Dostum guncel durum?
Dostum guncel durum?
Top speedi ne kadar yüksek ise bir aleti o kadar kaliteli sanan bir milletimiz var bizim. Onun için bize her şey müstehak. Yamahaya bir binen pişman bir de servisine yolu düşen. Almayın arkadaş gidin honda alın Kawa alın suziki alın Ktm alın. Millet servislerde isyan ediyor dışarıda kullananları isyan ediyor halen gidip şu sorunlu motoru alıyorsunuz. Anlayın artık yamaha satış sonrası ürünün arkasında durmuyor kıldan tüyden şeylerle garanti dışı bırakıyor. Adamların umrunda değil ki her türlü satış yapıyor. yazık verdiğiniz paralara.
AYIPLI MAL KARŞISINDA SEÇİMLİK HAKLARIMIZ
6502 sayılı Kanun Madde 11 ;
“Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
…
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.”
AYIPLI MALI İADE ETMEK İÇİN NE YAPMALIYIZ
1. 6502 sayılı Kanun’un 58’inci maddesi;
Satış sonrası hizmetler
MADDE 58 – (1) Üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.
(3) Bir malın yetkili servis istasyonlarındaki tamir süresi, yönetmelikle belirlenen azami süreyi geçemez.
2. GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞİ’NİN 9’UNCU MADDESİ
Tüketicinin diğer hakları
MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı,üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
(3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.
(4) Tüketicinin, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını seçmesi durumunda satıcı, üretici veya ithalatçının, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinin kendilerine bildirilmesinden itibaren azami otuz iş günü içerisinde, bu talebi yerine getirmesi zorunludur.
(5) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen raporun, arızanın bildirim tarihinden itibaren o mala ilişkin azami tamir süresi içerisinde düzenlenmesi zorunludur.”
Hayret yav Salurbey yok konuda, r25 yapmaz oyle sey canım yalan soyluyorsunuz derdı :D Satıs stratejısı mı yoksa motor ıle arasında ozel bır bag mı var bılmıyorum ama farkında olmadan acayıp ovuyor malını. Neyse, eksıklıgını hıssettım sadece. Konuya donersek, r25'ın alınacak bır motor olmadıgını yınelemekle bırlıkte satın efendım o motoru dıyorum. Kurtulun yanı. Ne parasını, ne ovgulerı hak eden bır motor degıl, zıyan..
Hocam kusura bakma ama dayanamıyorum söylemeden geçemeyeceğim.
Japon motorları gerçekten adamın hayatına heyecan katıyor.Yamaha servisleri de iyi para alır , 125cc'de bile illallah demiştim.
Hehe beyler forumun samimiyetine inanıyorum. Ben motorumu satıyorum sebebi 2017 r6 alicak olmam ( 2017 r6 yi görene kadar gsxr600 du kararim fakat yamaha patlatti bombayi) bunu defaetle söyledim yazdım ama unutuluyor demekki, forumda zaten r6 yi aldığımda başlığı açacağım .Beyler fuari bekliyorum sipariş için. Fiyatı fuarda daha uygun olur diye düşünüyorum ve tabi motoru yakından göreceğim. Şimdi gelelim r25 e. Ben motorumu 0 km de aldım ve 12.200 km yol yaptım , sehiriçini yazmıyorum bile , şehirlerarasi edirne tekirdag eskisehir gelibolu canakkale bursa bolu yaptım ve en ufak bir sıkıntı ( ne hararet ne Başka birşey ) başıma gelmedi. Motorumu limitlerinde kullanmadım tekermis stoppi red line vs zaten benden uzak seyler, yaşım 35 motordan beklentim farklı. En ufak bir kaza çizik bile yok. Yag pompasi sorununu ilk teyit eden haber alan ve degisim yapanlardanim. Sırf yağ pompasi değişimi meselesi var diye edirne yolculugumu ertelemistim , bu benim hassaiyetimdir ve pompa değişimi olmadan bile en ufak bir sorun hata olmadı. Ersoy yamaha ile çalışıyordum, orda konuyu sorduğumda bana cok yüksek devirde uzun süre kullanmadigim için zorlanmadigini ve sorun çıkarmadığı söyledi. Tabi üretim hatası olması marka için eksi bir puandir fakat sorununa sahip çıkıp geri çağırmis ve hatayi duzeltmistir. Dunyada birçok marka toyotasindan. VOsvogenine hepsinin geri çağırması vardır. Ben motoruma yağmurda bile binmedim cunku camur olması islanmasi sinirimi bozuyor. Su degdirmedim boya vs pas hikayeleri yuzunden. Simdi motorumu satıyor olmam benim konu ile ilgili yorum yapma hakkımı elimden mi alıyor? 0 km almış ve üzerinde belli bir km yapmış biri olarak ve foruma üye biri olarak konuya mudahil olabilecek noktadayim. Kendi motorum satamasamda r6 yi alabilecek durumdayim maddi olarak.Yani satilmis satılmamış bu beni zorlamaz fakat kendi tecrübelerimi paylasmaktan geri kalmam. R25 gercekten cok guzel bir motor , yamaha kendini kanıtlamış bir marka. Arkadaşımızın başına gelenler gerçektir ve talihsizliktir. Motor 2.el alınmış öncesinde nasıl kullanıldı bilmiyorum. Her marka modelde sorunlar yasanabilir. Ben motor sevdalisi biri olarak arkadaşımızın buyuk bir hayal kırıklığına ugramasini ve hissiyatini çok iyi anlıyorum. Yamaha turkuyenin eksikleri var , servis vs satış sonrası kısmında yetersiz gelistirmeli kendini. Ben r25 topiginde varim orda cok defalar birçok konu paylasildi. Foruma girip konuyu okuyacak arkadaslar negatifler kadar pozitif yasanmisliklarida okusun bilsin.Yine altını çiziyorum r25 imi cok seviyorum beni çok mutlu etti. Umarım yamaha türkiye satış sonrası alanda kendini çok daha ileri götürür ve müşterilere hakettigi hizmet kalitesini sunar. Ben ve arkadaşlarım 3 mt 25 2 r25 aldık hiçbirinde en ufak bir sorun bile çıkmadı. Isteyen r25 mt 25 almaz isteyen alir açık piyasa fakat motor sahibi olan tecrübe etmis kullanicilar birikimlerini forumda paylaşır.
25 bin km oldu sıkıntısız arkadaşlarmda var 35 bin km de servise bakım harici gitmeyen üstelik pompada değiştirtmedi motorun allahm kazalardan belalardan korusun tütütütütü maşallah
Teşekkürler kahraman eksik olma. Neyse beyler tekrar konuya geri dönecek olursak yani r25 e , benim konu ile alakalı yazdığım birçok cvp var. Para sizin karar sizin, isteyen istediği motoru alsın. Umarım herkes hayal ettiği motora kavuşur.
Nazar değmesin ben de 14 bin km oldu biniyorum. Yağını, benzinini koyuyoruz bana mısın demedi bugüne kadar. Bir motosiklette sorun olduğunda firma komple neden kötülenir, genellenir akıl almıyor. Zannedersin hepimiz hisse ortağıyız
aZ Önce arandım servisten beyin değişecekmiş garantiden, neden olmuş dedim, beyinde problem varmış.
İKİ TEKER RUHUNU 4 TEKER BEDENİNİ TAŞIR...
YZF R25!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)