Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Motosiklet Boyun Koruyucuları Satın Alınmalı mı ?

Katılımcı sayısı
11. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
    The results in this poll are hidden.
  • EVET ALINMALI

    The results are hidden 0%
  • HAYIR GEREKSİZ

    The results are hidden 0%

Günlük hayatımızda boyun koruyucular ne kadar önemli??

    REKLAM ALANI
  1. #1
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Şuan da yurtdışında yaşıyorum . Malum ülkemizde motor sürücülerinin daha yavaş yavaş kask takmaya başladığı bir zamanda her yerde boyun koruyucu satılmadığına ve birçok kişininde bu ekipmanın ne olduğunu bilmediğini hepimiz biliyoruz.

    Burada bir kaç kullanıcıda gördüm. Ve siz motor camiasının kalburüstü insanlarına sormak istedim..

    Düşündüğüm model Alpinestar BNS Pro Bionic Neck Support.. 224€ gibi bir fiyat etiketi var..Çok Pahalı bir ürün ancak hayati öneme sahip bir ekipmansa düşünmeden verebileceğim bir para..Ne de olsa böyle ekipmanlar varsa hayatınızda bir kere lazım olur yoksa da bir daha lazım olmaz.

    Ancak aramızda bu markayı kullanan yada başka marka kullanan arkadaşlarım ve abilerim varsa , görüşü engelleyici bir yapısı var mı ? Yani sağa sola bakışlarda da boynumu çevirmemi engelleyip dikkat kaybettirecek bir ekipman mıdır ?

    Cadde kullanımında günlük hayatta sizce kullanılabilir mi ?

    Üşenirsin dostum gibi yorumlar lütfen yapmayınız. Ben 5 dk lık yola gidecekken dahi pantolonumdan eldivenime herşeyi takan biriyim. Güvenlik benim için her zaman çok önemli. Alırsam emin olabilirsiniz ki şehiriçi 5dklık sürüşlerimde bile kullanırım.

    Hepinize çok teşekkürler değerli yorumlarınızı bekliyorum..
    emc2 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ulassscannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Boynu kırılan, kafası kopan, sakat kalan bir çok kullanıcı var. Şahsi görüşüm boynun bomboş açıkta kalmasından her türlü iyidir. En ufak aradan geçerken kapı açma kazasında bile boyun çok kötü duruma gelebilir bence. Ekipman iyidir

  3. #3
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Fikir almak için yazdıysan, bu ürünü kullanan kimse olduğunu sanmıyorum ki girip yorum yapsın.
    Şu şekilde yazayım..
    İlk bindiğimde düşmüştüm (1988), şimdiye kadar kaç kere düştüm bilmiyorum. Arabam var ama ben motor kullanırım.
    Kısaca asfalt beni sever pek fazla ayrı kalamayız biz. Mutlaka birileri vesile olur buluşmamıza.

    Düşerken yinemi diyerek artık düşme esnasında neler yapacağımı felan planlıyorum bilinçli bir şekilde düşüyorum,
    temastan sonra zaten kontrol bizden çıkıyor.

    Kask eldiven olmadan teker dönmez bende.

    Kazalarımın çoğunda sereserpe durana kadar takla atarak sürüklendim. Dizlerim çok darbe aldı ama eller en önemlisi. Avuç içlerin parçalanırsa çok zor iyileşiyor.

    Edindiğim tecrübe ile kask ve eldiven ilk sırayı alıyor.

    Düştün diyelim sürüklenirken duran bir nesneye (direk, araç lastiği, bariyer vb.) kafan takılırsa boynun kırılır.
    Bu icat olursa C7 den kırılır, olmasa C2-C3 ten kırılır boynun..

    Bu kadar endişe etmene gerek yok..
    logaritma bunu beğendi.

  4. #4
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Alıntı cıbırlover1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuan da yurtdışında yaşıyorum . Malum ülkemizde motor sürücülerinin daha yavaş yavaş kask takmaya başladığı bir zamanda her yerde boyun koruyucu satılmadığına ve birçok kişininde bu ekipmanın ne olduğunu bilmediğini hepimiz biliyoruz.

    Burada bir kaç kullanıcıda gördüm. Ve siz motor camiasının kalburüstü insanlarına sormak istedim..

    Düşündüğüm model Alpinestar BNS Pro Bionic Neck Support.. 224€ gibi bir fiyat etiketi var..Çok Pahalı bir ürün ancak hayati öneme sahip bir ekipmansa düşünmeden verebileceğim bir para..Ne de olsa böyle ekipmanlar varsa hayatınızda bir kere lazım olur yoksa da bir daha lazım olmaz.

    Ancak aramızda bu markayı kullanan yada başka marka kullanan arkadaşlarım ve abilerim varsa , görüşü engelleyici bir yapısı var mı ? Yani sağa sola bakışlarda da boynumu çevirmemi engelleyip dikkat kaybettirecek bir ekipman mıdır ?

    Cadde kullanımında günlük hayatta sizce kullanılabilir mi ?

    Üşenirsin dostum gibi yorumlar lütfen yapmayınız. Ben 5 dk lık yola gidecekken dahi pantolonumdan eldivenime herşeyi takan biriyim. Güvenlik benim için her zaman çok önemli. Alırsam emin olabilirsiniz ki şehiriçi 5dklık sürüşlerimde bile kullanırım.

    Hepinize çok teşekkürler değerli yorumlarınızı bekliyorum..







    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------

    Bence boyun kırılması düştükten sonra bir yerlere çarpmaktan değil. arkadan çarpmalarda ve bir yerlere çarparken kafanın kamçı etkisiyle geriye doğru ani hareketlenmesinden kaynaklanır. bu yüzden elbetteki Kask eldiven dizlik korumalı mont bellik vs. lerin yanında en az onlar kadar önemlidir boyunluk. darbenin nereye ne şekilde geleceği belli olmaz. kırmızı ışıkta dururken biri gelir arkadan vurur. ne elin ne dizin zarar görmez ancak boyun kırılıverir. scooter da kullansan boyunluk lazım olduğunda eldivenden daha elzem bir ekipman oluverir.

    şu soruya da naçizane fikrimi söyleyeyim. boyunluk hareketi kısıtlamaz, sağa sola bakışlarda kafanın engellemez.
    cıbırlover1 bunu beğendi.
    The Albatros pır pır High. TAaa Far Saw.

  5. #5
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı emc2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster





    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------

    Bence boyun kırılması düştükten sonra bir yerlere çarpmaktan değil. arkadan çarpmalarda ve bir yerlere çarparken kafanın kamçı etkisiyle geriye doğru ani hareketlenmesinden kaynaklanır. bu yüzden elbetteki Kask eldiven dizlik korumalı mont bellik vs. lerin yanında en az onlar kadar önemlidir boyunluk. darbenin nereye ne şekilde geleceği belli olmaz. kırmızı ışıkta dururken biri gelir arkadan vurur. ne elin ne dizin zarar görmez ancak boyun kırılıverir. scooter da kullansan boyunluk lazım olduğunda eldivenden daha elzem bir ekipman oluverir.

    şu soruya da naçizane fikrimi söyleyeyim. boyunluk hareketi kısıtlamaz, sağa sola bakışlarda kafanın engellemez.
    Değerli cevabınız için gerçekten çok teşekkür ederim. Kesinlikle sizler gibi düşünüyorum

  6. #6
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Valla bende var. Kullanan birisi olarak yazayım

    Alırken millet (bu ürünü satan mağazalar da dahil olarak) manyak mısın neden alıyorsun dedi. Hatta çoğu bunun cross için olduğunu, yol sürüşünde kullanılmadığını söyledi. Bir çok satıcı zaten bunun ne işe yaradığını bilmiyor, rüzgar kafanı geri atmasın diye yapılan bir şey olduğunu söylüyorlar. Bazıları da kafa hareketlerini kısıtlayacağını düşündüğünden tavsiye etmiyoruz dediler. Neyse ben dinlemedim fazla güvenlik göz çıkarmaz dedim gittim Moveo Neck Brace aldım. Şu an bu ürünü Revitt kendi markası ile satıyor, artık Moveo olarak satılmıyor.

    Gelelim benim tarafımdan işin nasıl göründüğüne.

    1- Kullanım:
    Her kask ile kullanılamıyor. Kaskın aşağı doğru yüksekliği önemli. Mesela ben AGV K4 ile rahat kullanıyordum. Shoei XR-1100 aldım ve onunla kullanamadım. Shoei'de boyunluk takınca kaska hareket edecek yer kalmadı. Hatta bunun için gidip Leatt ve Alpinestars modellerini de Shoei ile denedim ki onlar olursa Moveo'yu satıp yeni bir boyunluk alayım. Bu konuya ayrıca değineceğim bir sonraki bölümde. Şu an Arai kaskım var ve boyunluk ile birlikte çok rahat kullanabiliyorum. Dolayısıyla tavsiyem; mağazada kendi kaskınızla deneyip rahat etmeden sipariş etmeyin. Bu gibi kask uyumsuzluğu konularında hareketi engelleyebilir!!

    Benim kullandığım modeli göğüs bantları ile kullanmak cidden zor oluyor. Tak-çıkar zahmetli olduğu kadar görüntüyü de bozan bir şey. O zaman lanet olsun bunu takmayayım diyorsunuz ki ben de sizin gibi full giymeden hiç motor sürmeyen biriyim. Durum böyle olunca ben bu göğüs bantlarının mantığını sorgulamaya başladım. İlk aklıma gelen, düşünce kafam değil de boyunluk bir yere takılırsa ki çıkıntıları nedeniyle takılabilir, onun kafamı koparmaya kadar varabilme ihtimali ve bantların bunun engellebiliyor olma ihtimaliydi. Bu konuda webde filan bir yorum bulamadım açıkcası ama kendi kendime inceleyince bunların bir işe yaramayacağına kadar verdim. Zira bantlar varken de boyunluk her yöne rahat oynayabiliyor. Hatta kafama doğru yani yukarı yönlü hareket etmesini hiç kısıtlamadığını anladım. Zira yatay bantlar, ancak kollarıma takılınca bu dikey kuvveti durdurabilirlerdi. Ee o zaman da pek işe yaramadığına inanıp bantları söktüm. Şimdi sadece kaskın altına pıt diye takıyorum çok çok çok daha kolay oluyor.

    2- Güvenlik:
    Gelelim bu boyunluk bir işe yarar mı sorusuna. Vallahi inanın ben de bilmiyorum. Zümer'in dediği gibi belki de hiç bir işe yaramaz. Kırılacağı varsa zaten kırılır. Açıkcası ben de boynun bariyere vs sıkışması veya takılması durumunda çok işe yarayacağına henüz inanamadım. Zaten boyunluk pek hareketli bir şey vücuda sabit de olmayınca fazlaca esniyor yer değiştiriyor. Açıkcası süper güvenliklidir diyemiyorum. Ama takmaya devam ediyorum (çoğunlukla %80 sürüşlerimde). Neden derseniz: a) ya korursa veya koruyabileceği bir durum olursa korkusu b) bariyer ve takılma haricinde, arkadan hızlı bir araba çarpması esnasında boynun geriye giderek kırılmasını engelleyebileceğine inanıyorum.

    Son olarak Alpinestars ve Leatt boyunluklara gelelim. Bunlar daha ince ve hafif yapıdalar. Sanki bu boyunluklar cross ama Revitt (yani Moveo) cadde boyunluğu gibi geliyor. Onun dışında her ikisinin de kafamı arkaya gitme konusunda Revitt kadar bloklamadığını gözlemledim. Ayrıca Revitt kafayı sağa sola çevirme esnasında da kalınlığı nedeniyle daha koruyucu olacağını hissettirdi bana. Tabii benim yorumlarımdan ziyade bu konudaki güvenlik testleri gerçeği söyler ama ben böyle bir teste denk gelmediğim için kendim yorumluyorum.
    cıbırlover1 bunu beğendi.

  7. #7
    Bohemian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    Merhaba. Ben Revzilla'dan geçen sene Leatt boyunluk sipariş etmiştim. Bir süre de kullandım fakat doğrusunu söylemek gerekirse inanılmaz rahatsız edici ve kısıtlayıcı bir aparat. Sıkışık trafikte arabaların arasından geçmek için sürekli bakışınızı kullanarak sürmeniz gerekiyor. Kafanız hareket ettikçe, boyunluk yukarıya doğru çıkıyor, kaskın kenarına takılıyor. Kısacası tam bir zulüm fakat aslında çok gerekli bir koruma ekipmanı. Otobanda ve uzun yolda kullanımı ise çok rahat. Boynunuzda olduğunu bile unutuyorsunuz.

    Airbagli yelek daha uygun bir alternatif olabilir. Aşağı yukarı fiyatı aynı. Montunuzun üstüne giyiyorsunuz. Klipsli bir kablo yardımıyla motosikletin gidonuna takıyorsunuz. Kablonun diğer ucu da yeleğin üstündeki basınçlı hava tüpüne bağlı. Kaza esnasında, motosikletin üzerinden ayrılırken, kablo tüpün pimini çekiyor ve boyundaki airbag şişiyor. Ayrıca mont markaları da airbag teknolojisini montlara uyarlamaya başladılar. Wireless olanı dahi var. Yani kablo filan olmadan, motosiklete takılan bir sensörle, mont sürücünün motosikletten ayrıldığı algılıyor ve hava yastığını patlatıyor.
    cıbırlover1 ve ...garip... bunu beğendiler.

  8. #8
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla bende var. Kullanan birisi olarak yazayım

    Alırken millet (bu ürünü satan mağazalar da dahil olarak) manyak mısın neden alıyorsun dedi. Hatta çoğu bunun cross için olduğunu, yol sürüşünde kullanılmadığını söyledi. Bir çok satıcı zaten bunun ne işe yaradığını bilmiyor, rüzgar kafanı geri atmasın diye yapılan bir şey olduğunu söylüyorlar. Bazıları da kafa hareketlerini kısıtlayacağını düşündüğünden tavsiye etmiyoruz dediler. Neyse ben dinlemedim fazla güvenlik göz çıkarmaz dedim gittim Moveo Neck Brace aldım. Şu an bu ürünü Revitt kendi markası ile satıyor, artık Moveo olarak satılmıyor.

    Gelelim benim tarafımdan işin nasıl göründüğüne.

    1- Kullanım:
    Her kask ile kullanılamıyor. Kaskın aşağı doğru yüksekliği önemli. Mesela ben AGV K4 ile rahat kullanıyordum. Shoei XR-1100 aldım ve onunla kullanamadım. Shoei'de boyunluk takınca kaska hareket edecek yer kalmadı. Hatta bunun için gidip Leatt ve Alpinestars modellerini de Shoei ile denedim ki onlar olursa Moveo'yu satıp yeni bir boyunluk alayım. Bu konuya ayrıca değineceğim bir sonraki bölümde. Şu an Arai kaskım var ve boyunluk ile birlikte çok rahat kullanabiliyorum. Dolayısıyla tavsiyem; mağazada kendi kaskınızla deneyip rahat etmeden sipariş etmeyin. Bu gibi kask uyumsuzluğu konularında hareketi engelleyebilir!!

    Benim kullandığım modeli göğüs bantları ile kullanmak cidden zor oluyor. Tak-çıkar zahmetli olduğu kadar görüntüyü de bozan bir şey. O zaman lanet olsun bunu takmayayım diyorsunuz ki ben de sizin gibi full giymeden hiç motor sürmeyen biriyim. Durum böyle olunca ben bu göğüs bantlarının mantığını sorgulamaya başladım. İlk aklıma gelen, düşünce kafam değil de boyunluk bir yere takılırsa ki çıkıntıları nedeniyle takılabilir, onun kafamı koparmaya kadar varabilme ihtimali ve bantların bunun engellebiliyor olma ihtimaliydi. Bu konuda webde filan bir yorum bulamadım açıkcası ama kendi kendime inceleyince bunların bir işe yaramayacağına kadar verdim. Zira bantlar varken de boyunluk her yöne rahat oynayabiliyor. Hatta kafama doğru yani yukarı yönlü hareket etmesini hiç kısıtlamadığını anladım. Zira yatay bantlar, ancak kollarıma takılınca bu dikey kuvveti durdurabilirlerdi. Ee o zaman da pek işe yaramadığına inanıp bantları söktüm. Şimdi sadece kaskın altına pıt diye takıyorum çok çok çok daha kolay oluyor.

    2- Güvenlik:
    Gelelim bu boyunluk bir işe yarar mı sorusuna. Vallahi inanın ben de bilmiyorum. Zümer'in dediği gibi belki de hiç bir işe yaramaz. Kırılacağı varsa zaten kırılır. Açıkcası ben de boynun bariyere vs sıkışması veya takılması durumunda çok işe yarayacağına henüz inanamadım. Zaten boyunluk pek hareketli bir şey vücuda sabit de olmayınca fazlaca esniyor yer değiştiriyor. Açıkcası süper güvenliklidir diyemiyorum. Ama takmaya devam ediyorum (çoğunlukla %80 sürüşlerimde). Neden derseniz: a) ya korursa veya koruyabileceği bir durum olursa korkusu b) bariyer ve takılma haricinde, arkadan hızlı bir araba çarpması esnasında boynun geriye giderek kırılmasını engelleyebileceğine inanıyorum.

    Son olarak Alpinestars ve Leatt boyunluklara gelelim. Bunlar daha ince ve hafif yapıdalar. Sanki bu boyunluklar cross ama Revitt (yani Moveo) cadde boyunluğu gibi geliyor. Onun dışında her ikisinin de kafamı arkaya gitme konusunda Revitt kadar bloklamadığını gözlemledim. Ayrıca Revitt kafayı sağa sola çevirme esnasında da kalınlığı nedeniyle daha koruyucu olacağını hissettirdi bana. Tabii benim yorumlarımdan ziyade bu konudaki güvenlik testleri gerçeği söyler ama ben böyle bir teste denk gelmediğim için kendim yorumluyorum.
    Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Çok önemli olan bir noktaya dikkat çekmişsiniz , muhtemelen bu küçük detayı atlayacaktım..
    Avrupaya 10 aylık bir dönem için gelmemden ötürü tüm motosiklet ekipmanlarım Türkiyede kaldılar.Yani kendi kaskımla deneme şansım bulunmuyor. Zaten bende boyun koruyucalarında tek bedenin olmasından ötürü hiç denemeden internetten satın almayı düşünüyordum ancak değerli yorumunuz sayesinde bir mağazaya gidip kendi kaskımın markası olan shoei nxr ile deneyip denemeyeceğimi soracağım.. Avrupada hijyen vs konularına çok önem verdiklerinden dolayı denememe izin verirler mi emin değilim ancak yorumunuzdan sonra denemeden almanın çok mantıklı olmayacağını anladım.
    Bu küçük ama önemli detay için çok teşekkür ederim..


    Alıntı Bohemian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba. Ben Revzilla'dan geçen sene Leatt boyunluk sipariş etmiştim. Bir süre de kullandım fakat doğrusunu söylemek gerekirse inanılmaz rahatsız edici ve kısıtlayıcı bir aparat. Sıkışık trafikte arabaların arasından geçmek için sürekli bakışınızı kullanarak sürmeniz gerekiyor. Kafanız hareket ettikçe, boyunluk yukarıya doğru çıkıyor, kaskın kenarına takılıyor. Kısacası tam bir zulüm fakat aslında çok gerekli bir koruma ekipmanı. Otobanda ve uzun yolda kullanımı ise çok rahat. Boynunuzda olduğunu bile unutuyorsunuz.

    Airbagli yelek daha uygun bir alternatif olabilir. Aşağı yukarı fiyatı aynı. Montunuzun üstüne giyiyorsunuz. Klipsli bir kablo yardımıyla motosikletin gidonuna takıyorsunuz. Kablonun diğer ucu da yeleğin üstündeki basınçlı hava tüpüne bağlı. Kaza esnasında, motosikletin üzerinden ayrılırken, kablo tüpün pimini çekiyor ve boyundaki airbag şişiyor. Ayrıca mont markaları da airbag teknolojisini montlara uyarlamaya başladılar. Wireless olanı dahi var. Yani kablo filan olmadan, motosiklete takılan bir sensörle, mont sürücünün motosikletten ayrıldığı algılıyor ve hava yastığını patlatıyor.
    Airbagli yelekler yada dainese in airbagli ceketleride dikkatimi çekmişti ancak fiyat olarak çok yüksekti. 1300€ idi sanırım dainese in ceketi bu sebeple çok mantıklı bir seçenekte olsa o fiyat benim için çok yüksek olduğu için elemek zorunda kaldım. Ancak basto arkadaşımızın dediği gibi belki kaskınızla uyumu tam olmadığı için boyunluk sizin hareket imkanlarınızı kısıtlamış olabilir.
    Ki Kask olsun , kışın kalın motosiklet eldivenleri olsun , botumuz olsun hepsi aslında sürüş yeteneklerimizi istemeden de olsa kısıtlıyor. Ancak bizler için çok önemli ekipmanlar olmasından ötürü asla onlardan vazgeçmiyoruz. Tabiki de sürüş ergonomimiz çok önemli bir ekipman yüzünden kaza yapacaksak o ekipmanı takmanında bir amacı yok. Ancak kullanıcı yorumları ile ikiye bölündüm Sanırım satın almadan önce mağazada denemem çok faydalı olacaktır.
    Yorumunuz için çok teşekkür ederim

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Boyun korumasi kesinlikle lazim. Insanin kafadan sonra en hassas ve onemli, kazada en cok darbe almaya meyilli kismi. Bir kere ise yarar, onda da kayatinizi kurtarir. Ben sahsen bakkala bile kask, eldiven, ceket, sirtlik, bot, dizlik, ve bellik takmadan gitmem. Guvenlikten taviz olmaz. Sonucta insanin hayati. Sormak abes, kesinlikle edinmelisiniz.

    ... seklinde bir cevap bekliyordum birilerinden ama olmadi Gerci daha vakit var. Gelir illa ki

    Sahsen rahatsiz, takilmasi cikartilmasi zor, ve hareketi kisitlayan hic bir seyi kullanmazdim. Bellik kullanmiyorum, kullanmayi da dusunmuyorum. Boyunluk ta oyle. Muhtemelen off-road kullanicilari icindir. Sonucta duz yer degil, ortalik kaya, agac vs. dolu. Amerika'da kask kullanmayan yok, ful ekipman kullanan cok, ama daha yolda boyunluk kullanan bir kisi bile gormedim.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  10. #10
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Spidi'nin airbag yelekleri daha uygun fiyatlı. Onlara da bakabilirsiniz. Kullanması bence boyunluktan daha zahmetlidir, sadece kafa hareketini (kask engelliyorsa) engellemez.

    Bence şüpheniz varsa alın. Çok bilinen oturmuş bir ekipman değil ama dediğim gibi arkadan birinin çarpması durumunda faydalı olacağını düşünüyorum.

    İnşallah kimse böyle bir fayda sağlayacağı durumla karşılaşmaz.

  11. #11
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boyun korumasi kesinlikle lazim. Insanin kafadan sonra en hassas ve onemli, kazada en cok darbe almaya meyilli kismi. Bir kere ise yarar, onda da kayatinizi kurtarir. Ben sahsen bakkala bile kask, eldiven, ceket, sirtlik, bot, dizlik, ve bellik takmadan gitmem. Guvenlikten taviz olmaz. Sonucta insanin hayati. Sormak abes, kesinlikle edinmelisiniz.

    ... seklinde bir cevap bekliyordum birilerinden ama olmadi Gerci daha vakit var. Gelir illa ki

    Sahsen rahatsiz, takilmasi cikartilmasi zor, ve hareketi kisitlayan hic bir seyi kullanmazdim. Bellik kullanmiyorum, kullanmayi da dusunmuyorum. Boyunluk ta oyle. Muhtemelen off-road kullanicilari icindir. Sonucta duz yer degil, ortalik kaya, agac vs. dolu. Amerika'da kask kullanmayan yok, ful ekipman kullanan cok, ama daha yolda boyunluk kullanan bir kisi bile gormedim.
    Bir an ciddi ciddi yazıyorsunuz zannetmiştim Geveze nin hayatını boyunluk kurtarmış.. Kendisi çok extreme bir duruma maruz kalmış karşı şeritteki kamyonun lastiği fırlayarak gevezenin başına çarpıyor ve kaza yapmasına sebep veriyor. Kendisi onun sayesinde şuan yaşadığını söylemiş. Ve o günden sonra Türkiyede motor kullanmaya tövbe etmiş
    hasmet bunu beğendi.

  12. #12
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    @Hasmet seprili bir dille anlatmış, tarzını seivyorum, devam et kardeşim.

    Şahsi kanaatim;
    Kazanın şekli, yeri, zamanı belli olmadığı için (adı üstünde kaza) mümkün olan en iyi koruma mantıklı geliyor.
    Ama sürüş esnasında kullanımı kolay olmayan, etkisi tartışmalı, dikkat dağıtıcı vs ekipmanlar da mantıksız geliyor.

    Geveze sanırım radyo programcısı olan arkadaş, tabi ona da geçmiş olsun. Motoru bırakmasa daha iyiydi, neyse.
    Açıkçası kamyon lastiği fırlayıp sana doğru gelirse boyunluktan ziyade Güllü Yasin ya da Ayetel Kürsi daha çok işe yarayabilir.
    Boyunluğa falan güvenme mümkünse motoru bırakıp kaç

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fikir almak için yazdıysan, bu ürünü kullanan kimse olduğunu sanmıyorum ki girip yorum yapsın.
    Şu şekilde yazayım..
    İlk bindiğimde düşmüştüm (1988), şimdiye kadar kaç kere düştüm bilmiyorum. Arabam var ama ben motor kullanırım.
    Kısaca asfalt beni sever pek fazla ayrı kalamayız biz. Mutlaka birileri vesile olur buluşmamıza.

    Düşerken yinemi diyerek artık düşme esnasında neler yapacağımı felan planlıyorum bilinçli bir şekilde düşüyorum,
    temastan sonra zaten kontrol bizden çıkıyor.

    Kask eldiven olmadan teker dönmez bende.

    Kazalarımın çoğunda sereserpe durana kadar takla atarak sürüklendim. Dizlerim çok darbe aldı ama eller en önemlisi. Avuç içlerin parçalanırsa çok zor iyileşiyor.

    Edindiğim tecrübe ile kask ve eldiven ilk sırayı alıyor.

    Düştün diyelim sürüklenirken duran bir nesneye (direk, araç lastiği, bariyer vb.) kafan takılırsa boynun kırılır.
    Bu icat olursa C7 den kırılır, olmasa C2-C3 ten kırılır boynun..

    Bu kadar endişe etmene gerek yok..
    Düşen adam işi biliyor.. Düşme bizim kaderimizde var.. iş yerle barışık olmakda.. aynen aynı yıllardan beri kullanıyoruz motoru ve sanırım aynı yıllardan beride düşünüyoruz.. Benim son yıllar dışında motor pantalonum bile yokdu.. önceliğim kask eldiven monttu..

  14. #14
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Hemen konu hakkında kendi tecrübemi yazayım; bir gün Sitenin garajında kaskımı fln taktım tam hareket edecekken motor birden stop etti ve yana yattı. Tabi 250 kiloyu tutmak pek mümkün olmadığından beraber yana devriliyorduk ki yanımdaki arabayı farketmemle kafayı tampona patlatmam bir oldu. Boynum sağlam şekilde katlandı ve zorlandı. Biraz daha yakında olup da boynumu kurtaramasaydım neler olurdu bilemiyorum. Kendimi kurtarıp baktığımda arabanın tamponunu yamulttuğumu gördüm ki Allahtan kafamda kask vardı. 1 hafta boyun ağrısı çektim, kask olmasa neler olurdu bilemiyorum. O günden beri boyunluk işini ben de düşünüyorum ama benim de kullanışlılık konusunda soru işaretlerim var.
    Ama yine de ne olursa olsun günlük kullanımda ihtiyaç olmaz diye düşünmemek lazım, çünkü ne zaman başımıza ne geleceğini bilemiyoruz

  15. #15

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Arkadaşlar merhaba, moveo brace'i vakti zamanında bayağı incelemiştim. Takıp çıkarması zor diyenler için şöyle bir ipucu verebilirim. Kutusundan çıkan velcroları montunuza diktirirseniz(iki öne, iki arkaya) boyun korumayı montunuza sabitlemiş oluyorsunuz ve takıp çıkartmak hiç dert olmuyor. Hatta revit bazı montlarında bu sabitleme kayışlarını dikilmiş halde sunuyor.



    Aslında anlatmak istediğim tam da bu aşağıdaki fotoğraf. Yani montunuzla beraber takıp çıkarttığınız için çok pratik.

    [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------

    Bu da bu alet ne işe yarar ki diyenler için video. Videoda monta nasıl fixlendiğine dair görüntü de var.

    http://bike-channel.tv/film/moveo-neck-brace

  16. #16
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba, moveo brace'i vakti zamanında bayağı incelemiştim. Takıp çıkarması zor diyenler için şöyle bir ipucu verebilirim. Kutusundan çıkan velcroları montunuza diktirirseniz(iki öne, iki arkaya) boyun korumayı montunuza sabitlemiş oluyorsunuz ve takıp çıkartmak hiç dert olmuyor. Hatta revit bazı montlarında bu sabitleme kayışlarını dikilmiş halde sunuyor.

    http://images.m16.mailplus.nl/mailin.../neckbrace.jpg

    Aslında anlatmak istediğim tam da bu aşağıdaki fotoğraf. Yani montunuzla beraber takıp çıkarttığınız için çok pratik.

    http://www.soymotero.net/images/16095.jpg[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------

    Bu da bu alet ne işe yarar ki diyenler için video. Videoda monta nasıl fixlendiğine dair görüntü de var.

    http://bike-channel.tv/film/moveo-neck-brace
    Herşey çok güzel anlatılmış ve önerileriniz için çok teşekkürler.. Bu kadar konuşma ve yorumdan sonra extra koruma önleminin bir zararı olmayacağına karar verip gidip bir mağazaya denemeye karar verdim. Eğer ki hareket yeteneklerimi bakışımı kısıtlamazsa almayı düşünüyorum...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)