Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha MT-09 ile Honda Hornet 900 karşılaştırması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Selamlar

    Hafta sonu biraz dolaşalım dedik. Bi arkadaşımız Hornet 900 ile gelmişti. Hazır bende de MT-09 var iken Motorları beraber kaldıralım dedik. Sonuç bayağı ilginç oldu.

    Honda Hornet 900'ü bilmeyenler için,

    Ozamanlar CB900 Hornet diye piyasaya çıkmıştı. Birde Bunun 600'lüğü var. Kendi zamanının çok güzel motorlarından. Eminim şuan sıfırı çıksa epeyce bi alıcısı çıkar. Gidişi felan harika.

    Motorun Teknik Özellikleri kısaca aşağıdaki gibi

    Motor: Liquid-cooled 919cc 4-stroke 16-valve DOHC inline-4
    Max Power: 81kW(108.6hp)/9,000min-1
    Mox Torque: 92Nm/6,500min-1

    Buda bizim MT, Bari onuda yazalım.


    Motor: Liquid-cooled 847cc 4-stroke 12-valve DOHC inline-3 Crosplane Crank
    Max Power: 84,6kW(114hp)/10,000min-1
    Mox Torque: 88Nm/8,500min-1


    Değerler birbirine yakın, Merak ettik gerçekten.

    Sonuç Videodaki gibi oldu.


    1 ve 2. viteslerde hemen hemen başa baş gidiyor fakat MT 3. vitesten sonra bayağı bi uzuyor.
    Bu arada Hornet 2006 Model, Motor saat gibi çalışıyordu rölantide tık ses yok motorda. Ekstra olarak ikimizde de egzoz var sadece. Diğer herşey stok. Sanırım Günümüzün getirdiği teknoloji farklılıkları gidişatı bayağı değiştirmiş.
    hasmet, tyrung, ogzayvz ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ikinci motorum CB900F Hornet'ti. Hala gorunce gozum kaliyor. MT-09 az daha hafif, ama Hornet'in torku daha yuksek ve 2000 devir once geliyor.

    Yaris cok ciddi bilgi vermez bence. Sonucta suruculerin agirlik farki bir sorun. Hornet'in 0-100km'si 2.9 saniye. Tabii ki bu degere normal kullanarak ulasmaniz mumkun degil. Hizli kalkis zor, ve debriyaji kaydirmak lazim. Vites atma noktalari da cok muhim.

    CB900F'in motoru meshur fireblade'in detune edilmis hali. Inanilmaz rahat, puruzsuz, ve rahat calisan bir motor. Kursun gecirmez denen cinsten. Zerre yag akitmiyor. 80 bin km'de subap araligi degistirmeyen var. Ayrica yilina gore cok hafif.

    Bundan sonra CB1000R almistim, bunun yerine gelen. CB1000R cok ozellikli bir motosiklet, ama acik soyleyeyim. Hornet daha zevkliydi bence. Daha hafifti, farkedilebilir derecede yavas ta degildi. CB1000R 5-6 bin devir civari gidonu hafif titretiyor, Hornette hic bir devirde, hic bir yerde titreme yok. Elektrikli gibi resmen. O kadar puruzsuz bir motor hic kullanmadim simdiye kadar.

    919cc Hornet, MT09 gore mekanik olarak bariz ustun, ancak yeni alacak olsam gozumu kirpmadan MT-09 alirdim, elektronikten dolayi. ABS sart, traction control'e de hayir demem.
    RamonRojo, tyrung, kadango ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ikinci motorum CB900F Hornet'ti. Hala gorunce gozum kaliyor. MT-09 az daha hafif, ama Hornet'in torku daha yuksek ve 2000 devir once geliyor.

    Yaris cok ciddi bilgi vermez bence. Sonucta suruculerin agirlik farki bir sorun. Hornet'in 0-100km'si 2.9 saniye. Tabii ki bu degere normal kullanarak ulasmaniz mumkun degil. Hizli kalkis zor, ve debriyaji kaydirmak lazim. Vites atma noktalari da cok muhim.

    CB900F'in motoru meshur fireblade'in detune edilmis hali. Inanilmaz rahat, puruzsuz, ve rahat calisan bir motor. Kursun gecirmez denen cinsten. Zerre yag akitmiyor. 80 bin km'de subap araligi degistirmeyen var. Ayrica yilina gore cok hafif.

    Bundan sonra CB1000R almistim, bunun yerine gelen. CB1000R cok ozellikli bir motosiklet, ama acik soyleyeyim. Hornet daha zevkliydi bence. Daha hafifti, farkedilebilir derecede yavas ta degildi. CB1000R 5-6 bin devir civari gidonu hafif titretiyor, Hornette hic bir devirde, hic bir yerde titreme yok. Elektrikli gibi resmen. O kadar puruzsuz bir motor hic kullanmadim simdiye kadar.

    919cc Hornet, MT09 gore mekanik olarak bariz ustun, ancak yeni alacak olsam gozumu kirpmadan MT-09 alirdim, elektronikten dolayi. ABS sart, traction control'e de hayir demem.
    Kısaca özetleyen bir yazı olmuş

  4. #4
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    eşek arısı göründüğünden güzel motordur. ama hasmet in dedigi gibi işin bir de elektronik boyutu var.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar

    Hafta sonu biraz dolaşalım dedik. Bi arkadaşımız Hornet 900 ile gelmişti. Hazır bende de MT-09 var iken Motorları beraber kaldıralım dedik. Sonuç bayağı ilginç oldu.

    Honda Hornet 900'ü bilmeyenler için,
    https://s10.postimg.org/qgqa354p5/cb...o_stickers.jpg
    Ozamanlar CB900 Hornet diye piyasaya çıkmıştı. Birde Bunun 600'lüğü var. Kendi zamanının çok güzel motorlarından. Eminim şuan sıfırı çıksa epeyce bi alıcısı çıkar. Gidişi felan harika.

    Motorun Teknik Özellikleri kısaca aşağıdaki gibi

    Motor: Liquid-cooled 919cc 4-stroke 16-valve DOHC inline-4
    Max Power: 81kW(108.6hp)/9,000min-1
    Mox Torque: 92Nm/6,500min-1

    Buda bizim MT, Bari onuda yazalım.
    https://s11.postimg.org/4y3pagd37/2014_Yamaha_MT09e.jpg

    Motor: Liquid-cooled 847cc 4-stroke 12-valve DOHC inline-3 Crosplane Crank
    Max Power: 84,6kW(114hp)/10,000min-1
    Mox Torque: 88Nm/8,500min-1


    Değerler birbirine yakın, Merak ettik gerçekten.

    Sonuç Videodaki gibi oldu.
    https://www.youtube.com/watch?v=RmbGrnENyZQ

    1 ve 2. viteslerde hemen hemen başa baş gidiyor fakat MT 3. vitesten sonra bayağı bi uzuyor.
    Bu arada Hornet 2006 Model, Motor saat gibi çalışıyordu rölantide tık ses yok motorda. Ekstra olarak ikimizde de egzoz var sadece. Diğer herşey stok. Sanırım Günümüzün getirdiği teknoloji farklılıkları gidişatı bayağı değiştirmiş.
    Bu arada yeni farkettim, 600cc Hornet'in fotografini koymussunuz... 900cc olan bu:



    Tipleri benziyor ancak karakterleri acaip farkli.

  6. #6
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    10 yıllık bir model aralığı ve teknolojisi olmasına rağmen, Hornet hala çok yakışıklı bir naked. Honda 1000 lik street fightr segmentinde kawasaki ve yamaha ya rakip olmak istemiyor anlaşılan.
    hasmet bunu beğendi.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı TanImsIz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 yıllık bir model aralığı ve teknolojisi olmasına rağmen, Hornet hala çok yakışıklı bir naked. Honda 1000 lik street fightr segmentinde kawasaki ve yamaha ya rakip olmak istemiyor anlaşılan.
    llk ciktiginda CB1000R en iyi naked'ti aslinda... Acikcasi hala bazi ozellikleri acisindan diger tum 1000cc sinifi naked Japon'lardan ustun. Mesela arkada tek masa kullanan, ve hidrolik debriyaj kullanan bir tek o. Ama taa 2007'de cikti. eskidi iyice.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yenisi de pek guzelmis:





    Pegler biraz fazla yukarida ama sanki... MT10 daha rahat gibi. Bi test surusu yapmak lazim. Retro tip icin fazla sportif gibi ergonomi.

    Arka tek tarafli masa hala cok yakisikli ve Japon naked'lar arasinda tek... Ama debriyaj hidrolik degil artik. 145 beygir yapmislar.

    Teknolojik acidan da bi dinazor degil artik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------

    Harbiden de; Kawasaki Z900RS de, Yamaha XSR900de daha rahat gorunuyor:




    Hatta MT10 neredeyse Superduke kadar rahat gibi:



    Cafe racer gorunumlu retro motosiklet yapip agresif ergonomi koymak ta sacma degil mi yahu?

  9. #9
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Hornet 220 MT9 193 kg
    Shrieker bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hornet 220 MT9 193 kg
    aralarındaki gerçek ağırlık farkı 18 kg 27 kg değil.hornetin boş ağırlığı 194 kg. Yamaha mt09 176 kg. para koyabilsem fazerin üzerine mt09 derdim. Hornet kullandım yuvarlak farlı melek görünümlü şeytan.Kullanması çok keyifli makina.

  11. #11
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yenisi de pek guzelmis:

    https://revzilla.imgix.net/blog_cont...18_CB1000R.jpg
    https://revzilla.imgix.net/blog_cont...18_CB1000R.jpg
    https://revzilla.imgix.net/blog_cont...18_CB1000R.jpg

    Pegler biraz fazla yukarida ama sanki... MT10 daha rahat gibi. Bi test surusu yapmak lazim. Retro tip icin fazla sportif gibi ergonomi.

    Arka tek tarafli masa hala cok yakisikli ve Japon naked'lar arasinda tek... Ama debriyaj hidrolik degil artik. 145 beygir yapmislar.

    Teknolojik acidan da bi dinazor degil artik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------

    Harbiden de; Kawasaki Z900RS de, Yamaha XSR900de daha rahat gorunuyor:

    https://cloud.yamahamotorsports.com/...ec2852a1&w=840
    https://content.kawasaki.com/content...edos5z.b0v.jpg

    Hatta MT10 neredeyse Superduke kadar rahat gibi:

    http://s10.postimg.org/9mqc16tp5/new_2017_FZ10_pic.jpg

    Cafe racer gorunumlu retro motosiklet yapip agresif ergonomi koymak ta sacma degil mi yahu?
    Valla dikkatli bakınca hak verdim, gidon çok problem değil aslında, bir tane yükseltme+yakınlastırma aparatıyla biraz daha rahat bir konuma alınabilir ancak ayak peglerinin yerler fazlasıyla yüksekte ve rahatsız gözüküyor.

    Honda konfordan çok sportif bir naked yapmayı hedeflemiş sanırım. Ancak tasarım gerçekten efsane olmuş.

    Henüz canlı halde görememiş olsam da fotolardan gördüğüm kadarıyla sanırım sınıfındaki en yakışıklı naked olacak.

  12. #12
    wetehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Z900
    Tekniğe bulaşmadan tasarım olarak yeni cb den çok umutluydum, yıllardır tek maşalı japon bir nakedin avrupa pazarına uygun versiyonunun üretilmesini bekliyorum. Keşke honda bu tasarımını, z900/z900rs/z900rsc gibi farklı tasarımlar ile modelleseydi, biraz daha sert/vahşi severlere hitap ederdi.
    Ey motosiklet perisi, 2020 zx10 motorlu, boru şaseli, tek maşalı yeni z serisini bize ulaştır..

  13. #13
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Babam da vardı bu hornet makinadan , o zamanlar gencim tabi icim gidiyordu makinaya . Babamdan isterdim vermezdi hırs yapmıştım . İlerleyen seneler de babam vl800 aldı ben de 600 hornet almıştım . Hey gidi günler hey :(

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    slm fakirler ben ABS li motor aldım bunu yazmak için foruma üye olmuştum.....D:D

    şaka bir yana bu akdar cc de motorada abs yoksa bence tercih etmeyin 600 cc değil ben 200 cc üstüne bile luzum yok


    çünkü benim motorum 150 cc hepinizi geçerim

  15. #15
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Bence aradaki farkın sebebi silindir sayısı. MT 9 3 silindir yani yüksek devirde hala yüksek bir tork a sahip haliyle hızlanması daha rahat oluyor. Ama Hornet 4 silindir ve yüksek viteslerde tork u iyi veremiyor. Yarışı uzun tutsanız Hornet in MT 9 a yetişeceğine eminim.

  16. #16
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    MT-09 da limitör var. 225'den sonra elbette geçebilir. Ben birde MT-09 ile Z900'ü çok merak ediyorum.

  17. #17
    wetehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Z900
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MT-09 da limitör var. 225'den sonra elbette geçebilir. Ben birde MT-09 ile Z900'ü çok merak ediyorum.
    Denemek nasip olmadı ama yeni bir video var, ne derece doğru bilemem..
    https://youtu.be/bA8kCsNCiR8

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    Alıntı KTMDUKE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Denemek nasip olmadı ama yeni bir video var, ne derece doğru bilemem..
    https://youtu.be/bA8kCsNCiR8
    enteresanmış mt09 önden kalkar z900 adım adım yetişir derdim ama bence arkadaşlar mt9u kaldıramadılar 3 videodada.keşke roll falanda yapsalardıda daha net fikrimiz olurdu.100cc 10nm tork farkı var.tabi mt daha hafif 3 silindirli

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Mt09 225 de 8bin devirde kesiciye giriyor , bunu yazılımla vs kaldırabiliyorlar diye biliyorum. 8 bin devirde 225 yapıyosa kesici kalkınca neler olur neler 😀

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Düzgün bir naked ilk başta işini yapmalı, yani pratik, hafif, rahat ve kullanımı kolay olmalı. CB1000R büyük hayal kırıklığı oldu benim için. Naked görünümlü spor motosiklet istemiyorum ki ben. Naked motosiklet istiyorum. Eski CB900F öyleydi. Ama CB1000R öyle değildi. Sert şase, yumuşak süspansiyon, tek taraflı arka maşa, hidrolik debriyaj, süper göstergeler, ama toplamda çalışmıyor.

    Açık söyleyeyim, Honda'nın dizayn ettiği motosikleti bizzat dizayn edenlerin 3 ay kullanması lazım. Yoksa nah satarlar. Mesela:

    • CB1000R'in kitapciginda zincir ayarını ölçmek için zinciri 5 cm yukarı esnetin diyor. Ama 3 santim yukarıda arka salıncağa çarpıyor zincir. Yahu Honda da çalışan biri motosikletin zincirini ayarlamayi denemedi mi? Kim bilir hangi modelden copy-paste yaptılar. Ayip.
    • Belli ki yok tutuşu için çalışmışlar. Muhtemelen bi pisti muadillerinden daha kisa surede bitirecek sekilde tune edilmis. Ama test eden kişi muhtemelen 65 kilo, en fazla 70 kilo. Yahu o yaylarla 90 kilo, veya artçılı kim kullanabilir o motosikleti? Kimse durup düşünüp "bi dakka" demedi mi?
    • 3 parça, süper bir gösterge paneli yapmışlar. Mavi. Inanılmaz yakışıklı ve okunaklı. Daha güzelini görmedim. Ama vites göstergesi yok. Yahu Grom'da var... "Ne yapiyoruz biz" diyen cikmadi mi? Sahi kim uretti bu motosikleti?

    Velhasıl parça parça güzel, ama toplamda saçma. İnternette veya dergide bakar "güzelmiş" dersiniz ama kullanmaya kalkınca "hangi akla binaen böyle yapmışlar bunu" dersiniz. Bilmeyen bişey zannedip alır. Ama o hataya bir kere düşer. Biblo almıyoz. Kafe önünde nasıl göründüğünü umrumda değil. Custom chopper degil sonucta. Pratik, rahat, kullanmasi kolay, arada uzun yola da gidebilecek, esnek bir motosiklet turu naked. Önce adamakıllı naked olmasi lazım. Sonra istedikleri kadar suslesinler.

    Neden Honda yuksek cc naked sinifinda bu kadar basarisiz bir model uretiyor? Muhtemelen kazandirmiyor. Eminim asil ciroyu kucuk cc sinifindaki motosikletlerden yapiyorlar. Üçüncü dünya ülkelerinde 250 cc ve altı Honda alan milyonların "vay be Honda neler yapıyor" demesi mi amaç? Sanki öyle görünüyor...

    Ama ben Italyan Ducati ajanlarinin Honda'yi sabote ettigini dusunuyorum Cunku CB1000R hem dizayn hem üretim İtalya.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)