Motosiklet ömürleri neden az?
Reklamlar
-
larnon adlı üyeden alıntı
Saydıklarının hepsi 1.6 araba fiyatında zaten. Bir zahmet dayanıklı olsunlar. Devir değişti. Evimde 25 senelik buzdolabı var, biraz sesli de olsa hala çalışıyor. Bugün bir tane al buzdolabı yenisinden. Yenisi önce bozulur eminim buna. 25 senedir bir tarafına bakılmadı bile. Sadece buzlanma oldu mu fişi çekilip eritilir o kadar.
Firmalar senin, benim hayallerine uygun motor tasarlamaz, üretmez. "Bir motor olsun 300 000 km gitsin, hiç bir tarafı bozulmasın, cebimden para çıkmasın." Üretilen her alet en az 2 senede bir tarafları bozulcak ya da yenilenmesi gerecek şekilde tasarlanır ve üretilir. Firmalar bu şekilde kar sağlıyor.
Bakın yine komplo teorisi. Peki rekabete ne diyeceksiniz? Honda ve Toyota güvenilir araba yaptılar, ve üç büyük Amerikan omototiv devini iflasa sürüklediler. Bir sürü marka yok oldu (Pontiac?), bir kısmı devlet garantisine muhtaç kaldı. Demek yapıyorlar, ve yapmak zorundalar, çünkü yapmasalar başkası yapar ve piyasayı ele geçirir, geçirmişte.
Buz dolabı ile araba çok farklı şeyler. Ve düzgün dizayn edilmiş günümüz Japon motorları hiç olmadıkları kadar dayanıklılar. On senedir Hondalarima yağ filtre değişimi dışında hiç bir bakım yaptırmadim, hepsi sorunsuz, yeni gibi çalışıyor.
Firmalar niye senin, benim hayallerine uygun motor tasarlamaz, üretmez? Makul tek sebep var, fiyatı yüksek olur, alamayız. Alacak olsak üretirler, üretiyorlar da. Dediğim gibi, komplo teorisi.
Reklamlar
-
Motosikletin ömrü az değil bizim millette para çok 10000 km ye gelince aman km çok yüksek diye elinden çıkarmaya çalışıyor. Bakımı yapıldıktan sonra onlarca sene rahatlıkla binilir.
-
1-Km motor için tam gösterge olamaz.Mekanik akşam için kıstas olarak km almak daha doğru olur.
2-Motorun ömrü tamamen yaptığı devir ile ilgilidir.Yüksek devir çeviren bir motor ile düşük devir çeviren bir motorun ömrü tamamen farklı olacaktır bakımları yapıldıysa.
Kendi motorum için konuşursam şu an 50.000 e yaklaştı.En yüksek devri 7500, benim kullandığım en yüksek devir 4.500 ortalama kullandığım deviri 3200 3500.Ömür olarak en az 300.000 km var.Yani 250.000 km daha gıdecektir.
-
Sadece devir değil yıpranma için önemli olan. Bilakis, devri düşük motorlarda stroke mesafesi artıyor. O da bir çok parçaya ekstra yük bindiriyor.
Maksimum piston hızına bakın. Bazı düşük devirli motosikletlerin daha yüksek. Ne kadar yüksek piston hızı, o kadar yük, o kadar ısı, o kadar aşınma. Düzgün dizayn edilmiş yüksek devirli motorların uzun süre problemsiz çalışmaması için geçerli bir sebep yok.
-
-
Bence yerle ilgili bir konu bu, mesela ülkemizde binalar da cok uzun sure ayakta kalamiyor nedense, bir bina yapiliyor, omru en az 3 nesil (75 yil) olmasi gerekirken 20-30 sene sonra bakiyorsunuz, yikilmis yerine yenisi ve daha buyugu yapilmis. Bunun nedeni de gocebelik olabilir. Herkes surekli yer degistirdigi icin, hiçkimse yasadigi yeri benimsemedigi icin, yasadigi kenti de, oturdugu evi de, kullandigi motoru da benimsemiyor. Bakımını yapmak istemiyor, nasil olsa hepsi gecici onun icin. Bir garaji bile olmayan adam, motorun bakimini nasil yapacak ki zaten. Amerika'da herkesin garaji oldugu icin belki de motorlar saglam kaliyordur.
-
fazil adlı üyeden alıntı
Bence yerle ilgili bir konu bu, mesela ülkemizde binalar da cok uzun sure ayakta kalamiyor nedense, bir bina yapiliyor, omru en az 3 nesil (75 yil) olmasi gerekirken 20-30 sene sonra bakiyorsunuz, yikilmis yerine yenisi ve daha buyugu yapilmis. Bunun nedeni de gocebelik olabilir. Herkes surekli yer degistirdigi icin, hiçkimse yasadigi yeri benimsemedigi icin, yasadigi kenti de, oturdugu evi de, kullandigi motoru da benimsemiyor. Bakımını yapmak istemiyor, nasil olsa hepsi gecici onun icin. Bir garaji bile olmayan adam, motorun bakimini nasil yapacak ki zaten. Amerika'da herkesin garaji oldugu icin belki de motorlar saglam kaliyordur.
Bu biraz da gerçekten cehaletle, medeniyetle ilgili bir konu. Hayatımda parasız bile olsa hiçbir cahil adamın ne kendi ne de başkasının malına kıymet verdğini görmedim. Bir de şu var ki bizim kullandığımız motorlar, otomobiller uzun ömürlü bile olsalar gönül bağı kurulacak araçlar değiller. Yoksa olsa pırıl pırıl kromajlı bir Cruiser veya eski klasik bir Amerikan otomobili, gözün gibi bakar binmeye kıyamazsın. Benim eskiden 1976 model sıfır gibi bir Ford Granada arabam vardı, her hafta yıkar cila yapardım. Hala hayalimde bir tane 1968 - 69 model Ford Mustang almak vardır. Şimdi bizde Symbol var, üzerine para verseler, malzemeyi önüme koysalar yıkamam. Yıkamam ama bakımlarını da yaptırırım, hor kullanmam.
-
Sevgili motor severlerimizin büyük çoğunluğu şekil,hız,ucuzluk,düşük ücretli yedek parça albeni,cc vs..gibi hususlar üzerinde duruyor ve kimse alacağı motorun evladiyelik veya en azından ömrü ne olur diye düşünmüyor.Aynı marka iki motordan fiyat aynı ise en hızlısı ve cc.si en yüksek olanı tercih ediyor.Bu tabiiki üretici firmalarında gözünden kaçmıyor.60-65 model bmw ler ortada dolaşırken 5 yıl önceki çoğu motorlar kaybolup gitti.Arada bir çıkan sağlam yapılı motorlarda tercih nedeni olmadığından silinip gidiyor.Motor candır,dosttur,arkadaştır.İyi bakmazsan tek taraflı sevgi gibi yok olur gider.
-
Elektronik ömür bir yana, mekanik olarak ben olayın devir ile alakası olduğunu düşünüyorum.
Bir arabanın ortalama kullanım devri nedir ? Ortalama 100km hızda kullanılan bir araba için 3000d/dk, maksimum 6000d/dk
Bir motosikletin ortalama kullanım devri nedir ? 250cc ve altı için, 100km hızda 7000-8500d/dk arası. Yani ortalama 2 katı, belki biraz daha fazla.
Bir arabanın mekaniğinin 10 yılda yaptığı sürtünmeyi, motosiklet 5 yılda yapıyor. Kilometre vurursak da arabanın mekanik hareketinin 100.000km'si, Motosikletin 40-50.000km sine denk gibi birşey.
Bu yaptığım örnek olaya düşük devir çeviren yüksek cc motorlar ve performans odaklı motorları katmıyorum.
Düşük devir çeviren yüksek cc motorlar zaten arabayla aynı mekanik orantısında çalıştığı için km ömürleri daha uzundur, zaten dayanıklılıkla nam salmışlardır bu yüzden. Bmw GS'ler, Varaderolar, Transalpler, Goldwingler, NCler, liste uzar gider.
-
50 bin km üzeri motosiklet alma diyen arkadaşlarından uzaklaş. Körle yatan şaşı kalkarmış.
-
motorun km ömrü az falan değil tabiki bir araba gibi milyon km ömrü olmaz .. ama bir araba motoru gibide motoru sıfırlamak segmen atmak pahalı ve zor bir şey değil genel olarak diyim..
Eski Mz 251 ler - 301 ler eski jawalar , planetlar, pegeoutlar, bmw ler, vespalar yollarda cirit atıyor.. onu bırakın 10-15 senelik çin malı motorlar yollarda fink atıyor..
Sıkıntı bizim km lerle genelde oynamamız..
-
ben 7 bin devirde vites yükseltip 5 bin devirde vites düşürürsem ve 6500 civarı devirde kullanırsam benim motosikletim tabiri caizse ölümsüz olur. bugün motül 7100 tam sentetik yağ aldım ve ilk 435 km tamamladık. yeni silindir piston attuk ve ilk yağ değişimini yarın yapıyorum.
tam sentetik yağ. yokuş yukarı çıkarken minimum 5500 devirde ve en fazla 4. viteste sürüş. eğer 5. vitesteyse devir en az 6500 olmalıki silindir piston zorlanmasın.
bu arada 9 bin devirde red line başlıyor ve maksimum tork 6 bin devirde üretiyor motorum.
-
Süper Moderatör
Satılık ilanlarında 180- 190 bin km.de bmw'ler var.
120 - 140 bin km.de suzuki dl 650'ler.
180 binde CBF 150,
175 binde NC var.
Ki bizim ülkemizde km çok doğru olmaz pek, yurt dışında 500 bin üstü km yapan çok motor kullanıcısı var.
İşin özeti şu, yüksek devir çeviripte hızlı olan motorlar ve arabaların motor ömrü az olur. DÜşük devir çalışan motorların ömrü çok daha uzun olur.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Bence 4 silindir araba ve motosiklet motoru arasinda fark yoktur
Ha biri 15000 devir cevirir biri 8000
Ama araba binlerce uretilir satilir yani ekonomik olur
Fakat motosiklet daha özenle ve itina ile üretilir bu sebeble daha pahalidir
Kisiye ozel ne alirsaniz alin pahalidir\ lüks e girer
Sebebi ise piyasada cok olani herkez alir
Ozel olani parasi olan alir
Yani motosiklete kisa ömürlü demek biraz sacma olur
Motor acilmadan 500000 km giden varedero transalp goldwingler var
Fakat bu km ne fiat ne renault ne hicbir yerli arabalar rektefiye olmadan yapamaz
Amca woswagen mercedes bmw audi yapabilir
Yani burda onemli olan MARKA DIR
her marka 1 milyon km gidecek kadar saglam arac yapamaz
-
4 tekerlekli tüm araçlar için inanılmaz standartlar var. Kalite süreçleri boru gibi.
Ama motosiklet için ekzos, max motor gücü, çıkardığı max gürültü, jant dayanıklılığı vb.... konularda 1-2 tane standart var. Hatta sanırım elektronik sistemleri için hiç yok.
-
Türkiyede km yanıltıcı olur çoğu.. hepsi diyemem tabiki ama çoğu yanıltıcı olur..
o kadar çok motor gördümki km sayacı bozuk, km teli çekilmiş , sıfır km sayacı takılmış..
Adam 30 bin alıyor motoru direk alır almaz km telini çekiyor 2 sens sürüyor satmadan önce gene teli taktırıyor 30 binde bebekler bebeği bu kmde bulamazsını diye satışa koyuyor.. misal örnek verdim.
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Satılık ilanlarında 180- 190 bin km.de bmw'ler var.
120 - 140 bin km.de suzuki dl 650'ler.
180 binde CBF 150,
175 binde NC var.
Ki bizim ülkemizde km çok doğru olmaz pek, yurt dışında 500 bin üstü km yapan çok motor kullanıcısı var.
İşin özeti şu, yüksek devir çeviripte hızlı olan motorlar ve arabaların motor ömrü az olur. DÜşük devir çalışan motorların ömrü çok daha uzun olur.
Kesinlikle devir belirleyici faktor degil... Yuksek devire gore dizayn edilmis motorlar da pek tabii uzun omurlu oluyorlar...
Arastirmak isterseniz maximum piston hizi'na bakin.
-
ömrün az olması çok olması motorun karakteriyle alakalı olduğu gibi sürüş tarzıda önemlidir. ben bisiklet felsefesinde sürerim. yokuş çıkıyorum mesela, bu vites ve hızda bacaklarım zorlanırmıydı ? zorlanırdı.. o zaman vites düşürüp devri arttırıyorum. yada ileride çok uzun bi yokuş var bacakların zorlanmaması için ne yapmak lazım ? hızı arttırıp tırmanmak lazım. bunun gibi
-
DKN adlı üyeden alıntı
ömrün az olması çok olması motorun karakteriyle alakalı olduğu gibi sürüş tarzıda önemlidir. ben bisiklet felsefesinde sürerim. yokuş çıkıyorum mesela, bu vites ve hızda bacaklarım zorlanırmıydı ? zorlanırdı.. o zaman vites düşürüp devri arttırıyorum. yada ileride çok uzun bi yokuş var bacakların zorlanmaması için ne yapmak lazım ? hızı arttırıp tırmanmak lazım. bunun gibi
İşte olayın özünü söylemiş adam. Motosikleti de canlı gibi göreceksin. Hissedeceksin onu ve onun ihtiyaçlarına göre davranacaksın özü budur yani. Bu öz üzerine makaleler yazılabilir yada yazılmıştır araştırmak lazım.
Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.
-
DKN adlı üyeden alıntı
ömrün az olması çok olması motorun karakteriyle alakalı olduğu gibi sürüş tarzıda önemlidir. ben bisiklet felsefesinde sürerim. yokuş çıkıyorum mesela, bu vites ve hızda bacaklarım zorlanırmıydı ? zorlanırdı.. o zaman vites düşürüp devri arttırıyorum. yada ileride çok uzun bi yokuş var bacakların zorlanmaması için ne yapmak lazım ? hızı arttırıp tırmanmak lazım. bunun gibi
Cok guzel bir ornek. Krank mili asinmasinin en buyuk sorumlusu, yuk altinda motoru dusuk devirle zorlamak... "Torku yuksek motorumun" diye zorlamanin hic bir anlami yok. Evet kaldirir, ama bosu bosuna yipratmis olursunuz en cok calisan mekanik aksami. Vites onun icin var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)