Motosiklet Kullanmak İçin En Uygun Yaş
Reklamlar
-
Haberlerde , forumlarda , çevrede hep görüyoruz. 16 - 17 yaşlarında çocuklar motosiklet kullanıyorlar , kimi ehliyetsiz , kimi ruhsatsız , kimi polisi görüp tabanları yağlıyor , kimi trafikte bilmem ne yapıyor . Neden A2 ehliyet yaşı B ehliyetten daha küçük. Motosikletin trafikteki yeri apaçık ortada. Hele ki İstanbul trafiğinde karar verme evreleri daha farklı. Daha hızlı düşünmek ve daha sağlıklı düşünmek gerekiyor. Peki bu 16-17'lik arkadaşlar bu karar aşamasını ne kadar sağlıklı uygulayabilirler ?
Sizce A2 ehliyet için yaş alt sınırı ne olmalı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:03 ----------
Bu konuyu açarken forumdaki bir çok konudan etkilendim.
Son zamanlarda takip ettiğimiz topicler
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/172171-17-yas-cevresi-ergenleri-icerir.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/172116-motorumu-birakip-kactim.html#post4038069
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/172099-ailem-motor-almiyor.html#post4037664
Reklamlar
-
Yaş diye bir şey öngörmek doğru değil. Toprak Razgatlıoğlu 20 yaşında. Bir çoğumuz onun ehliyet alacak yaşta olmamasına rağmen motosiklet kullandığını biliyorduk. Yaş sadece sayıdır motosiklet kullanmada bence. Bende çok küçük yaşlarda moped ile başladım ve şu an 100cc bi motosikletim var. Motosiklet kullanmada yaş değilde "tutarlı olmak" kavramı geçerli olmalı diye düşünüyorum. Hızlanması gereken yeri bilen, Refleksleri güçlü, denge problemi olmayan ve ehliyet almak için gerekli yaşı doldurmuş her birey bence motosiklet kullanabilir.
Ek olarak bence sürücü kursuna verilen ehliyet harçlarının arttırılıp kurs sırasında gerçekten motosiklet sürmeyi öğretmeleri zorunlu hale getirilmeli.
-
Uğur Gündüz adlı üyeden alıntı
Yaş diye bir şey öngörmek doğru değil. Toprak Razgatlıoğlu 20 yaşında. Bir çoğumuz onun ehliyet alacak yaşta olmamasına rağmen motosiklet kullandığını biliyorduk. Yaş sadece sayıdır motosiklet kullanmada bence. Bende çok küçük yaşlarda moped ile başladım ve şu an 100cc bi motosikletim var. Motosiklet kullanmada yaş değilde "tutarlı olmak" kavramı geçerli olmalı diye düşünüyorum. Hızlanması gereken yeri bilen, Refleksleri güçlü, denge problemi olmayan ve ehliyet almak için gerekli yaşı doldurmuş her birey bence motosiklet kullanabilir.
Ek olarak bence sürücü kursuna verilen ehliyet harçlarının arttırılıp kurs sırasında gerçekten motosiklet sürmeyi öğretmeleri zorunlu hale getirilmeli.
Biliyordum yazacağını eksik olma
Şunu belirtmek isterim ki sen ve senin gibi bir kaç arkadaş istisnasınız. Toprak Razgatlıoğlu ise sürücü kurslarında eğitim almıyor.
Lojistisyen.net/forum ¯\_(ツ)_/¯
-
İpi kesmeye kıyamayıp ömür vermeyin bir düğüme..
-
Uğur Gündüz adlı üyeden alıntı
Abi alınmaya başladım artık
Alınma ama bu forumda senin yaş ortalamalarında olup mantıklı hareket eden arkadaş sayısı kısıtlı. Düşün forumda bile göze batan adamlar var , sence bu adam trafikte iki teker üstünde ne yapar ?
Lojistisyen.net/forum ¯\_(ツ)_/¯
-
Toprak razgatlıogluda, kenanın yanındakı ufak cocuklarda ısnısnadan ıbaret. Destekcılerı var. Bu ısler 16 yasında hangı 125cc motoru alayım dıye baslık acanların ısı degıl. Zaten toprak gıbılerı yanı genel olarak bu ısı spor olarak yapan veya yapacak olan adamlar burda baslık acmaz. Cevremızde bızım tecrubemızden faydalanmak ısteyen genclerde bır sporcu olamayacak. Bu sebepten 16 yasında bır cocuk "trafıkte" motor surecek olgunluga sahıp degıl. Ha trafıge cıkma dıyoruz dıyebılırsınde, bu kendımızı kandırmak olur. Bu baslık acanları yanınıza gelen cocukları kardesınız, evladınız yerıne koyun. Trafıge cıkacagını henuz o olgunluga erısmedıgını bıldıgınız halde motor onerıp tavsıye verebılıyorsanız vıcdanınızla sızın aranızdakı mesele o.
Koskoca devlet 16 yasında motor surebılır demıs dıyebılırsınız, devlet bır tıcarethanedır, bıreylerde onların musterılerı. Ehlıyet olayını onaylamıyorum.
-
Bazı şeylerin yaşı olmaz.
NOKTA
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Bazı şeylerin yaşı olmaz.
NOKTA
Evet , bazı şeylerin ... Mesela okumanın , sevmenin , yeni birşeyler öğrenmenin yaşı yoktur ama trafik gibi hayatını etkileyecek durumların elbette vardır.
Lojistisyen.net/forum ¯\_(ツ)_/¯
-
Motor kullanırken, trafikte çok avantaj sağladığını düşündüğüm nokta uzun zamandır araba kullanıyor olmak. Çünkü bu bana trafikteki tehlikeleri daha iyi okumak konusunda büyük yardım sağlıyor.
Yani diyeceğim şu ki, çok uzun yıllar değil tabi ama en azından 3-5 sene bu kafalarla beraber direksiyon sallamak motorcu için gerekli bir tecrübe getirecektir.
Araba kullanmamış birisi motor kullanmasın demiyorum,sadece daha iyi olur diyorum .Yanlış anlaşılmasın lütfen.
-
Şu yaş işini bir kenara bırakıp eğitim kısmını irdelemeliyiz bence
-
Ocanner35 adlı üyeden alıntı
Şu yaş işini bir kenara bırakıp eğitim kısmını irdelemeliyiz bence
Peki irdeleyelim.
Lojistisyen.net/forum ¯\_(ツ)_/¯
-
benım oglum 16 yasında ve motor suruyor
ama dedıgınız gıbı ıstanbulda motor surebılır mı?
o konuda cıddı anamda durur dusunurum ve emın olamam
ama bır de kaş da bır arkadasımın oglu var oglanla aynı yasta kıloda boyda
cocuk cross sampıyonu turkıyeyı gezıyor bolgesel yarısmalara katılıyor
tamamen yetenek dusunce algı zeka ısı
herkes yabancı dıl bılıyor ama bunu normal aysamda yada pratıkte hep ugtulayamıyor
bu ıtıbarla ehlıyet yasını dusurmek yada cıkarma kalıcı ve mantıklı bır cozum degıl
nıce orta yas suruculer var trafıkte
ne park etmeyı bılır ne trafık seyrını ama bakarsınız 30 yıllık ehlıyet sahıbıdır benım gıbı
demem o kı bazı hususları yasa ındırgemek bana gore dogru degıl ama her goruse saygı duyarım
-
Eğitim ve Psikoteknik değerlendirme testi sonrası 30 dan altına vermem motosiklet ehliyeti. Net. Otomobili de aynı kriterlerde 21 altına vermem. Bu yazdıklarım Türkiye gibi insan hayatına değer verilmeyen 3.Dünya ülkeleri içindir. Sosyal otokontrol mekanizmalarını geliştirmiş ülkelerde daha aşağılara çekilebilir.
-
Yeni yasayla A2 ehliyet yaşı B ile aynı oldu.
-
Ne zaman adam oluruz? Cevap: Yayaların araçlara yolvermeden tehlikesizce karşıya geçtikleri zaman.
-
polisler kime nasıl davranıcağını çok çok iyi biliyor.. inanın bir bakışda kimde ehliyet var kimde yok anlarlar.. sürüşünden adamın duruşundan altındaki motordan yaşından başından anlarlar.. o yüzden dikkat eden vardır belki aynı çevirmeye giren bazı motorcuları çevirmeye bile almazlar bazılarını alırlar..
-
A2'yi en az 20ye ve A1'i 18 yas.. gencler motor hayatini mopedle baslamalilar, ben 16 yasindayken moped ehliyetini aldim (AM ehliyeti - Hollanda) ve orda Moped cok kullaniliyor diye, burda mübarek bitane moped görmedim. Bitane 50cc revival var mondialin satilan.... burda moped kulturu az buyuse daha guvenli surusler olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
Atahualpa adlı üyeden alıntı
Eğitim ve Psikoteknik değerlendirme testi sonrası 30 dan altına vermem motosiklet ehliyeti. Net. Otomobili de aynı kriterlerde 21 altına vermem. Bu yazdıklarım Türkiye gibi insan hayatına değer verilmeyen 3.Dünya ülkeleri içindir. Sosyal otokontrol mekanizmalarını geliştirmiş ülkelerde daha aşağılara çekilebilir.
18 yasindaki gencler nasil islerine gidicek ya? 18 yasinda az akli basina geldigin zamanlar olup para kazanmak istersin. Isyerin 20 km uzaksa napicaksin? Ya ehliyetsizmi biniceksin ya bisikletlemi gidiceksin karda kisda?
-
Kapasite meselesi ama 16 da moblet eğliyeti verilip ceza puanı meselesine göre 18 de a1 22 yaşındada a2 verilebilir hic kaza yapmassa
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)