Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorsikletlerde vites sıralaması standartı olmaması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Her marka kendi kafasına göre sıralama yapmakta. Belli bir standart yok.

    Kimi bir aşağı digerleri yukarı; kimi tam tersi; kimi düz sıralama yapmış

    Sebebi nedir acaba?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Öyle bişey yok küçük makinelerde var öyle şeyler standartı 1 aşşağı 2-3-4-5-6 yukarı.

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Aprilia da alsan kawasakide 1N23456 olarak gider küçük cc motorlarda cub larda döner şanzıman 1234 4 ten boşa yada 1234 hepsi aşşağı kullanılır

  4. #4
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Şunuda ekleyelim..
    Büyük motorlarda mil pabucunun yönünü değiştirip vitesin yönünü istediğin gibi değiştirebiliyorsun.
    1 aşağı 5 yukarı yada 1 yukarı 5 aşağı

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Dunya standardi 1N23456 seklinde. Yaris motosikletlerinde sira tam tersi olabiliyor. Hatta yuksek modellerde sirayi ters cevirecek mekanizma satiliyor. Basarak vites yukseltmek az daha hizli oldugu icin avantaj sagliyor herhalde hizlanirken.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  6. #6
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dunya standardi 1N23456 seklinde. Yaris motosikletlerinde sira tam tersi olabiliyor. Hatta yuksek modellerde sirayi ters cevirecek mekanizma satiliyor. Basarak vites yukseltmek az daha hizli oldugu icin avantaj sagliyor herhalde hizlanirken.
    MotoGP'de ters sıralama kullananlar var, zaten Quick Shifter kullanıyorlar, aşağı basarak yükseltince daha da hızlı oluyormuş.
    Ama ben de 1N2.. sıralamasına hastayım. Hiçbir anlam veremedim şimdiye kadar.
    Belki vites kutusunun fiziki yapısını ilgilendiren birşey olabilir.
    Bu şekilde daha küçük ya da daha hafif olabiliyordur.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  7. #7
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    1N2345'in mantığı nedir, inanın çözebilmiş değilim.

    Halbuki 12345 candır can.

  8. #8

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    İnternetten sizin için sıralı şanzıman (sequential gearbox) açıklaması ve videosu falan bulmaya çalıştım...

    Bir sürü dişli, şaft, maft, dönüyorlar falan ...

    Ortaokulda çark, çıkrık, vida, dişli oranı hesaplamaları falan vardı...

    Kasar bizi hacı.. boşver... kafa yormaya gerek yok ...

    Eloğlu yapmış.. kullan gitsin ...

    Ha, sonra niye kendi motosikletimizi yapmıyoruz...

    Uzar bu konu ...

    Okeye devam ...

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    benim cup vitesler hep aşağı doğru.en rahatı bu bence keşke tüm motosikletler böyle olsa.mesela ben debriyajlı motora geçsem uzun bir zaman alışmam gerekecek.

  10. #10

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    standart zaten ben şimdiye kadar hep aynısını gördüm

  11. #11
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Muhtemelen bir efsanedir ama;
    Roketlerin büyüklüğü ile atların kalça genişliği arasında bir ilişki olduğuna dair söylentiler vardır.

    http://www.hakkarim.net/cgi-bin/veri...lere-kadir#ust

    Bu da böyle birşey olabilir.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sebep guvenlikmis: Acil bir durum esnasinda veya yavaslamak gerektiginde hizla birkac kez pedala bastiginizda 1'e dusuyorsunuz: Kompresyon var, ve hala motorun gucu tekerde, acilen kacmak gerekirse. Ama N en altta olsaydi ne kompresyon olacakti, ne de acilen kacmak gerekse o mumkun olacakti.

  13. #13
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    aşağı vites atınca hızlı oluyormuş aşağı vites sıralamasının sebebi - tersine vites - viraj çıkışlarında daha çabuk vites yükseltebilmek içindir, yatık pozisyondan dikeye geçerken aşağı ayak hareketi ile vites yükseltirsen dengen daha az bozulur. mantıklıdır. Tek doğru değil elbette

  14. #14

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Tüm motorlarda vites sırası standarttır,ancak Çinli üreticiler bu standartların dışında değişik sıralamalı vitesleri (nedendir bilinmez) piyasaya sürdüler ve halen devam ediyorlar.Belli bir lisans altında üretimi yapılan motorları ise müşteri talebi ile dünya standartlarında üretmek zorunda kalıyorlar.

  15. #15
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Geçen arkadaşın bajaj boxer motorunu aldım. Vitesin düz sıralama olduğunu söylemedi debelenip durdum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)