0-100 ü 10 sn civarı son hız 200 olan gaz tepkileri aynı yumuşaklıkta benzer motosiklet var mıdır? Kaç cc ye karşılık gelir?
0-100 ü 10 sn civarı son hız 200 olan gaz tepkileri aynı yumuşaklıkta benzer motosiklet var mıdır? Kaç cc ye karşılık gelir?
O hesap öyle olmaz ama yapalım.
1000kg ağırlığa sahip bir otomobil 100 beygire sahipse kilo başına düşen beygir;
100:1000=0,10 hp olur.
150 kg ağırlığında bir motosiklete bu sabiti uygularsak;
150x0,10=15 hp
Bulunur.
Tersten gidersek;
0-100 süresi 3 saniye olan 200hp ve 200kg ağırlığa sahip bir motosiklet kilo başına 1hp güce sahiptir.
1000kg ağırlığında bir otomobilde bu 1000hp ye tekabül eder.
Ama yapsanda bu otomobilin 0-100 süresinin 3 saniye olacağını kimse iddia edemez.
Dedim ya hesap işi biraz değişik.
250cc, herhangı bır hesap yapmadan bahsettıgın arabayla asagı yukarı aynı gıder, kalkısta bıraz serı top speed'te bıraz dusuk kalır o kadar.
Son hızı 200 olan motosikletin 0-100 ü 10 saniye olmaz. Motosikletler otomobillere göre daha çabuk hızlanır ama son hızları daha düşüktür. CC olarak konuşacak olursak son hızın 200 olmasını istiyorsan yaklaşık 400-450 cc, 0-100 ün 10 saniye olmasını istiyorsak 180-200 cc gereklidir. Tabi kasa tipi ve sürücünün ağırlığı bu hacmi doğrudan etkiler.
10 saniye de 100 görecek ama son hız 200 olacak? Yok ben çıkamam bu işten.
En yakın oran chopper modellerde yakalanır gibi geliyor. Ama yine de zor. 10 saniyede 100 yapan motor 150-200 cc arası olur muhtemelen. O da top speed 200 görmez
bi başlığa bakıyorum len 100 beygir demiş
konuyu açıyor 0 dan 100 kaç saniye vs iş karışık
Çok merak ederek soruyorum... Neden bu karşılaştırma? Ha bu verilerde bir arabam var ve sorunsuz bir şekilde aracımı kullanabiliyorsam buna eşit motosiklet sorun çıkarmaz mantığı mı? Lütfen olmasın :(
Bence güzel bir soru.
En yakın değerler bence 250cc motorlarda var.cbr 250 mesela
Otobanda 800cc 71hp f650gs ile 1.6dizel focus ü geçemedim çünkü f650gs 190ı geçmiyor focus 220ye kadar devam ediyor
Motosikletin performansını değerlendirirken kademeli hızlanmalardaki gücüne bakmamız lazım bence:
0-60 km/h hızlanma süresi (Işıklardan kalkıştaki performansı)
60-120 km/h hızlanma süresi (hafif trafikte aradan sıyrılma hızı)
90-140 km/h hızlanma süresi (önünüzdeki otobüsü sollayabilme başarınız)
140- xx top speed neyse artık 180-200 km/h hızlanma süresi (bir sonraki viraja gelmeden güvenle hızlanıp yavaşlayabilme imkanı)
gibi kademeli hızlanmalardaki gücü önemli...
İhtiyacınız olan, çoğunlukla, bu çünkü...
Size motosiklet satmaya çalışan biri, bu 180-200 yapıyor dediği zaman soracağınız soru yukardaki listedeki hızlara kaç saniyede eriştiği olmalı.
Yoksa, düz Torbalı/İzmir - Aydın otobanında, kilometrelerce gittikten sonra ancak 140'a, 150'ye, kocanineminsandalyadenkalktığıgibi ancak hızlanıyorsa, eh, performansı da odur. Ona göre bilip kullanın.
İşinize yaramayacak "performansa", yani ancak 10 km düzlükte tapa gaz gittikten sonra 200 km/h hıza çıkıyor diye de fazladan para vermeyin ...
Bu arada, hakikaten upuzun düz yol isteyenlere Burdur/Güney - Denizli bağlantı yolunu, D330, tavsiye ederim; 15-20 km boyunca dümdüz yol.
D330https://www.google.com.tr/maps/@37.5...29.4966078,10z
konuyu hortlatmak gibi olmasın ama gercekten merak ettim
250cc motorlar 0 100 olarak 10 saniye ve biraz daha kisa surede ulasir fakat son kiz 160 lar civarindadir.
400cc scoter 1.6 otomatik araba degerlerine yakin sayilabilir.
eger uzun yolda bagirmadan gitsin manuel vites olsun dersen 500 cc motor hizlanmasi 6 saniye olsada son hiz 190 la civaridir.
eger tecrube varsa 500 cc manuel motor yada 400 cc civari scoter bu isi gorur diye dusunuyrm. yok eger tecrubesizseniz 250cc xmax. forza 250 veya 300. yada 250cc herangi bi japon dusunulebilor. tabi yamaha mt 25 ve r25 biraz daha seridir bunlardan ve sonhizda biraz daha hizlidir ve tecrube gerektirebilir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)