https://www.youtube.com/watch?v=a9xAV0yDu9o
Bu sözleri bir kağıda yazalım ve seçmenleri yansızca temsil edebilecek 1000 kişiye tek tek gösterelim. Yüzde kaçı anlıyor, ona bakalım. Arkasında nelerin olduğunu, şunu bunu değil, bu sözlerin doğrudan ne anlama geldiğini. O halkın feraseti ne ölçüdeymiş net olarak bir ortaya koyalım. Gözü seçemeyene, okuması zayıf olana (özet geç okuyamıyorum diyen forumcuya) anketör okusun. Bu lafı anlayanların oranı yüzde kaç bakalım. Bu ülkede olanlara şaşırıp şaşırmamak kararını o zaman verelim.
Ha deyince birşey olmuyor derler ya.Kimseyi savunduğum yok ama eski dünyada yaşamıyoruz en nihayetinde birşeyi yapacağımız zaman ben yapıyorum diyemiyoruz belki abd konumunda olsaydık olurdu belki
Yok be dostum hiç kasmadan zaten tamamıyla anlamışsın konuyu programda geçen mevzu kısmen.. Yani industrial revolution pas geçmiş matbaa gibi 200 yıl kadar.. Medreselerde de şema-harita çizmek bakmak günah olunca gene kötülediğimiz abdulhamid hazretleri pek isteyerek değil de MEEECBUUREN askeri okullarla beraber mühendis ve doktor da yetiştirmeye başlıyor.
Eyvallah, gerçekten bilmiyordum, pancar motoru tek sanıyordum...
Demiryolu güzergahının 20 km sağı ve 20 km solunda yer altından ve dahi üstünden NE ÇIKARSA ve 99 yıllığına tren yolunu yapana hediye. İşletmeyi yine yabancıların..
Teklifi veren Pastırmacıyan adlı ermeni katil-sonra MEBUS yapılıyor, imzalayan abdulhamid.. Her yerde patlayan isyanlara asker yetiştirmek için demiryolu isteniyor, isteniyor ama pencere camı yapamıyor osmanlı bırak dökme demiri..
Dizel olanı çıksa ona da 1o numara yağ koyar mıyız ekonomik olsun diye.. Yani çift ekonomi?
Kesinlikle katilmiyorum. Darbe sonrasi ekenominin zarar gorecegi ön görusunde bulunup, bunu engellemek icin yastik alti dovizini ve altinini piyasaya surme ferasetini gosteren bir halktan bahsediyoruz. En azindan Yigit Bulut'a gore oyle, ki cok eglenceli biri oldugunu soylememe gerek yoktur sanirim
Ben o minibuslerin, cikardigi sesten mutevellit, sofor'un ogle yemeginde yedigi kuru fasulyenin enerjisi ile hareket ettigini dusunuyordum. Hatta bu kadar yesil bir teknoloji niye baska araclara da uygulanmiyor diye dusunmekteydim... Evet gurultu ve koku biraz sorun, ama daha temiz cevre icin degmez mi sizce de?
Millet parasızlıktan altınını dövizini bozduruyor cümlesinin jöleli söylenişi.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
bide şu var.
Avrupada dizel otomobil ve benzinli otomobil arasında 20 bin euroluk B-c segmenti bi araçta 2 bin euro oynarken(yüzde 10 yapar) Türkiyede yüzde 25 e çıkıyor birden halbuki ÖTV si KDV si aynı... Örnek seat toledo turbo benzin 110 hp 56.700 bin turbo dizel 90 hp 71.500
http://www.seat.com.tr/yeniseat_file...yatListesi.pdf
Daha da dizel motor istersiniz mubarekler! Emin olur dizel motosiklet yapsalarda millete saplasak diye sizden çok distiribütörler istiyor
Abdulhamit kendi basina uretecekti fakat BP, Shell ve Tahsildaroğlu peynirleri buna izin vermedi
Düşük güç üretip ağırlık olarak efsane olacak kadar fazla olur. Titrer ha titrer. Bakın yeni nesil dizel araçların hepsi turbolu. Turbosuz dizel araçları inip itesi geliyor insanın. Küçücük citroen saxonun 1500cc düz dizeli var, 0-100 km hızlanması 16 saniyeymiş. Dahası traktör gibi çalışıyor. Dolayısı ile motosiklete takılacak küçük hacimli dizel motordan bir nane olmaz. 300 cc 15 hp motor yaparlar ancak. Turbolu olursa güç sorunu çözülür, ancak bunun otomobilde olan versiyonu bile yeterince sorunlu. 200 bin km'de nalları dikiyor çoğu. Babamda var bir turbo dizel, 195 bin km'de. Şu ana kadar 2 sefer turbo değişti, 1 sefer enjektörler değişti, rutin bakımları kenara koyduğumuzda aracın motoruna bu süreçte tamir ıvır zıvır için 8 bin tlyi geçmiş harcamamız. Bunu bir de motosiklette düşük hacimli turbolu dizel motor olarak varsayın. Neden olmadığını anlarsınız.
Bir de fiyat olayı var. Mesela cbr 250'nin dizeli yapılsa gelir 20 binin üstünde fiyat verirler. Kimse almaz
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
800 CDİ ve sanırım turbosu da var. Şaftlı otomatik vites. 2,2 litre/100km tüketim vermiş. Bu günkü hesapla km'de 8 kuruş falan eder. Buraya kadar her şey güzel. Ben zaten olmaz demedim, yapmak isteyen helikopter motoru da takıyor motosiklete. yapılabilir olmak ayrı şey, onu yapıp satışa sunmak ayrı şey. Bir şeyin yapılabiliyor olması onun yapılmasını mantıklı kılmaz. O turbolu motorun bakım maliyetlerinden, titreşiminden, sesinden haberiniz var mı peki?
Özellikler;
Track T800CDI
£15,000
Engine: 799cc, six-valves, liquid-cooled three cylinder turbo-charged diesel, common rail fuel injection, constantly-variable transmission.
Power (claimed): 45bhp
Weight: 220kg (fluids, no fuel)
Colours: Silver, black or white
http://www.motorcyclenews.com/news/f...cycle-review-/
Bu fiyatı bir düşünün bence. Bunun bir de vergilerini ekleyin ve tl'ye çevirin ki mantıksızlık seviyesini anlayın.
Not: 220 kg mazot hariç ıslak ağırlık ve 45bhp. İyi güzel, nc kadar gitmeyen motora verelim 100 bin tl. Bu arada fiyat pound cinsinden. Muhtemelen 100 bin liradan daha pahalıya gelir. Az yakıyor nede olsa. Az yaktığını da götürüp servise bayılalım bakım zamanı.
İki de bir turbosu bozulur. Vın vın yapmaya gelmez. Başa bela olur. Sonra markanın adı kötüye çıkar. Adamlar akıllıca davranıp çıkarmıyorlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)