PULSAR'ıma kavuştum, birkaç sorum olacak :)
Reklamlar
-
Evet arkadaşlar, hayalime kavuşmuş bulunuyorum elhamdülillah. TVS'mi YBR'mi CBF'mi derken 150 NS'de karar kıldım. 2 buçuk aylık 2900 km'de olan bu motoru 4900 tl'ye satın aldım. Yatması kalkması problemi olmayan bir motor bir haftadır kullanıyorum memnunum elhamdülillah.
Marka takıntısı olan bir insanım aslında. Ama Bajaj'ın kendi ülkesinde ve dünyanın birçok yerinde yapmış olduğu isim ve fiyat orantısı beni 150 NS almaya itti. Ayrıca tip olarak da akranlarının epey ilerisinde malum
Değerli Arkadaşlar, bu benim bir nevi başlangıç motorum ve pek anlıyor sayılmam. Basıyorum gidiyor yani. İnsanlar titriyor falan diyorlar ama ben hissetmedim ki büyük ihtimalle titremeyen motora binmediğim içindir daha önce :D Neyse Allah cümlemizi trafiğin belalarından ve her türlü kazadan muhafaza eylesin. Soracaklarıma geçeyim ;
1-Öncelikle, fabrika çıkış lastiklerini biraz daha kalın bir lastik ile değiştirmemin motora bir zararı olur mu?
2-Günlük istikametim 10 gidiş 10 geliş toplam 20 km. Bunda sorun yok. ama 2-3 ayda bir İstanbul Balıkesir arası yapmam gerekiyor. Yapar mı? Yani titrer yorar falan demeyin. Ben yorulayım problem değil. Motor gider mi?
3- Güvenlik olarak gece kapalı otoparkta (aylık 80 tl :( ) gündüzde işyerinin yanında 70 liralık bir halatla bağlıyorum. Artı olarak 65 liralık bir alarm takıcam. Yeterli olur mu? Sadece gündüz için.
Evvelce kullananlar veyahut motordan iyi anlayan abilerim bu kardeşinizin suallerine cevap verirseniz mutlu olurum.Teşekkür ediyorum şimdiden ve dualarınızı bekliyorum
Reklamlar
-
-
Öncelikle hayırlı Olsun.
1,5 yıldır motosiklet kullanıyorum o kadarlık bir tecrübe ile yardımcı olmaya çalışayım daha tecrübeli arkadaşlar eminim daha iyi yardımcı olabilirler.
1) Hem motora hemde size zararı olur ancak bildiğim kadarıyla pulsar150ns ve pulsar 150as nin orjinal lastik ölçülerinde kaliteli markalarda lastik ne yazik ki bulunmamakta. Bu konu ne yazik ki bajajın 150cc motorsikletinde sıkıntılı bir durum.1 boy lastiği büyütürseniz mühendisler tarafından hesaplanan değerlerden daha büyük lastik taktığınız için sürtünme artacak son hızınız düşecek aynı zamanda benzin tüketiminiz artacak ve motoru daha iyi gitmesi için gaz kolunu daha fazla çevireceksiniz bu da motorunuzu daha çok yormanız anlamına geliyor.
2) Motorunuz hava soğutmalı olduğu için yazın daha sıkıntılı olacaktır uzun yol ancak bu mevsimde 2 3 mola vererek gidebilirsiniz.Yaz için hava soğutmalı makinalarla daha fazla mola vermeniz gerekebilir.
3)Gece bıraktığınız otapark bekçili ve güvenlikli ise sıkıntı olmayacaktır diye düşünüyorum ancaak gündüz 80 tl lik kilit demir makası ile 3 saniyede kesilecektir diye düşünüyorum yani motorunuz sürekli gözünüzün önünde değilse sıkıntı olacaktır.Ona birde kaliteli alarmlı disk kilidi alıp biraz daha kaliteli zincir ve branda ile korursanız.. Hem dış etkenlerden yağmur çamur gibi korumuş olursunuz hemde görünürlüğü azalır daha az dikkat çeker.
Hayırlı olsun güle güle kullanın kazasız belasız...
-
selsa adlı üyeden alıntı
Hayırlı uğurlu olsun
Eyvallah hocam
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
cıbırlover1 adlı üyeden alıntı
Öncelikle hayırlı Olsun.
1,5 yıldır motosiklet kullanıyorum o kadarlık bir tecrübe ile yardımcı olmaya çalışayım daha tecrübeli arkadaşlar eminim daha iyi yardımcı olabilirler.
1) Hem motora hemde size zararı olur ancak bildiğim kadarıyla pulsar150ns ve pulsar 150as nin orjinal lastik ölçülerinde kaliteli markalarda lastik ne yazik ki bulunmamakta. Bu konu ne yazik ki bajajın 150cc motorsikletinde sıkıntılı bir durum.1 boy lastiği büyütürseniz mühendisler tarafından hesaplanan değerlerden daha büyük lastik taktığınız için sürtünme artacak son hızınız düşecek aynı zamanda enzin tüketiminiz artacak ve motoru daha iyi gitmesi için gaz kolunu daha fazla çevireceksiniz bu da motorunuzu daha çok yormanız anlamına geliyor.
2) Motorunuz hava soğutmalı olduğu için yazın daha büyük sıkıntılı olacaktır uzun yol ancak bu mevsimde 2 3 mola vererek gidebilirsiniz.Ancak yaz için hava soğutmalı makinalarla daha fazla mola vermeniz gerekebilir.
3)Gece bıraktığınız otapark bekçili ve güvenlikli ise sıkıntı olmayacaktır diye düşünüyorum ancaak gündüz 80 tl lik kilit demir makası ile 3 saniyede kesilecektir diye düşünüyorum yani motorunuz sürekli gözünüzün önünde değilse sıkıntı olacaktır.Ona birde kaliteli alarmlı disk kilidi alıp biraz daha kaliteli zincir ve branda ile korursanız.. Hem dış etkenlerden yağmur çamur gibi korumuş olursunuz hemde görünürlüğü azalır daha az dikkat çeker.
Hayırlı olsun güle güle kullanın kazasız belasız...
Kardeşim teşekkür ediyorum öncelikle. Lastik konusunda anladım ama pulsar 150 ölçülerinde kaliteli lastik yoksa ne yapmalıyım. uzun yol konusunda, mola veririz sorun yok zaten amaç gezmek. Güvenlik konusunu anladım hocam branda zaten düşünüyorum, disk kilidinide düşünücem şimdi
-
200NS'in kullandığı ebatlarda lastik alabilirsin. Bende bulamayıp 200ns'in ölcülerinde lastik aldım.
Zaten 200ns ile ebat vs herşey aynı
-
Süleymantnz adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşlar, hayalime kavuşmuş bulunuyorum elhamdülillah. TVS'mi YBR'mi CBF'mi derken 150 NS'de karar kıldım. 2 buçuk aylık 2900 km'de olan bu motoru 4900 tl'ye satın aldım. Yatması kalkması problemi olmayan bir motor bir haftadır kullanıyorum memnunum elhamdülillah.
Marka takıntısı olan bir insanım aslında. Ama Bajaj'ın kendi ülkesinde ve dünyanın birçok yerinde yapmış olduğu isim ve fiyat orantısı beni 150 NS almaya itti. Ayrıca tip olarak da akranlarının epey ilerisinde malum
Değerli Arkadaşlar, bu benim bir nevi başlangıç motorum ve pek anlıyor sayılmam. Basıyorum gidiyor yani. İnsanlar titriyor falan diyorlar ama ben hissetmedim ki büyük ihtimalle titremeyen motora binmediğim içindir daha önce :D Neyse Allah cümlemizi trafiğin belalarından ve her türlü kazadan muhafaza eylesin. Soracaklarıma geçeyim ;
1-Öncelikle, fabrika çıkış lastiklerini biraz daha kalın bir lastik ile değiştirmemin motora bir zararı olur mu?
2-Günlük istikametim 10 gidiş 10 geliş toplam 20 km. Bunda sorun yok. ama 2-3 ayda bir İstanbul Balıkesir arası yapmam gerekiyor. Yapar mı? Yani titrer yorar falan demeyin. Ben yorulayım problem değil. Motor gider mi?
3- Güvenlik olarak gece kapalı otoparkta (aylık 80 tl :( ) gündüzde işyerinin yanında 70 liralık bir halatla bağlıyorum. Artı olarak 65 liralık bir alarm takıcam. Yeterli olur mu? Sadece gündüz için.
Evvelce kullananlar veyahut motordan iyi anlayan abilerim bu kardeşinizin suallerine cevap verirseniz mutlu olurum.Teşekkür ediyorum şimdiden ve dualarınızı bekliyorum
Hayırlı uğurlu olsun.
1- evet olur:
http://www.hondatwins.net/forums/att...ire-size-1.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=cGjTvotb9Xo
2-Gider, hem de rahat rahat gider. Titrer mi, evet titrer.(Tek silinirlilerin hepsinde bu var) Devri 6000dev/dk'nin altında tutarsan hiç rahatsız etmez. (Lastik basınçların doğru olsun, fazla hava basarsan resmen zıplaya zıplaya gidersin, yol tutuş azalır, teker kitleme riski artar vs)
https://www.youtube.com/watch?v=Jb46EIkUJoo (Sabredip sonuna kadar izleyin, titreşim ve uygun devir mevzuundan da bahsediyor)
3- Yeter, gerisi artık kısmet. AEA'nın olayında olduğu gibi hırsız kilidi kesemezse jantı şasiyi keser gene götürür.
https://www.youtube.com/watch?v=YGPUFVheqXA
https://www.youtube.com/watch?v=QDoLQNf6gGc
-
YasinC adlı üyeden alıntı
200NS'in kullandığı ebatlarda lastik alabilirsin. Bende bulamayıp 200ns'in ölcülerinde lastik aldım.
Zaten 200ns ile ebat vs herşey aynı
Aynı değil aslında
MotoVlog > https://goo.gl/8jrwAL
-
Sevgili kardeşim hayırlı olsun.
Öncelikle motosikletine gidon yükseltme aparatı taktır muhakkak, 3cm yukarı demek ,daha dik oturus pozisyonu demek.Uzun yolda bu motosiklet yorabiliyor.Titreşim ve eğimli sürüş mecvut .
Mutlaka ön siperlik taktır.Rüzgar tokatlamasın vucudunu.İlerleyen zamanlarda sıkıntı yaratabilir.
Facebook gruplarından Bajaj Pulsar 200 NS Türkiye de herşeyi bulabilirsin.150 olması çok birşey değiştirmiyor.İkiside aynı bokun laciverti sayılır.
Orjn lastikleri 10000 15000 arası kullanıma bağlı olarak yeterli gelecektir.
-
arda4 adlı üyeden alıntı
Saolasın kardeşim hepsini izledim, çok yaralı oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Dublebas adlı üyeden alıntı
Aynı değil aslında
evet aynı değilmiş. 130 değil 140 taksan bile sürter dedi servis. zaten gerek kalmadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------
Macit250 adlı üyeden alıntı
Sevgili kardeşim hayırlı olsun.
Öncelikle motosikletine gidon yükseltme aparatı taktır muhakkak, 3cm yukarı demek ,daha dik oturus pozisyonu demek.Uzun yolda bu motosiklet yorabiliyor.Titreşim ve eğimli sürüş mecvut .
Mutlaka ön siperlik taktır.Rüzgar tokatlamasın vucudunu.İlerleyen zamanlarda sıkıntı yaratabilir.
Facebook gruplarından Bajaj Pulsar 200 NS Türkiye de herşeyi bulabilirsin.150 olması çok birşey değiştirmiyor.İkiside aynı bokun laciverti sayılır.
Orjn lastikleri 10000 15000 arası kullanıma bağlı olarak yeterli gelecektir.
teşekkür ediyorum hocam.
siperlik takıcam hocam. gidon yükseltmeyi servis yapar mı?
-
Dublebas adlı üyeden alıntı
Aynı değil aslında
Fark nedir ?
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Fark nedir ?
çapında problem yok. Sorun lastiğin eninde. Demirlere sürtüyormuş kalınlaşınca
-
Gidon aparatını elinde anahtar varsa kendinde takarsın ,gidonu söküp aparatları takıp somunları iyice sıkıyorsun bitti gitti.
-
Aylardır kullanıyorum 200 ölçülerinde pilit street takılı sürtme vs yok
-
Süleymantnz adlı üyeden alıntı
Saolasın kardeşim hepsini izledim, çok yaralı oldu.[COLOR="Silver"]
Faydası olmasına sevindim. Shell'in hava kompresörleri iyidir, ayarları genelde düzgündür. Mümkünse onu kullan. BP vs de iyidir diyorlar kullanmadım bilmiyorum.
-
Biraz önce arkadaşla buluşup bayiye gittik.
Amacımız Pulsar 200 almak
Bayiye girişte Kawa, Honda, Suzuki, SYM, Pulsar yanyana sıralamışlar.
Sadece Bajaj ürünleri olaydı şimdi arkadaşa kredi kartı ile alıp çıkmıştık pulsar ı.
Arkadaş Suzuki ile Pulsar yanyana gelince işçilik ve malzeme öyle bir gözünüze batıyor ki..
9.000 TL Pulsar
14.000 Suzuki
Birinin debriyajı çekiyorsun bırakıyorsun şık şık..
Öteki tırt
Artçı selesinin üst dikişleri o kadar mı işçilik kötü olur..
Gaz kolunu çevirip bırakıyorsun şak diye yerine oturuyor.
Diğeride sıfır motor lakin yok aka yok..
Benim içime sinmeyince "aka sen 3-4 daha biriktir şunu alalım dedim"
Valla bunları görünce benim de içime sinmedi dedi ve elimiz kıçımızda hayırlı işler diyerek çıktık.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Biraz önce arkadaşla buluşup bayiye gittik.
Amacımız Pulsar 200 almak
Bayiye girişte Kawa, Honda, Suzuki, SYM, Pulsar yanyana sıralamışlar.
Sadece Bajaj ürünleri olaydı şimdi arkadaşa kredi kartı ile alıp çıkmıştık pulsar ı.
Arkadaş Suzuki ile Pulsar yanyana gelince işçilik ve malzeme öyle bir gözünüze batıyor ki..
9.000 TL Pulsar
14.000 Suzuki
Birinin debriyajı çekiyorsun bırakıyorsun şık şık..
Öteki tırt
Artçı selesinin üst dikişleri o kadar mı işçilik kötü olur..
Gaz kolunu çevirip bırakıyorsun şak diye yerine oturuyor.
Diğeride sıfır motor lakin yok aka yok..
Benim içime sinmeyince "aka sen 3-4 daha biriktir şunu alalım dedim"
Valla bunları görünce benim de içime sinmedi dedi ve elimiz kıçımızda hayırlı işler diyerek çıktık.
5 bini biriktiresiye hevesi kaçarsa nolcak :d valla markacılık yapmıycam. hondaya da bindim ama bu daha tatlı geldi
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------
arkadaşlar 20 tl'lik benzinle 130 km. çok yakmamış mı?
-
Bendede 150 NS var lastikleri değiştim çünkü gerçekten üstündekiler berbattı pilot street taktırdım bunun ebatına en yakın olanları taktırınca fiyat yüksek çıktı 740 lira verdim valla, 200 ns'in ebatlarındaki lastikler 680'liraya halloluyordu ama gereksiz ayarda büyütmek istemedim lastik ebatlarını. Sadece birinde hafif büyüme oldu. Ama fark oldu mu dersen gerçekten bana çok farketti yol tutuşu olsun ıslak zeminde olsun. Psikolojik olarakta etkiledimi bilemem ama ben memnunum lastiklerden
-
peruwasa12 adlı üyeden alıntı
Bendede 150 NS var lastikleri değiştim çünkü gerçekten üstündekiler berbattı pilot street taktırdım bunun ebatına en yakın olanları taktırınca fiyat yüksek çıktı 740 lira verdim valla, 200 ns'in ebatlarındaki lastikler 680'liraya halloluyordu ama gereksiz ayarda büyütmek istemedim lastik ebatlarını. Sadece birinde hafif büyüme oldu. Ama fark oldu mu dersen gerçekten bana çok farketti yol tutuşu olsun ıslak zeminde olsun. Psikolojik olarakta etkiledimi bilemem ama ben memnunum lastiklerden
piskolojik değil orjinal lastikler rüzgarda bile kaydırıyor
MotoVlog > https://goo.gl/8jrwAL
-
peruwasa12 adlı üyeden alıntı
Bendede 150 NS var lastikleri değiştim çünkü gerçekten üstündekiler berbattı pilot street taktırdım bunun ebatına en yakın olanları taktırınca fiyat yüksek çıktı 740 lira verdim valla, 200 ns'in ebatlarındaki lastikler 680'liraya halloluyordu ama gereksiz ayarda büyütmek istemedim lastik ebatlarını. Sadece birinde hafif büyüme oldu. Ama fark oldu mu dersen gerçekten bana çok farketti yol tutuşu olsun ıslak zeminde olsun. Psikolojik olarakta etkiledimi bilemem ama ben memnunum lastiklerden
750 ne yaaa çok abi kalacak şimdilik
-
Uzun yola her motosiklet gider, 50'lik motor da gider uzun yola ama önemli olan sen gidebilir misin sana bağlı bir şey o biraz. hava soğutmadan yana bir sıkıntı falan da yaşamazsın bu arada.o "hava soğutma sıkıntılıdır" muhabbeti koca bir şehir efsanesinden başka bir şey değil şehir içindeki gibi dur-kalk da yapmayacaksın sonuçta. istersen saatlerce kaptır hiç durmadan git, istersen 100 km de bir mola vererek git, istersen 2 binde bir mola ver paşa gönlüne kalmış.
Zirveye ulaştığında beni hatırla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)