Marushin 999rs kullanıcı yorumu (Yağmurlu havalar)
Reklamlar
-
Shoeı kullancısıyım ve ılk kaskım shoeı,ılerı surus egıtımlerınde bell kullanmıstım,kıyaslayabılecegım tek kask o. Shoeı de ruzgar sesı sorunu var dıye düşünüyordum fakat olay kulaklık takmakda bıtıyormus ozellıkle 100 km ve uzerı hızlar , uzun surusler ıcın. Benım kaskımda bugu oluyor. Pınlock var hıc kullanmadım. Orjınal vızor dısında sıyah vızorde aldım, tum yaz sıyah vızorle gectı, yanlız eger gunes batımından sonraya kalıcaksam o gun orjınal vızoru takarak evden cıktım,orjınalde bugu olayı ozellıkle soguk havalar hıssedılır sekılde artıyor, kaldıkı havalandırmanın epey ıyı olmasına ragmen. Sanırım bugu meselesı tum kasklarda sorun,kımınde cok kımınde az.
Reklamlar
-
açıklamayı SNELL kuruluşundan Steve Johnson bizzat e-mail ile bana yapmıştı zaten, 'amerigada çok varsa eyidir azsa ya da yoksa kötüdür' ya da 'çok pahalıysa eyidir, çok pahalı değilse yaramaz' diyen birisinin bana birşey açıklayabileceğini sanmıyorum. bu satırdan sonraki yazılanlar teknik ve kapsamlı bilgi içerir, eğerki amerigadaki redneck nüfusuna +1 katkı sağlayan ihraç çomarlardan biri iseniz okumayın,değilseniz de kişisel atışmadan ziyade seviyeli olarak yazışalım. Forumdaki her yazı,bilgiye ihtiyacı olan birileri tarafından yıllar sonra bile okunabilir,kirletmemekte fayda var
Snell 2010 standartlarında darbe testinin 300g'dan 275g'a düşmesinin sebebini ile ilgili mailleşmiştim Snell firması ile, konu fiber ve plastik kask arasındaki farka gelince bana şunlar iletildi: (şablona benziyor)
''As far as materials go, injection molded plastics have come a long way in the last decade. Helmet manufacturers can produce shells less expensively than using fiberglass and composite laminates which generally require more hand work. There are some trade offs though. Plastic shells perform differently than laminate shells. To achieve the same results, very often plastic shells need to be a bit thicker and also require a thicker, or denser foam liner. While the plastics are lighter, you need more material. Fiberglass helmets are very durable. They are generally not affected by petroleum products or most paints, things that can severely degrade most plastic helmets. The new laminate materials, Kevlar, carbon fiber and the compsites allow manufacturers to create lighter, stronger, thinner designs that work exceptionally well. The materials are generally more costly and they are more work intensive to construct. You probably noticed the cost differences.
Molded ABS or polycarbonate materials are also very sensitive to contamination during the molding process. The material used has to be of a very high grade or the integrity of the shell may be compromised. Manufacturers who produce Snell certified helmets must use very strict quality control guidelines especially those who make plastic helmets.''
yazının tamamını anlamışsınızdır ancak ben diğer arkadaşlara özet geçeyim:
- abs kask üretimi diğerlerine göre hem işçilik hem malzeme olarak ucuzdur
- fiberglass daha güvenlidir,ve petrol bazlı malzemelerden etkilenmezler
- kevlar,karbon fiber bileşenler daha hafif daha güçlü ve ince malzeme ile benzersiz biçimde çok iyi iş görür
- ayrıca abs ve polikarbon kasklar eğer çok yüksek kaliteli ham madde kullanılmaz ise kabuk zehirleyici olabilir, bu sebepten snellde plastik ve polikarbon kasklara daha kapsamlı test yapılır (mt ve ls2 kasklarda dönüştürülmüş plastikten üretim yapıldığına dair haberler vardı link bulunca eklerim)
Snell testinin normalde 'araba' kaskı test etmesi ve yalnızca bazı eyaletlerde dot harici snell testi gereklilik olmamasından dolayı çok motosiklet için fazla geçerli bir test olmasından ziyade prestij amaçlı bir testtir. Zira Schubert'in de snell testine gerek duymaması Schubert'ten ziyade Snell'in prestij kaybı demektir bence. Schubert'in Laboratuvar'ın Motorrad'ın yaptığı hemen hemen her testte 'snell onaylı' bir çok japon kaskın tel tel dökülmesi de zaten snell'in sorgulanmasına yol açsada herkesin kask güvenlik kriteri değişiyor.
- Temel olarak çoğu sharp yıldız testini ciddiye alır, pahalı kaskların düşük yıldız almasını sorgular/güvensiz bulur
- Avrupada satılan kasklar için ECE 22.05, Amerikada satılanlar için DOT,(bir kaç eyalette snell), İngiltere ise Sharp ve ECE testini şart koşar, ingiliz pisti ise ACU GOLD denen ayrı bir test sonucu ister profesyonel yarışlar için. Müşterilerde satın alırken yaşadığı yere göre bunları sorgular. Bazı markalar bu sebepten dolayı ülkere göre aynı kaskı model kaskta ufak güvenlik değişikliği yaparak gönderir.
Örnek verirsek snell'in sitesinde, Türkiye'de satılan bir çok shoei modelinin testi geçtiğini göremezsiniz: http://www.smf.org/certlist/std_M2015
örnek olarak SHOEi NXR sitede yoktur ancak onun dengi olan RF1200 vardır.
http://www.revzilla.com/motorcycle/s...brigand-helmet
shoei nxr brigand ve shoei rf1200 brigand hemen hemen aynı gözükselerde rf1200 daha ağırdır çünkü 'double hit' yani tam tepedeki aynı noktaya ard arda iki kere vurulan test için o bölge kuvvetlendirilmiştir. (bazı başka ufak farklar daha var ama konumuz değil)
- Özellikle Almanyadaki dergilerin yaptığı testler vardır, online bulmak güç ancak üyeler paylaşırsa forumlarda rastlamak mümkün oluyor
Onun dışındaki test ve incelemeler bilimsel ortamlarda değil tabi, çekiçle dalmaca üstünden kamyonla geçmece , üst katlardan fırlatma vb.
içersindeki koruyucu malzemenin çatlayıp çatlamadığını görmek röntgen ile mümkün olsa da kimse gidip kaskının röntgenini çektirmez
- Bazı firmalar bazı test sonuçlarını yayınlarlar sitelerinde, scorpion firması da bunlardan biri, testteki en kötü sonuç yine arai'ye ait
http://www.scorpionsports.eu/files/s...ut_2012-gb.pdf
-
ryangt adlı üyeden alıntı
Snell testinin normalde 'araba' kaskı test etmesi ve yalnızca bazı eyaletlerde dot harici snell testi gereklilik olmamasından dolayı çok motosiklet için fazla geçerli bir test olmasından ziyade prestij amaçlı bir testtir.
1. Snell'in araba ve motosiklet kask testleri farkli. Araba kaski testi de yapiyor olmasinin motosiklet kaski testine hangi negatif etkisi olabilir?
2. Hic bir eyalette SNELL sertifikali kask takma zorunlulugu yoktur. Hatta bazilarinda kask takma zorunlulugu bile yoktur. Bilgi kirliligi olmasin
3. Prestij icin test mi olur Allah askina? Snell icin "prestij amaçlı bir testtir" gibi sacmasapan bir iddiayi, ne dedigini bilen biri ne yazar, ne de soyler. Anca A veya B sebeple Snell testini karalamak isteyen artniyetli insanlardan okuruz forum koselerinde.
ryangt adlı üyeden alıntı
bu satırdan sonraki yazılanlar teknik ve kapsamlı bilgi içerir, eğerki amerigadaki redneck nüfusuna +1 katkı sağlayan ihraç çomarlardan biri iseniz okumayın,değilseniz de kişisel atışmadan ziyade seviyeli olarak yazışalım. Forumdaki her yazı,bilgiye ihtiyacı olan birileri tarafından yıllar sonra bile okunabilir,kirletmemekte fayda var
Hakaret etmeden kendinizi ifade edememeniz uzucu, boyle bir cumle icinde seviyeden bahsedebilmeniz de ironik, ama yapacak bir sey yok tabii ki. Uslub-ı beyan ayniyle insan.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
1. Snell'in araba ve motosiklet kask testleri farkli. Araba kaski testi de yapiyor olmasinin motosiklet kaski testine hangi negatif etkisi olabilir?
2. Hic bir eyalette SNELL sertifikali kask takma zorunlulugu yoktur. Hatta bazilarinda kask takma zorunlulugu bile yoktur. Bilgi kirliligi olmasin
3. Prestij icin test mi olur Allah askina? Snell icin "prestij amaçlı bir testtir" gibi sacmasapan bir iddiayi, ne dedigini bilen biri ne yazar, ne de soyler. Anca A veya B sebeple Snell testini karalamak isteyen artniyetli insanlardan okuruz forum koselerinde.
Hakaret etmeden kendinizi ifade edememeniz uzucu, boyle bir cumle icinde seviyeden bahsedebilmeniz de ironik, ama yapacak bir sey yok tabii ki. Uslub-ı beyan ayniyle insan.
Bu tip tartışmalar neden sadece bizim ülkemizde oluyor anlayamıyorum.
Burada Marushin almayı düşünen arkadaşlar için kask hakkında görüşlerimi yazmak, çözebilirsem problemimi çözmek istedim hepsi bu.
Bu gün hava çok soğuktu. Ve fark ettimki bütün hava kanalları kapalı olmasına rağmen burnumun ucunda kasırga esiyor.
Kask nereden hava alıyor cidden çözemedim. Diğer kasklarda böyle bir şey oluyormu onuda bilmiyorum. Ama durum bu.
Yan tarafta bulunan Vidalar ile ayar yapıp sıkıştırdığımda Vizörün sağ tarafı tam kapanırken sol taraf kapanmıyor. Elimle bastırmam gerekiyor.
http://i.hizliresim.com/J35PEo.jpg
http://i.hizliresim.com/OEWQdQ.jpg
http://i.hizliresim.com/znWdE6.jpg
http://i.hizliresim.com/G3qL16.jpg
Ve Bu kask tam Super Sport kaskı değil. Yattığım zaman önümü göremiyorum. Kafamı yukarıya doğru kaldırmam gerekiyor.
Bu tamamen tasarım ve vizör boşluğunun konumu ile alakalı.
Not: Her kaskın KONFOR konusunda eksileri vardır. Kask sağlamlık açısından tatmin edici olabilir, ama bu konforlu anlamına gelmez.
Kaskın sağlamlığı belki hayatımda 1 kere işime yarayacak, fakat konfor her gün ihtiyacım olan bir şey...
-
Bende bu kasktan almayi düşünüyordum simdi wazgeçtim
Arkadas kask su alir mi yaw hay yapacaklari kaskin içine edeyim su aliyorsa hava da alir hava 10 derece civarı olursa hasta eder soğuk
Ve insan bi yerden soğuk alirsa vücuduna ne giyerse giysin üşür
Ben en iyisi gidip schubert alayim hem sessiz konforlu SU almaz
-
Morphin adlı üyeden alıntı
Bu tip tartışmalar neden sadece bizim ülkemizde oluyor anlayamıyorum.
Kask bahane yahu. Çünkü bizim ispatlayacak bişeylerimiz var. O yüzden. Aşağılık kompleksi yani. Normal hayatta amelenin teki olabiliriz ama forumda ve trafikte yan bakani ezerik. Bir de yeterince değer veren olmamış zamanında. Küçükken az daha okşasalarmış başımızı, eyiymiş. ooooop sidik yarışını da unutmayalım bu arada...
-
mete_han adlı üyeden alıntı
bu kask hakkında fazla bişey bilmiyorum...ama 2007 den beri Marushın Kask kullanıyorum...2007 2015 arası bir flip up kullandım halen sağlamdır ben parçaladım en sonunda...2012 yarım kaskını aldım...geçen sene de yine parçaladığımın son versiyonunu aldım..RYANGT nikli argadaşımız Eray bu kasklaırn Türkiye Distribütörüdür..Moto Tekay..kendisiyle 2005 den beri tanışığız ahbabız..kral motorcudur..piyasanın içinde bir argadaş..Maruşin alıp kazık yemeyin isterim..Morphin argadaşımada hayırlı olsun kaskı kazsız belasız...
ve argadaşlar Maruşin kaskları Hindistanda Çinde Somalide üretilmemektedir..orjinal Japon malıdır...ve en dandik kaskları bendeki en alt en düşük seviyes kaskıdır ve FİBER dir..bakınız en düşük versiyon alt model kask FİBER diyorum beyler..kask diye aldığınız çoğu markalar bidon bakalitini size dayar ...bu kask benim gözümde bir nevi MAZDA arbası gibidir..kıymeti bilinmeyen tanınmayan ama sağlamlığıyla nam salmış bir marka yani..siz almasanızda beğenmesenizde ben bu kaskı 8 yıl kullandım beyler ister inanın ister inanmayın...
http://www.marushinturkiye.com/marushin-m400-nx.html
sıfırını yine aldım kışın kullanıyorum yani şu an..yazın yarım kaska devam...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...hin-aldim.html
son 9 yılım Maruşinle geçti...neredeyse her gün kafamda..ötesi yok...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------
ve Maruşin bu 5 yıldız testine sadece tek kaskını Samurayı gönderiyor o da 5 yıldız alıyor..diğer kaskları bu teste göndermiyor...yutuba bakın Araı kask çene kısmından parçalanırken Maruşine yine bişey olmuyor...
Bende marushin'in 778 FİBERGLASS kaskını kulanıyorum öncelikle hafifliği, tasarımı, deseni olmak üzere çok beğeniyorum ama gel gelelim buğu camı takacak pinlok olmadığından yaz mevsiminde bile sabah hoh demeden buğulanıyor malesef ama bununda önlemini alacağım inşalah TEKAY motorla konuştum harici olarak takılabilen bir buğu önleyici varmış onu alacağım belki yarın belki yarından daha yakın. Bu arada TEKAY motorun müşteri memnuniyeti ve ilgisi herşeye değer. Kısıtlı bütçe ile başka bir marka kalitesinde (ARAİ, Schubert, shoei, BELL) kaskı 1/3 fiyatına almak mantıklı olarak görüyorum. Motor değişti ama kask aynı.
1.
2.
3.
4.
BUGÜN GEÇTİ, BEKLE YARINA GELİYORUM, YA NİCE YOLARA AŞACAK YADA KARA TOPRAK BAĞRINDA AŞTIĞIMIZ YOLLARI HATIRLATACAK.
-
bestamik19 adlı üyeden alıntı
Bende marushin'in 778 FİBERGLASS kaskını kulanıyorum öncelikle hafifliği, tasarımı, deseni olmak üzere çok beğeniyorum ama gel gelelim buğu camı takacak pinlok olmadığından yaz mevsiminde bile sabah hoh demeden buğulanıyor malesef ama bununda önlemini alacağım inşalah TEKAY motorla konuştum harici olarak takılabilen bir buğu önleyici varmış onu alacağım belki yarın belki yarından daha yakın. Bu arada TEKAY motorun müşteri memnuniyeti ve ilgisi herşeye değer. Kısıtlı bütçe ile başka bir marka kalitesinde (ARAİ, Schubert, shoei, BELL) kaskı 1/3 fiyatına almak mantıklı olarak görüyorum. Motor değişti ama kask aynı.
1.
http://i.hizliresim.com/yN81zn.jpg
2.
http://i.hizliresim.com/6r7byl.jpg
3.
http://i.hizliresim.com/WgAaG4.jpg
4.
http://i.hizliresim.com/R1LNOY.jpg
konu vesilesiyle bu kadar Marışinci olduğunu bilmek aslında beni mutlu etti biliyormusun aga...
benim aslında sorunum 145 den 100 kioya düştüm ve kaskım büyük kaldı şu an..tek ona yanarım..ama bereyle kullandığım için o boşluğu kapatıyorum diyim...ama yinede kafama tam oturmuyor...çene kilidini daha sıkılaştırarak olası risklere karşı önlem aldım kendimce...
Maruşin Mazda gibi..sağlam olduğunu herkes biliyor ama almıyor ...veya piyasası yok diyelim..teşbihte hata olmaz..
ukarda arkadaşlar teknik detaylara çok takılıyorlar..cahil olmak mutluluk demek..ben anlamadığım bilmediğim konuyu merak da etmem o yüzden yardır baba Maruşininle..dün bi gezmişim mini turlama Sarıyer Gümüşdere Kısırkaya falan ulan bir oksijen çekmişim bi mutlu olmuşum halen gülümsüyorum..tatlı bi gezinti oldu ...
bu arada bendeki buğu yapmıyor...neden yapmıyor bilmiyorum..vizör özelliğimi RYANGT Eray sprey mi sıktı naptı bilmiyom...
harbi lan Eray benim kask neden buğu yapmıyor..ne yağmurda ne kuru havada..hoh yapıyorum cama yine sıkıntı yok ...
manyak mı la bu vizör..buğusuz kask mı olur aq...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)