Her marka kendi kafasına göre sıralama yapmakta. Belli bir standart yok.
Kimi bir aşağı digerleri yukarı; kimi tam tersi; kimi düz sıralama yapmış
Sebebi nedir acaba?
Her marka kendi kafasına göre sıralama yapmakta. Belli bir standart yok.
Kimi bir aşağı digerleri yukarı; kimi tam tersi; kimi düz sıralama yapmış
Sebebi nedir acaba?
Öyle bişey yok küçük makinelerde var öyle şeyler standartı 1 aşşağı 2-3-4-5-6 yukarı.
Aprilia da alsan kawasakide 1N23456 olarak gider küçük cc motorlarda cub larda döner şanzıman 1234 4 ten boşa yada 1234 hepsi aşşağı kullanılır
Şunuda ekleyelim..
Büyük motorlarda mil pabucunun yönünü değiştirip vitesin yönünü istediğin gibi değiştirebiliyorsun.
1 aşağı 5 yukarı yada 1 yukarı 5 aşağı
Dunya standardi 1N23456 seklinde. Yaris motosikletlerinde sira tam tersi olabiliyor. Hatta yuksek modellerde sirayi ters cevirecek mekanizma satiliyor. Basarak vites yukseltmek az daha hizli oldugu icin avantaj sagliyor herhalde hizlanirken.
MotoGP'de ters sıralama kullananlar var, zaten Quick Shifter kullanıyorlar, aşağı basarak yükseltince daha da hızlı oluyormuş.
Ama ben de 1N2.. sıralamasına hastayım. Hiçbir anlam veremedim şimdiye kadar.
Belki vites kutusunun fiziki yapısını ilgilendiren birşey olabilir.
Bu şekilde daha küçük ya da daha hafif olabiliyordur.
Hamdım, piştim, hala hamım.
1N2345'in mantığı nedir, inanın çözebilmiş değilim.
Halbuki 12345 candır can.
İnternetten sizin için sıralı şanzıman (sequential gearbox) açıklaması ve videosu falan bulmaya çalıştım...
Bir sürü dişli, şaft, maft, dönüyorlar falan ...
Ortaokulda çark, çıkrık, vida, dişli oranı hesaplamaları falan vardı...
Kasar bizi hacı.. boşver... kafa yormaya gerek yok ...
Eloğlu yapmış.. kullan gitsin ...
Ha, sonra niye kendi motosikletimizi yapmıyoruz...
Uzar bu konu ...
Okeye devam ...
benim cup vitesler hep aşağı doğru.en rahatı bu bence keşke tüm motosikletler böyle olsa.mesela ben debriyajlı motora geçsem uzun bir zaman alışmam gerekecek.
standart zaten ben şimdiye kadar hep aynısını gördüm
Muhtemelen bir efsanedir ama;
Roketlerin büyüklüğü ile atların kalça genişliği arasında bir ilişki olduğuna dair söylentiler vardır.
http://www.hakkarim.net/cgi-bin/veri...lere-kadir#ust
Bu da böyle birşey olabilir.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Sebep guvenlikmis: Acil bir durum esnasinda veya yavaslamak gerektiginde hizla birkac kez pedala bastiginizda 1'e dusuyorsunuz: Kompresyon var, ve hala motorun gucu tekerde, acilen kacmak gerekirse. Ama N en altta olsaydi ne kompresyon olacakti, ne de acilen kacmak gerekse o mumkun olacakti.
aşağı vites atınca hızlı oluyormuş aşağı vites sıralamasının sebebi - tersine vites - viraj çıkışlarında daha çabuk vites yükseltebilmek içindir, yatık pozisyondan dikeye geçerken aşağı ayak hareketi ile vites yükseltirsen dengen daha az bozulur. mantıklıdır. Tek doğru değil elbette
Tüm motorlarda vites sırası standarttır,ancak Çinli üreticiler bu standartların dışında değişik sıralamalı vitesleri (nedendir bilinmez) piyasaya sürdüler ve halen devam ediyorlar.Belli bir lisans altında üretimi yapılan motorları ise müşteri talebi ile dünya standartlarında üretmek zorunda kalıyorlar.
Geçen arkadaşın bajaj boxer motorunu aldım. Vitesin düz sıralama olduğunu söylemedi debelenip durdum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)