Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

1.6 100 bg arabanın karşılığı motorda nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100bg den çok daha güçsüz güncel araba var mı?
    1.2 atmosferikler var 60 70 küsür beygir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Gücün ağırlığa olan oranından kimse bahsetmemiş.

  3. #43
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sende ne ezdin bizi biraz daha alttan alsan özür diliyceksin nerdeyse.. fiesta amerikadada var hatchback olarak 1.6 motorlu.. hatta bizim ülkemizde olmıyan sedan modeli bile amerikada var.. onlarda fransız italyan çok olmaz gerçi fiat 500 var az satışı olsada.. onlardada o segmentte kia soul var satışları çok iyi ,nissan versa var egea ayarında onlarda .. versalarda 1.6 .. honda fit falan var 1.5 motor.. yani ordada var..
    Fiesta hiç görmedim trafikte, ama Ford'un websitesine baktım, harbiden de varmış... İki motor seçeneği varmış: Standart 1.6 motor 120 beygir, turbo 1.6 motor 200 beygir.

    Fiat 500 ve Smart car daha çok hippiler ve gay abiler için

    Kia Soul çok var ama, bayağı sattı. Ama çok da küçük bir araba değil. Boyutuna göre geniş ve pratik. Motoru da 2 litre 150 beygir.

    Fit şehir içinde tek tük görüyorum. Versa da bazen görüyorum, bildiğim kadarıyla satılan en ucuz araba, $12000 civarı.
    efendy06 bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ben örnek olarak verdim yoksa sizin orda bildiğim en çok satan araçlar sonata,camry,maxima v.b .. ama ufak araçlarda satılıyor.

    Burdada kia soul var misal çokda güzel fiyatlara 1.6 dizel motor ve benzinli motor seçenekleriyle sokdular türkiyeye zamanında ama nerdeyse hiç satmadı. Tam aksine ordada güzel satmış. işte buda kültür farkından kaynaklı..

  5. #45

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiesta hiç görmedim trafikte, ama Ford'un websitesine baktım, harbiden de varmış... İki motor seçeneği varmış: Standart 1.6 motor 120 beygir, turbo 1.6 motor 200 beygir.

    Fiat 500 ve Smart car daha çok hippiler ve gay abiler için

    Kia Soul çok var ama, bayağı sattı. Ama çok da küçük bir araba değil. Boyutuna göre geniş ve pratik. Motoru da 2 litre 150 beygir.

    Fit şehir içinde tek tük görüyorum. Versa da bazen görüyorum, bildiğim kadarıyla satılan en ucuz araba, $12000 civarı.
    Asgari ücret nedir dostum?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  6. #46
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    son hızı 200 olan bi motosiklet alıp kalkarken yavaş yavaş kalksın olay kapansın

  7. #47

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    NC750'den bahsediliyor aslında. Kimsenin aklına gelmemiş.

  8. #48
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NC750'den bahsediliyor aslında. Kimsenin aklına gelmemiş.
    eski kasa nc700 olabilir o zaman
    çünkü 2018 kasa nc ler eskisi gibi hantal değil artık
    yokon bunu beğendi.
    since 1987

  9. #49

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Nc 750 motoru efsane Honda Jazz motorundan devşirildiği için otomobil karakterinde çalışıyor , yani düşük devirlerde tork üretiyor bu nedenle en yakın bu olabilir.. Arabaların çoğunda şuanda turbo charger var bu nedenle atmosferik benzinli motorlarla ancak eşleşebilir motosikletler..

    güncel verilerden yola çıkarsak 1.6 atmosferik bir Japon motor 120-130 beygir arasında olsun.. Bence karşılığı Nc750, Honda cb500f , Suzuki 650 vs. denk gelir. Ancak Motosiklet 0-100 de ara hızlanmalarda esneklikte otomobili her türlü tokatlar.. Otomobilde son hız olarak otobanda 220 bandında sorunsuz giderken bu motosikletlerin o hızlara ulaşmaları zor..

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motosikletle 120 ile giderken gücün (ve benzinin} yüzde otuzu insanın bedeninin rüzgar direncini aşmasına harcanıyormuş!

  11. #51
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletle 120 ile giderken gücün (ve benzinin} yüzde otuzu insanın bedeninin rüzgar direncini aşmasına harcanıyormuş!
    peki tur camı olsa bu oran düşer mi.
    sonuçta rüzgar bize olmasada tur camına gene gelecek
    since 1987

  12. #52

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Türbülansı azalttığı kadar daha verimli olacaktır tur camı...

  13. #53

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bunlarla ilgili çok yazdım zamanında. Tur camı hava direnç katsayısına ve yüzey alanına etki eder. Ve evet gücün çoğu hava direncine harcanır. Ağırlığın son hıza etkisi de sanıldığı kadar çok değildir. Asıl etki eden en önemli şey rüzgara karşı giden izdüşüm yüzey alanıdır. Burada da otomobil, motosiklete göre en az üç kat dezavantajlıdır.

    Bu arada bana göre güç ve ağırlık ilişkisinin yarış için hazırlanmış motosiklet ve otomobiller dışındaki araçlar için hiçbir anlamı yoktur.

  14. #54
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    @bilirkişi
    Amacın ne bu soruyu sormanda?

  15. #55
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Alıntı Onur34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250cc motorlar 0 100 olarak 10 saniye ve biraz daha kisa surede ulasir fakat son kiz 160 lar civarindadir.
    400cc scoter 1.6 otomatik araba degerlerine yakin sayilabilir.
    eger uzun yolda bagirmadan gitsin manuel vites olsun dersen 500 cc motor hizlanmasi 6 saniye olsada son hiz 190 la civaridir.
    eger tecrube varsa 500 cc manuel motor yada 400 cc civari scoter bu isi gorur diye dusunuyrm. yok eger tecrubesizseniz 250cc xmax. forza 250 veya 300. yada 250cc herangi bi japon dusunulebilor. tabi yamaha mt 25 ve r25 biraz daha seridir bunlardan ve sonhizda biraz daha hizlidir ve tecrube gerektirebilir
    250cc ve japonsa ortalama 0-100 7sn ve top speed ortalama 175 kmh net. GT250R hariç birçoğuna sahip oldum. 0-60 en serisi cbr 250, 60-100 en serisi Ninja 250r ve 100+ en iyisi r25.
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)

  16. #56
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bloomberg'in hazırladığı tabloya göre,

    TÜRKİYE'DE 1 LİTRE BENZİN İÇİN GÜNLÜK KAZANCIN YÜZDE 5'İNDEN FAZLASI HARCANIYOR

    Türkiye ise litre başına Ortalama bir sürücü ise yılda 36.16 litre kullanıyor, bu da sıradan bir maaşın 0.51'inin harcanmasına yol açıyor. Haberde ayrıca Türkiye'nin benzin için en yüksek verginin alındığı ülkelerden biri olduğuna dikkat çekiliyor.

    Bu tablodan sonra, artık sadece dalga geçiyorum bu mevzu ile.
    Evet, haklısın dalga geçenle anca dalga geçiklir.
    Bloomberg'in ''hazırladığı tablodan başka girşeyde beklemem.
    Yukarıdaki rakamları X10 desek, anca ortalama oluyor.
    Yılda, 1000-1200 km anca yapıyorum. Yani, ayda 100, günde 3-4km. Dahada az kullanan araç kullanıyor denmez, dimi. Arti, kullandığım motosiklet, 100km'de 1.5 litre yakan Cub model bir motosiklet. Yani, bu minimumun, minimumu, dimi?
    Bu rakamlarla bir hesap yapsak, 1200km/100km=12. 12x1.5litre=18litre. Yani, ben yılda 18litre ile idare ediyorsam, bundan sonrası, motosiklet 2.5-3litre yakıyor. Ettimi, 18x2=36litre. Hala, minimumun altındayız. Araç kullananların 90% mitisiklet değil, araba, minibüs, kamyonet, kamyon, itobüs ve vaputlardan ibaret. Yani, minimum 100km'de bir 9-10 litre yakıyordur. Dahada, neyse. 100km'de 3 yerine 10litre yakınca, çarpıyormuyuz, 36litreyi 3 ile, ettimi, 36X3=108litre.
    Hala ortalamanın altındayız, Neden, çünkü hala günde 3-4 km gidiyoruz. Yani, yıla vursan, 365gün X 3km.günde = 1195km yılda. Yani, 10 litreyle 100km gidiyorsan, 108 litreyle 1080km gidiyorsun demek. Şimdi, araç kullananlar günde 3 km için araç tutucaklarsa hiç almazlar, dimi. Yani, günde ortalama 10km ve üstü için anca araba alınır. Ettimi 108litre x 3 = 316 litre. Bu rakam ortalama ve minimum tahmin değerler. Günde 12 saat mininüsler 24 saat durmayan kamyon ve otobüsler, servis araçlafı, taksiler, şirket arabaları, gezip, ihtiyaç için kullanılan tutarların ortalaması hala dahil değil.
    Yani, bloomberg doğru, doğru doğruyu diyip, en etkin faktörde, faki çakıyor. Yakîp yediği insanları hakikaten o kadar saf yerine koyuyorlar.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)