Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosikletin Geleceği

    REKLAM ALANI
  1. #21
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    20 yıl sonra motorlar oyle sürüş pozisyonunda olacaksa, mümkünatı yok ben motora binmem hacılar

    afbuyrun yolda giderken millet motora mı bakacak, mabadı mı seyredecek belli değil. bana ters. karbüratör candır, gerisi heyecandır

    paşa gibi oturup gideceksin abi o ne öyle sırt komple açık. tulum giymezsen böbrekleri alırsın eline 2 günde olmaz o iş


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mamidron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400 (2022)
    ilerde böle olacakmış


  3. #23
    ufukt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Hadımköy
    Alıntı mamidron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bisiklet için alternatifler üretilecektir evet ama motosiklette böyle birşey olacağını düşünmüyorum
    Lojistisyen.net/forum ¯\_(ツ)_/¯

  4. #24
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    daha hafif, elektrikli, hatırı sayılır hızlı, tek şarzla yüksek mesafeler katedebilen motosiklet- bisiklet arası aletler üretilecek
    nah şuraya yazıyorum, ilerde dediydi dersiniz
    ufukt bunu beğendi.

  5. #25
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosiklet teknolojileri genelde 2 sektoru takip eder sekilde ilerliyor:

    1- Otomobil sektorundeki teknolojik yenilikler (motosikletten once otomobillerde uygulanan abs, cekis kontrol, cruise control, elektronik amortisor sistemleri gibi)
    2- MotoGP (IMU, yatis sensorleri, teker kontrolu vb gibi)

    Dolayisiyla soruyu cevaplamak icin once oralarda neler olacak onlari ongormek lazim

    Benim ongorum elektronikler giderek daha da cok motor blogunu kaplar hale gelecek, proximity sensor(cok yaklasmis olan araca dair ikaz sensoru), daha tepkisel fren sistemleri, kucuk cclerde de yer almaya baslayan surus modlari ve cok ama allrounder modellerin yayginlasmasi gibi seyler gorecegiz.

    Bunun disinda ben aslen ekipman konusunda cok guzel seyler olacagi inancindayim. HUD goruntulu kasklar, daha guvenli mont ve ekipmanlar, hava sartlarina daha iyi uyum saglayan mont pantalon eldiven ve botlar gibi.
    ufukt bunu beğendi.

  6. #26
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Elektrik motoruna geçiş olacaktır,
    İçten yanmalı,verimsiz motorlar sadece küçük bir azınlık tarafından hobi amaçlı
    kullanılacaktır,aynen
    30 yıllık cafe racer motora binen hippy gibi ,
    Motosiklet nette ise;
    Benim ybr km de 0.5w tüketiyor vs gibi muhabbetler dönecektir.
    ...garip... bunu beğendi.

  7. #27
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Elektrik konusunda ben de bir seyler eklemek istiyorum aslinda.

    Simdi Amerika'da elektrik otomobil olayi Tesla sayesinde yayginlasmaya basladi. Avrupada da elektrikli motorlara gecis basladi ozellikle sehirici icin.

    Ancak yakin vadede hic bir sekilde ozellikle motosiklette elektrikli araclarin fosil yakitli motosikletlerin yerine gececegini dusunmuyorum.

    Cok az motosiklet tutkunu motorunu alip "ziyaaaaaaaa" diye bi sesle gezmeye cikarir.

  8. #28

    Üyelik
    13 Ekim 2013
    Su an otomobil teknolojisi dusuk hacim asiri besleme ile hem iyinperf hem de dusuk tuketim sunuyor.

    Asiri besleme su an H2 ve benzeri ucuk motorlarda kullanilsa da ben er ya da gec dusuk hacim ve asiri beslemenin motorda da olacagini dusunuyorum.

    Guvenlik acusindan Abs neredeyse std oldu, otomobillerdeki esp benzeri cekis kontrolleinin de motorlarda yayaginlasacagi belli.

    Bu arada Tesla elektrikli super arabalardan sonra motosiklet isine de girebilir.

  9. #29
    ufukt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Hadımköy
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet teknolojileri genelde 2 sektoru takip eder sekilde ilerliyor:

    1- Otomobil sektorundeki teknolojik yenilikler (motosikletten once otomobillerde uygulanan abs, cekis kontrol, cruise control, elektronik amortisor sistemleri gibi)
    2- MotoGP (IMU, yatis sensorleri, teker kontrolu vb gibi)

    Dolayisiyla soruyu cevaplamak icin once oralarda neler olacak onlari ongormek lazim

    Benim ongorum elektronikler giderek daha da cok motor blogunu kaplar hale gelecek, proximity sensor(cok yaklasmis olan araca dair ikaz sensoru), daha tepkisel fren sistemleri, kucuk cclerde de yer almaya baslayan surus modlari ve cok ama allrounder modellerin yayginlasmasi gibi seyler gorecegiz.

    Bunun disinda ben aslen ekipman konusunda cok guzel seyler olacagi inancindayim. HUD goruntulu kasklar, daha guvenli mont ve ekipmanlar, hava sartlarina daha iyi uyum saglayan mont pantalon eldiven ve botlar gibi.
    Evet , ekipman konusu da var tabi. Sadece motor olarak düşünmemek lazım aslında
    Lojistisyen.net/forum ¯\_(ツ)_/¯

  10. #30
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Şu anda elektrikli araçların gelişip yaygınlaşmamasındaki en büyük engel pil-enerji depolama teknolojilerinin çok geri olması.Pillerin,ömrü kısa,çok ağır ve kapasiteleri az.Pil sorunu çözüldüğünde yavaş yavaş yaygınlaşacak ve 50 yıl içinde içten yanmalı motorların yerini alabilir.Ama yakın bir gelecekte bu tarz bir gelişme beklemeyin.Daha önceki mesajda dediğim gibi hibrit motosikletleri görebiliriz.Şu anda bir bazı araçlarda performans amaçlı hibrit teknolojisi kullanılıyor.Elektrik motorunun torku,benzinli motorun hızı ve devri ile birleşince ortaya güzel şeyler çıkıyor.Bunun yanında motosikletlere de artık yavaş yavaş turbo uygulamaları yaygınlaşabilir.

    Bunların yanında belki bir ihtimal elektrikli araçlar bekleneni vermezse hidrojen yada %100 bio-etanolü yakıt olarak kullanan içten patlamalı motorlar yaygınlaşabilir.
    ufukt bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    02 Mart 2016
    Bmw gecen degisik bir aletin tanitimini yapti, kendi dengesini sagliyor, kadin inince hala dik duruyor falan, tabi yanlis anlasilmasin link vereyim. http://www.livescience.com/56500-bmw...otorcycle.html
    ufukt bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)