorun yağını nasıl değiştiriyorsun o hızda? anlayamadın, sorun yağda değil yağlama sisteminde.

    mesele yağın bozulması değil, fizik kanunlarına göre red line durumunda motor parçalarının bazı yerlerinin artık yağlanamayacak derecede aşırı hızlı sürtünmesi falan işte.

    sen istersen her binmeden önce yeni yağ koy bir şey farketmez. çünkü aşırı red line kullanımı motor mekaniğinin bir kısmını yağlamaya yetişemiyor olması sorun olabilir.

    bozulmamış yada bozulmuş yağ demiyorum dikkat et, yağlama sistemininde bir sınırı var. hareket etmeyen parçaları tamamen yağlayamaz yada aşırı hızlı hareket eden parçaları yine tam yağlayamaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşın sorusunu çoğu kişi anlamamış ben anladığım kadarıyla cevaplayayım, devir kesici araçlara yeni gelen bir özellik, eskiden devir kesici yoktu kullanıcı isterse o kırmızı bölgeye çıkabiliyordu, artık devir kesiciler olduğu için çıkamıyoruz fakat ister istemez kırmızı bölgeye çıktığımız anlar oluyor örneğin yüksek devirde vites düşürdüğümüzde devir kesici falan hikaye oluyor kırmızı bölgeye girebiliyoruz.

    yani anlatmak istediğim bazı durumlarda o bölgeyi hala kullanabiliyoruz.
    sen şimdi "red line" neden var sorusuna cevap vermedin. konuyu saptırdın, red line kullanmanın tehlikesini bilmeyen kullanıcıları dizginlemek için devir kesici icat edildi ama konu bu değil.

    anlayış biçiminize hayranım.

    asıl cevabı ben veriyorum açıklamasız.

    soru: Red line neden var?

    cevap: motorun ömrü uzun olması için kullanıcıya bilgi verme amacıyla vardır. motorun maksimum sağlıklı çalıştığı devirden sonrası "red line" olarak adlandırılır ve devir göstergesi "red line" üzerine geldiğinde motor hasar alma ihtimali var anlamına gelir ve bu yüzden motoru sürerken "red line" bölgesine gelmeden vites değiştirin diye "red line" konulmuştur.
    ogzcngdk bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Tahtamı bu çat diye kırılsın. Hayır kırılırsada kırılsın nedir. Ben redline girmedimmi zevk alamıyorum belki. Çok tiltim şu camianın bu kadar korumacı çekingen olmasına. Sürmeyin abi bu kadar inciğini boncunuğunu düşünecekseniz. Araba alın araba mis gibi airbag felan.

  8. #28
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayret bişey, 5 dakika aralıksız red line giderken yağsız kalan motorun yağını nasıl değiştiriyorsun o hızda? anlayamadın, sorun yağda değil yağlama sisteminde.

    mesele yağın bozulması değil, fizik kanunlarına göre red line durumunda motor parçalarının bazı yerlerinin artık yağlanamayacak derecede aşırı hızlı sürtünmesi falan işte.

    sen istersen her binmeden önce yeni yağ koy bir şey farketmez. çünkü aşırı red line kullanımı motor mekaniğinin bir kısmını yağlamaya yetişemiyor olması sorun olabilir.

    bozulmamış yada bozulmuş yağ demiyorum dikkat et, yağlama sistemininde bir sınırı var. hareket etmeyen parçaları tamamen yağlayamaz yada aşırı hızlı hareket eden parçaları yine tam yağlayamaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------



    sen şimdi "red line" neden var sorusuna cevap vermedin. konuyu saptırdın, red line kullanmanın tehlikesini bilmeyen kullanıcıları dizginlemek için devir kesici icat edildi ama konu bu değil.

    anlayış biçiminize hayranım.

    asıl cevabı ben veriyorum açıklamasız.

    soru: Red line neden var?

    cevap: motorun ömrü uzun olması için kullanıcıya bilgi verme amacıyla vardır. motorun maksimum sağlıklı çalıştığı devirden sonrası "red line" olarak adlandırılır ve devir göstergesi "red line" üzerine geldiğinde motor hasar alma ihtimali var anlamına gelir ve bu yüzden motoru sürerken "red line" bölgesine gelmeden vites değiştirin diye "red line" konulmuştur.
    fatih sen yanlış anladın oğuz doğru anladı.

  9. #29

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    "Aea zararlı değil yağı çabuk bitirirsin sürekli yağ değiştirmen gerekir demişti"
    arada birde motor değiştirmen gerekir. demeyi unutmuş


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)