slm arkadaşlar scoterda cok rüzgarlı havalarda napıyorsunuz vitesli motorlarda depoyu sıkarız kollar gevşek falan pek sallamıyor ozmanda siz nasıl yapıyorsunuz.
slm arkadaşlar scoterda cok rüzgarlı havalarda napıyorsunuz vitesli motorlarda depoyu sıkarız kollar gevşek falan pek sallamıyor ozmanda siz nasıl yapıyorsunuz.
Valla bende onu soracaktim.benden once sormussun.daha once cruiser motor vardi sıkıntı yasamiyordum kopruyu gecerken.simdi scooter var bayaa savuruyor. bugun lodos vardi ruzgar oldukca kuvvetliydi otobusun yanina sinek gibi yapisik gittim ama epey bir koruma yapti da tellere cok yakin gitmek zorunda kaldim.endiseli bir sekilde gectim kopruyu.usta scooter kullanicilarin tecrubelerini paylasmasini bekljyorum senin gibi.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...basligi-7.html
Zamanında böyle bir şey yaşamıştım.
Sazman arkadasin da bahsettigi gibi maalesef cozum yok.
Xmax motorumda da bahsedilen sikintilari cok cektim.
Bugunku lodosda yeni motorumun naked olmasinin buyuk avantajini gordum.
En ufak bir ruzgari dahi hissetmedigimi rahatlikla soyleyebilirim.
Tabii aracin agirligida onemli ..
Ruzgarli havalarda kullanmamaniz en mantikli cozum olacaktir.
Gemi yelkeni gibi olan ön camın arkasına saklanıp yola devam ediyorum. Scooterlar rüzgar konusunda çok konforludur. Rüzgar fırtına boyutunda değilse idare ediliyor. Scootera geçtikten sonra kışın soğuk algınlığı sorunu yaşamadım.
Sizin motorunuzda sorun olmaz ki, xenter ile ben de sorun yaşamadım 15,5 hp gücü var torku da 15 falan. Dolayısıyla gaza yüklenip rüzgara kafa kaldırabiliyorsunuz. Hele xcity de 250 lik motor var, bie de lastikleri büyük ve motor ince yapılı. Xcity candır. PCX ile denemeyin demek istemişim o zaman. Lastikler ince tork ve hp düşük.
benim burgman sanırım ağır olduğundan pek sıkıntı çıkartmıyor. uzun tur camında rüzgar deflektörü de mevcut ohh mis Bir de bacaklarımı mümkün olduğunca dışarı sarkmamasına dikkat ediyorum o yüzden uzatabildiğim kadar uzatıyorum
Xmax 250'de normal rüzgardan çok tırların, otobüslerin arkasında kaldığımda rüzgardan çok etkileniyorum.
Çözüm olarak şimdilik camın arkasına saklanmaktayım. Bu da görüş açımı azaltıyor.
Ekstra uzun tur camı taktırmayı düşünmüyorum. belki mevcut camın üzerine bişeyler taktırırım.
Köprüde pek sorun olmadı ama viyadükler ve tırların arkasında kaldığında ki rüzgar fena.
Yeni Joymax kullanmaya başladım.
Geçen ilk defa Kocaeli Umuttepe Kampüsü'ne gidiyordum, tepeye çıktım.
Soldan bir rüzgar yedim, az kalsın bariyerlere giriyordum. Toplamda 300 kiloyuz, fena savruldum.
Kenara çektim, tırsmıştım.
Valla arkadaşlar bende 2 adet sukuter var ikisinde de neler oluyor anlatayım.
1. Honda Forza 300
Alet 200 kilo ve arkasında çanta var yan alanı çok geniş rüzgara açık bir alet, size tavsiyem gideceğiniz yolda viyadüklerin yerlerini iyi inceleyin ve günlük rüzgar tahminlerine bakın. Misal çok şükür 5 şiddetinde bir rüzgarda bile kolay kolay savrulmuyor bu alet en fazla 50-60 cm kayar ilk çarpışta. Çok hızlı gitmemekte fayda var, zira ne kadar hızlı gidersen o kadar fazla savruluyor alet. Sukuterde en önemlisi ağırlık rüzgarlı havada.
2. Vespa ET4
Kuru ağırlık 96 kilo ve ya daha az olabilir. Ön camı rüzgarlı havada kesinlikle önermiyorum, rüzgar ile direnci olabildiğince kesmek lazım. İyi bir rüzgar yerse şerit değiştirmesi çok normal. Bir keresinde lodoslu bir günde 40 km hızla gittiğim halde motoru şeride çekemedim ve rüzgardan bariyerlere çarptı. Hızım az olduğundan motordan atlayıp koşmaya başladım ve Allaha şükür hiçbir zarar görmedim. Motorda sağdaki çeki demirinin üstüne düştü sadece görünmeyen bir noktada çizik oluştu .
Kilosu 150 den düşük motor ile rüzgarlı havada güvenip hızlı gitmeyin ( Misal 9 şiddetinde rüzgar bekleniyor bu gün İstanbulda 80/90 km arası bir değer demek bu da fırtına uyarısı yapıldı.)
Sirf bu yuzden scooterimi satip cruiser alacagim.eski cruissrimda bukadar sorun yasadigimi hatirlamiyorum.
Cruiser hem tork hem ağırlık hem ağırlık merkezi açısından avantajlı. Ayrıca on tekerlek maşa acısı dik değil. Arka tekerlek genelde kalın ve yük arkada. Ben de suzuki intruder 250 tekrar gelir ise almak istiyorum. Arka çanta olmadan sürmeye alışıyorum. Sırt çantası kültürünü geliştirmem gerekli
scooterda motorun rüzgardan etkilenmesi jantla orantılı.. jantı büyük scooterlarda etkilenme çok az olur yada hiç olmaz..
tedirgin olma kafanızda olan bir şey.. güvenli bir hız yakalarsanız motorunuzla rüzgarda buda biraz motorunuzdaki tecrübe ile orantılı bir sorun olmaz...
motor rüzgarın geldiği yöne yatabilir bu çok doğal sıkıntı olmaz zira düz gitmeye devam eder.. yatma olayını ters tarafa yapıcağınız ufak bir kontra hareketiyle düzeltebilirsiniz.
bunun için motoru satıp başka bir motora geçicekseniz bir konuda hep eksik kalırsınız çünkü kendinizi geliştirmekten kaçıp başka bir şeye yönelmekdir halbuki kendinizi bu konuda eğitirseniz sizin tecrübe ve faydanızadır zira tecrübe böyle kazanılır.. Cruiserda rüzgardan etkilenmeme gibi bir şey yok ondada etkilenidrsiniz ama onlarda daha çok uzun yolda etkilenirsiniz sert rüzgarlarda..
12 jant 125cc fiddle ile dün gece 3te bugünde 20:00 gibi köprüden geçtim diğer günlere göre çokta fark yoktu,60km/s altına düşerseniz rüzgar etkiliyor yani yavaş gitmeyin.
Ben PCX ile kurban bayramı tatilinde köprüden rüzgarlı bir günde geçerken bir keresinde çok zorlanmıştım. Motor devamlı sol şeride geçmek istiyordu ama ben motoru diğer tarafa yatırarak şeritte tutumuştum ki bayram tatili olduğu için yol bomboştu ve çok bir risk yaratmadı.
Pazartesi günü de sabah uyanamadığım için servisi kaçırıp motorla çıkmak zorunda kadım. havanın rüzgarlı olduğunu biliyordum ve buna dikkat ederek köprüdeki araçları siper olarak kullanmaya çalıştım ve sıkıntı olmadı ama araç aralarından geçerken bazen rüzgar beni diğer tarafa itiyordu. Akşam iş çıkışı rüzgar şiddeti dahada arttığı için motoru iş yerinin otoparkında bıraktım ve eve servisle döndüm. Zaten iki gün şehir dışında olacaktım ve iş yerinin otoparkı güvenli olduğu için sıkıntı yok.
Rüzgarın sert eseceği söylenen günlerde acuweather'dan saatlik takip yapıyorum. Gözlemlerime göre acuweatherda rüzgar hızının 33-35 Km üstü göründüğünde köprü pcx gibi bir makinaya zikzak çizdirmeye başlıyor bu nedenle dikkat etmekte fayda var. Ama 40 km görürsem o gün motorla köprüyü geçmeyi düşünmüyorum bile. Kontra ile kurtarmak ve tecrübe kazanmak iyi bir fikir ama yoğun araç trafiğinde kontra tekniğini uygulamakta ayrı bir tehlike... Fazla uygularsan veya rüzgar hızı değişken ise, seni bu kez diğer taraftaki aracın altına atabilir.
bende xmax varken :( ruzgar karsıdan gelınce sıkıntı yok ama yandan vurunca alttan bı sıcaklık hıssedıyordum sonra bı abım dedı kı ruzgar sagdan vuruyorsa sag ayagınla motora kontra vermeye calıs dedı denemıstım bıraz ıse yaramıstı baska da cozum yok gıbı
Scooter kullanmıyorum, ama benim taktik model marka farketmeksizin kullanılıyor.
Bkz: Eşhedüenla ilahe illallah
birde scooter sürmek kolay yeaaa der bazı yeniler hep derim scooter sürmek vitesliden zordur..
burda rüzgarı konuşuyorsunuz scooterda artçılı sürmekde zordur vitesliye oranla.. zaten güç dağılım merkezi arkadadır üstüne birde arkaya ek yük bindimi hele birde bagaj doluysa motor dengenizin sağlam olması gerekir özellikle dur kalklarda ve virajlarda.. scooterla viraja girmek de zordur virajlarda özellikle keskin virajlarda dışarı çekme eğilimi vardır.. viteslilerde tam aksine gazı açarsanız daha iyi oturur girersiniz..
scooter büyük rahatlık keyif kolaylıkdır ama sürüş açısından manuele oranla dikkat edilmesi gereken unsurlar vardır.. öyle kolay değildir bazı özellikle yeni başlayan gençler burun kıvırır ama manuelden bir scootera geçdilermi inceden afallarlar..
Siz zaten nasıl süryorsunuz onu çok tehlikeli. Küçük teker rüzgara karşı babalar gibi mukavemet uygulicak dizayn yelken direği gibi oturuş motor arkada ağırlık merkezinin allahı şaşmış. Motorda sakat olan ne varsa scooter da. Esas şeytan icadı o.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)