Honda spacy alacaksanız okuyun
Reklamlar
-
Motor şu an 62 bin km'de. Son 2 ay (10.000km) yaptığım masraf şu şekilde
1) tahrik seti ve kayış 100tl
2)arja jant fren tutma özelliğini yitirmiş değişmesi gerekti:200 tl
3) içinde debriyaj balatası da bulunan kasnak değişti 250 tl yan sanayi. Orjinali ise 400 tl dedi Güngör.
4) tekerleği döndüren milin (kasnak bu mile saplanıyor) rulmanları değişti 150 tl
5) ön fren merkezi kütük gibi olmuş değişmesi gerekti : 120 tl
Not: yeni motor yapılmasına rağmen 800 gram yağın 200 gramını eksiltiyor.
Not2: yazdığım fiyatlar yan sanayi parça fiyatlarıdır.
Sözüm şu ki, bu motoru yüksek km'de ise sakın almayın, benim gibi pişman olmayın.
Motora mobil süper 2000 serisi api sm 10/40 yağ kullanıyorum. Motosiklet için üretilen yağlara fazla para ödemiyorum. Scooter motorlara otomobil yağlarını Tavsiye ederim. Ustam bu motor için magnatec tavsiye etti. Sizce uyar mı?
Reklamlar
-
Bu yaptığına marka itibarsızlaştırması denir.
İkinci el motosiklet almış masraf yapmış olabilirsin.
Daha önce nasıl kullanıldı, bakımları hangi sıklıkla yapıldı biliyor musun? Emin misin? ve aldığında motosikletin tam durumu hakkında bilgi eksikliğin olabilir.
Bu yaşadığın durum sadece Honda Spacy ile ilgili değil bilinçsiz alınacak bir çok ikinci el motosiklette karşına çıkabilir dikkat etmeni öneririm.
Bir handikap olarak tamircini bilmiyoruz, parçaların gerçekten değişmesi gerektiği veya daha kötü hale getirildiği konusunda fikrimiz yok.
-
62 bin km deki bir scooter için az bile ödemişsiniz. scooter için scooter yağı kullanmazsanız yağ eksiltmeniz normaldir. muhtemelen tekrar motor yaptırmanız gerekecek
-
1000 tl ye yakın masraf etmişsiniz ama bi 62bin km boyunca kafanız rahat eder en azından İnşallah uygun fiyata almışsınızdır
-
65 bin civarı kmdeki activamda hiç bir sorun yoktu. 2005 de 0 almıştık düzgün bakım bile yapılmadan 10 sene kullandık.
Hondayı kötülemek istiyorsan sokağa çık ve kaç motor honda kaç tanesi yamaha say. Eminim 5 honda geçiyorsa 1 tane yamaha geçer. (Yamaha yı kötülemiyorum.en yakın marka olarak örnek verdim)
-
bu arada bir şey dikkatimi çekti, mt nin saati neden 1 saat ileri?
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
1) kayış zaten belirli kilometre aralıkla değiştirilmesi gereken bir parça
2)arka jantın fren tutma özelliği dediğin kullanımla alakalı
3)debriyaj balatası da belirli aralıklarla değişir, ama ömrünü uzun tutmak yine kullanıcının elinde
4) rulman değişimi de yine belirli kilometreden sonra ister, ama o da debriyaj balatası gibi kullanıcı ile alakalı
5)motor 62 binde diyosun, ön fren merkezinin değişmesi çok bişey değil
vitesli motorlarla scooterların yağı bile birbirinin aynısı değilken, scootera otomobil yağı koymak yağ da yaktırır, başka zararlar da verebilir.
-
Değiştirdiğin malzemelerin çoğu sarf malzemesi.
Fiyatlar biraz kazık geldi bana, araştırmak da fayda var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
İçinde debriyaj bulunan kasnak dedigin şeyin 250 tl olması mümkün değil.
Arka varyator grubu komplesi 167 tl dokuyucuda üstelik orjinal.
Servis 250 tl ye komple değiştirdiyse sorun yok ama sadece kasnak degistiyse geçmiş olsun.
Yetkili bir servisin yan sanayi, orjinal muhabbeti yapması ilginç.
http://www.dokuyucu.com.tr/asp/product/9908/SPACY-110-ARKA-VARYATOR-KOMPLE-ORJ-
-
Hocam anlattığınız şeylerin hepsi belli km içerisinde yapılması gereken şeyler . Sizin dediğiniz araba alıp 80 bin km sonra bu arabayı aldım baskı balataya 500 lira para verdim demek gibi bişey olabilcek şeyler bunlar sorun değil , belli bir kullanım ömrü olan parçalar . .
-
Yağ yakması motorun adam gibi yapılmamasından kaynaklı. Onun dışındakiler için de görüyoruz ticari kullanılan scooter'ların nasıl kullanıldığını. Bi el sürekli arka freni sıkar diğer el de tam gaz verir öyle sürülüyo bu motorlar. İkinci elde Honda Spacy ve Fizy sadece şahsi kullanıcı olduğu kesin olan kişilerden motor 2 yaşından küçükse veya ticari motorlar ilk 6 ayını doldurmadan alınır. Yoksa böyle 1000 lira masraf. Bu arada servisler de iyi kazanıyor. Şahsen yarı fiyatına maalederdim o tamir ve bakımları. Özel bir alet de gerekmiyo tamir yapılan parçaları sökmek takmak için.
-
Yağ yakma Ducati Ktm gibi egzotik markalarda bile olabiliyor, kullanıma bağlı. Honda' yı her fırsatta savunan arkadaşları anlamak gercekten güç, niye bu kadar nimetten sayıyorsunuz ? 2016 Africa Twin in kumanda paneli ile piyasanın itibar görmeyen ucuz çin malı motorların ( yuki jinlun vs .. ) plastik kaliteleri aynı. 50 küsür binliraya satılan bi motor ve maliyeti sadece birkaç dolar olan plastik kalitesi.. Uyanın artık, mal eski mal değil,Volvo'nun bile Çinde fabrikası var. Aldığınız motorun sizinle beraber mezara girmesinimi bekliyorsunuz..
-
Bu konu da fazla bilgim yok ama sadece mantigimla konusuyorum.
Scooter ( otomatik vites ) sanzuman yagi motor yagiyla bir.Nasil oluyor da otomobil icin kullanilan yagi onerebiliyorsunuz ya da hangi mantiga gore ? Ben bunu anlamadim.
İzlenimlerime dayanarak soyluyorum.Yag numarasi ve kitapcikta ki kodlari karsiladigi surece piyasada ki bircok yagi koyabilirsiniz.Ama bunu deneyimle soyluyorum,ornegin benim motorum yzf 125.Tek silindir 125cc bi motor.Kitapcikta onerilen kesinlikle yari sentetik yag.Gidip bu motora iphone full sentetik katana yag koymanin bir mantigi yok.Neyse onu koyun.Nedir bu yag konusunda kitapcigin disina cikma meraki anlamiyorum.Kimi 100 luk motora full sentetik koyar,nolcak ucucak mi motor.Kimi araba yagi koyar daha iyi der.Ayni hatalara kismen dustugum ve cevremden sahit oldugum icin yaziyorum.
Koskoca motoru ureten muhendislerin onerdigi yaga 20 tl daha fazla verip almiyosunuz,bilmemne usta arabaya yagi daha iyi yav deyince gozunuzu kapatip inaniyorsunuz.Dahasi sonra sorunla karsilasinca bu motorlar yuksek km de alinmaz diyosunuz Vallahi cok tuhaf...Saydigin seylerin yarisi marka farketmeksizin km yukseklere ulastikca yapilacak masraflar degismesi gereken parcalar.Yuzde 99.9 ihtimalle Maho kebap tan cikma bi motor aldiniz,bide lafta kasap ustanin eline biraktiniz burda bu konuyu acip yakinmanizdan daha normal bisey olamaz
-
Adam scooter için otomobil yağı öneriyor, sonra motora bok atıyor. Ne güzel kafa, ne guzel dünya...
-
tahrik seti dediğin şey ön ve arka varyatör değil mi?
arka varyatörün içinde debriyaj balatası bulunur.
tamirciler debriyaj der ama CVT sistem scooterlerde bunlar ön ve arka varyatör olarak adlandırılır. ikiside tahrik seti olarak geçer sanırım.
ben asya motoruma sıfır 90 liraya taktırmıştım arka varyatörü. adam çıkma 50 tl civarı demişti bende sıfır taktırdım ama sonra kendim söküp bakınca adamın çıkma takmış olduğunu gördüm :)
yeterince kazığını yedik bu işin, ben akıllandım. şimdi akıllanma sırası konu sahibinde.
-
Fahiş fiyatlara dikkat çekiyorum. Honda nın bütün motorlarında parça fiyatları çok pahalı.
-
Mikuni adlı üyeden alıntı
Fahiş fiyatlara dikkat çekiyorum. Honda nın bütün motorlarında parça fiyatları çok pahalı.
Arka jantı çin malı takabilirdin. Şekli bile aynı çinli jant var.
-
Zippo's adlı üyeden alıntı
Bu konu da fazla bilgim yok ama sadece mantigimla konusuyorum.
Scooter ( otomatik vites ) sanzuman yagi motor yagiyla bir.Nasil oluyor da otomobil icin kullanilan yagi onerebiliyorsunuz ya da hangi mantiga gore ? Ben bunu anlamadim.
İzlenimlerime dayanarak soyluyorum.Yag numarasi ve kitapcikta ki kodlari karsiladigi surece piyasada ki bircok yagi koyabilirsiniz.Ama bunu deneyimle soyluyorum,ornegin benim motorum yzf 125.Tek silindir 125cc bi motor.Kitapcikta onerilen kesinlikle yari sentetik yag.Gidip bu motora iphone full sentetik katana yag koymanin bir mantigi yok.Neyse onu koyun.Nedir bu yag konusunda kitapcigin disina cikma meraki anlamiyorum.Kimi 100 luk motora full sentetik koyar,nolcak ucucak mi motor.Kimi araba yagi koyar daha iyi der.Ayni hatalara kismen dustugum ve cevremden sahit oldugum icin yaziyorum.
Koskoca motoru ureten muhendislerin onerdigi yaga 20 tl daha fazla verip almiyosunuz,bilmemne usta arabaya yagi daha iyi yav deyince gozunuzu kapatip inaniyorsunuz.Dahasi sonra sorunla karsilasinca bu motorlar yuksek km de alinmaz diyosunuz
Vallahi cok tuhaf...Saydigin seylerin yarisi marka farketmeksizin km yukseklere ulastikca yapilacak masraflar degismesi gereken parcalar.Yuzde 99.9 ihtimalle Maho kebap tan cikma bi motor aldiniz,bide lafta kasap ustanin eline biraktiniz burda bu konuyu acip yakinmanizdan daha normal bisey olamaz
Bir kere usta kafasına uydum cbf 500 ümü mundar ettim. 60 bin km deydi motor kitapçıktaki yağı koyalım dedim adam yok bu motor km yapmış kitapçıktaki olmaz 10-50 mi 20-50 mi ne koyduk. Son hız zaten 20km azaldı 1 hafta sonra da debriyaj tırtladı zaten. O can sıkkınlığı ile 3 bin km yapmamış road 4 lastikli motoru sattım.
1- 2. el motor almam 4 tane 2. el motorum oldu hepsinde sahibinin söylemediği şeyler çıktı(motoru tutan vida yerinin kırıldığını nasıl anlayayım ben)
2- şerefli ustaya denk gelmedim. Genelleme yapmak hoş değil ancak alayı paragöz yalancılar.
Kısacası 2-3 bin kar edicem diye kendimi sinir hastası edemem daha. Bayiden gider 0 km yi görür öyle alırım. 200km de bile motor almam bundan sonra.
-
Zippo's adlı üyeden alıntı
Bu konu da fazla bilgim yok ama sadece mantigimla konusuyorum.
Scooter ( otomatik vites ) sanzuman yagi motor yagiyla bir.Nasil oluyor da otomobil icin kullanilan yagi onerebiliyorsunuz ya da hangi mantiga gore ? Ben bunu anlamadim.
İzlenimlerime dayanarak soyluyorum.Yag numarasi ve kitapcikta ki kodlari karsiladigi surece piyasada ki bircok yagi koyabilirsiniz.Ama bunu deneyimle soyluyorum,ornegin benim motorum yzf 125.Tek silindir 125cc bi motor.Kitapcikta onerilen kesinlikle yari sentetik yag.Gidip bu motora iphone full sentetik katana yag koymanin bir mantigi yok.Neyse onu koyun.Nedir bu yag konusunda kitapcigin disina cikma meraki anlamiyorum.Kimi 100 luk motora full sentetik koyar,nolcak ucucak mi motor.Kimi araba yagi koyar daha iyi der.Ayni hatalara kismen dustugum ve cevremden sahit oldugum icin yaziyorum.
Koskoca motoru ureten muhendislerin onerdigi yaga 20 tl daha fazla verip almiyosunuz,bilmemne usta arabaya yagi daha iyi yav deyince gozunuzu kapatip inaniyorsunuz.Dahasi sonra sorunla karsilasinca bu motorlar yuksek km de alinmaz diyosunuz
Vallahi cok tuhaf...Saydigin seylerin yarisi marka farketmeksizin km yukseklere ulastikca yapilacak masraflar degismesi gereken parcalar.Yuzde 99.9 ihtimalle Maho kebap tan cikma bi motor aldiniz,bide lafta kasap ustanin eline biraktiniz burda bu konuyu acip yakinmanizdan daha normal bisey olamaz
Scooter motorlarda sanziman ve motor ayrı. Vitesli motorlarda ise birleşik. Ve benim motorumda sanziman yağı ayrı bir hazneye 80 numara yağ olarak koyuluyor. Dolayısıyla motosiklet yağı kullanmak zorunluluğu yok. Bu her Scooter için geçerli. Scooter forumlarda da bi görüş yazılıyor.
-
Motosiklete otomobil yağı koyulmaz bu bir. Konu sadece şanzıman değil, motosikletler yüksek devir çevirirler ve scooter motorları daha yüksek sıcaklıkta çalışırlar. Hem motor bir kere yapılmış diyorsun, hem gidip yine motorunu bitirecek şeyleri savunuyorsun. O arka fren de neden bitiyor söyleyeyim; "Abi motorda ön freni sıkarsan takla atarsın" diyen tipler var ya, onlar bitiriyorlar arka freni. Yollarda pizzacılara, kebapçılara bakıyorum sürekli parmaklar arka frende. Dururken ön frene dokunmuyorlar bile. Sorsan onlardan iyi motor süren yok.
Özetle, Spacy taş gibi motordur. Normal aşınan parçalar dışında başına ne gelmişse kullanıcısından gelmiştir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------
redlion999 adlı üyeden alıntı
Bir kere usta kafasına uydum cbf 500 ümü mundar ettim. 60 bin km deydi motor kitapçıktaki yağı koyalım dedim adam yok bu motor km yapmış kitapçıktaki olmaz 10-50 mi 20-50 mi ne koyduk. Son hız zaten 20km azaldı 1 hafta sonra da debriyaj tırtladı zaten. O can sıkkınlığı ile 3 bin km yapmamış road 4 lastikli motoru sattım.
1- 2. el motor almam 4 tane 2. el motorum oldu hepsinde sahibinin söylemediği şeyler çıktı(motoru tutan vida yerinin kırıldığını nasıl anlayayım ben)
2- şerefli ustaya denk gelmedim. Genelleme yapmak hoş değil ancak alayı paragöz yalancılar.
Kısacası 2-3 bin kar edicem diye kendimi sinir hastası edemem daha. Bayiden gider 0 km yi görür öyle alırım. 200km de bile motor almam bundan sonra.
Konu ustanın şerefli veya şerefsiz olması değil, cahil olup olmamasıyla ilgili. Kitapçıkta yazanı boşveren adam cahil adamdır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)