Başlıkta dediğim gibi aranızda pahalı motor alan oldumu hiç 50bin tllik 2.el alirken korku var miydi içinizde aldıktan sonra arızalı çıkınca ne yaptınız ben hiç 2. Hayatımda hiç 2 .el bisi almadığım için sordum
Başlıkta dediğim gibi aranızda pahalı motor alan oldumu hiç 50bin tllik 2.el alirken korku var miydi içinizde aldıktan sonra arızalı çıkınca ne yaptınız ben hiç 2. Hayatımda hiç 2 .el bisi almadığım için sordum
3 kere motor aldim 3 u fe ikinci eldi mt 9 duke 390 mt 7. Hic sikinti cekmedim cok sukur
Piyasası pahalı olan ikinci elden korkma ucuz olan ikinci elden kork
Pahalı üst segment bir araç kaliteli malzeme, uzun kullanım ömrü, adam gibi işçilik barındırır.
Sen motosiklette benim diyen markaların bir üst segmentlerine bak bir de alt segmentlerine birbirleriyle alakası var mı gör bakalım.
Hele ki Yamaha başta olmak üzere japonlarda bu durum fena uçurum...
bir keresinde bende tam tamına 8 000 tl ye pcx almıştım 2, el tabi biraz tırsıyo insan, şans meselesi
2. el vasıta alırken aracın değeri yüksek olursa daha güvenilir bir alışveriş olması ucuz örneklere nazaran daha yüksek ihtimal.
Bunun çeşitli nedenleri var. Örneğin muhatabınız daha ciddi ve güvenilir insanlar olur, Meblağ yüksek olduğu için insanlar birbirine güvenmek yerine kanuni şartlara göre hareket ederler.
Hatta bir ustaya gidip "ben bu motoru satın alacağım, inceler misin?" diye sorduğunuz zaman kastettiğinişz vasıta 5 bin tl ise usta motoru 30 saniye çalıştırıp sesini dinler. Ama 40 bin tl ederinde bir vasıta gösterirseniz sizden müsade isteyip en küçük cıvatasına kadar bakar. Çünkü o motosikleti almaya razı olan kişinin birkaç yüz tl olan emeğinin karşılığını vermekten kaçınmayacağını bilir.
Tabi bu husus asla dolandırılmayacağınız anlamına gelmiyor.
Bence motorun fiyatı değil aldığınız kişinin adamlığı daha önemli kimisi var 5 liralık şeyi bile dert eder yaptırır kimi var 500 lira için Allah kitap yemin eder. İkinci elde en önemli şey satıcının kendisi.
Sıfıra yakın olanından alırsan, büyük bir hasarı arızası yoksa bir de eli yüzü düzgün bir satıcıdan alırsan pek sorun çıkacağını sanmıyorum.
İkinci elden korkmakta haklısınız ama motor bozulacak olduktan sonra sıfır motorda da akla hayale gelmeyecek arızalar oluşuyor. Misal Hyosung 'lardaki rölanti problemi ne beyinden, ne bobinden, ne kablodan ne de bujiden kaynaklanıyormuş. Yalnızca ve yalnızca çatlayan buji pipolarından kaynaklanıyormuş.
Böyle bir sorunu ara ki bulasın. Ben sana diyeyim o çatlak gözle zar zor görülecek kadar incedir.
Benden sana tavsiye, rahat etmek istiyorsan bilinen, bulunan motorlardan birini al keyfine bak.
Pahalı motorlarda dakka bir gol bir ilk etapta fiyattan ciddi bir kazık yiyorsun. Sonrasında yedek parça ve özellikle de işçilikten bir kazık yiyorsun. Öyle ya, büyük ve pahalı motor kullanıyorsan paran vardır, Madem paran var paraları söküleceksin(?!!)(Hepsini boşver firmaların kendi markalarıyla sattıkları motor yağından pay biç)
Para kolay kazanılmıyor. Mümkün mertebe her zaman F/P oranı iyi olan makineleri alıp kullanmak gerekir.
O yüzden motor alınca filtre, yağ, buji, buji piposu vb ucuz parçaları sağlammış değilmiş demeden değiştirmek gerek.
Motosikleti gözden geçirmek birkaç yüz tl öyle mi? Geçende arabaya kışlıkları taktırdım ücret 40TL, lastiğe çivi girmiş, sökmesi takması balansı vs 10TL.
AEA'nın 900rr toplama videolarını izleyin, motor komple söküldü detaylıca incelendi, ölçüldü (arada torna tesviye işleri de var) parça parası hariç ücreti işçilik 1200TL.
Ondan sonra gel bu güzide ustalara motorunu emanet et.
Mümkün mertebe kendi işini kendin yapacaksın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)