Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

1. Vitesten 2'ye geçerken vitesin boşa geçmesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    En tilt olduğum, en ayar olduğum mevzu.

    Çoğu motorda vites 1 aşağı sonra 2, 3, 4, 5 yukarıdadir. Genel kullanımda buna alışırsın. Ancak bazen 1'den 2'ye geçerken vites sizin haberiniz olmadan boşta kalır. Siz tam yekinmiş, motorun ivmelenmesine Göre pozisyon almışken, motor deli gibi bagirmaya başlar. O vakit anlarsınız ki vites boşta kalmış, ikiye geçmemiştir. Galiz bir küfür salladıktan sonra ikiye takar devam edersiniz.

    En nefret ettiğim sey yahu.

    Not: cbf150
    mockingbird ve sdirer bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Uğur Gündüz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    askerden sonra olacak
    Abi o zaman ayağına kıyacaksın biraz daha sert basacaksın o basamağa

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Ne kadar sert bassan da olmuyor yeğenim. Olmuyor ve ben deli oluyorum.

    Eskiden ramzey vardi bende 125 cc. 1,2,3,4,5 aşağıda idi. Sırayla. Şunu yapmak cok zor değil yahu. Koskoca Honda şunu yapamiyor yahu. Pöf.
    Uğur Gündüz bunu beğendi.

  4. #4
    Uğur Gündüz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    askerden sonra olacak
    Benim cg de senin ramzey gibi sürekli basarak yükseltiyorum kaldırarak düşürüyorum. Ne hoş bir şey anlatamam

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Ugurcum harika tarif etmissin.

  6. #6
    Ali1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    SATTI
    O problem bendede var, yeri geliyor 3 kere falan çekiyorum 2. Vitese anca geçiyor.

    Cbr125

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En tilt olduğum, en ayar olduğum mevzu.

    Çoğu motorda vites 1 aşağı sonra 2, 3, 4, 5 yukarıdadir. Genel kullanımda buna alışırsın. Ancak bazen 1'den 2'ye geçerken vites sizin haberiniz olmadan boşta kalır. Siz tam yekinmiş, motorun ivmelenmesine Göre pozisyon almışken, motor deli gibi bagirmaya başlar. O vakit anlarsınız ki vites boşta kalmış, ikiye geçmemiştir. Galiz bir küfür salladıktan sonra ikiye takar devam edersiniz.

    En nefret ettiğim sey yahu.

    Not: cbf150
    En fazla 2 kere başıma gelmiştir 3 yıldır acaba sizden kaynaklanıyor olabilirmi yada debriyaj ayarındna filan
    hasmet bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  8. #8
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Bilmiyorum mertcan kardes. Servise gidince bir sorayim. Tesekkurler hatirlatman icin.

  9. #9
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Buranın şivesi ile
    Bilader endee qolun yökseklik ayarı hile var.
    Dıgı qurcayık patanına göre ende qolun yökseklini az ayarlacan.

    Benim MT7 de aynı sıkıntıyı yaşadım.
    Baktım ki benim ayak vites kolunu yukarı kaldırırken belli bir noktaya kadar kaldırabiliyor ve o noktada yetmiyor motora.
    Bende biraz aşağı indirdim kolu. Şimdi hafifçe kaldırınca tık tık geçiyor meret..

  10. #10
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Aslında sorunun tam tarifi boşta kalma sorunu değil de, ikiye geçmeme sorunudur.
    Vites bazen geçmeyebiliyor.
    Dişlilerin anlık durumuna, debriyaj balatasının kondisyonuna göre sık ya da seyrek olabilir.

    Yapacak birşey de yok maalesef, sertçe çekmek gerekir.
    Sürekli oluyorsa servise götürüp baktırmakta fayda var.

    Bunun kuralını kim belirlemişse -bence- gereksiz birşey yapmış.
    Bazı Hero ya da Bajaj modellerinde en altta boş, sonra sıra ile 1-6 var.
    Mis gibi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Duzgun ayarlayinca sorun yok. Hatta bende tam tersi sorun oluyor bazen, 2'den bosa almak istedigimde 1'e iniyor, veya 1'den bosa almak istedigimde 2'ye geciyor. Hondalarim hic oyle degildi, KTM az daha problemli.

  12. #12

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Bunu sadece ben yaşıyor sanıyordum.

  13. #13
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Teşekkürler millet. Sanirim sorun vites değiştirme pedalinda. Serviste bi pedal ayari yaptirayim.

    Ek olarak bazen boşa almak o kadar zor oluyorki, sinirden direkt kontağı kapatıyorum. 1-2,1-2,1-2 bir türlü bosa gecirip yeşil ışığı yakamiyorum

  14. #14
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En tilt olduğum, en ayar olduğum mevzu.

    Çoğu motorda vites 1 aşağı sonra 2, 3, 4, 5 yukarıdadir. Genel kullanımda buna alışırsın. Ancak bazen 1'den 2'ye geçerken vites sizin haberiniz olmadan boşta kalır. Siz tam yekinmiş, motorun ivmelenmesine Göre pozisyon almışken, motor deli gibi bagirmaya başlar. O vakit anlarsınız ki vites boşta kalmış, ikiye geçmemiştir. Galiz bir küfür salladıktan sonra ikiye takar devam edersiniz.

    En nefret ettiğim sey yahu.

    Not: cbf150
    Abinin biri bahsetmişti, yapacak iki şey var. Birincisi vites kolu doğrudan doğruya değil aradaki çubuklar vasıtasıyla iletimi sağlıyor. Zamanla mesnetlerde boşluk vs oluşabiliyormuş. Bundan olabilir.

    İkincisi yağ, Motul kullananlar iyi diyorlar, vites geçişleri yumuşuyor fark ediyor diyorlar. Bir deneyin isterseniz. mümkünse MA2 standardına olanları

  15. #15
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    L2P issue.

  16. #16
    R3d - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2016
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar sert bassan da olmuyor yeğenim. Olmuyor ve ben deli oluyorum.

    Eskiden ramzey vardi bende 125 cc. 1,2,3,4,5 aşağıda idi. Sırayla. Şunu yapmak cok zor değil yahu. Koskoca Honda şunu yapamiyor yahu. Pöf.
    Xf125 10v mıydı ramzey? Motor ısıne onunla gırısmıstım dıger motorları da oylemıydı bılmıyorum ama vıteslerın hepsı asagıya olup ramzey gıbı tıtreyecekse ben sovup tekrar yukarı ıtmeye razıyım :D meret oyle bır tıtrıyordu kı motordan ınebılecek kadar kuvvetınız kaldıysa bıle ındıgınız gıbı elınız ayagınız bosalıyor yere dusuyorsunuz yav. Zaten o motordan sonra su vıbrasyon delılerını cıddıye almamaya basladım. Ozellıkle ktm tıtrıyor dıye bagıranları. Bır bınsene abı ramzeye, ıster sur ıster artcı ol, pegler tıtrıyor, sele tıtrıyor, gıdon tıtrıyor motor bastan asagı tıtrıyor :D

  17. #17
    Egee22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2013
    Şehir
    Istanbul/Küçükçekmece Edirne/Enez
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Prince
    Konuyu gorunce sorayim dedim bendede bu aralar farkli bi sorun var, 1le giderken 2 ye atıyorum geçiyor ama hemen boşa atıyor sonra kendiliğinden bunun sebebi nedir çok nadir yapıyor bunu

  18. #18
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı Egee22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu gorunce sorayim dedim bendede bu aralar farkli bi sorun var, 1le giderken 2 ye atıyorum geçiyor ama hemen boşa atıyor sonra kendiliğinden bunun sebebi nedir çok nadir yapıyor bunu
    Şanzıman sana yakında kötü haberler verecek gibi... Şanzımandan kaynaklanıyor...
    Mertcan39 bunu beğendi.

  19. #19
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    kullanıcı kaynaklıdır. düşük devirlerde yapar bu sorunu. 8 bin devirde geçin 2. vitese sorun ortadan kalkacaktır. benim motorda yavaş giderken geçmiyor ama hızlı giderken rahat geçiyor 2. vitese, tavsiye ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------

    vites düşerkende tam tersi bir durum vardır. hızlı giderken katuuuurrtt eder ama vites düşmez bire

    vites 2'ye yükselmek için hızlı gidin, vites 1'e düşmek için ise çok yavaşlayın

  20. #20

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    O bende sorun olmuyor ama 1 2 ara sokaklarda falan gezerken yavas tempoda cok nadir vites diye bosa atip gidemedigim oluyo bakiyorym bosta himnahan


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)