10 yıl depoda yatmış bir bmw sahibiyim. yaptıklarımı anlatayım;
tüm plastik aksamlar sökülüp en ufak ayrıntısına kadar baktım, pas yoktu
lastikler şişirir şişirmez patladı, yeni bir takım lastik aldım
akü değişti
elektrik aksamı kontrol edildi, soketler tek tek sökülüp içleri temizlendi (kontak spreyi)
devir daim pompası yuvasına yapışmış, yenisi ile değiştirdim
yağ, flitreler, su boruları, antifriz değişti. (su borularında çatlak yoktu garantiye almak için değiştirdim)
yağın özelliğini kaybetmiş olduğunu düşünerek amortisör yağlarını da değiştirdim
tüm bunlardan sonra; kontağı çevirdiğimde ateşleme yapıp çalışmadı. vurdurarak çalıştırdıktan bir süre sonra elektrik kesmeye ve stoplamaya başladı. tam ümidimi kesmişken kontağa da kontak spreyi sıkmak aklıma geldi ve sorun tamamen çözüldü. bunlardan sonra yaklaşık 17 bin km yi sorunsuz olarak tamamladım ve hala biniyorum.
burada dikkat edilecek olan esas konu, bu tür sorunlar için wd 40 değil, kontak spreyi kullanmatır ve yeni koyduğun motor yağını 15 dk kadar kullandıktan sonra tekrar yenisiyle yani sıfırıyla değiştirmendir. eğer motor içinde bir paslanma söz konusuysa ( ki sanmıyorum) ilk koyduğun yağ bunları temizlemek içindir.
bu yazdıklarım tamamen bilimsellikten uzaktır ama araştırmalarım ve tecrübelerimden yol çıkarak fikir vermek istedim. yine olsa yine yaparım
eğer siz satın almak istemezseniz ve özelden bana motor bilgilerini ulaşıranız ve eğer şartlar uygunsa mt yi ben satın alabilirim.
ayrıca yukarıda bir arkadaş " parça ömrü 10 yıldır" demiş aslında değildir. bir aracın ekonomik ömrü 10 yıldır. bu ikisi birbirine hep karıştırılır.
bu yazdıklarımı