1. Vitesten 2'ye geçerken vitesin boşa geçmesi
Reklamlar
-
En tilt olduğum, en ayar olduğum mevzu.
Çoğu motorda vites 1 aşağı sonra 2, 3, 4, 5 yukarıdadir. Genel kullanımda buna alışırsın. Ancak bazen 1'den 2'ye geçerken vites sizin haberiniz olmadan boşta kalır. Siz tam yekinmiş, motorun ivmelenmesine Göre pozisyon almışken, motor deli gibi bagirmaya başlar. O vakit anlarsınız ki vites boşta kalmış, ikiye geçmemiştir. Galiz bir küfür salladıktan sonra ikiye takar devam edersiniz.
En nefret ettiğim sey yahu.
Not: cbf150
Reklamlar
-
Abi o zaman ayağına kıyacaksın biraz daha sert basacaksın o basamağa
-
Ne kadar sert bassan da olmuyor yeğenim. Olmuyor ve ben deli oluyorum.
Eskiden ramzey vardi bende 125 cc. 1,2,3,4,5 aşağıda idi. Sırayla. Şunu yapmak cok zor değil yahu. Koskoca Honda şunu yapamiyor yahu. Pöf.
-
Benim cg de senin ramzey gibi sürekli basarak yükseltiyorum kaldırarak düşürüyorum. Ne hoş bir şey anlatamam
-
Ugurcum harika tarif etmissin.
-
O problem bendede var, yeri geliyor 3 kere falan çekiyorum 2. Vitese anca geçiyor.
Cbr125
-
hokahey adlı üyeden alıntı
En tilt olduğum, en ayar olduğum mevzu.
Çoğu motorda vites 1 aşağı sonra 2, 3, 4, 5 yukarıdadir. Genel kullanımda buna alışırsın. Ancak bazen 1'den 2'ye geçerken vites sizin haberiniz olmadan boşta kalır. Siz tam yekinmiş, motorun ivmelenmesine Göre pozisyon almışken, motor deli gibi bagirmaya başlar. O vakit anlarsınız ki vites boşta kalmış, ikiye geçmemiştir. Galiz bir küfür salladıktan sonra ikiye takar devam edersiniz.
En nefret ettiğim sey yahu.
Not: cbf150
En fazla 2 kere başıma gelmiştir 3 yıldır acaba sizden kaynaklanıyor olabilirmi yada debriyaj ayarındna filan
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Bilmiyorum mertcan kardes. Servise gidince bir sorayim. Tesekkurler hatirlatman icin.
-
Buranın şivesi ile
Bilader endee qolun yökseklik ayarı hile var.
Dıgı qurcayık patanına göre ende qolun yökseklini az ayarlacan.
Benim MT7 de aynı sıkıntıyı yaşadım.
Baktım ki benim ayak vites kolunu yukarı kaldırırken belli bir noktaya kadar kaldırabiliyor ve o noktada yetmiyor motora.
Bende biraz aşağı indirdim kolu. Şimdi hafifçe kaldırınca tık tık geçiyor meret..
-
Aslında sorunun tam tarifi boşta kalma sorunu değil de, ikiye geçmeme sorunudur.
Vites bazen geçmeyebiliyor.
Dişlilerin anlık durumuna, debriyaj balatasının kondisyonuna göre sık ya da seyrek olabilir.
Yapacak birşey de yok maalesef, sertçe çekmek gerekir.
Sürekli oluyorsa servise götürüp baktırmakta fayda var.
Bunun kuralını kim belirlemişse -bence- gereksiz birşey yapmış.
Bazı Hero ya da Bajaj modellerinde en altta boş, sonra sıra ile 1-6 var.
Mis gibi.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Duzgun ayarlayinca sorun yok. Hatta bende tam tersi sorun oluyor bazen, 2'den bosa almak istedigimde 1'e iniyor, veya 1'den bosa almak istedigimde 2'ye geciyor. Hondalarim hic oyle degildi, KTM az daha problemli.
-
Bunu sadece ben yaşıyor sanıyordum.
-
Teşekkürler millet. Sanirim sorun vites değiştirme pedalinda. Serviste bi pedal ayari yaptirayim.
Ek olarak bazen boşa almak o kadar zor oluyorki, sinirden direkt kontağı kapatıyorum. 1-2,1-2,1-2 bir türlü bosa gecirip yeşil ışığı yakamiyorum
-
hokahey adlı üyeden alıntı
En tilt olduğum, en ayar olduğum mevzu.
Çoğu motorda vites 1 aşağı sonra 2, 3, 4, 5 yukarıdadir. Genel kullanımda buna alışırsın. Ancak bazen 1'den 2'ye geçerken vites sizin haberiniz olmadan boşta kalır. Siz tam yekinmiş, motorun ivmelenmesine Göre pozisyon almışken, motor deli gibi bagirmaya başlar. O vakit anlarsınız ki vites boşta kalmış, ikiye geçmemiştir. Galiz bir küfür salladıktan sonra ikiye takar devam edersiniz.
En nefret ettiğim sey yahu.
Not: cbf150
Abinin biri bahsetmişti, yapacak iki şey var. Birincisi vites kolu doğrudan doğruya değil aradaki çubuklar vasıtasıyla iletimi sağlıyor. Zamanla mesnetlerde boşluk vs oluşabiliyormuş. Bundan olabilir.
İkincisi yağ, Motul kullananlar iyi diyorlar, vites geçişleri yumuşuyor fark ediyor diyorlar. Bir deneyin isterseniz. mümkünse MA2 standardına olanları
-
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Ne kadar sert bassan da olmuyor yeğenim. Olmuyor ve ben deli oluyorum.
Eskiden ramzey vardi bende 125 cc. 1,2,3,4,5 aşağıda idi. Sırayla. Şunu yapmak cok zor değil yahu. Koskoca Honda şunu yapamiyor yahu. Pöf.
Xf125 10v mıydı ramzey? Motor ısıne onunla gırısmıstım dıger motorları da oylemıydı bılmıyorum ama vıteslerın hepsı asagıya olup ramzey gıbı tıtreyecekse ben sovup tekrar yukarı ıtmeye razıyım :D meret oyle bır tıtrıyordu kı motordan ınebılecek kadar kuvvetınız kaldıysa bıle ındıgınız gıbı elınız ayagınız bosalıyor yere dusuyorsunuz yav. Zaten o motordan sonra su vıbrasyon delılerını cıddıye almamaya basladım. Ozellıkle ktm tıtrıyor dıye bagıranları. Bır bınsene abı ramzeye, ıster sur ıster artcı ol, pegler tıtrıyor, sele tıtrıyor, gıdon tıtrıyor motor bastan asagı tıtrıyor :D
-
Konuyu gorunce sorayim dedim bendede bu aralar farkli bi sorun var, 1le giderken 2 ye atıyorum geçiyor ama hemen boşa atıyor sonra kendiliğinden bunun sebebi nedir çok nadir yapıyor bunu
-
Egee22 adlı üyeden alıntı
Konuyu gorunce sorayim dedim bendede bu aralar farkli bi sorun var, 1le giderken 2 ye atıyorum geçiyor ama hemen boşa atıyor sonra kendiliğinden bunun sebebi nedir çok nadir yapıyor bunu
Şanzıman sana yakında kötü haberler verecek gibi... Şanzımandan kaynaklanıyor...
-
kullanıcı kaynaklıdır. düşük devirlerde yapar bu sorunu. 8 bin devirde geçin 2. vitese sorun ortadan kalkacaktır. benim motorda yavaş giderken geçmiyor ama hızlı giderken rahat geçiyor 2. vitese, tavsiye ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
vites düşerkende tam tersi bir durum vardır. hızlı giderken katuuuurrtt eder ama vites düşmez bire
vites 2'ye yükselmek için hızlı gidin, vites 1'e düşmek için ise çok yavaşlayın
-
O bende sorun olmuyor ama 1 2 ara sokaklarda falan gezerken yavas tempoda cok nadir vites diye bosa atip gidemedigim oluyo bakiyorym bosta himnahan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)