Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ucuz Kendi Motor garajını yap.

    REKLAM ALANI
  1. #41
    army - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    Çok akıllıca olmuş boru işi. Borular Yarım parmak(evdeki boru kalınlığıdır), 3/4 (üççeyrek) ve 4/4 (1Lik)olmak üzere çeşitlenmiştir. Bir arkadaşın gösterdiği boru kaynak makinası ile birleştirilir. İster alın ister bir tesisatçıda ücreti mukabilinde birleştirin. üç çeyrek kalınlık olarak uygun olacaktır. Ben bir çeşidini kullanıyorum. Yağmur, çamur ve özellikle kediler için çok ideal bir koruma sistemi. İçine yere demir sabitledim. Motoru onun içine sabitliyorum. Üstüne alarmlı disk kilidi takıyorum.
    "TANRI TÜRK'Ü KORUSUN!!"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Su tesisatçıda birleştirilebilir fakat projede sıkıntı çıkmasına karşı kendm yapmam lazım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------

    Projeyi yaptım fakat, yükseklik 1.5 metre yapınca uzunluk 3 metreye yakın oluyor. 2 metre motosiklet 1 metre boşluk fazla motosikeltin yüksekliği 1 metre olduüuna göre 1200mm yapıp uzunluğu 2.400 e sığdurabilirim sanırım.

    SAZMAN bunu beğendi.

  3. #43
    mamidron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400 (2022)
    tebrik ederim, güzel fikir üretmişsin. bu branda hırsızlardan çok çevre faktörlerine karşı koruma sağlayacaktır fakat tedbiri elden bırakmamak lazım. Brandanın kurulacağı zemine videodaki gibi bi aparat sabitlenerek (hatta her teker için birtane) 2 tane zincir kilit ve alarmlı disk kilidi ile de hırsızlara karşıda önlemimizi alabiliriz.





    Ayrıca güvenlik önlemi olarak da branda içine bi şekilde alarm kurabiliriz 1 adet pır dedektörü veya ultrasonik sensör ile basit bir alarm kurulabilir yada satın alınarak monte edebiliriz diye düşünüyorum. Sensör ortadaki boruya monte edilir ve kablolar borunun içinden geçirilir. Elektrik sıkıntı olur toprak kazılarak enerji hattı çekilecek akü kontrol ünitesi toprağa falan gömülür siren nereye konacak v.s. baya düşündürür ve uğraştırır. Bunun için de branda sabit yerde olmak zorunda.

    Örnek alarm - 1

    Örnek alarm - 2

  4. #44
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Pvc yerine direk demir borudan yapilsa sanki daha iyi olacakmis gibi duruyor. Pvc burkulabilir bence.

  5. #45

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Bir fikir olarak söylüyorum, mafsalların altına kilitlenebilir teker koyabilirseniz(iskelelerin ayaklarında kullanılanlardan)daha pratik olabilir sağa sola çekmesi.

  6. #46
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Uzun süredir kullanılan bir branda/garaj örneği, kendin yapma fikri de elinden iş gelen adamlar için hiç sorun değil. Aslında basit bir mantığı var.

    Fakat bu işlerden anlayan biri olarak kesinlikle pprc boru ile yapmayın derim, çünkü bu borular oldukca esnek ve kıvrak malzemelerdir. Bir metre aralıklarla montaj edildiğinde bile o bir metre boşlukta kıçı başı ayrı oynar.

    Eğer bu sistemi pprc boru ile yaparsanız rüzgarlara, kediye/köpeğe, sağlam birşey sanıp yaslanacak olan emmiye karşı dayanıksız olacaktır.

    Bu projede zor olan şey branda kesim dikimi ve iskelete montajı, iskelet imalatı en kolayı.

    İskelet kesinlikle demir boru ya da profilden imal edilmeli, üşenmemeli.

    Önemli Not:

    Yok arkadaş ben kesinlikle pprc su borusu ile yapacağım derseniz size bir fikir vereyim;

    Boruları üst çatı kısmından dirsek ile kaynatıp köşe yapmanıza gerek yok, iki elinizle borunun iki ucundan tutup U şeklinde esnetin ve sağ sol yerdeki T bağlatılara montaj yapın. Evet malzeme o kadar esnek, o yüzden pprc kullanmayın dedim.

    Bak bir fikir daha geldi aklıma, pprc borunun içine esnetmeden önce inşaat demiri sokulup sonra esnetilip montaj yapılırsa mukavemeti artar. Esnetmek de zorlaşır tabi, fakat iki kişi ile hal olur.

    Aslında bu boru içine demir sokma fikri hoşuma gitti Bir tane boy yapıp mukavemetini denemek lazım.
    fazil, emc2, GezeGeze ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  7. #47
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bak bir fikir daha geldi aklıma, pprc borunun içine esnetmeden önce inşaat demiri sokulup sonra esnetilip montaj yapılırsa mukavemeti artar. Esnetmek de zorlaşır tabi, fakat iki kişi ile hal olur.
    Hazir borunun icine demir konmusken, icine bir de beton dokulse, betonarme bir garajiniz bile olabilir
    Osm@n bunu beğendi.

  8. #48
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun süredir kullanılan bir branda/garaj örneği, kendin yapma fikri de elinden iş gelen adamlar için hiç sorun değil. Aslında basit bir mantığı var.

    Fakat bu işlerden anlayan biri olarak kesinlikle pprc boru ile yapmayın derim, çünkü bu borular oldukca esnek ve kıvrak malzemelerdir. Bir metre aralıklarla montaj edildiğinde bile o bir metre boşlukta kıçı başı ayrı oynar.

    Eğer bu sistemi pprc boru ile yaparsanız rüzgarlara, kediye/köpeğe, sağlam birşey sanıp yaslanacak olan emmiye karşı dayanıksız olacaktır.

    Bu projede zor olan şey branda kesim dikimi ve iskelete montajı, iskelet imalatı en kolayı.

    İskelet kesinlikle demir boru ya da profilden imal edilmeli, üşenmemeli.

    Önemli Not:

    Yok arkadaş ben kesinlikle pprc su borusu ile yapacağım derseniz size bir fikir vereyim;

    Boruları üst çatı kısmından dirsek ile kaynatıp köşe yapmanıza gerek yok, iki elinizle borunun iki ucundan tutup U şeklinde esnetin ve sağ sol yerdeki T bağlatılara montaj yapın. Evet malzeme o kadar esnek, o yüzden pprc kullanmayın dedim.

    Bak bir fikir daha geldi aklıma, pprc borunun içine esnetmeden önce inşaat demiri sokulup sonra esnetilip montaj yapılırsa mukavemeti artar. Esnetmek de zorlaşır tabi, fakat iki kişi ile hal olur.

    Aslında bu boru içine demir sokma fikri hoşuma gitti Bir tane boy yapıp mukavemetini denemek lazım.
    içine inşaat demiri sokma şeyi mantıklı geldi

  9. #49
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak bir fikir daha geldi aklıma, pprc borunun içine esnetmeden önce inşaat demiri sokulup sonra esnetilip montaj yapılırsa mukavemeti artar. Esnetmek de zorlaşır tabi, fakat iki kişi ile hal olur.

    Aslında bu boru içine demir sokma fikri hoşuma gitti Bir tane boy yapıp mukavemetini denemek lazım.
    Demir fikri benimde aklıma yattı.
    Ama boruların içinde parça parça değil yekpare olması lazım gibi.
    O yüzden de demirleri köşelerden kaynakladıktan sonra pvc boruları birbirine kaynatmak lazım. Sanırım bükmekle hallolacak birşey değil.
    Teknik şeyleri sözlü olarak anlatmak ne zor arkadaş.
    Allahtan sözlü değil de evliyim
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  10. #50

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Ters u şeklinde dirseklerle dönmek yerine elips gibi esnetip sabitlemek estetik olarak da daha güzel duracaktır.

    Sonuçta, motosikletin önü de otomobil, kamyon gibi dikdörtgen şekilden ziyade elips ucu gibi bitiyor ...

    Gerçi dikdörtgen taban yere daha sağlam basacaktır; o da ayrı...

    Çalışmalarınızı ilgiyle takip ediyoruz...

    Demir çubuk fikri yere basacak olan borular için bile yeterli olabilir, ağırlık vermesi açısından...

  11. #51
    ganay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2014
    Şehir
    Yeşilköy
    Motosikleti
    CBR 250 R
    Dün itibari ile görmüş olup tüm çalışmaları yaptım şimdi tende almaya gidiyorum iş bitince resimleri pylsıcam sizinle
    Maliyeti ise
    Pcv boru aldım inşaat malzemesi satan yerde
    10 yan boru (5 çift )
    10 eklem parçaları t boru DA dahil
    5 adette yan borulara paralel olacak borular
    Bunlar toplam 50 TL tuttu
    Tente ile metresi 3 metresi 10 TL

    Bilginize resimleri is bitince paylaşacağım

  12. #52
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Elinize sağlık güzel olmuş da, Muğla nın yağmuru ve fırtınası 3-5 dk içerisinde bunu yerle yeksan eyler.

  13. #53

    Üyelik
    26 Aralık 2010
    İnternette görmüştüm bi ara kafa patlatırım diye düşünüyordum, eline emeğine sağlık çok faydalı gerçekten.

  14. #54
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Bizim millet bunun içinde acaba ne var diye gene içini açıp bakmak ister .
    SAZMAN ve osiosborn bunu beğendiler.

  15. #55
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    komple açıkta durmasindan iyidir. yağmurdan soğuktan korunmuş olur.

  16. #56

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Düşündüm de, biz bunu sadece inşaat demirinden niye yapmıyoruz; bükmesi daha kolay hem ... En alt ön ve arka dikdörtgen kutu profilden; üstteki yelpaze gibi kısımlar inşaat demirinden...

    Konuyu ilgiyle takip ediyorum; forumca böyle bir ürünü ortaya çıkarabilirsek, süper olacak

  17. #57
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşündüm de, biz bunu sadece inşaat demirinden niye yapmıyoruz; bükmesi daha kolay hem ... En alt ön ve arka dikdörtgen kutu profilden; üstteki yelpaze gibi kısımlar inşaat demirinden...

    Konuyu ilgiyle takip ediyorum; forumca böyle bir ürünü ortaya çıkarabilirsek, süper olacak
    inşaat demiri motosikleti çizebilir kırabilir dışına plastik boru geçirmek daha mantıklı
    şu vizeler bitsin projeye bende hemen başlamayı düşünüyorum

  18. #58
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı gogozh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim millet bunun içinde acaba ne var diye gene içini açıp bakmak ister .
    https://www.izlesene.com/video/kibar...e/8474521#t=79

  19. #59

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Tmax 530
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...57406381/detay

    Sahibinden.com da gormustum buna benzer. 600 tl satis.fiyati.

    Daha ucuza malolur kesin.

  20. #60
    mamidron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400 (2022)
    Romedon hocam varmı bi gelişme ilerleme.
    Markopaşa bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)