Şimdiye kadar birkaç kez yüksek hızda çukura girmeme rağmen jantım kırılmadı. Yani kendiliğinden kırılacak kadar dandik değil o jantlar. Belki bazılarında döküm hatası vardır bilemem.
Şimdiye kadar birkaç kez yüksek hızda çukura girmeme rağmen jantım kırılmadı. Yani kendiliğinden kırılacak kadar dandik değil o jantlar. Belki bazılarında döküm hatası vardır bilemem.
kaza bu derece büyük olmuşssa jantta kırılabilir kuyrukta kopabilir motor da fırlayabilir olayın düz yolda ilerlerken olacağını düşünmüyorum muhtemel taklalar attıktan sonra jan üzerine çakılmış olabilir yada sağlam bi yere vurmuş da olayı bu kadar büyütmemek lazım
Kırılma şekli normal gözükmüyor tasarım olarak kırıldığı noktalarda bir zafiyet var.Burada motor düşüp bariyere çarpmış.Burda sorulması gereken janttan beklenti ne olmalı.Arabayla bile çukura düştüğümüzde jant ve lastik kullanılamaz duruma gelebiliyor.Kasklarda lastiklerde olduğu gibi jantlar için belli bir test ve karşılaştırma ortamı olmadığı için net bir şey söylemek zor.Bariyere girip bu şekilde kırılmayıp sekiz şekline gelse iki şekilde de jant çöp olacak.
valla net olarak bilemem ne olmuş durum dediğim gibi bajaj kullanıyorum. Jantıma kamyon çarptı hiçbirşey olmadı diyebilirim. Ama düz yolda giderken böyle kırılırsa saçma. Ki bu tipte kırılması aynı şekilde kırılmasına ilişkin çok fotoğraf var.
Sağlam bir çukura girdiğinizde jantınız yamulabilir, yada kırılabilir. Zaten jantınıza zarar verebilecek bir çukura girdiğinizde sürüş bütünlüğünüzü korumanız imkansızdır. Yani jantın kırılmasının yada kırılmamasının pek anlamı kalmaz.
Ayrıca kaza anında ön maşalar yamulacak derecede hızlıysanız, jantınızın sapa sağlam kalmış olması yine birşey ifade etmez.
Eğer yolda giderken, durup dururken kırılan bir jant var ise paylaşın.
Eğer yok ise, bu durumun ciddi ciddi fuar öncesi bilinçli olarak sulandırılmaya çalışıldığını düşünüyorum.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Otomobilde bir arabaya arkadan çarpsanız sizin ön motora kadar girsede arkadan çarptığınız aracın sadece tampon tırnakları kırılabilir.Bajaj böyle bir sistem yapmamıştır muhtemelen.
Yanal bir darbe sonucu tabak gibi kırılmış bence.
Belkide yandan gelen darbelerde mukavemeti düşük olabilir. Ama bir janta yandan darbe gelirse zaten motorun üstünde kalmak da imkansız. Çukurdan geçerken de bu hale gelmesi çok ama çok zor. Enteresan gerçekten..
Bu arada bir sene pulsar kullandım ve az para bulsam yine pulsar alırım ya güzel motordu. Bu hale gelecek kaza yapan birinin janttan büyük dertleri olur zaten.
Bazı Pulsar sahibi arkadaşlar fena sinirlenmişler, ama diğer hiç bir marka babamızın şirketi değil, kimseyi savunduğumuz yok, sizlerin canını düşündüğümüz, belki de bir gün kendi canımızı düşündüğümüz için eleştiri yapıyoruz. Belki bir gün ben de bajaj a bineceğim.
Her motor jant kırabilir, bun da hemfikiriz, fakat bu resim insanı düşündürüyor, çamurluk sağlam, kafa sağlam, jantın dış çerçeve sağlam fakat kollar komple kırık???? Hani yanlış düşünüyor olabilirim, fakat o jant kollarını kırılana dek, jantın çemberinin de sekiz olaması gerekirdi.
Anladığım kadarı ile Bajaj savunucuları olur böyle şeyler modundalar.Bir kısım motor sürücüsü ise olmamalıydı diyor.Arkadaşlar sadece şunu söyleyeyimki motorsiklet dediğiniz alet şakaya gelmez,ister çukura düşsün,ister kaza yapsın altınızda dönen iki tekerden biri bu şekilde olmaz.Evet hafif yamulabilir veya deforme olabilir ama bu durum cana malolmaz.Siz istediğiniz kadar tartışabilirsiniz ancak böyle bir durum sürücünün ölümüne kadar gidecek sonuçlara neden olabilir.Lütfen bu durumları kabul etmeyin ve sadece üç kuruş ucuza maledeceğim diye insan hayatını tehlikeye atan üreticileri savcunmayın.Yayınlayın ve hakkınızı arayın.....
KTM aynı fabrikada üretiliyor aslında bundada aynı yerden kırılmış ama durduk yere öyle jant kırılacağını sanmıyorum
200ns le stunt yapan vardı istanbulda ama şimdi adı aklıma gelmiyor.
Jantta bence sorun yok ancak ön süspansiyon aşırı sert, bu da ön jant ve rulmanlarına daha hızlı yıpranma olarak yansır. Kaldırımdan atlama zıplama da yapılırsa ön jantı elinizine almanız baya olası.
Ben tatmin olmadım...
Lucas la aynı düşünüyorum. giderken gurup sürüşünde basit bir darbeyle kırılan jant görüldüyse ki motor 2500 sattı o zaman sakat.
Bu arada 600 -1000 ss lerinde kazalarda bu şekil görüntüleri var ve emin olun o hızlanma yavaşlamada binen yük ve bajaj ın sadece 130 a çıkmasına karşılık 250-300 le giden motorun aynı çukurdan aldığı darbe etki 5-10 misline kadar fazla.
varın siz düşünün
bajaj jant malzemesini değişitrmeden ben o motora binmem ns 200 şık güzel lafım yok ama jant mevzusu korktum ben aga....
Adam düz yolda giderken jant göbekden kırılmış, hayretle izliyoruz efenim vay vay vay avsgssndm
Ben bajaj kullanıcısı olsam giderken acaba ne zaman kırılacak diye beklerim heralde en temizi paraya kıyıp jantları değiştirmek olur bajaj cılar için
Şimdi düz yolda giderken kendiliğinden mi kırılmış ? yada motor yan ayakta park halinde birden jant mı kırılmış ? Eğer öyle ise sorun var , değilse sorun yok . Jant kırıldı yazıp görselde aratın porsche'ninde kırılıyor mercedes'inde kırılıyor. Bir araca yandan tekerden girdiğinde jant kırılıyorsa bu durumda önemli olan zaten jantın kırılıp kırılmaması değil. Bahane arıyolar tuz biberi olmuş buda
Pulsar kullanan birisi olarak zerre sinirlenmedim , konuya da bakıyorum bu sefer neymiş olayın aslı diye.
Eski Pulsarımla(çalınan) 3 defa sağlam çukura girdim ki sonuncuda ciddi bir şekilde düşmemem bile mucize gibiydi.
Böyle bir kaza da jantın kırılmasının sorun olmadığını düşünüyorum , kazayı yapan arkadaşa geçmiş olsun , kendini rahatlatmak için sonuca değil sebebe odaklanırsa daha mantıklı olacaktır.Ha derse ki düz yolda giderken çantım parçalandı sonra bariyerlere çarptım kabul ama burada olduğu gibi bariyerlere girdim , jantım parçalandı çok mantıklı değil.
Bende yamaha ybr ile düştüm peg kırıldı , o zaman yamaha ybr125 peg kırıyor mu diyeceğiz.
Tekrar geçmiş olsun.Bende aynısını diyorum hiç bir marka babamızın oğlu değil , japonlar ve almanlar dahil.
Sahibi: Pulsar ağır bir kaza sonrası jant kırdı.
Yancı: Pulsar jant kırdı.
2.Yancı: Pulsarlar jant kırıyor.
Gevşek: Pulsarlarda jant kırma kronik problem.
2.Gevşek: ...
Yahu jant durduk yere kırılmamışki. Adam bariyere girmiş öyle kırılmış jantı. Niye olayı çarpıtıyorsunuz? Zorla insana marka fanatikliği yaptırıyorsunuz.
Kırılma şekline bakarsak şunu söyleyebiliriz; belli ki jantı sünek malzemeden değilde gevrek malzemeden yapmışlar. Bu yüzden yamulmak yerine kırılıyor. Tabi bu dayanımının daha az olduğu anlamına gelmez. İnşaat demiri de bükünce kırılmıyor. Jantları inşaat demirinden yapsak daha mı iyi olur?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)