Arkadaşımız hepsini paylaşmış sağolsun.
Logolar; herhangi bir metayı temsil eden, onların kurumsal kimliklerinin temel taşlarından olan, gördüğümüz zaman ise ''şıp'' diye temsil ettiği metayı hatırlatması beklenen özel işaretlerdir.
Bir logoda estetikten ziyade, ''taşınan anlam'' da çok önemlidir ve temsil ettiği metayı bir bütünlük içerisinde, anlamlı bir biçimde yansıtabilmelidir. Bundan dolayı, bir logoyu tek taraflı olarak değerlendirmek hiçbir zaman doğru olmaz. Yani ne estetik tek başına değerlendirilsin, ne de taşınan anlam... (Tabii ki bu benim şahsi fikrim. Neticede ''beğeni'' dediğimiz de kişisel bir kavramdır. Ancak, ''tasarım''daki belirli kalıpların dışarısına da çıkmamak gerekir.)
Logolar, tercihe göre iki ayrı biçimde kullanılabilir: ya ''sadece tipografik olarak'', ya da ''amblem ile birlikte''. Hiç kuşkusuz ki amblem ile birlikte kullanmak, sadece tipografik olarak kullanmanın bir adım daha önüne geçmektedir. Şekilleri hatırlamak ya da onlardan anlamlar çıkarmak, yazı karakterleri üzerinde aynı çıkarımları yapmaktan elbette daha kolaydır.
Bütün bu görüşlerim doğrultusunda, paylaşılanlar arasından benim için ''en güzel'' ve ''en anlamlı'' olan motosiklet firması logosunu açıklayayım:
http://www.fetchlogos.com/wp-content...cati-Logo1.png
Peki benim için neden ''en güzel'' ve ''en anlamlı'' olan, Ducati logosu? Fazla uzatmadan açıklayayım: 2008 yılında tasarladıkları bu logoda, hem Ducati'nin kendine özgü ''kırmızısına'' sadık kalmışlar, hem de ''yol'' ve ''viraj'' kavramlarını tam tipografinin altında başarılı bir şekilde tasvir etmişlerdir. E Ducati'nin de afedersiniz hayvani derecede motosikletler üreten bir İtalyan firması olduğunu düşünürsek...
Sözün özü, bana başka seçenek kalmıyor.
Esen kalın efendim.