2017 de tüm motosikletler euro 4 uyumlu hale getirilerek mi satılacak?
Reklamlar
-
Euro 4 normu bildiğim kadarıyla enjeksiyon sistemi olmadan sağlanamıyor. Dolayısıyla 2018'den itibaren bütün motosikletler enjeksiyonlu olacak diyebiliriz. Bunun bizdeki yansıması "şark kurnazlığı" özelliğimizi de katarak şöyle olacak: Gelecek olan modeller eldeki stokları bitirebilmek için hemen ilanlarda kazık fiyattan satışa sunulacaklar. Sahibinden de sürekli "stoklar bitmeden Euro 4'e geçilmeden alın" diyerek eski modellere de bir miktar zam yapılacak. Bunu özellikle Japon'lar yapacaklar ve mesela CBF 125 gelirse Honda kafadan 8000 - 9000 TL fiyat koyacak. Tabi bir süre sonra CF Moto, Zontes gibi görece kaliteli modeller uygun fiyatıyla bunların satışlarını baltalamaya başlayınca ya fiyatları düşecek ya da Japonlar ufak cc'den çekilmeye başlayacaklar. Yani klasik olarak "uygun fiyata satmaktansa o motoru yakarım" mantığı yaşanabilir. İkinci aşamada bu sefer servisler ve usta zihniyeti hayranı kullanıcılar tarafından "Abi karbüratör enjeksiyondan çok daha iyidir" safsataları yayılıp, ikinci eldeki karbüratörlüler acayip yüksek fiyatlarla kaktırılmaya çalışılacak. Bunlar da satıcıların ellerinde patladıktan sonra yavaş yavaş piyasa normale dönecek. Bizim gibi bütçesi dar kullanıcılar için ise Çin motorları bu kez gerçekten kurtarıcı olacaklar çünkü Çin modellerindeki kalite, enjeksiyon sistemleri de sağlıklı olursa bir tık daha yükselmiş olacak. Bu konuda Spada firması geçen seneden beri hazırlık yaptı ve Anton hariç tüm modelleri (100 cc olan cup dahil) enjeksiyonla geldiler. Yalnız yeri gelmişken konuyla alakasız bir şey söyleyeyim, Motoran (Spada) bu konuda o kadar iş bilmez ki, Anton 200 modelini 2015'te 6900'ten piyasaya sürdü ve daha yolarda bir tane görmedim ve halen o motoru aynı fiyata satıyor hatta 5990'a satan bile var. Ortadaki zararı düşünebiliyor musunuz ? Oysa çıktığı gün 5990 TL deseler (ki bunu direk fabrikalarında yetkili müdüre 2105 yazında söylemiştim) şimdiye kadar yüzlerce satmışlardı. İşte bu kafadaki insanlar koca firmaların distribütörlüğünü yapıyorlar.
Türkiye'nin kendine yetme mevzusunda ise şunu diyeceğim, evet kendimize yetecek kaynağımız var ancak bunları kullanmaya Atatürk zamanında başlamış olmamız (ki başlamıştık) aradan geçen yıllarda sürekli gelişmemiz gerekirdi. Malaesef ki Atatürk'ten sonraki devlet yöneticileri koltuk sevdalarından vatanı satmakla, borca sokmakla yılları yediler. Şu anda hiçbir konuda kendi kendimize yetecek durumda değiliz. Yetecek durumda olsak bile bu ülkeye komünizm falan gelmedikçe, yerli malına güvenmeyen, sürekli gözü dışarıda üretilen ürünlerde olan, sen dünyanın en iyi telefonunu yapsan bile gidip Iphone veya Samsung alacak olan halkımızla bu iş olmaz. Bu, cahillikle ve ondan beslenen yöneticilerle olmaz. Zaten bizim "dış güçler" dediğimiz şeyin de asıl amacı buydu, amaçlarına ulaştılar. Geçmiş olsun.
Reklamlar
-
Arkadaşlar, 31 Aralık 2016'dan sonra, EURO4 normlarına uymayan bir motosikletin Türkiye'ye ithalati yasak. Sadece yerli üreticiler (Mondial, Kuba, Asya gibi) buna istisna ve 2017 sonuna kadar EURO4 normlarına uymayan motosiklet üretip satabilecekler. Kısacası 2017 model ithal motosiklerde, özellikle kurun da artışıyla büyük zamlar bekliyorum ben. Yakında 20000 altına motosiklet almak hayal olacak gibi. Herkes motosikletine iyi baksın.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Euro 4 normu bildiğim kadarıyla enjeksiyon sistemi olmadan sağlanamıyor. Dolayısıyla 2018'den itibaren bütün motosikletler enjeksiyonlu olacak diyebiliriz. Bunun bizdeki yansıması "şark kurnazlığı" özelliğimizi de katarak şöyle olacak: Gelecek olan modeller eldeki stokları bitirebilmek için hemen ilanlarda kazık fiyattan satışa sunulacaklar. Sahibinden de sürekli "stoklar bitmeden Euro 4'e geçilmeden alın" diyerek eski modellere de bir miktar zam yapılacak. Bunu özellikle Japon'lar yapacaklar ve mesela CBF 125 gelirse Honda kafadan 8000 - 9000 TL fiyat koyacak. Tabi bir süre sonra CF Moto, Zontes gibi görece kaliteli modeller uygun fiyatıyla bunların satışlarını baltalamaya başlayınca ya fiyatları düşecek ya da Japonlar ufak cc'den çekilmeye başlayacaklar. Yani klasik olarak "uygun fiyata satmaktansa o motoru yakarım" mantığı yaşanabilir. İkinci aşamada bu sefer servisler ve usta zihniyeti hayranı kullanıcılar tarafından "Abi karbüratör enjeksiyondan çok daha iyidir" safsataları yayılıp, ikinci eldeki karbüratörlüler acayip yüksek fiyatlarla kaktırılmaya çalışılacak. Bunlar da satıcıların ellerinde patladıktan sonra yavaş yavaş piyasa normale dönecek. Bizim gibi bütçesi dar kullanıcılar için ise Çin motorları bu kez gerçekten kurtarıcı olacaklar çünkü Çin modellerindeki kalite, enjeksiyon sistemleri de sağlıklı olursa bir tık daha yükselmiş olacak. Bu konuda Spada firması geçen seneden beri hazırlık yaptı ve Anton hariç tüm modelleri (100 cc olan cup dahil) enjeksiyonla geldiler. Yalnız yeri gelmişken konuyla alakasız bir şey söyleyeyim, Motoran (Spada) bu konuda o kadar iş bilmez ki, Anton 200 modelini 2015'te 6900'ten piyasaya sürdü ve daha yolarda bir tane görmedim ve halen o motoru aynı fiyata satıyor hatta 5990'a satan bile var. Ortadaki zararı düşünebiliyor musunuz ? Oysa çıktığı gün 5990 TL deseler (ki bunu direk fabrikalarında yetkili müdüre 2105 yazında söylemiştim) şimdiye kadar yüzlerce satmışlardı. İşte bu kafadaki insanlar koca firmaların distribütörlüğünü yapıyorlar.
Türkiye'nin kendine yetme mevzusunda ise şunu diyeceğim, evet kendimize yetecek kaynağımız var ancak bunları kullanmaya Atatürk zamanında başlamış olmamız (ki başlamıştık) aradan geçen yıllarda sürekli gelişmemiz gerekirdi. Malaesef ki Atatürk'ten sonraki devlet yöneticileri koltuk sevdalarından vatanı satmakla, borca sokmakla yılları yediler. Şu anda hiçbir konuda kendi kendimize yetecek durumda değiliz. Yetecek durumda olsak bile bu ülkeye komünizm falan gelmedikçe, yerli malına güvenmeyen, sürekli gözü dışarıda üretilen ürünlerde olan, sen dünyanın en iyi telefonunu yapsan bile gidip Iphone veya Samsung alacak olan halkımızla bu iş olmaz. Bu, cahillikle ve ondan beslenen yöneticilerle olmaz. Zaten bizim "dış güçler" dediğimiz şeyin de asıl amacı buydu, amaçlarına ulaştılar. Geçmiş olsun.
yani şu an gidip euro 4'e uymayan 0 km motor alsak euro 4 gelince kar mı ederiz zarar mı onu anlamadım
-
-ZERO- adlı üyeden alıntı
yani şu an gidip euro 4'e uymayan 0 km motor alsak euro 4 gelince kar mı ederiz zarar mı onu anlamadım
Tabii ki kar ederiz, benim param olsaydı fazla düşünmezdim.
-
06 Aralık 2016, 02:23
#25
Ybr-125 alacak kisiler
Arkadaslar ben sifir ybr-125esd aldim alali 11 ay gibi oldu kisin almistim kapali garajim vardi orada muhafaza ettim simdi yaris motoru alnak icin satiyorum hic bir sorunu yoktur temizdir her bakimi yamaha bayisinden yapilmistir motorumu 5.800 9 taksitle yapilir pesin ise 5.400 e verilir almak isteyenler 05062219632 nolu numaradan ulasabilirler isparta merkez bu arada
-
06 Aralık 2016, 02:46
#26
mccxcix adlı üyeden alıntı
Ayrica Honda'nin yaptigida sacma olmus yeni motosiklet uretiyorsun ama istenen standartlara uygun degil cok acemi isi degil mi?
Dünyayı Türkiye'den, hatta Avrupa'dan ibaret görmeyin. Euro 4 Avrupa'yi bağlar. Dünyanın geri kalanı var bi de. Avrupa'linin rağbet edeceği, yüksek ciro yapacak modelleri Honda Euro 4 uyumlu yapmış zaten. Ama Hintliye Çinliye satacağı modeli niye Euro 4 yapıp fiyat dezavantajı oluştursun kendine? Honda zorunlu olmadığı için Amerika'ya ABS'li CB1000R bile getirmiyor.
-
06 Aralık 2016, 08:52
#27
daha yeni honda yetkili bayisinden geliyorum sıfır motorumu aldıgım satış temsilcisiyle olduça samimiyim ve 250rr sordugumda o 2018 de Tr ye gelecek dedi
-
06 Aralık 2016, 11:15
#28
xepenias adlı üyeden alıntı
Konudan biraz sapıcam müsaadenle hem sana bir ekleme olsun hemde kendi yorumum. Türkiye bu gün hiç bir devlete, hiç bir uluslararası kurum, kuruluş, organizasyona müdahil olmadan varoluş ve büyümesini sürdürebilir. üstelik bu bahsettiğimiz taraflardan da ekonomik ambargo yese bile bunu başarabilir he zorlanırmı?. Hemde çok zorlanır, ancak şu var ki güzel memleketimde herşey var. Yeraltı zenginliklerimiz var verimli bir toprağımız var, denizimiz hayvancılığımız var. Bu koşulları taşıyan bir ülkeye hiç bir taraf ekonomik ambargo uygulayamaz, uygulasa da başarılı olamaz ki bu ambargoyu bu gün ipleri bizim elimiz de olan Avrupa Birliği denen hastalıklı yapı hayatta yapamaz.
Yeraltı zenginliklerimiz var, "BOR"umuz var fakat işlemesini bilmiyoruz, verimli topraklarımız var ekmesini bilmediğimizden mercimek, buğday ve hatta "SAMAN" ithal ediyoruz, üç tarafımız denizle çevrili, hayvancılığımız var bölgenin en pahalı "ET"ini yiyoruz vs.
Bu kafayla da dünyaya kafa tutacağız öyle mi?
Merak ediyorum bu kafaya ulaşmak için ne alıyorsunuz? Hükumet bu aldığınız maddeden ÖTV almıyor mu?
-
06 Aralık 2016, 18:11
#29
Niye böyle diyorsunuz, Türk lirası dolardan daha bereketlidir. Her neyse, Euro4-5-6-7-8 ne olursa olsun fark etmez, en dandik motorun parası bile 6 aylık asgari ücret olmuş efendiler, bu böyle gitmez her yıl işler daha da kötüye gidiyor, hayvancılık, verimli torpak falan deniyor doğrudur ama gidin bakın köylerde insan kalmış mı ki koyun keçi kalsın. Artık seneye kurbanda MT olarak inazuma'ya gireriz hep birlikte.
-
06 Aralık 2016, 19:02
#30
Mesajim burada bulunsun; degil 2017, 2020'de bile Euro-4 diye bir standart gelmeyecek. Motosiklet satislarinda Euro 4 standardi sart kosulmayacak. Bu da benim boyle bir iddiam.
Tarihe not dusulsun.
Bakalim ileride hakli mi cikacagim, haksiz mi. Bekleyelim ve gorelim.
Var mi artiran?
-
07 Aralık 2016, 07:09
#31
S.urfa'da adamin biri hazine malina ahir kurmus. Devlet baba da desteklemis vermis hayvani. Hayvanlar 3 ay sonra 4 lu 5 li olmeye baslamis. Veteriner,sigorta sirketi vs ayarlanmis, hayvanlar olu gosteriliyor... vel hasil, davaya bakan yetkili bir seye dikkat etmis, olen hayvan o gun 5 ise , 3 hayvanin kulagindaki kupe numarasi ayni...
-
Beylr benim aslıl merak ettiğim diyelim ki şuan gittim sıfır R25 aldım. Önümüzdeki yıllarda bunun muayenesinde EURO 4 e uymuyo diye sorun çıkarmayacaklar mı?
-
Konudan biraz sapıcam müsaadenle hem sana bir ekleme olsun hemde kendi yorumum. Türkiye bu gün hiç bir devlete, hiç bir uluslararası kurum, kuruluş, organizasyona müdahil olmadan varoluş ve büyümesini sürdürebilir. üstelik bu bahsettiğimiz taraflardan da ekonomik ambargo yese bile bunu başarabilir he zorlanırmı?. Hemde çok zorlanır, ancak şu var ki güzel memleketimde herşey var. Yeraltı zenginliklerimiz var verimli bir toprağımız var, denizimiz hayvancılığımız var. Bu koşulları taşıyan bir ülkeye hiç bir taraf ekonomik ambargo uygulayamaz, uygulasa da başarılı olamaz ki bu ambargoyu bu gün ipleri bizim elimiz de olan Avrupa Birliği denen hastalıklı yapı hayatta yapamaz.
Yılbaşı ikramiyesi bile geçen yılkınden azdı dolara vurunca Zorlancaksa zorlansın artık bu ülke 15 yıldır zorlayamadılar gitti...
-
PiedPiper adlı üyeden alıntı
Mesajim burada bulunsun; degil 2017, 2020'de bile Euro-4 diye bir standart gelmeyecek. Motosiklet satislarinda Euro 4 standardi sart kosulmayacak. Bu da benim boyle bir iddiam.
Tarihe not dusulsun.
Bakalim ileride hakli mi cikacagim, haksiz mi. Bekleyelim ve gorelim.
Var mi artiran?
O tarihe kadar büyük hacimde Euro 3 motor üretimi kalmaz. Euro 4 normu da kendi kendine gelmiş olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
BurhanCetin adlı üyeden alıntı
Beylr benim aslıl merak ettiğim diyelim ki şuan gittim sıfır R25 aldım. Önümüzdeki yıllarda bunun muayenesinde EURO 4 e uymuyo diye sorun çıkarmayacaklar mı?
Aksi bir uygulama olmadığı takdirde bütün araçlar üretildiği yılın emisyonuna göre değerlendirilmek zorundadır. Yani muayenede R25 Euro3'e göre değerlendirilir.
-
Peki abiler bu euro 4 aynı zamanda ABS yi de zorunlu kılıyor. Mondial, CF Moto, Hero, Lifan, Kymco, Regal Raptor, Bajaj, Hyosung gibi markalar ne yapacak? Piyasadan silinecek mi? Enjeksiyon sistemi bile bu markaları bence yormayacakken, ABS yazdığım markaları bence zorlar. O konu ne olacak bilen var mı?
-
Güzel hortlar bu, şimdi tam fiyatlar yükselmişken euro4 olursa uzerine tuz biber olacaktır.
Peki çin vs. sözde yerli mallarında buna uyabilecek kapasite nerde? Görünen o ki,yükselen vergi dolayısıyla çinli yerlileri de her türlü gercek zamı yapistiracaklar biz ucuz kaldık diye..
Belki de buralarda yerli mali-çinli almak fırsattır başlıkları bile olur bu yıl sonu kımbilir..
Bu arada ben euro4 gelsin de ögrenelim nası biseymiş bu euro4'çuyum, yakisir artik piyasaya
-
Euro 3 motorun Euro 4 e adaptasyonu ufak cc ler için geçen seneki maliyetlerle üreticiye masrafı 300 euro civarındaydı. şimdi ne bilemiyorum. Buna ek olarak servisler enjeksiyonu öğrenmek ve etkin olarak müdahale etmek becerisine sahipolmak durumunda kalacak. Firmalara ek eğitim ve istihdam maliyetleri yüklenecek. Çalışanları arasında 1 tane makina mühendisi olmayan firmalar var. bu maliyetlerde dolaylı olarak kullanıcıya yansıyacak.
-
beyefendi adlı üyeden alıntı
Ülkemiz euro4 e 2018de girecek arkadaşlar, 2017de avrupa girecek, bu yüzden bu sene stokta ne varsa satılacak 31.12.2017 den itibarense euro4 uyumlu olmayan hiç bir araç satılamayacak. AeA videosunda R25, CBR250RR ve MT25 in 2018de gelmeyeceğinden bahsetti
Senin dediğine göre eğer öyleyse bayinin elinde kalmış euro 3 motorlar ucuz fiyatlardan gidebilir yani?
-
02 Ağustos 2019, 14:33
#39
Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama... Arkadaşlar peki bu karbüratörlü Euro 4 uyumlu olayı nedir? :D Fasafiso mu?
https://www.youtube.com/watch?v=Ql_87wVNF_I
-
02 Ağustos 2019, 15:05
#40
bonder adlı üyeden alıntı
Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama... Arkadaşlar peki bu karbüratörlü Euro 4 uyumlu olayı nedir? :D Fasafiso mu?
https://www.youtube.com/watch?v=Ql_87wVNF_I
Tam detayını bilmemekle birlikte düşük cc motosikletlerde Euro 4 standartları büyük ccler ile aynı değil.
Mesela 125 cc ve altındaki motosikletlerde ABS zorunlu değil fakat CBS zorunlu.
Karbüratör konusunda da durum farklı olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)