Gücün ağırlığa olan oranından kimse bahsetmemiş.
Fiesta hiç görmedim trafikte, ama Ford'un websitesine baktım, harbiden de varmış... İki motor seçeneği varmış: Standart 1.6 motor 120 beygir, turbo 1.6 motor 200 beygir.
Fiat 500 ve Smart car daha çok hippiler ve gay abiler için
Kia Soul çok var ama, bayağı sattı. Ama çok da küçük bir araba değil. Boyutuna göre geniş ve pratik. Motoru da 2 litre 150 beygir.
Fit şehir içinde tek tük görüyorum. Versa da bazen görüyorum, bildiğim kadarıyla satılan en ucuz araba, $12000 civarı.
ben örnek olarak verdim yoksa sizin orda bildiğim en çok satan araçlar sonata,camry,maxima v.b .. ama ufak araçlarda satılıyor.
Burdada kia soul var misal çokda güzel fiyatlara 1.6 dizel motor ve benzinli motor seçenekleriyle sokdular türkiyeye zamanında ama nerdeyse hiç satmadı. Tam aksine ordada güzel satmış. işte buda kültür farkından kaynaklı..
son hızı 200 olan bi motosiklet alıp kalkarken yavaş yavaş kalksın olay kapansın
NC750'den bahsediliyor aslında. Kimsenin aklına gelmemiş.
Nc 750 motoru efsane Honda Jazz motorundan devşirildiği için otomobil karakterinde çalışıyor , yani düşük devirlerde tork üretiyor bu nedenle en yakın bu olabilir.. Arabaların çoğunda şuanda turbo charger var bu nedenle atmosferik benzinli motorlarla ancak eşleşebilir motosikletler..
güncel verilerden yola çıkarsak 1.6 atmosferik bir Japon motor 120-130 beygir arasında olsun.. Bence karşılığı Nc750, Honda cb500f , Suzuki 650 vs. denk gelir. Ancak Motosiklet 0-100 de ara hızlanmalarda esneklikte otomobili her türlü tokatlar.. Otomobilde son hız olarak otobanda 220 bandında sorunsuz giderken bu motosikletlerin o hızlara ulaşmaları zor..
Motosikletle 120 ile giderken gücün (ve benzinin} yüzde otuzu insanın bedeninin rüzgar direncini aşmasına harcanıyormuş!
Türbülansı azalttığı kadar daha verimli olacaktır tur camı...
Bunlarla ilgili çok yazdım zamanında. Tur camı hava direnç katsayısına ve yüzey alanına etki eder. Ve evet gücün çoğu hava direncine harcanır. Ağırlığın son hıza etkisi de sanıldığı kadar çok değildir. Asıl etki eden en önemli şey rüzgara karşı giden izdüşüm yüzey alanıdır. Burada da otomobil, motosiklete göre en az üç kat dezavantajlıdır.
Bu arada bana göre güç ve ağırlık ilişkisinin yarış için hazırlanmış motosiklet ve otomobiller dışındaki araçlar için hiçbir anlamı yoktur.
Evet, haklısın dalga geçenle anca dalga geçiklir.
Bloomberg'in ''hazırladığı tablodan başka girşeyde beklemem.
Yukarıdaki rakamları X10 desek, anca ortalama oluyor.
Yılda, 1000-1200 km anca yapıyorum. Yani, ayda 100, günde 3-4km. Dahada az kullanan araç kullanıyor denmez, dimi. Arti, kullandığım motosiklet, 100km'de 1.5 litre yakan Cub model bir motosiklet. Yani, bu minimumun, minimumu, dimi?
Bu rakamlarla bir hesap yapsak, 1200km/100km=12. 12x1.5litre=18litre. Yani, ben yılda 18litre ile idare ediyorsam, bundan sonrası, motosiklet 2.5-3litre yakıyor. Ettimi, 18x2=36litre. Hala, minimumun altındayız. Araç kullananların 90% mitisiklet değil, araba, minibüs, kamyonet, kamyon, itobüs ve vaputlardan ibaret. Yani, minimum 100km'de bir 9-10 litre yakıyordur. Dahada, neyse. 100km'de 3 yerine 10litre yakınca, çarpıyormuyuz, 36litreyi 3 ile, ettimi, 36X3=108litre.
Hala ortalamanın altındayız, Neden, çünkü hala günde 3-4 km gidiyoruz. Yani, yıla vursan, 365gün X 3km.günde = 1195km yılda. Yani, 10 litreyle 100km gidiyorsan, 108 litreyle 1080km gidiyorsun demek. Şimdi, araç kullananlar günde 3 km için araç tutucaklarsa hiç almazlar, dimi. Yani, günde ortalama 10km ve üstü için anca araba alınır. Ettimi 108litre x 3 = 316 litre. Bu rakam ortalama ve minimum tahmin değerler. Günde 12 saat mininüsler 24 saat durmayan kamyon ve otobüsler, servis araçlafı, taksiler, şirket arabaları, gezip, ihtiyaç için kullanılan tutarların ortalaması hala dahil değil.
Yani, bloomberg doğru, doğru doğruyu diyip, en etkin faktörde, faki çakıyor. Yakîp yediği insanları hakikaten o kadar saf yerine koyuyorlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)