İstanbul'da günde 4 motosiklet çalınıyor
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Hırsızların canından bezdirdiği motosiklet sahipleri sosyal medyada kurdukları gruplarla çalınan araçlarının peşine düşüyor. Günde 4 motosikletin çalındığı İstanbul’da hırsızlar motorları parçalayarak satıyor.
İSTANBUL’da her geçen gün artan motosiklet hırsızlıkları, motosikletçileri canından bezdirdi. Polisin ilgisizliğinden yakınan motosiklet sahipleri, sosyal medyada kurdukları gruplarla motosikletlerini kendileri aramaya başladı.
Kardelen Yalçın da yüzlerce mağdurdan sadece biri. Bankadan çektiği 17 bin TL’lik krediyle mayıs ayında satın aldığı Kawasaki Ninja 300 marka motosikleti, Kadıköy’deki evinin otoparkından çalındı. Karakola başvurdu ancak motosikleti bir türlü bulunamadı. BİMER’e (Başbakanlık İletişim Merkezi) ve CİMER’e (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) başvuruda bulundu. Çalıntı motosikletlerin bulunması için imza kampanyası düzenledi, 700 imza topladı ancak hiçbir sonuca ulaşamadı. Kardelen Yalçın ve motosikleti çalınan yüzlerce kişi, internet üzerinden kurdukları grup aracılığıyla motosikletlerini aramaya başladı.
MOTOSİKLET SAHİBİNİ 1 HAFTA TAKİP EDİYORLAR
Kardelen Yalçın bu süreçte yaşananları şöyle anlattı: “Grubu kurduktan sonra yüzlerce kişi üye oldu. 18 Mayıs’tan sonra İstanbul’da 300’ü aşkın motosiklet çalındı. Hepsinin de ortak yönleri var. Motosikletinizi nereye koyarsanız koyun çalabiliyorlar. Motosiklet sahiplerini 1 hafta takip ediyorlar. Saat kaçta geliyorsunuz, kaçta çıkıyorsunuz biliyorlar. Motosikleti çalınan herkesin bir takip edilme hikayesi var. Hırsızları yakalamak için birkaç kez tuzak kurduk. Kilitli olmayan motosikletin yanına bile yaklaşan olmadı. Nerede hangi motosiklet olduğunu biliyorlar. Çalınan motosikleti parça parça internet üzerinden satıyorlar. Faturasız yedek parça her yerde var. Yeni motosikletleri evraksız diye internet üzerinden bütün olarak sattıkları da oluyor. Rahatça satıyorlar. Bu bir sektör olmuş.”
“Plakasız ya da plakası kapalı motosikletler her gün trafikte dolaşıyor. Bu motosikletlerle kimse ilgilenmiyor. Bunlar kontrol edilse bir çok çalıntı motosiklet bulunabilir” diyen Yalçın sözlerine şöyle devam etti: “Çalınan motosikletlerin nerede oldukları belli değil. Terör eylemlerinden kullanılmaları bile söz konusu. En son Yenibosna’daki saldırıda bir motosiklet kullanılmıştı. Plakasız motosikletlerle kimse ilgilenmiyor. Belki bomba taşıyor olabilirler.”
İŞTE BÖYLE ÇALIYORLAR
Motosiklet hırsızları çalacakları aracın yanına motosikletle gidiyor. Bu sırada çoğunlukla başlarında kaskları bulunuyor. Bu da tanınmamalarına yarıyor. Motosiklette halat kilit ya da fren mekanizmasına takılan bir kilit yoksa hırsızların motosikleti götürmesi 15 saniye alıyor. Hırsızlar motosikletin gidon kilidini zorlayarak kırıyor. Hırsızlardan biri çalınacak motosiklete biniyor. Arkadan diğer motosikletle gelen hırsız öndeki çalışmayan motoru itiyor. Motosikletleri bu yolla kilometrelerce götürüyorlar. Yetkililer, mutlaka fazladan kilit takılması konusunda motosikletseverleri uyarıyor.
INTERNETTEN RAHATÇA SATIYORLAR
İnternet üzerinden bireysel satış yapılan sitelerde birçok motosiklet için yedek parça bulmak mümkün. Satıcılar ellerinde olmayan ikinci el yedek parçalar için sipariş de alabiliyor. Bazı satış sitelerinde plakasız, hiçbir evrağı olmayan, şasi ve motor numaraları kazınmış motosikletler de rahatlıkla satılabiliyor.
Sosyal Medyadan Çalıntı Vasıtaları Duyurmak İçin Kurulan Bazı Platformlar;
Çalıntı Vasıta Duyuruları
https://www.facebook.com/calintivasitaduyurulari
Reklamlar
-
İyi yazmışsınız hocam polis gerçekten ilgilenmiyor o plakasız motorları bir durdursa neler çıkar neler
-
Polisler motorcuların evrak ve plakasının olamamasına anlayış göstermiş olmuyor, hırsızlara yardım etmiş oluyor. Yasal gerekleri karşılamayan motorcuların tespiti, hırsızın engellenmesi demek.
-
plakasız yarış motorlarını polis yakalayamaz
-
İstanbulda aşırı miktarda plakasız motor var. Bunların bir çoğu 15 bin liranın üzerinde fiyata sahip. Plakasız motorların rahatça gezebildiği bir ortamda motor hırsızlığının bu kadar fazla olmasına şaşırmamak gerek.
-
Polisler ADAM gibi görevini yapmıyor. Biz gö*ümüzü yırttık ehliyeti alana kadar sigortayı yaptırana kadar. Millet plakasız, kasksız, ehliyetsiz ,sigortasız dolaşıyor . Ben bunları görünce o şahıslara küfür etmiyorum , polislere ediyorum. Polisler kanunlara göre görevini düzgün yapsa ne ehliyetsiz ne plakasız motor kalır...
-
Cikma alinan parcalar sektorun ekmegine yag surmektir.
BAZI motosiklet tamir ustalarinin dahi bu isle ilgisi var.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
İstanbulda aşırı miktarda plakasız motor var. Bunların bir çoğu 15 bin liranın üzerinde fiyata sahip. Plakasız motorların rahatça gezebildiği bir ortamda motor hırsızlığının bu kadar fazla olmasına şaşırmamak gerek.
Bence mantıklı bir düşünce
-
Bunlar yuzunden hep hirsizlik videolarini izliyorum neler yapiyolar diye..daha motor sahibi degilim simdiden .motor sahibi olunca calinmasindan korkuyorum.korumanin yontemlerine bakar oldum kolay degil calisip emek edip aliniyor calinirsa kabullenmek cok cok zor olur.
-
gruplar kurulup hırsızların peşine düşülebilir güzel bir yöntem. bireysel olarak yapabileceğimiz şey ise güvenmediğimiz kişiden çıkma parça almamaktır. satılmadıktan sonra çalınmaz da. ruhsatını, çekme belgesini görmedimiz yerden çıkma parça almamalıyız.gerekirse yan sanayi ya da dökük binmeli ama almamalı.
-
oluroyle adlı üyeden alıntı
Cikma alinan parcalar sektorun ekmegine yag surmektir.
BAZI motosiklet tamir ustalarinin dahi bu isle ilgisi var.
Dahi değil.. Zaten hep onların başının altından çıkıyor bu çalınma olayları.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
memlekette şerefsiz çok
bu işin altından birkaç sektör çıkabilir
-
Yalnız haber için emek sarfeden arkadaşımızı takdir etmemiz lazım , bu arkadaş gibi 5 kişi olsa bizim motorlarımız bisiklet ve motor hırsızlığı kategorisinde değil , motorlu araç çalınması kategorisine alınır ve cezalar caydırıcı olur.
Şu an bisiklet ve motosiklet kategorisinde ve cezalar yok gibi birşey dolayısı ile caydırıcı değil.
Bakın bizler bu kadar adamız sesimizi duyuramıyoruz.
Motor camiasının bana göre iki sorunu
1- Hırsızlık
2- Bir de mesela bazen kaza videolarını veriyorlar basına , aynı kavşakta birbirinin kopyası 3-5 tane benzer motosiklet kazası demek ki yolda ve sinyalizasyonda bir hata var ama bu videoları servis eden gerzek görevini yapıp bu kazalara tedbir almak , düzeltme yapmak yerine , videoları servis ediyor bizde vay vay adama araba nasıl çarptı ama diye izliyoruz.
-
Motosikleti ilk aldığım zamanlarda değil kilitlemek anahtarı kontağın üzerinde unuttuğum zamanlar bile oldu. Kimse dokunmadı.
Demek ki yem olabilir düşüncesiyle dokunmamışlar
-
Kardelen Yalçın'ı bu konudaki ısrarı ile alakalı tebrik etmek lazım. Facebook üzerinden de takip ettiğim kadarı ile bu işe çok kafa yoruyor ancak ne yazık ki kendisi kadar bu konuya baş koymuş insanları organize edemiyor, çünkü öyle kişiler yok ya da henüz karşılaşmadılar.
Ancak bir gerçek var ki şu yazı da bunun kanıtıdır ;
" Motosiklette halat kilit ya da fren mekanizmasına takılan bir kilit yoksa hırsızların motosikleti götürmesi 15 saniye alıyor. Hırsızlar motosikletin gidon kilidini zorlayarak kırıyor. Hırsızlardan biri çalınacak motosiklete biniyor. Arkadan diğer motosikletle gelen hırsız öndeki çalışmayan motoru itiyor. Motosikletleri bu yolla kilometrelerce götürüyorlar. Yetkililer, mutlaka fazladan kilit takılması konusunda motosiklet severleri uyarıyor. "
Çalınan motosikletlerin bir çoğunda gidon kilidi dışında kilit yok. Halat, disk kilidi olanlar da elbet çalınıyor ancak motosikleti genelde hırsızın en alt tabakasına kaptırıyoruz.
Neyse bu vesile ile motosikleti çalınan herkese tekrar geçmiş olsun.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)