Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

6.Viteste Hızım Düşüyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    İyi akşamlar herkese arkdaşlar benim motorda son zamanlarda yaşadıgım bir sorun var şimdi 5.vitesde gidiyorum 110 115km hız ile motor devire geliyor artık vites istiyor 6.vitese geçiyorum hız düşüyor 100km lerde kalıyor artmıyor sebebi nedir sizce


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ceyhun383 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ESKİ bajaj discover 125 YENİ HONDA CB125E
    6 vites hız vitesi değildir yakıttan tasarruf vitesidir ekonomi vitesidir
    o yuzden hız düşer hızlı gıdıceksenız 5. vitesle gidin
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  3. #3
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    ön dişliyi küçült 1 numara yada arka dişliyi büyült 3 numara falan bak o zaman sorunun çözülecek.

  4. #4

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    6.vitesim hiç olmadı 😥

  5. #5
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön dişliyi küçült 1 numara yada arka dişliyi büyült 3 numara falan bak o zaman sorunun çözülecek.
    o söylediğini yapsın tekere gelir ama hızda yükselme olmaz hatta devri yükselteceği için sürekli yüksek devir ve çok yakmasına sebep olur.
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  6. #6
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön dişliyi küçült 1 numara yada arka dişliyi büyült 3 numara falan bak o zaman sorunun çözülecek.
    Sanirim yanildin hocam, arkayi buyultursen cekis artar son hiz kaybi olur. Arkayi kucultmesi lazim.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ceyhun383 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 vites hız vitesi değildir yakıttan tasarruf vitesidir ekonomi vitesidir
    o yuzden hız düşer hızlı gıdıceksenız 5. vitesle gidin
    Arkadaş güzel yazmış. Her motosiklet için geçerli olmasa da sizinki için durum o en azından. Yol aşağı eğimlendiğinde falan 6'ya takar, yakıt tasarrufu sağlarsınız.

    Bir de o kadar zorlamayın motoru. Gaz verdiğiniz halde gitmiyorsa zorlanıyor, yükü karşılayabilecek güç üretmiyor, büyük ihtimalle de yıpranma ve aşınma artıyor demektir.

  8. #8
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Denildiği gibi 6. Vites hız için değildir motorun rahatlaması içindir hal böyle olunca yakıttanda tasarruf ediyorsunuz tabi

  9. #9

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Yorumlaınız için teşekkürler arkdaşlar bakamadım yormlara şimdi gördüm ama şöyle bir durum var önceden ben 6.viteste 135km ile gidiyordum son zamnalarda oldu bu söylediğim olay eskiden 5 den 6ya geçince artıyordu hız yani

  10. #10
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanirim yanildin hocam, arkayi buyultursen cekis artar son hiz kaybi olur. Arkayi kucultmesi lazim.
    hayır, tamda bunu kastettim. 6. viteste çekiş yok diyor konu sahibi. son hız azalsın ama çekiş olsun diye bende arka dişliyi büyült yada ön dişliyi küçült diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------

    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o söylediğini yapsın tekere gelir ama hızda yükselme olmaz hatta devri yükselteceği için sürekli yüksek devir ve çok yakmasına sebep olur.
    6 tane vites var adamda, devir yükselince üst vitese geçer olur biter zaten son vites çekmiyor diyordu ve böylece son viteste çekecek ve sorunu aşmış olacak.

    hatta vites araları kısaldığı için yarış motoru havası verir, sürekli vites ister motor ve çabuk hızlanır. varsın son hız 110 olsun ama o hıza roket gibi çıksın.

    zaten bassanda en fazla 130 civarı yapan bir makine. şehir içi stabil 90 yolculuk yeter.

    (mesela bende orjinal olarak ön 13 ve arka 44 takılı. 9 bin devirden sonrası red line. 9 bin devirde 119 yapıyor. ben 7500 devir 95 ivarı sabit yolculuk yapıyorum. arkayı 47 yapıp son hızımı 119 dan 105e falan düşürmeyi düşünüyorum ve yolculuk hızımıda 90km hıza düşürürüm 7500 devirde sorun değil. zaten uzun yolculuk yapacağım zaman öne takarım 15 dişliyi devam ederim. şehir içi 90 yeter ve araç sollamalarda falan 105 yaparım sonra geri inerim 90 km hıza.)

  11. #11

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır, tamda bunu kastettim. 6. viteste çekiş yok diyor konu sahibi. son hız azalsın ama çekiş olsun diye bende arka dişliyi büyült yada ön dişliyi küçült diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------



    6 tane vites var adamda, devir yükselince üst vitese geçer olur biter zaten son vites çekmiyor diyordu ve böylece son viteste çekecek ve sorunu aşmış olacak.

    hatta vites araları kısaldığı için yarış motoru havası verir, sürekli vites ister motor ve çabuk hızlanır. varsın son hız 110 olsun ama o hıza roket gibi çıksın.

    zaten bassanda en fazla 130 civarı yapan bir makine. şehir içi stabil 90 yolculuk yeter.

    (mesela bende orjinal olarak ön 13 ve arka 44 takılı. 9 bin devirden sonrası red line. 9 bin devirde 119 yapıyor. ben 7500 devir 95 ivarı sabit yolculuk yapıyorum. arkayı 47 yapıp son hızımı 119 dan 105e falan düşürmeyi düşünüyorum ve yolculuk hızımıda 90km hıza düşürürüm 7500 devirde sorun değil. zaten uzun yolculuk yapacağım zaman öne takarım 15 dişliyi devam ederim. şehir içi 90 yeter ve araç sollamalarda falan 105 yaparım sonra geri inerim 90 km hıza.)
    sonra tırlarla yolculuk edersin bayır yukarı tırlar sollar tırın attığı tozlar ufak taşlar kaskın altından vs gözlerine gelsin
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonra tırlarla yolculuk edersin bayır yukarı tırlar sollar tırın attığı tozlar ufak taşlar kaskın altından vs gözlerine gelsin
    şehir içinde tırların arkasında ne işin var :D şehir dışı yolculukta takıver 15 ön dişliyi tamam. he cbrde ön dişli kaç onu bilmemde halledilir.

    hem tır 90 km hızla yolculuk ediyor zaten bu bizim 150cc lik makinemizin yolculuk hızıyla aynı. yani benim motor red line sokarak 130 yapmanın bir anlamı yok bir tır sollayacam diye.

    daha yeni 600 lira para bayıldım silindir pistona. tıra can kurban. arkasında giderim sorun değil. ama şu varki 8 saniyeye yakın sürede 100 km hıza çıkarsa motorum buna değer.

    şu an 9 bin devir 119 yapıyor. 9 bin devir red line sınırı bende. 9 bin devirde yapsın 100 km hız önemli değil. ben 7500 devir yolculuk yapıyorum oda bende 95 falan şu anda. o düşer en fazla 85e ama iyi çekiş olur o yeter.

  13. #13

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şehir içinde tırların arkasında ne işin var :D şehir dışı yolculukta takıver 15 ön dişliyi tamam. he cbrde ön dişli kaç onu bilmemde halledilir.

    hem tır 90 km hızla yolculuk ediyor zaten bu bizim 150cc lik makinemizin yolculuk hızıyla aynı. yani benim motor red line sokarak 130 yapmanın bir anlamı yok bir tır sollayacam diye.

    daha yeni 600 lira para bayıldım silindir pistona. tıra can kurban. arkasında giderim sorun değil. ama şu varki 8 saniyeye yakın sürede 100 km hıza çıkarsa motorum buna değer.
    sadece şehir içi kulanıyorsanız bilemem bunun şehirler arası yolculuğu vs de var her gün ön dişli söküp takmaya zincir ayarlamayla uğraşacak vaktim yok yolların kirliliğinden tırların tekerlekleri toz kaldırıyor bu tozda insanın gözüne kaçıyor acı veriyor yada taş bulursa atıyor sollamaya çıkıyorsun bu sefer yemiyor en az 110 gidebilmeli benim kanatime göre yanlışım varsa kusura kalma iyi geceler
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  14. #14
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece şehir içi kulanıyorsanız bilemem bunun şehirler arası yolculuğu vs de var her gün ön dişli söküp takmaya zincir ayarlamayla uğraşacak vaktim yok yolların kirliliğinden tırların tekerlekleri toz kaldırıyor bu tozda insanın gözüne kaçıyor acı veriyor yada taş bulursa atıyor sollamaya çıkıyorsun bu sefer yemiyor en az 110 gidebilmeli benim kanatime göre yanlışım varsa kusura kalma iyi geceler
    aha kask takmıyan biri daha 90 ile yolculuk yapmak sıkıcı, 15 ön dişli takılıyken 7 bin devir 110 civarı hızla gidiyordum güzel oluyordu ama şu an bu çekişi görünce aşık oldum motora. şimdi ön daha küçülmüyor bu yüzden arkayı 44 den 47 yapacağım ve acayip seri olacak ama tavsiye etmem. son hız çok düşüyor.

    çoğu kişi katlanmaz, bende bir süre kendimi tatmin edeceğim işte.

    büyükçekmece ve beylikdüzü arasında gidip geliyorum hergün işe ve çok dik iki yokuşu var.

  15. #15

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aha kask takmıyan biri daha 90 ile yolculuk yapmak sıkıcı, 15 ön dişli takılıyken 7 bin devir 110 civarı hızla gidiyordum güzel oluyordu ama şu an bu çekişi görünce aşık oldum motora. şimdi ön daha küçülmüyor bu yüzden arkayı 44 den 47 yapacağım ve acayip seri olacak ama tavsiye etmem. son hız çok düşüyor.

    çoğu kişi katlanmaz, bende bir süre kendimi tatmin edeceğim işte.

    büyükçekmece ve beylikdüzü arasında gidip geliyorum hergün işe ve çok dik iki yokuşu var.


    kask takmadığımı nerden çıkardın geçen sene kaza yaptığım kask 70 ile arabaya yandan sıyırıp vurmuştum kaskın önemini iyi biliyorum ekipmanlarımıda takıyorum kaskın altındanda olsa tozlar girebiliyor
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  16. #16
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Fatih.met adlı üye doğru bir şey yazmış, hem yanlış söyleyip hem de adamla dalga geçmeye çalışan olmuş.

    Bilmiyorsan sus. Herkes süperzeka olacak diye bir şey yok.
    fatih.met bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Denildigi gibi 6. Vites hiz icin degil de sadece motosikleti rahatlatmak icinse bile 6 viteste hiz degil devrin dusmesi gerekir. Eger vites buyuttukten sora hiziniz dusuyorsa dislisinde sorun var demektir.
    Not:bilgim yok, mantik yurutuyorum.

  18. #18

    Üyelik
    04 Mayıs 2020
    Hocam iyi günler bu sorun bendede var acaba sorununuz çözüldü mü

  19. #19
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    6. vites nasıl hız için değil yav :D

    benım ns200 de 5. viteste redline a geldiğimde 105 yapıyor. 6ya cektiğimde 130lara cıkıyor.

  20. #20

    Üyelik
    04 Mayıs 2020
    Yokmu konu ile ilgili bilgisi olan


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)