Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Başlangıç ve Ölüm korkusu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Merhaba arkadaşlar.19 yaşındayım , Ankaradayım.Motora başlamak istiyorum.2-3 aydır sürekli motovlog takip ediyorum.Nerdeyse tüm motovloglleri izledim :D Motorlar hakkında bilgi ediniyorum.Forumlarda takılıyorum ve gerçekten motora başlamak istiyorum.Şuan ehliyet kursuna yazıldım.Ehliyeti aldıktan sonra bir 125 lik motoru yalayıp yuttuktan sonra RC200 almak istiyorum çok hoşuma gitti ama az önce forumda ölüm haberlerine bakınca hafif bir geri çekilme oldu.Gerçekten kaza yapmaktan deilde birisi yüzünden veya birisinin gelip beni ezmesinden korkuyorum ve ölmekten.Asla hızı sevmem motoru büyütmek belki 5-6 yıl sonra olabilir bilmiyorum açıkçası.Velhasıl kelam kaza yapıp ölmekten korkuyorum ha bide motorun çalınmasından :D
    Deneyimli arkadaşlar bana yol gösterirseniz sevinirim.

    (Gerekli sürüş eğitimi ve tam ekipmanı aldıktan sonra başlayacağım motora)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    ölüm korkusu ve adrenalin bu işi keyifli hale getiren şey bence
    _Siyah bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Yaşamak sıkıcı olmazmı ölme ihtimali olmasa ölümsüzlük şifresi girilmiş gta gibi düşün.
    barismanco, burakragaa ve _Siyah bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    31 Temmuz 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKI GSR 600
    Kendi sınırlarını bil ve çevreni iyi oku, pratikle de korkunun üstesinden gelirsin.

  5. #5

    Üyelik
    03 Kasım 2016
    değişik bir bakış açısı saygı duyuyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

    Alıntı zangiff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaşamak sıkıcı olmazmı ölme ihtimali olmasa ölümsüzlük şifresi girilmiş gta gibi düşün.
    değişik bir bakış açısı saygı duyuyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------

    Alıntı enessk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi sınırlarını bil ve çevreni iyi oku, pratikle de korkunun üstesinden gelirsin.
    teşekkür ederim tavsiyeniz için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------

    Alıntı halo1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ölüm korkusu ve adrenalin bu işi keyifli hale getiren şey bence
    dediğiniz mantıklı ama zaten ben kendi hatam yüzünden deil başkası yüzünden ölmekten korkuyorum :D

  6. #6
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    100 le giderken bana hiç gitmiyormuşum gibi geliyor .İnip motordan koşşam motoru gecişcekmisim gibi bir his olusuyor.Ölüm korkunu yenmen için 1000rr ile baslaman daha mantıklı olur.Sonra 100 cc ye düşürürsün
    mavisipa bunu beğendi.

  7. #7
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    ölüm birdir değişmez. yaya olarakta ölebilirsin, motor sürerkende.

  8. #8
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı zangiff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaşamak sıkıcı olmazmı ölme ihtimali olmasa ölümsüzlük şifresi girilmiş gta gibi düşün.
    Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  9. #9

    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Alıntı Macit250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 le giderken bana hiç gitmiyormuşum gibi geliyor .İnip motordan koşşam motoru gecişcekmisim gibi bir his olusuyor.Ölüm korkunu yenmen için 1000rr ile baslaman daha mantıklı olur.Sonra 100 cc ye düşürürsün
    haha sonra makine tükürsün beni :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------

    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ölüm birdir değişmez. yaya olarakta ölebilirsin, motor sürerkende.
    evet bunu bazen kendime bende söylüyorum.Mesela kaldırımda yürürken bir otobüste ezebilir beni diyorum kendi kendime.

  10. #10

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Alıntı KOCZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar.19 yaşındayım , Ankaradayım.Motora başlamak istiyorum.2-3 aydır sürekli motovlog takip ediyorum.Nerdeyse tüm motovloglleri izledim :D Motorlar hakkında bilgi ediniyorum.Forumlarda takılıyorum ve gerçekten motora başlamak istiyorum.Şuan ehliyet kursuna yazıldım.Ehliyeti aldıktan sonra bir 125 lik motoru yalayıp yuttuktan sonra RC200 almak istiyorum çok hoşuma gitti ama az önce forumda ölüm haberlerine bakınca hafif bir geri çekilme oldu.Gerçekten kaza yapmaktan deilde birisi yüzünden veya birisinin gelip beni ezmesinden korkuyorum ve ölmekten.Asla hızı sevmem motoru büyütmek belki 5-6 yıl sonra olabilir bilmiyorum açıkçası.Velhasıl kelam kaza yapıp ölmekten korkuyorum ha bide motorun çalınmasından :D
    Deneyimli arkadaşlar bana yol gösterirseniz sevinirim.

    (Gerekli sürüş eğitimi ve tam ekipmanı aldıktan sonra başlayacağım motora)
    Üniversiteye gidiyo musun ? Gidiyorsan üniversitede kulüp vardır onlarla takıl bi süre artçı ol yoksa da sen kur başkan ol gelsin karılar kızlar 😂

  11. #11

    Üyelik
    29 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    yok :D
    korkunu ecele bir faydası yoktur hayatını yaşa
    Motorumun önü kalkar sana yolda takar…

  12. #12

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Soru neydi biraz açıklar mısın?

  13. #13
    Merdo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2015
    motorun üzerine binip biraz da alıştığın zaman ölüm senden korkacak

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı Macit250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 le giderken bana hiç gitmiyormuşum gibi geliyor .İnip motordan koşşam motoru gecişcekmisim gibi bir his olusuyor.Ölüm korkunu yenmen için 1000rr ile baslaman daha mantıklı olur.Sonra 100 cc ye düşürürsün
    zaten 1000rr ile korkuyu değil aslını yaşar :D
    Kızıl pars bunu beğendi.

  15. #15
    gurucuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2006
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    donunu düşüren kahraman olamaz
    zangiff ve jackonbir bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üniversiteye gidiyo musun ? Gidiyorsan üniversitede kulüp vardır onlarla takıl bi süre artçı ol yoksa da sen kur başkan ol gelsin karılar kızlar ��
    Gazi üniversitesinde Besyo öğretmenlik okuyorum dediğini yapacağım zaten fakültede var motorcular

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------

    Alıntı GokaallP adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    korkunu ecele bir faydası yoktur hayatını yaşa
    korkanın çocuğu olmazmış :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soru neydi biraz açıklar mısın?
    trafikte kendi hatamdan ziyade başkasının yaptığı kasıtlı veya kasıtsız bir hareket yüzünden ölmekten korkuyorum.Aslında soru değil tam anlamıyla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------

    Alıntı gurucuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    donunu düşüren kahraman olamaz
    siz kullanıyor musunuz motor?
    GokaallP bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı KOCZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    trafikte kendi hatamdan ziyade başkasının yaptığı kasıtlı veya kasıtsız bir hareket yüzünden ölmek
    Tanımadığım birinin facebook’ta yazdığı bir yazı şöyle diyor:

    Hep imrenerek bakmıştım motosikletlere ama 20 li yaşlarımda alsaydım 30 u görmezdim. 30 lu yaşlarda birkaç tane spor arabayı içinde sıkışıp kalmadan satmaya karar verdim. 40 ta baktım yavaşlamışım. Dostum Slim Ak a sordum nasıl bir motosiklet alayım diye; " önce kaskın, kıyafetlerin alabileceğin en iyisini al, kalan parayla da ne alabiliyorsan onu al" dedi. Koruyucu ekipman tüm parayı götürünce ben de eşimden babalar günü hediyesi olarak KTM Duke 200 istedim, aldı.

    Uğur hoca ile o zaman telefonda konuştuk, ne istediğimi anlattım o da bana bir yol haritası çizdi. Aybars hocam sağolsun bayiden motorumu alıp kapalı alana getirdi ve ilk buluşma gerçekleşti. Motoru ittirerek gezdirmek ile başladık, sonra üzerine oturmayı öğrendik... Master eğitime kadar Aybars hocamla devam ettik.

    Çok kişiyi aldığım eğitimleri alması için ikna etmeye çalıştım, başarı oranım %30 larda. Daha alacağım bir sürü eğitim var ancak bu gün bile şunu hep örnek veriyorum. Bir çok dostumla beraber sürüyorum, yarım saatlik yolda 3 araba sürücüsü ile tartışıyorlar, ben ise o çatışmanın mümkün olabileceği yerde değilim! Ya fren yapıp yavaşlamışım ya da gaz açıp tehlikeden uzaklaşmışım.
    Kaynak. https://www.facebook.com/ugur.erteki...54544900533446


    Adamın dedikleri doğru. Motosiklet sürerken ölme olasılığımızı belirleyen şeylerin ilki nasıl sürdüğümüz. Doğru dürüst motor sürmenin çok boyutlu bir iş olduğunu söyleyebiliriz. Motosikleti yönetmek, yani hızını ve yönünü ayarlamak bu işin bir kısmı. Yol koşullarını izleyerek hem zemini hem de ilerideki görüşten aldığımız bilgiyi, mesela önümüzdeki virajın keskinliğini anlamak için kullanmak ikinci bir boyutu. Diğer yol kullanıcılarının neleri yapmasının muhtemel olduğunu kestirmek bir üçüncüsü. Yani başkalarının bizi düşürebilecekleri zor durumları öngörmek (henüz olmadan öyle olabileceğini anlamak) ve buna karşı önlem almak da iyi motor sürmenin bir parçası. Bunun formal olarak öğretildiği yerler, yol eğitimleri. Gerçek yol koşullarında yapılan eğitimler bunlar. Öncesinde kapalı alanda motosikleti yönetme becerileri ele alınıyor. Gerektiği kadar becerebilenler (neredeyse hepsi %99.9’u) yol eğitimlerine kabul ediliyor. Bu yol eğitimlerinde doğru konumda ve doğru hızda olarak diğer yol kullanıcılarının yapacakları hatalardan sakınmak da öğretilenlerin bir kısmını oluşturuyor. Bu düşünce ile baktığımız zaman “ben çok iyi sürüyordum ama aniden o taksici sağa kırdı” sözünü söyleyen kişinin iyi sürmek tanımı ile yol eğitimlerinde öğretilenlerin düşünce yapısındaki iyi sürmek aynı anlama gelmiyor. O sözleri söyleyen sürücü iyi sürmeyi sadece motosikleti iyi yönlendirebilmek sanıyor. Oysa diğer yol sürücülerinin yol açabileceği risklerin farkında olup ona göre tedbir almak (yavaş yavaş kıyıdan gitmek değil) sürüş becerilerine dahil.

    Motosiklet kazaları videolarını izlediğimizde görülüyor ki sürücü bundan kaçamazdı dediğimiz kazalar o kadar seyrek, o kadar seyrek ki… (bkz. https://www.youtube.com/watch?v=IrNnb2VAveo) Kanuna nizama göre haklı olmak başka bir kavram, o kazaya karışmaktan kaçınmak başka.

    Bu beceriler, öyle mistik, ulaşılmaz bir olaylar değil. Altı üstü birkaç eğitim alıp, bir iki kitap okumaya, birkaç video izlemeye bakar. Ondan sonrası artık bu öğrenilenleri pratik etmeye kalıyor. Yol eğitimleriyle ilgili videoların olduğu bir başlık paylaşayım. Merak edersen ilgili diğer başlıkları özel mesajdan paylaşırım. (bkz. http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-listesi.html)

    Kazaya karışma, kazda yaralanma, kazada ölme olasılığımızı azaltacak üç davranış var:

    1. Eksiksiz ekipmanla sürmek (motosiklet çizmesi, motosiklet pantolonu, motosiklet montu, kulak tıkacı, balaklava,kask ve ELDİVEN)

    2. Yol eğitimleri aldıktan sonra o eğitimlerde öğrenilenleri iyi uygulayabilir hale gelmek için bilinçli pratikler yapmak

    3. Her sürüşü, daha iyi sürmek için bir pratik yapma imkanı olarak görüp her sürüşte gelişmeye çalışmak yani doğru bir mentaliteyle, sadece sürüşü mükemmelleştirmeyi düşünerek sürmek

    Bu üç davranış kazaya karışma olasılığımızı azaltır ancak kazaya karışmayacağımızı garanti etmez. Yol eğitimi veren eğitmenler bazen eğitime bazı çarpıcı laflarla başlarlar. Bunlardan birisi Uğur Hoca’nın “Ben buraya bugün size motorları sattırmaya geldim.” sözüdür. Motosikletin en güvenli hali otoparkta tek başına beklerkenki halidir. Motosiklet kazasında ölmeyeceğimize garanti istersek motora binmemekten başka çare yok. (bkz. http://www.motosiklet.net/forum/moto...-kazalari.html) Ama yukarıdaki üç maddeyi yerine getirirsek motor kazasında yaralanma/ölme olasılığımızı kabul edilebilir ölçülere indirmek mümkün.

    Yukarıda bahsettiğim yol eğitimleri 2000 km tecrübe sonrasında veriliyor. O vakte kadar sokaklarda başı derde sokmadan sürmenin yolu da düzgün bir başlangıç eğitimi almaktan geçiyor. Ehliyet kursunun eğitimi bir işe yaramaz. Video izlemek de esasen pek fayda etmez. Hatta oradaki görülenleri uygulamaya çalışmanın bazı kullanıcılar için riskli olduğu bile söylenebilir. Nitelikli fayda sağlayacak hiç bir şey bu dünyada bedava değil. (Bir ürün bedavaya sana sunuluyorsa oradaki satılan ürün sensindir.) Dolayısıyla 2000 km tecrübe sonrası alınacak yol eğitimlerine sıra gelmeden doğru dürüst bir başlangıç eğitimi almak akıllıca olabilir. Ankara’da Kaan Tuna benim önerimdir. (bkz. https://www.facebook.com/AlphaMotosi...emisi/?fref=ts) Yol eğitimlerine dair önerileri ise o zaman geldiğinde sormak istersen yazarım.

  18. #18

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Dostum bende 23 yaşındayım benimde aynı korkularım vardı.canım kıymetlidir. cbf 150 motor aldım nerdeyse kilitle beraber 3,5 bin tl de ekipmana verdim. Bende ankarada sürüyorum. Mayısta başladım bu sene sürmeye. 2 hafta önce 55-60 la giderken kavşakta sağına bakmadan cıkan bir araç sürücüsü bana tam ortadan dik açıyla çarptı. Allahtan hemen motorun üstünden uçmuşumda arada bacagım sıkışmadı. Ekipmanlarım sayesinde iyiyim. Hatta bana çarpan arabada (civic) 17 milyar hasar oluşmuş. Motorum pert ve ailem bidaha motora bindirmeyiz diyor seni ama ben şuan yeni motor almak için ikna etmeye çalışıyorum. Ölümcül bir kaza atlatmama ragmen şuan motorum olsa hemen binerdim. Maalesef ben kendi paramı kazanana kadar binemiycem belkide. Sana birşey olmaz demiyorum etraf bilinçsiz sürücü dolu ama buda böyle bi aşk işte

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ölmek hadi neyse de sürünmek kötü

  20. #20
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Belki de öncelikle trafiğe kapalı bir alanda denemelisin.
    Hoşuna giderse ki bence çok hoşuna gidecektir,
    o zaman korku ve soru işaretleri yerini heyecana bırakır.
    Hamdım, piştim, hala hamım.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)