Aslında az olarak değilde neden az km çokmuş gibi görüüyor. arabalarlar 100.000 km bi raba normal görülürken 50 k km de olan bir motor aman çok fazla alma gibi önerilerde bulunuyor? Motosikelt dayanıksız mı yoksa tamamen yanlış algımı?
Aslında az olarak değilde neden az km çokmuş gibi görüüyor. arabalarlar 100.000 km bi raba normal görülürken 50 k km de olan bir motor aman çok fazla alma gibi önerilerde bulunuyor? Motosikelt dayanıksız mı yoksa tamamen yanlış algımı?
yüksek devir
küçük hacme sıkıştırılmış tasarım
2 teker ve zayıf şase kaynaklı titreşimli ve darbeli çalışma şartları
iyi bakarsan, iyi bakılmışsa, ömrü ?'dir her zaman.
"I have owned a KLR650 for 10 years and ridden over 500,000km on it with only one engine rebuild. With proper servicing they are virtually bullet proof and will last forever."
"Love the bike so far and have given it a good once over as well as put about 500k on it."
Tek korkum yeni motosikletlerdeki ömürlü enjeksiyon ve elektirik testisatı.İmkan dahilinde olsa karbüratörlü versiyonları hala tercih edebilirdim.
Bence motosiklet piyasası araba piyasasının 10'da 1'i kadar olduğu için, firmalar sağlam motor yapmıyor. Bir tarafta adam 10 adet satarken diğeri 1 adet satabiliyor. Şimdi 20 sene, 300 000 km dayanacak motor yapsalar yılda kaç motor satabilcekler?
İstenirse düşük devir çalışan motor da yapılır. Üstelik motosikletin üzerindeki anlık yük ve ağırlık az olduğundan parçaların dayanıklılığı daha kolay sağlanır. Sadece arabalardaki materyal teknolojisinden geride motorlar.
Tek kişi ve düzgün kullandıktan sonra herhangi bir japon italyan markası farketmez çok rahat 15 yıl binilir.
Millet haklı apaçi sevdalısı dolu ortalık.
10 bin km yapmış ama nasıl yapmış o motor..?? Risk..
Vitesi sen değiştirirsen ve bu değiştirme hava atmak için motoru zorlayan bir şekilde yapılıyorsa o motorun ömrü azalacaktır. Ama New Concept bir motor kullanıyorsan ve vitesi motorun kendisi değiştiriyorsa bu durum daha farklı olacaktır.
Tüm yorumlar haklı bence ama benim görüşüme görede arabada bir ton elektronik aksam materyal sensörler onlar bunlar var ve bunlar yakıtı yönetmekten turun ateşlemeye aracın gücünü ayarlamaktan yola göre aracın karakterini değiştirmeye ve daha birçok şeye kadar gidiyor.Ama motor biraz daha haldır huldur.Yani nasıl anlatsam bilmiyorum ama motordada elektronik ve bilgisayar destekli sistemler var ama bir araba donanımında değil
ekstra olarak da motor 500 km'de bir zincir bakımı ister.
araba benden 500 km'de bir bakım istese ağzını burnunu kırardım.
insan gibi kullanırsan 15-20 yıl gider
Öyle bir şey yok. Tamamen motosikletin modeline, markasına, kullanıcısına göre değişebilecek bir şey bu. Bunu söylerken hangi araba ve motosikleti baz alıyorsun ? 300000 km'de Mercedes de var, Honda Goldwing de... Ayrıca şu var ki 100000 km'deki arabayı ben de almam. Bana göre 100000 km çoktur, ona o parayı vereceğime gider çok daha az kilometrede daha basit bir araba almayı tercih ederim. Sen bizim millete yeni model "full'ün full'ü" markası kendini ispatlamış arabayı ver, isterse 500 bin km'de olsun alırlar. Sanıyorlar ki arabayı eskiten şey kilometre değil, geçen yıllar oluyor. Bana göre Türkiye'deki kanının tam aksine aracın kilometresinin düşük olması modelinin yüksek olmasından çok daha önemlidir. Motor için de aynı şey geçerlidir. 50 bin'lerdeki motoru asla almam. İsterse sıfır ayarında olsun.
Süper bi makina süper bi fiyat..
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...46788073/detay
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------
Konuyla ilgili sanırım
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
"isteseler yaparlar ama yapmıyorlar" komplo teorisi. Honda yapıyor mesela.
Düşük devirli bir sürü motor var, hemen hemen tüm adamakıllı cruiserlar, büyük dual sportlar, Honda NC, Goldwing vs. Motosiklet=SS değil.
Teknoloji kesinlikle geride değil, belli noktalarda ilerde bile. Ama ucuz değiller.
Amerika'daki motorlar ölmüyor. Ortalık kaliteli ve ucuz ikinci el motosiklet kaynıyor. 1800cc VTX'ler $4000 civarı. İlk iki motosikletim de 30 küsür bin km'de Hondaydi, yenisinden farksız çalışıyorlardi, hiç sorun yaşamadım, sattığımda da canavar gibiydiler.
Türkiye'deki bu anlayış, ortalığın ucuz "küçük hacimli, hava soğutmalı, kötü dizayn edilmiş" motosiklet kaynıyor olmasından,belki de km ile oynanmasından kaynaklanıyor olabilir mi?
Türkiyede satılık yüksek km de motor yok zaten,sıkıntı yok Hepisi tertemiz,kimse gezmiyo
Saydıklarının hepsi 1.6 araba fiyatında zaten. Bir zahmet dayanıklı olsunlar. Devir değişti. Evimde 25 senelik buzdolabı var, biraz sesli de olsa hala çalışıyor. Bugün bir tane al buzdolabı yenisinden. Yenisi önce bozulur eminim buna. 25 senedir bir tarafına bakılmadı bile. Sadece buzlanma oldu mu fişi çekilip eritilir o kadar.
Firmalar senin, benim hayallerine uygun motor tasarlamaz, üretmez. "Bir motor olsun 300 000 km gitsin, hiç bir tarafı bozulmasın, cebimden para çıkmasın." Üretilen her alet en az 2 senede bir tarafları bozulcak ya da yenilenmesi gerecek şekilde tasarlanır ve üretilir. Firmalar bu şekilde kar sağlıyor.
muasır medeniyetlerde motorun yüksek kilometresi iftihar vesilesi iken bizde motorun elinde patlamasına sebeptir.
basitleştirip olayı motor ömrüne indirgersek çoğu motor (basit scooterlar bile) bir otomobile göre bir buçuk kat daha fazla devir çevirebiliyor, ve çoğu zaman otomobillerde devir bandının sadece yarısı kullanıldığı halde motosiklette %90 ı kullanılıyor, kullanıcı motosiklet kullanırken işin içine daha agresif davranıyor... bu da motor ömrünün otomobile kıyasla daha düşük km lerde bitmesine neden oluyor
10 yıllık bir çinliye bile hala sorunsuz biniyorsam (ki şu an serviste marş rublesi gitmiş) olay tamamen bakım ile ilgili. 400k - 500k motorlar görmüşlüğüm var yurtdışında millet çatır çatır kullanıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)