Selamlar
Hafta sonu biraz dolaşalım dedik. Bi arkadaşımız Hornet 900 ile gelmişti. Hazır bende de MT-09 var iken Motorları beraber kaldıralım dedik. Sonuç bayağı ilginç oldu.
Honda Hornet 900'ü bilmeyenler için,
https://s10.postimg.org/qgqa354p5/cb...o_stickers.jpg
Ozamanlar CB900 Hornet diye piyasaya çıkmıştı. Birde Bunun 600'lüğü var. Kendi zamanının çok güzel motorlarından. Eminim şuan sıfırı çıksa epeyce bi alıcısı çıkar. Gidişi felan harika.
Motorun Teknik Özellikleri kısaca aşağıdaki gibi
Motor: Liquid-cooled 919cc 4-stroke 16-valve DOHC inline-4
Max Power: 81kW(108.6hp)/9,000min-1
Mox Torque: 92Nm/6,500min-1
Buda bizim MT, Bari onuda yazalım.
https://s11.postimg.org/4y3pagd37/2014_Yamaha_MT09e.jpg
Motor: Liquid-cooled 847cc 4-stroke 12-valve DOHC inline-3 Crosplane Crank
Max Power: 84,6kW(114hp)/10,000min-1
Mox Torque: 88Nm/8,500min-1
Değerler birbirine yakın, Merak ettik gerçekten.
Sonuç Videodaki gibi oldu.
https://www.youtube.com/watch?v=RmbGrnENyZQ
1 ve 2. viteslerde hemen hemen başa baş gidiyor fakat MT 3. vitesten sonra bayağı bi uzuyor.
Bu arada Hornet 2006 Model, Motor saat gibi çalışıyordu rölantide tık ses yok motorda. Ekstra olarak ikimizde de egzoz var sadece. Diğer herşey stok. Sanırım Günümüzün getirdiği teknoloji farklılıkları gidişatı bayağı değiştirmiş.