Soru sahibi böyle bir soru sormakla ne yapmak, nereye varmak istemektedir?
Tam olarak anlaşılamamıştır.
Soru sahibi böyle bir soru sormakla ne yapmak, nereye varmak istemektedir?
Tam olarak anlaşılamamıştır.
Ninja 300 olabilir
Motosiklet karşılığı
KRM Immamotoo'dur...
23 Beygir. 6 Vites . 2019 mm.
Tam dediğin arabaya biniyorum. 1600 cc 101 hp.
Sorunun cevabı değişir. Eğer 0-100 hızlanma olarak bakıyorsan olaya, Duke200/NS200 fazla bile gelir. Yok eğer mesele top speed ise, CBR250 tam denk gelir. 100 hp'lik araba Alman arabası ise R25 olacaktır sorunun cevabı.
100bg den çok daha güçsüz güncel araba var mı?
sanırım bu sorunun amacı aslında sayısal bir kesinlik olarak karşılıktan ziyade 1.6 100 beygir bir araba gibi eh işte performansı olan, çok da ölmeyen bir şekilde 200 son hızı bulan orta halli bir motosiklet ne olabilir , öyle uçup kaçmayacak ama bayılmayacak da
2016 yılının konusunu okutmuşsunuz banaşu tarihlere bakmayı bir türlü öğrenemedim o kadar okudum bir şeyler yazmadan çıkmam , ne yazıcağımıda bilmiyorum çok saçma bir konu.. benzin olmuş nerdeyse 7.5 tl dolar olmuş 6tl ne yapmaya çalışmaktasınız die alternetif kelalaka bir yorumy azıyım bari..
Problem şu ki motosikletler arabalardan aerodinamik olarak çok daha kötüler. O yüzden ciddi hızlara ulaşmak için ciddi güç gerekiyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------
Dizel falan mı onlar? Ya da turbo değil galiba değil mi?
Burada en çok satan sedanlar orta sınıf (Accord, Camry, Altima, Sonata vs.) Hepsinin baz motoru 2300cc veya 2400cc hacimliydi beş sene önce. Federal yakıt tasarrufu kuralları yüzünden hepsi düşük hacimli turbolara geçti. Mesela Honda 1.5 litre 4 silindir turbo'ya geçti, ama eski 2400cc motordan daha güçlü, 190 beygir civarı galiba.
Türkiye'de yakıt tasarrufu daha da önemli, illa ki turbo'ya dönmüştür tüm motorlar diye düşünüyordum... Onlar da genel olarak çok güçsüz değil.
0-100 km/h 10 saniye altinda 200cc, bunu 200km/h çikjası içinde 3 veya 4 silindir olması gerek, yüksek devirler sayesinde, bunu başarır ve motosikletin şanzımanı küçük olduğundan, geniş vites aralığı, arabadaki bükük şanzımanı karşılar. Arabada dışliler az devirle hızlanır, motosiklet dişliler 2-3 katı fazla dönmesi gerek, aynı mesafe ve hıza ulaşabilmesi için.
Yani, 250cc 4 silindir 1.6 100 beygir turboya denk diycem, ama geçer desem daha doğrudur.
Benim arabam, Toyota yaris, 3 silindir, 998cc, 65HP.
İstanbul'da şehiriçinde yetiyor. Uzun yolda kamyonlar bizi solluyor.
Kuzenimde bizdeki yaris'in yeni modeli ve 1500cc olanı var, ona binince aaa bu gidiyormuş demiştim.
Tabi kesin bu arabanın ABD'de satılan versiyonları en düşük 2000cc motorla satılıyordur.
Amerikalının derdi yakıt tasarrufu değilki havayı temiz tutmak..
Bizim derdimizde hava değil yakıtı az yakmak.. mantıklarımız farklı..
Adamlar dünyayı sömürüyor daha kendi ülkesindeki petrol rezervlerinin yarısından fazlasına dokunmadılar.. trilyonlarca varil çıkartmadıkları rezervleri var.. adamlar akıllı önce dünyadaki petrol rezervlerini tüketicekler sonra kendi rezervlerini çıkartıp petrol tekeli olucaklar.. tabii biz göremeyiz bunlar büyük vizyonu olan devletlerin 50-100 yıllık projeleri..
1.6 litre atmosferik bir motor 100 beygirin altındaysa düşük teknolojiyle üretilmiştir bence, haklısınız yani, vardır her halde halen böyle araçlar.
türkiyede accord, altima falan D segment olarak geçiyor, türkiyede C segmenti sedan çok fazla, çoğunun motoruda atmosferik. Turbolu olupta 100 beygirin altında olan yoktur bence.
Turbolu olup 100 beygirin altında kalan pek yok gibi benzinlilerde. Dizellerde var ama konumuz o değil. Clio, 301, Egea, fiesta vb. bir çok aracın atmosferik 1.2, 1.4 aralığındaki motoru 100 beygirin altında. Hatta 1.6 olanlarda bile hala 100 beygirin altında olanlar mevcut. Haşmet arkadaş şaşırıyor tabi, eh, oralarda kimse binmez 1.2-1.4-1.6 atmosferik arabaya
Dipnot: Sevgili Haşmet, biliyorum o yazdıkların da nedir diye soracaksın, bizim gibi 2020 lira asgari ücret / 7.19 tl/litre benzin fiyatı ile hala otomobil kullanılan ülkelerde bizi araba diye bunlara binmeye zorluyorlar. Bir asgari ücret 282 litre benzin alıyor an itibarı ile. (Eleştirim mevcut hükümete değil, lütfen konu oraya taşınmasın, yaşım 34 ve kendimi bildim bileli düzen böyle)
sende ne ezdin bizi biraz daha alttan alsan özür diliyceksin nerdeyse.. fiesta amerikadada var hatchback olarak 1.6 motorlu.. hatta bizim ülkemizde olmıyan sedan modeli bile amerikada var.. onlarda fransız italyan çok olmaz gerçi fiat 500 var az satışı olsada.. onlardada o segmentte kia soul var satışları çok iyi ,nissan versa var egea ayarında onlarda .. versalarda 1.6 .. honda fit falan var 1.5 motor.. yani ordada var..
Yok be aga, güleriz ağalanacak halimize modundayım. Arkadaş geldi Gürcistandan. Bildiğin Gürcistan ya, adam 3200cc V6 Turbo benzinli Passat ile geldi. Arabada şu da eksikmiş diyebileceğim hiçbir şey yoktu. Ben de focus'a biniyorum TDCİ. Altta kalmayacaz ya, çok yakar hacı bu dedim. Güldü. Gürcistanda yakıt ucuz dedi. Öyle kaldım karşısında. Gerçekten Gürcistanda yakıt bizden ucuz. Merak edip araştırdım;
Bloomberg'in hazırladığı tabloya göre, dünyada benzinin en ucuz olduğu ülke litre başına 0.01 dolarla Venezüela. İran 0.28 dolarla ikinci, Kuveyt de 0.35 dolarla üçüncü sırada. İlk 10'da yer alan ülkelerse sırasıyla Nijerya (0.41 dolar), Mısır (0.43 dolar), Suudi Arabistan (0.54 dolar), Malezya (0.54 dolar), Endonezya (0.67 dolar), Birleşik Arap Emirlikleri (0.68 dolar) ve Rusya (0.72 dolar) oldu.
Listeye göre benzinin en pahalı olduğu yer ise 2.09 dolarla Hong Kong. Norveç (2.02 dolar), Hollanda (1.93 dolar) da ilk üçte yer alan ülkeler. Yunanistan (1.91 dolar), İtalya (1.91 dolar), Danimarka (1.90 dolar), İsrail (1.86 dolar), Portekiz (1.83 dolar), Finlandiya (1.79 dolar) ve Fransa (1.78 dolar) benzini en pahalı kullanan diğer ülkeler.
TÜRKİYE'DE 1 LİTRE BENZİN İÇİN GÜNLÜK KAZANCIN YÜZDE 5'İNDEN FAZLASI HARCANIYOR
Türkiye ise litre başına ortalama 1.36 dolarla 26. sırada gösteriliyor. Ancak alım gücü bakımından 52. sırada olan Türkiye'de bir litre benzin için günlük kazancın yüzde 5.19'unun verilmesi gerekiyor. Ortalama bir sürücü ise yılda 36.16 litre kullanıyor, bu da sıradan bir maaşın 0.51'inin harcanmasına yol açıyor. Haberde ayrıca Türkiye'nin benzin için en yüksek verginin alındığı ülkelerden biri olduğuna dikkat çekiliyor.
Bu tablodan sonra, artık sadece dalga geçiyorum bu mevzu ile.
Unutmadan, yıllar önce bizde bir escort vardı. ABD'de de var diye biliyordum. Varmış gerçekten, ama araba başka arabaymış. Kasasından motoruna kadar her şeyi farklı. Mesela bayiden alabileceğin en full donanımlı araçta bile boş düğmeler olur. Düğme var ama işlevsiz. İşte o düğmeleri oraya görsellik için koymuyorlar. Bize satılan araçların donanımı hep eksik. Toyota yıllarca kapısında kuşak olmayan Full paket corolla sattı da millet sıfır arabalara serviste kapı kuşağı taktırdı parasıyla. Sıkıysa bunu avrupada amerikada falan denesinler.
Eleştirin neden mevcut hükümete değil arkadaş, bunlar değil mi sorumluları biz mi sebep oluyoruz bunca pahalılığa vergiye krize ? madem bizi refah içinde yönetemiyorlar yerlerine yenilerini getirmeliyiz, baktık yenileri de getirmiyor onların da yerine yenilerini getirmeliyiz, görmeliler ki o koltuk o kadar rahat değil işte o zaman refah içinde yaşarız, sen ne halt yemeye hükümeti savunuyorsun
Senin psikolojik sıkıntıların var anlaşılan. Hükümeti savunduğum falan yok benim ki savunsam da bu seni alakadar etmez.
Bu forumda yazılarımı okuyan herkes bilir ki ne bu hükümeti, ne bir öncekini, ne de daha öncekileri, zerre kadar sevmem. Savunmam, oy vermem. Ama sanane arkadaş, sanane? Eleştirsem sanane, eleştirmesem sanane? Savunsam sanane, savunmasam sanane? Sana mı sorcam kimi savunacağımı? Sen iğnelemeyi anlamayacak kadar cahilsen hata benim değil. Git seni yetiştiremeyen edebiyat öğretmenine bulaş.
Bir de o alıntıladığın mesajın neresinde hükümeti savunmuşum bi gösteriver sana zahmet...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)