Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

10 yıl beklemiş motormu km yapmış motor mu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Selamun aleykum arkadaşlar bi motosiklet var almak istediğim motosiklet yaklaşık 10 yaşında daha 500 kmde yıllarca garaj da kalmış tozlu bi şekilde duruyor almayı düşünüyorum ama tereddütlerim var bi kere lastikler başta olmak üzere yağının suyunun akusunun değişmesi şart.

    Sizce bunların dışında yıllarca yatmış motor ne gibi sıkıntılar çıkartabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    10 yıl yatmış olan.

  3. #3
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Her yeri paslanmıştır, plastik aksam çürümüştür. TV de otomobil belgeselleri var, beklemiş arabaları son vidasına kadar kontrol ediyorlar, yığınla sorun çıkıyor.

  4. #4
    MoRFy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2016
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    HONDA CBF 600 - BMW R25/3
    motorun içindeki yağ balçık olmuştur kalıp olmuştur o motoru alıp uğrasmak binmek fanteziye girer. ama çokta hoş olur emekle olan herşey güzel olur... karar sizin

  5. #5

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikletin ne olduğunu söylersen daha çok yardımcı oluruz

  6. #6
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Aslında almak istediğim motosiklet efsane mt 03

  7. #7
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Bu soruyu sorduğunuzda göre gelecek cevapları tarafsız değerlendireceksiniz kabul ediyorum bence gerçekten uğraşmaya değmez çünkü sadece akü vs değil gün geçtikçe bir parçası değişir gibi geliyor sonunda 0 motor toplamış olursunuz

  8. #8
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu soruyu sorduğunuzda göre gelecek cevapları tarafsız değerlendireceksiniz kabul ediyorum bence gerçekten uğraşmaya değmez çünkü sadece akü vs değil gün geçtikçe bir parçası değişir gibi geliyor sonunda 0 motor toplamış olursunuz
    Bende mt3 takıntısı var 2010 model vardı bende 2000 kilometre kullananadan araba vurdu 120 ile giderken pert etti motormu bana bişey olmadı Allah tan ama mt 3 me veda etti şimdi temiz bişey istiyorum

  9. #9

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Sizin için anlam ifade eden bir motosiklet, japon kalitesini göz önüne alarak alınabilir. Ülkemizde üretiminin durduğunun farkına vararak parça durumunu ve klasikleşmesini göz önüne almak lazım. Alacağınız motosikletin fiyatı emsal yeni modelleriyle yakın fiyatsa alınmaz uygun fiyatı varsa alınır.
    fkambay bunu beğendi.

  10. #10
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Alıntı EmreKocyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin için anlam ifade eden bir motosiklet, japon kalitesini göz önüne alarak alınabilir. Ülkemizde üretiminin durduğunun farkına vararak parça durumunu ve klasikleşmesini göz önüne almak lazım. Alacağınız motosikletin fiyatı emsal yeni modelleriyle yakın fiyatsa alınmaz uygun fiyatı varsa alınır.
    2010 yılından beri tr ye gelmiyor bu motor 2013 te üretimi durdukomple ama parça konusunda sıkıntı yok fiyatı olması gerekenden yüksek bence ve masrafı kesinlikle en az 2000 3000 arası

  11. #11

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı fkambay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2010 yılından beri tr ye gelmiyor bu motor 2013 te üretimi durdukomple ama parça konusunda sıkıntı yok fiyatı olması gerekenden yüksek bence ve masrafı kesinlikle en az 2000 3000 arası
    Yerinizde olsam MT7 alırım

  12. #12
    webingo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Her motosikletin hiç çalışmasada parça ömrü vardır oda 10 yıldır . Yani o motosiklet çöp bu tüm klavuzlarda yatar. Çalışmayan aksamlar gider.

  13. #13

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı webingo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her motosikletin hiç çalışmasada parça ömrü vardır oda 10 yıldır . Yani o motosiklet çöp bu tüm klavuzlarda yatar. Çalışmayan aksamlar gider.
    Parça ömrü olarak, motosikletin üstünde ki aksamdan mı bahsediliyor? Yoksa 10 yıldan son parça tedariğinin olmayacağından mı? Emin olmamakla beraber firmanın son üretim tarihinden itibaren 10 yılı dolunca parça temini garantisinin olmadığı.

    Aksi taktirde sizin dediğiniz gibiyse bir malı kaliteli diye aldığımızda ne şart altında olursa olsun 10 yılda çöp olacağını düşünmüyorum, 10 yıl çinli gidiyorsa orjinal halde bunu japonda başarır...

  14. #14
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    krank ne tarafa döneceğini unutmuştur. ilk çalıştırma anı böyle olması muhtemel


  15. #15
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    adam gibi bakımı yapılmış olan

  16. #16
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally
    Alıntı fkambay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamun aleykum arkadaşlar bi motosiklet var almak istediğim motosiklet yaklaşık 10 yaşında daha 500 kmde yıllarca garaj da kalmış tozlu bi şekilde duruyor almayı düşünüyorum ama tereddütlerim var bi kere lastikler başta olmak üzere yağının suyunun akusunun değişmesi şart.

    Sizce bunların dışında yıllarca yatmış motor ne gibi sıkıntılar çıkartabilir.
    yatmış motoru tavsıye etmem ben garajdan adamın bmw sını aldım az km dıye araba yatıyormuş yıllardır elimde patladı anamı aglattı nedemiş büyükler çalışan demir pas tutmaz sen çalışanı al serim

  17. #17
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Alıntı murat 60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yatmış motoru tavsıye etmem ben garajdan adamın bmw sını aldım az km dıye araba yatıyormuş yıllardır elimde patladı anamı aglattı nedemiş büyükler çalışan demir pas tutmaz sen çalışanı al serim
    haklılık payın oldukça yüksek saolasın

  18. #18

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Fark etmezzz

  19. #19
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    10 yıl depoda yatmış bir bmw sahibiyim. yaptıklarımı anlatayım;

    tüm plastik aksamlar sökülüp en ufak ayrıntısına kadar baktım, pas yoktu
    lastikler şişirir şişirmez patladı, yeni bir takım lastik aldım
    akü değişti
    elektrik aksamı kontrol edildi, soketler tek tek sökülüp içleri temizlendi (kontak spreyi)
    devir daim pompası yuvasına yapışmış, yenisi ile değiştirdim
    yağ, flitreler, su boruları, antifriz değişti. (su borularında çatlak yoktu garantiye almak için değiştirdim)
    yağın özelliğini kaybetmiş olduğunu düşünerek amortisör yağlarını da değiştirdim

    tüm bunlardan sonra; kontağı çevirdiğimde ateşleme yapıp çalışmadı. vurdurarak çalıştırdıktan bir süre sonra elektrik kesmeye ve stoplamaya başladı. tam ümidimi kesmişken kontağa da kontak spreyi sıkmak aklıma geldi ve sorun tamamen çözüldü. bunlardan sonra yaklaşık 17 bin km yi sorunsuz olarak tamamladım ve hala biniyorum.

    burada dikkat edilecek olan esas konu, bu tür sorunlar için wd 40 değil, kontak spreyi kullanmatır ve yeni koyduğun motor yağını 15 dk kadar kullandıktan sonra tekrar yenisiyle yani sıfırıyla değiştirmendir. eğer motor içinde bir paslanma söz konusuysa ( ki sanmıyorum) ilk koyduğun yağ bunları temizlemek içindir.

    bu yazdıklarım tamamen bilimsellikten uzaktır ama araştırmalarım ve tecrübelerimden yol çıkarak fikir vermek istedim. yine olsa yine yaparım
    eğer siz satın almak istemezseniz ve özelden bana motor bilgilerini ulaşıranız ve eğer şartlar uygunsa mt yi ben satın alabilirim.

    ayrıca yukarıda bir arkadaş " parça ömrü 10 yıldır" demiş aslında değildir. bir aracın ekonomik ömrü 10 yıldır. bu ikisi birbirine hep karıştırılır.
    bu yazdıklarımı
    Thracian, fazil, motolojivlog ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  20. #20
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Alıntı oxus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 yıl depoda yatmış bir bmw sahibiyim. yaptıklarımı anlatayım;

    tüm plastik aksamlar sökülüp en ufak ayrıntısına kadar baktım, pas yoktu
    lastikler şişirir şişirmez patladı, yeni bir takım lastik aldım
    akü değişti
    elektrik aksamı kontrol edildi, soketler tek tek sökülüp içleri temizlendi (kontak spreyi)
    devir daim pompası yuvasına yapışmış, yenisi ile değiştirdim
    yağ, flitreler, su boruları, antifriz değişti. (su borularında çatlak yoktu garantiye almak için değiştirdim)
    yağın özelliğini kaybetmiş olduğunu düşünerek amortisör yağlarını da değiştirdim

    tüm bunlardan sonra; kontağı çevirdiğimde ateşleme yapıp çalışmadı. vurdurarak çalıştırdıktan bir süre sonra elektrik kesmeye ve stoplamaya başladı. tam ümidimi kesmişken kontağa da kontak spreyi sıkmak aklıma geldi ve sorun tamamen çözüldü. bunlardan sonra yaklaşık 17 bin km yi sorunsuz olarak tamamladım ve hala biniyorum.

    burada dikkat edilecek olan esas konu, bu tür sorunlar için wd 40 değil, kontak spreyi kullanmatır ve yeni koyduğun motor yağını 15 dk kadar kullandıktan sonra tekrar yenisiyle yani sıfırıyla değiştirmendir. eğer motor içinde bir paslanma söz konusuysa ( ki sanmıyorum) ilk koyduğun yağ bunları temizlemek içindir.

    bu yazdıklarım tamamen bilimsellikten uzaktır ama araştırmalarım ve tecrübelerimden yol çıkarak fikir vermek istedim. yine olsa yine yaparım
    eğer siz satın almak istemezseniz ve özelden bana motor bilgilerini ulaşıranız ve eğer şartlar uygunsa mt yi ben satın alabilirim.

    ayrıca yukarıda bir arkadaş " parça ömrü 10 yıldır" demiş aslında değildir. bir aracın ekonomik ömrü 10 yıldır. bu ikisi birbirine hep karıştırılır.
    bu yazdıklarımı
    katılıyorum tabiki alınabilir ama bütün bu masraflar düşüldükten yada satıcının bunları yapması şartıyla.

    ilanda mevcut hocam isterseniz alabilirsiniz 16.500 lastikler değişecek 1500 TL 6 litre motor yagı ve filtre 350 TL orjinal akü 400 TL bakımı vs yaklaşık olarak 2500-3000 arası extra masraf 16,500 de fiyat motor gelecek 19,500 TL ye

    2008 model yamaha mt 03 - 19.500 TL
    2016 model yamaha mt 07 - 22,500 TL
    murat 60 bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)