Yamaha Mt-07-Yeni Duke 390-Yeni V-strom 250
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar;
İnşallah nasip olursa bu yaz başında motosikletimi yenilemeyi düşünüyorum. Eicma fuarı ile birlikte 2017 model motosikletleri de gördükten sonra yavaş yavaş şekillenmeye başladı..
Bu yıl fiyatlara bağlı olarak duke 390,mt-07 yada suzuki v-strom 250 (ne alaka diğerleri naked bu enduro diyebilirsiniz ama tasarımı kullanım genişliği ve vergi dilimi olarak cezbetmiyor değil) arasında bir seçim yapcağım.
Ancak mt-07 bildiğiniz gibi 2013 yılında tanıtıldı ben bu sene yeni kasasını bekledim mt-09 ile ama gelmedi. Bu demekki 2017 sonunda kasa değiştirecek.. Sizce yepyeni 3 4 yıl daha kasası üretilecek duke yada v-strom almak yerine seneye büyük ihtimalle yeni kasası gelecek mt-07 almak ne kadar mantıklı??
Reklamlar
-
doğmamış bebeğe mektup olur seninki
-
önce soğanları küp küp doğradıktan sonra bir gece suda bekletiyorsun. Ertesi akşam ufak bez parçalarının içine biraz koyup gece yatmadan koltuk altlarına koyuyorsun. Sabah kalktığında uyandığında ilk aklına gelen modeli alıyorsun. Aklın bir daha başka bir modelde kalmıyor...
-
Sürekli bi şeylerin yenisini eskisi beklemek ten bahsettiğine göre vakitten çok bi şey yok sende.
Kafanda bi şey varsa yada içinde bir tutku zaten buralarda o mu? bu mu ? diye zaman harcayana
kadar gider alırdın ve açtığın konu başlığı da
"MT7 aldım işte motorum" olurdu.
Bizde hayırlı olsun birader der geçerdik.
La belki bu sabah odandaki kalktığın yatağına bile dönemeyeceksin neyi bekliyorsun ki..
Bence sen yepyeni kasaları şasileri bekle acele etme..
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Sürekli bi şeylerin yenisini eskisi beklemek ten bahsettiğine göre vakitten çok bi şey yok sende.
Kafanda bi şey varsa yada içinde bir tutku zaten buralarda o mu? bu mu ? diye zaman harcayana
kadar gider alırdın ve açtığın konu başlığı da
"MT7 aldım işte motorum" olurdu.
Bizde hayırlı olsun birader der geçerdik.
La belki bu sabah odandaki kalktığın yatağına bile dönemeyeceksin neyi bekliyorsun ki..
Bence sen yepyeni kasaları şasileri bekle acele etme..
Hayatta hepimizin gelecekten yana beklentileri var ... Zaten bunun için çalışıyoruz bunun için emek harcıyoruz...
Ben ortada trollenecek bir konu göremiyorum açıkcası.
Aldığım bir ürünü laptop dahi alırken 4-5 ay araştırıp özelliklerini okuyup kullanıcı yorumlarına bakıp bütçemi değerlendirip öyle alıyorum ki , motosiklet bu yirmi bin tl lik makinalardan bahsediyoruz.
Sıfır alacağım için alıp memnun kalmayıp satıp 2 -3 bin tl zarar etmek istemiyorum.. Alıp 4 5 yıl motosiklet defterini kapatacağım.
Neden şuanda almıyorsun diyorsanız da hem yurtdışındayım..Hemde kış mevsimi ...
Ki ayrıca konuyu uzun yazıp sıkıcı olsun istemedim ama bugun gidip duke 390 alamam çünkü nasıl almamı bekliyorsunuz zaten dün tanıtıldı ? Yada v-stromu ?
Artık dediğiniz gibi yabancı forumlarda arar sonra buraya gelir seçimimi ve sebeplerini yazarım..
Yine de cevap vererek değerli zamanınızı ayırdığınız için sizlere teşekkür ederim...
-
senin için önemli kriter nedir, performans kofor 2. el imaj, ekonomi ama 4-5 yıl binmek istediğini söylemişsin. duke 390 la bir birbuçuk yıl kudurduktan sonra şimdi mt-07 olsaydı altıda demen bi hayli olası.
Ben kafama geçirmem diyosan MT-07 diyorum
-
vstrom u baştan salla 200 kilo 25 bg hem gitmeyecek hem de çok yakacak, duke390 alırsan 1 yıl sonra sıkılabilirsin ama mt 07 öyle değil en mantıklı seçim mt7 olur 2017 de 27 bin filan olacak şimdi alman daha mantıklı
-
Yenı kasası tanıtılmıs olsa mt07'nın, motor askından kudursanız ve mt07'nın yenı kasası tanıtıldı ama ben bekleyemıyorum, mt07 pıyasaya dusene kadar duke390 alıp bıneyım mı yoksa yenı kasayı beklemeden hemen mt07 almalımıyım desen, duke al, hosuna gıderse sıkana kadar takılırsın sonra satar mt alırsın derdım. Pek arastırmadım henuz ama bıldıgım kadarıyla mt07 kasa yenılemedı, belkı seneye yenıler ama belkı de yenılemez. Vstrom'u zaten dırek eledım, alacaksan mt07 al bence. Yarın uyanabılecegının garantısı yokken "ayy kasa yenıler sımdı bu seneye en ıyısı beklıyım" demek sacma olur. Halıhazırda kullandıgın bır motor varsa, tecrubene guvenıyorsan mt07 surecek kadar al. Mt07 surecek kadar kendıne ınanıyorsan duke almayı dusunmekte mantıksız olur yanı.
-
Dostum tecruben varsa düşünme pek mt al derim ben
-
R3d adlı üyeden alıntı
Yenı kasası tanıtılmıs olsa mt07'nın, motor askından kudursanız ve mt07'nın yenı kasası tanıtıldı ama ben bekleyemıyorum, mt07 pıyasaya dusene kadar duke390 alıp bıneyım mı yoksa yenı kasayı beklemeden hemen mt07 almalımıyım desen, duke al, hosuna gıderse sıkana kadar takılırsın sonra satar mt alırsın derdım. Pek arastırmadım henuz ama bıldıgım kadarıyla mt07 kasa yenılemedı, belkı seneye yenıler ama belkı de yenılemez. Vstrom'u zaten dırek eledım, alacaksan mt07 al bence. Yarın uyanabılecegının garantısı yokken "ayy kasa yenıler sımdı bu seneye en ıyısı beklıyım" demek sacma olur. Halıhazırda kullandıgın bır motor varsa, tecrubene guvenıyorsan mt07 surecek kadar al. Mt07 surecek kadar kendıne ınanıyorsan duke almayı dusunmekte mantıksız olur yanı.
Çok teşekkür ederim gerçekten çok nitelikli ve doyurucu bir mesaj oldu benim için..Aslında konuyu açarken sizin gibi değerli arkadaşlarımın bu tarzda yorumlarını bilmek için böyle bir konu açmıştım..Bir anda farklı yönlere çekildi...İlginize teşekkür ederim..
-
Mardin İl Temsilcisi
250cc bir süre sonra az gelir sana, mt7 alırsan bir süre sonra canından olursun. 390 al ikisindende kurtul "bir süre"
-
Motosikletinizden 4-5 sene boyunca ne bekliyorsunuz? Bence bu sorunuzu cevaplarsanız doğru seçimi yapmanız kolaylaşır. Duke 390 ve MT07 kendini ispatlamış motosikletler fakat aralarında çok ciddi farklar var hem eksi hem artı yönde iki taraflı. Kıyasladığınız iki motosikletin (V-Storm'u eledim direkt) biri 373cc biri 690cc. Bu yüzden aralarında performans farkı büyük ölçüde. Tabii performans ile doğru orantıda yakıtı da düşünmek gerekir. MT07'yi 3000-4000 devirde kullanırsanız fabrika verisi 4.1leri yakalarsınız lakin bunun olmayacağını herkes biliyor. Genel olarak kullanıcılarından duyduğum kadarı normal şehir içi kullanım ile 100 km'de 5-5.5 litre civarında yakıt yakıyor. Agresif kullanımda ise bu rakam epey artıyor haliyle. Duke 390 ise belli bir hıza kadar gayet seri bir motosiklet hatta 100-120 km/s'e kadar MT07 ile neredeyse yan yana gider denilebilir, tartışmaya açıktır. Ama yakıt tüketimi dip gaz gidilse dahi 5 litreyi görmüyormuş diyorlar. Şehir içi sakin kullanımda ise 3-3.5 lt civarı. Biri 180 kg biri 150 kg. Yenilenen 390'ın TFT ekranı, RBW (RideByWire) sistemi, fabrika çıkış lastikleri, ABS'li gelmesi hep artı.
Anlatmak istediğim arkadaşların hepsi MT07'yi işaret etmiş ama kullanacak olan sensin ve arkadaşların sıkılırsın yorumuna kesinlikle katılmıyorum. +120-130km/s de hantal kaçacaktır MT'ye göre evet, ama sen nasıl sürüyorsun kimse bunu sormadı. MT07'yi içiyle dışıyla Duke 390 ile kıyaslarsanız tek artısının +120 performansı olduğunu göreceksinizdir, geri kalan her şey için VISA...
Edit: 390'ın kaydırmalı debriyajı da var.
-
CompanERROR adlı üyeden alıntı
250cc bir süre sonra az gelir sana, mt7 alırsan bir süre sonra canından olursun. 390 al ikisindende kurtul "bir süre"
Hahaha bu da güzel bir öneri tabi
Sağ bileğime iyi hakim olduğumu düşünüyorum. Hani gaza gelip daha bir kere yarıştığım , top speed denediğim kullandığım makinaları redline soktuğum yoktur. Beyefendi gibi 5000-6000 devir aralığında güvenli sürüş teknikleri ile kullanan birisiyim...Hangi makinaya geçersem geçeyim eğitim almayı düşünüyorum.. Yani mt-07 ye belki torkundan dolayı alışmam bir duke390a göre biraz geç olabilir ancak alışamayacağımı düşünmüyorum ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
zabuzaretta adlı üyeden alıntı
Motosikletinizden 4-5 sene boyunca ne bekliyorsunuz? Bence bu sorunuzu cevaplarsanız doğru seçimi yapmanız kolaylaşır. Duke 390 ve MT07 kendini ispatlamış motosikletler fakat aralarında çok ciddi farklar var hem eksi hem artı yönde iki taraflı. Kıyasladığınız iki motosikletin (V-Storm'u eledim direkt) biri 373cc biri 690cc. Bu yüzden aralarında performans farkı büyük ölçüde. Tabii performans ile doğru orantıda yakıtı da düşünmek gerekir. MT07'yi 3000-4000 devirde kullanırsanız fabrika verisi 4.1leri yakalarsınız lakin bunun olmayacağını herkes biliyor. Genel olarak kullanıcılarından duyduğum kadarı normal şehir içi kullanım ile 100 km'de 5-5.5 litre civarında yakıt yakıyor. Agresif kullanımda ise bu rakam epey artıyor haliyle. Duke 390 ise belli bir hıza kadar gayet seri bir motosiklet hatta 100-120 km/s'e kadar MT07 ile neredeyse yan yana gider denilebilir, tartışmaya açıktır. Ama yakıt tüketimi dip gaz gidilse dahi 5 litreyi görmüyormuş diyorlar. Şehir içi sakin kullanımda ise 3-3.5 lt civarı. Biri 180 kg biri 150 kg. Yenilenen 390'ın TFT ekranı, RBW (RideByWire) sistemi, fabrika çıkış lastikleri, ABS'li gelmesi hep artı.
Anlatmak istediğim arkadaşların hepsi MT07'yi işaret etmiş ama kullanacak olan sensin ve arkadaşların sıkılırsın yorumuna kesinlikle katılmıyorum. +120-130km/s de hantal kaçacaktır MT'ye göre evet, ama sen nasıl sürüyorsun kimse bunu sormadı. MT07'yi içiyle dışıyla Duke 390 ile kıyaslarsanız tek artısının +120 performansı olduğunu göreceksinizdir, geri kalan her şey için VISA...
Edit: 390'ın kaydırmalı debriyajı da var.
Aslında söylediklerinizi düşününce sanırım aradığım motosiklet Duke390 dedim.. Yakıt aslında çok önemli değil çünkü motorsikleti çok fazla yol yapacak şekilde kullanmıyorum..Genellikle haftasonları şehiriçi ve yakın şehirdışı gezileri yoğunluklu olmak üzere takılıyorum.Hafta içide malum iş-okul trafiği ama günlük 15-20 km.Bu sebeple yakıt yönü büyük önem taşımıyor..
Konfor bir nebze önemli..bir önceki motosikletimi almadan önce arkadaşlarımın baskıları ile ss aldım ama hiç bana göre değilmiş. Hızı sevmiyorum sadece hoşuma giden motorsikletin torku ve ihtiyacım olduğu bir anda gaza dokunduğumda devir ayırtetmeksizi anında fırlaması , asselarasyonu önemli. Yüksek hızlarda asla uzun süre gitmem. Şehirlerarası 120-130 maks.. Şehiriçi zaten 60 yol boş olsada maks 60..
Asıl en önemli olan şey güvenlik donanımları... Mt-07 de karar kılsam dahi sıfır alabilcekken gerekirse ikinci el alıp ABS li modeli düşünüyorum.. Benim için frenler abs motorun uzun ömürlü olması.Parça kaliteleri önemli..
Duke un servisinin bulunduğuöşehirde olmaması büyük handikap.. Çünkü her bakım için 180 km yol gitmem gerekecek. Yada spormoto ile konuşup bir sormam gerekecek. Ama yamahanın servisi showroomu var bir sıkıntım anında ilgilinebilir..
3 4 yıl en azından kullanmayı düşündüğüm için 2. eldeki değeri çok önemli değil mümkünse satmak için almıyorum..İki modelde uzun yolda da şehirçindede yeterli performansta...
Sanırım tüm beklentilerimi isteklerimi yazdım
-
Bana soracak olursan iksinden birini al hiç farketmez hangisi olduğu, ama KTM Duke 790 Prototype'ı piyasaya sürdüğünde sat motosikletini onu al mutlaka.
-
Vstormu al.Hem az yakar hem kendini kanıtlamış,sorunsuz motor.Vergisi az.Yok ben ötv'ye,her yılda mtv'ye domalmak istiyorum dersen buyur al mt07'yi.Devir ekonomi devri.Piyasa berbat.Aklını kullan.200 basmayacaksan 250cc'den şaşma kardeşim.
-
Keoma adlı üyeden alıntı
Vstormu al.Hem az yakar hem kendini kanıtlamış,sorunsuz motor.Vergisi az.Yok ben ötv'ye,her yılda mtv'ye domalmak istiyorum dersen buyur al mt07'yi.Devir ekonomi devri.Piyasa berbat.Aklını kullan.200 basmayacaksan 250cc'den şaşma kardeşim.
Vstrom neye göre az yakacak blok inazumanin duke390 daha az yakar
-
Bence sen benim mt7 yi al. Hem extrali hemde 7 bin km dir bozulmuyo kanitladi kendini
-
Bir kişi de CBR125R'dan MT-07'ye hemen geçilir mi diye sormamış. Duke 390 bile hızlı bir geçiş olabilir.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Bir kişi de CBR125R'dan MT-07'ye hemen geçilir mi diye sormamış. Duke 390 bile hızlı bir geçiş olabilir.
Ride by Wire sistemi cruise control, traction control ve değişken güç modlarının önünü açıyor yani gaz tepkimesini yumuşatabilir veya direkt beygir kısıtlaması gibi özellikler ile donatılabilir. Bu yüzden 390'ın "artık" hızlı bir geçiş olacağını düşünmüyorum. Eskiden 1300cc motosiklet kullanmak her yiğidin harcı değilken şuan bu elektronik destekler ile SuperDuke 1290 kullanmak hayal değil.
-
amerikada mt 7 başlangıç motoru olarak kabul ediliyor kendinizi bu kadar kasmayın eğitim alın ekipman tam olsun bilinçli olduktan sonra kimse sıkıntı yaşamaz başka motor sürmeyenler de mt 7 yi en güçlü motor sanmasın normal sıradan bir motosiklet
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)