Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Silindirde MM farkı ???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mayıs 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    voskhod coba 175cc 2T
    100 cc bir scooter için silindir seti alıcaz 50.00 mm ve 52.4 mm şeklinde 2 seçeneğimiz var bu mm işi nedir ne farkı vardır neyi yada neleri etkiler bilgilendirirseniz sevinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------

    güncel soru


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    52 nin devri çok torku az olur,50 nin devri az torku çok olur kısaca.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    52.4mm olanlar 125cc için ama onların krankı uzun strokludur. Sizin motora olmaz. Ya 50mm'lik 100cc scooter silindirini alacaksınız ya da Salcano Astro 130 diye bi motor var onun krankı kısa stroklu ama silindiri 58mm, onun silindirinden alırsanız 130cc olur motor.

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    voskhod coba 175cc 2T
    cevaplar için sağolun yalnız 52.4 mm olan honda activa modifiylei silindir set olarak satılıyordu onu aldık görüştüğümüzdede activaya uygulanan bir set olduğunu öğrendik krank için ne yapabiliriz

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Ufak pistonun devri yüksek olur torku az yukarıda yanlış bilgi verimiş ayrıca çok düşük fark olduğu için devirler aynı olur fakat tork büyükte minimal yüksek olur, 125 cc motorla 140 cc arasında olduğu gibi.
    filolog bunu beğendi.

  6. #6
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Aslında çok basit matematik ve silindir hacmi formülü ile hesaplayabilirsin.
    Çok basit yazıcam umarım net anlaşılır.

    Pi sayısı * (Silindir çapı/2)*(Silindir çapı/2) * Krank kol boyu(strok) = (Sonuç /1000) => bizim bildiğimiz cinsten cc değeri çıkar

    Orjinal silindir kaç mm ? formülde yerine koysan krank kol boyunu bulursun.

    Pi sayısı zaten sabit.sonra istediğin silindire göre hesaplarsan motorunun kaç cc ye çıkacağını hesaplarsın.


    Hyosung 250 cc üzerinden örnek vereyim:

    2 silindir olduğu için tekini hesaplayıp 2 ile çarpacağız

    Pi:3.14
    silindir çapı : 57mm
    Strok :48.8mm

    3.14 * (57/2)*(57/2)*48.8 = 124462,692/1000 => yaklaşık 124,46 cc

    Motorda 2 silindir var 124,46 *2 = 248,92 cc
    oxus ve filolog bunu beğendiler.

  7. #7
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Aradaki fark hissedilmez bile. Hangisi senin kranka daha iyi oluyorsa onu tak bence.

  8. #8

    Üyelik
    17 Mayıs 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    voskhod coba 175cc 2T
    farkın az olacağını düşünerek 52.4 den vazgeçip orjinal silindir piston setine karar verdim teşekkürler cevaplar için


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)