Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kışın Zor çalışma Mondial Loyal 100 cc

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre



    yukarıdaki canavar benim 2. sıfır motorum motorumda yaşadığım sorunu izah edeyim soguklarda zor çalışıyor motorlarımın çoğu enjeksiyonlu idi tek marş çalışıyordu şimdi bunu ne yapacağız 2-3 denemeden sonra çalışıyor henüz 400 km de bujiyi daha iyi birşey taksam fark edermi ? buji ışığı yok ısınmasını 5-10 saniye beklemekmi gerekiyor ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    İridyum buji kullan.
    Normalda 10-40 kullanıyorsan yağını 15-40 filan yap yani daha soğuk havalar için olan yağlardan.
    Motorun rölantisini artır.
    Gece motoru koyup sabah çalıştırıyorsan koyduğun yer ya kapalı mekan olsun yada üstünü ört gece o soğukta buz gibi kalan motor sabaha zor çalışır.

    Bende de mondial 150 zat vardı ben iridyum buji koyuyordum 15w yağ koyuyordum ve gece kapalı mekanda tutup sabah çalıştırmadan 5 dk önce kapının önüne güneşe çıkarıp kontağı açıp bekletiyordum. 1-2 denemede alıyordu motor hemen.
    Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  3. #3
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı barismanco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İridyum buji kullan.
    Normalda 10-40 kullanıyorsan yağını 15-40 filan yap yani daha soğuk havalar için olan yağlardan.
    Motorun rölantisini artır.
    Gece motoru koyup sabah çalıştırıyorsan koyduğun yer ya kapalı mekan olsun yada üstünü ört gece o soğukta buz gibi kalan motor sabaha zor çalışır.

    Bende de mondial 150 zat vardı ben iridyum buji koyuyordum 15w yağ koyuyordum ve gece kapalı mekanda tutup sabah çalıştırmadan 5 dk önce kapının önüne güneşe çıkarıp kontağı açıp bekletiyordum. 1-2 denemede alıyordu motor hemen.
    15 W40 DAHA SOĞUK DEĞİL daha sıcak bildiğim kadarıyka 10 altı var mı bilmiyorum.

  4. #4
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 W40 DAHA SOĞUK DEĞİL daha sıcak bildiğim kadarıyka 10 altı var mı bilmiyorum.


    10w ile 15w soğukluk dereceleri aynı ama sıcaklık dereceleri farklı olduğu için 15wler kışın soğuk havalarda daha verimli çalışıyor hocam. ama var 5w30 yağlar da var ki ben hiç kullanmadım bunlardan bilmiyorum yani nasıldır.
    Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  5. #5
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Alıntı barismanco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İridyum buji kullan.
    Normalda 10-40 kullanıyorsan yağını 15-40 filan yap yani daha soğuk havalar için olan yağlardan.
    Motorun rölantisini artır.
    Gece motoru koyup sabah çalıştırıyorsan koyduğun yer ya kapalı mekan olsun yada üstünü ört gece o soğukta buz gibi kalan motor sabaha zor çalışır.

    Bende de mondial 150 zat vardı ben iridyum buji koyuyordum 15w yağ koyuyordum ve gece kapalı mekanda tutup sabah çalıştırmadan 5 dk önce kapının önüne güneşe çıkarıp kontağı açıp bekletiyordum. 1-2 denemede alıyordu motor hemen.

    yahu bari çok bilgin yok, yanlış bilgi verme. bu konunun yağ ile ne ilgisi var? adam zaten 10-40 kullansa bile -10'da motoru çalıştırıyorum demiyor. motor tek marşta almıyor diyor. sende üstünü ört falan diyorsun. üstünü örtmekle ne alakası var? motorun üzerini örtersen sıcak mı kalır sanıyosun? benim karbüratörlü motorum buz gibi havada açıkta bekliyor. tek marşta alıyor.

    hocam sizin sorunuza gelirsek; motorunuzu çalıştırmadan jikleyi çekiyor musunuz? jikle ile 3-4 dakika ısınsın motor sonra jikleyi kapatıp devam edin. eğer jikleyi çekmenize rağmen böyle ise;
    -karbüratör ayarı ve temizliği
    -buji kötüyse değişimi
    -hava filtresi temizliği

    sorununuzu çözer diye düşünüyorum. ama ilk olarak karbüratör ve buji. daha önceki motosikletlerinizin enjeksiyonlu olduğunu söylemişsiniz ona istinaden konuşursam; jikleyi belki bilmiyorsunuzdur, onu çekerek çalıştırın.

    ayrıca bazı motorlarda bakımsızlıktan veya yanlış kurcalama sonucu jikle hiç bir işe yaramıyor, jikle ayarını yaptırabilirsiniz yukarıdakileri yapmanıza rağmen düzelmediyse.
    Romedon bunu beğendi.

  6. #6
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu bari çok bilgin yok, yanlış bilgi verme. bu konunun yağ ile ne ilgisi var? adam zaten 10-40 kullansa bile -10'da motoru çalıştırıyorum demiyor. motor tek marşta almıyor diyor. sende üstünü ört falan diyorsun. üstünü örtmekle ne alakası var? motorun üzerini örtersen sıcak mı kalır sanıyosun? benim karbüratörlü motorum buz gibi havada açıkta bekliyor. tek marşta alıyor.

    hocam sizin sorunuza gelirsek; motorunuzu çalıştırmadan jikleyi çekiyor musunuz? jikle ile 3-4 dakika ısınsın motor sonra jikleyi kapatıp devam edin. eğer jikleyi çekmenize rağmen böyle ise;
    -karbüratör ayarı ve temizliği
    -buji kötüyse değişimi
    -hava filtresi temizliği

    sorununuzu çözer diye düşünüyorum. ama ilk olarak karbüratör ve buji. daha önceki motosikletlerinizin enjeksiyonlu olduğunu söylemişsiniz ona istinaden konuşursam; jikleyi belki bilmiyorsunuzdur, onu çekerek çalıştırın.

    ayrıca bazı motorlarda bakımsızlıktan veya yanlış kurcalama sonucu jikle hiç bir işe yaramıyor, jikle ayarını yaptırabilirsiniz yukarıdakileri yapmanıza rağmen düzelmediyse.
    Jikle çekmek ? Siz konu başlığını okudunuz mu ilk önce ? Mondial Loyal 100 diyor hocam.. Ne jiklesi ? Bana bilmiyorsun etmiyorsun diyorsun olabilir bilmiyorsam da bende mondial 150 zat kullanıcısıyım ben böyle yapıyorum diye anlattım zaten dikkat ederseniz ama siz hiç bilmiyorsunuz yahu ne jiklesi ? Otomatik jikle bulunur bu makinalarda siz gaz vermeden marşa basarsınız 2 sn kadar otomatik jikle devreye girer eğer motor çalışırsa normalda rölanti devri 2 ise motoru 4 de çalıştırı 10-15sn kadar motoru sıkar sonra bırakır ve tekrar devri 2 ye düşürür. Kaldı ki arkadaş motor o ilk basışta almama kavramamadan bahsetmiş zaten. Hey yavrum hey tamam hocam ben bilmiyorum sen biliyorsun buyur yol göster. Jikleymiş
    Romedon bunu beğendi.
    Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  7. #7
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Alıntı barismanco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jikle çekmek ? Siz konu başlığını okudunuz mu ilk önce ? Mondial Loyal 100 diyor hocam.. Ne jiklesi ? Bana bilmiyorsun etmiyorsun diyorsun olabilir bilmiyorsam da bende mondial 150 zat kullanıcısıyım ben böyle yapıyorum diye anlattım zaten dikkat ederseniz ama siz hiç bilmiyorsunuz yahu ne jiklesi ? Otomatik jikle bulunur bu makinalarda siz gaz vermeden marşa basarsınız 2 sn kadar otomatik jikle devreye girer eğer motor çalışırsa normalda rölanti devri 2 ise motoru 4 de çalıştırı 10-15sn kadar motoru sıkar sonra bırakır ve tekrar devri 2 ye düşürür. Kaldı ki arkadaş motor o ilk basışta almama kavramamadan bahsetmiş zaten. Hey yavrum hey tamam hocam ben bilmiyorum sen biliyorsun buyur yol göster. Jikleymiş
    otomatik jikle de olsa sizin söyledikleriniz ile ne alakası var? demek ki otomatik jiklede bi sıkıntı var. marşı alıyor biraz çalışıyor kapanıyor motor. karbüratörü önerdim zaten bakması için. motorun üstünü örtmek gibi cahil cuhela şeyler önermedim

  8. #8
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomatik jikle de olsa sizin söyledikleriniz ile ne alakası var? demek ki otomatik jiklede bi sıkıntı var. marşı alıyor biraz çalışıyor kapanıyor motor. karbüratörü önerdim zaten bakması için. motorun üstünü örtmek gibi cahil cuhela şeyler önermedim
    Motor açıkta kalacaksa üstünü örtmek değilse kapalı mekanda tutmak çok önemli hocam. Çiğ kırağı buzlanma don vs hepsine karşı korur açık havada kalan motorda sabah çiğ olur ama üstü kapalı bir garajda duran motorda olmaz bu kadar basit. Karbüratör bence uzak bir ihtimal çünkü ilk çalışma da karbüratör ile ne alakası var zaten karbüratör haznesinin içindeki benzin motorun ilk çalışmasında fazlasıyla yeter de artar bile yani motor aksamına baktığımız zaman karbüratör-benzin pompası ile ilgili hiçbir şey olamaz ilk çalıştırmada. Arkadaş çalışmıyor deseydi tamamdı ama adamın motoru çalışıyor 3 kere denemede anca çalışıyor diyor sadece.
    Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  9. #9

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Hocam YBR'den önce 8000km bu skuteri kullandım hala da kullanıyorum(şuan babam kullanıyor arada sırada ben de sürüyorum) sizin dediğiniz gibi soğuk havalarda çalışma problemi, gaz yememe gibi sorunlar yaşıyordum. Hatta kavşaklarda veya yavaşladığım zamanlar motosiklet kendini durduruyordu tekrar marş basmam gerekiyordu. Çözüm olarak birkaç şey denedim kışın soğuk havalarda karbüratör ayarını yaptırdım ve rölantiyi yüksek tuttum. Bu tür Çin'li skuterler de her daim olabilecek bir problem. Çözüm dediğime de bakmayın çözüm olmadı bir nebze yararı dokundu. Rölantiyi de bilen bir ustaya yaptırın çok fazla yüksek olursa yakıt da fazla yakacaktır. Ne yaparsan yap bunun bir çözümü yok motosikletten kaynaklı bir durum yukarıda yazılanları okudum üstünü örtün felan yazılmış benim skuterim kendi garajımda kapalı alanda duruyordu, çalışır vaziyette bıraktığımda da motor stop ediyordu sizin yaşadığınız sorunları ben de yaşıyordum. En iyisi skuteri çalışır vaziyette bir kaç dakika bekletip(arada gaz vererek yoksa stop edecektir) yola çıkmanız olacaktır.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)