bu konuda böyük mahalle baskısı var.
2 sene 250'liğe binersen motorcu arkadaş çevren seni hor görür, tehcir eder, ötekileştirir, arkandan konuşur
bu konuda böyük mahalle baskısı var.
2 sene 250'liğe binersen motorcu arkadaş çevren seni hor görür, tehcir eder, ötekileştirir, arkandan konuşur
madem öyle yeniden yazmıyım diğer konuya yazdığımıda copy paste yapıyım..
250 - 300 cc türkiye şartlarında idealdir...
kaliteli bir 250cc nin maksimum hızı 140-160 km arasıdır dir ve bence gayet yeterli.. çünkü artık şehir içi ve şehir dışı heryerde sabit radar,gömülü radar,seyyar radar, Eds v.b türevi bir sürü sistemler var.. Türkiye eski Türkiye değil..
istanbuldaysanız zaten motor sürmek bile artık başlı başına bir eziyet.. iş dağılış vakti mecidiyeköy şişli de araba gibi yerinde sayıyorsun..
arabayla bile uzun yolda yoldaki dengesizlik dalgalanma yamuk yumuk asfalt kırıklar çıkıklar hayvan ölüsü radarlar kamyonlar otobüsler yol bakım çalışmaları yüzünden iyi bir düşünün bakalım en yüksek kaç km hıza çıkabiliyorsunuz..
altınzıdaki motor 300 yapsa bile şartlar yollar buna imkan vermedikden sonra o hız kadranda sağa sola gösterişden başka bir işe yaramaz
bakmayın yıllardır amerikan filmlerinde milletin gözünü boyamışlar bir yüksek hacim sevdası sen ne bakıyorsun amerikalıya
Amerikanın Yüz Ölçümü : 42. 037. 784 km² (42 milyon km2)
Türkiyenin Yüz ölçümü : 814.578 km2 (814 bin)
aradaki uçurumu siz anlayın amerikanın kuzeyi ile güneyi arasında bırakın saati gün farkı var türkiyenin en kuzey ile en güneyi arasında 1 saat fark var
amerikalı o kadar büyük bir yüz ölçümüne o kadar uzun bir mesafeye yollara ve değişken iklime tabiki uzun yol yapıcak şişmiycek yüksek hacimli arabadada motordada motora ihtiyaç duyucakdır bu onların iç meselesi
türkiyede bunlara gerek yok türkiyenin en uzak mesafi 1500 km bilemedin 2000km .. Basitçene edirneden hakkariye gitmeye kalksan 2000 km.. bizdeki ortalama uzak mesafeler 600-700 km falan .. istanbul izmir arası kadar..
amerikanın ortalama uzak mesafesi 7 bin 8 bin km Genel km 17 milyon kilometrekaredir...
7 bin 8 bin km yola tabiki büyük hacimli motor gerekir birde adamların coğrafyası bizimki gibi değilki en ucunda kutuplar var ortası çöl başı plato karman çorman bir coğrafya haliyle bunlara ancak yüksek hacimli motor dayanır..
türkiyede güzel istikrarlı en iyi her işe gidicek en ideal motor 250-300 cc arasıdır bence...
Avrupada'da insanlar küçük hacimlerden şaşmıyor. çünkü onlar hava atmak değil önceliği işlevselliğe veriyor.
Bu işler Akıl mantık ekonomi işi şapkanızı önünüze koyup düşünürseniz anlarsınız dünyanın en pahalı yakıtı bizde 5 tl ye doğru benzin koşturuyor.
bir ara bir motora başladığınızda açlık oluyor büyütüyorsun çevresel faktörde buna etken oluyor..ufak hacime burun kıvıranlar hatta motordan saymayanlar falan ama o insanlar bile doyunca uslanınca bana yetene binmek en akıl karlısı diyor türkiye gerçeğinide görüyorsunuz her motorcunun dönüp dolaşıcağı cc ler budur 150-300 cc arası falan..
yüksek hacimi gene bir kenarda tutabilir ama benim çevremde 50 sini 60 yaşına gelmiş motorcu abilerimin çoğunun kapıda ufak hacim şehir içi ve kısa mesafe uzun yol için tekirdağ -istanbul yada çanakkale - istanbul gibi sürdüğü küçük hacim motorları var..
Trafikde çok denk geliyorum ben bazen ufak scooterlarla falan aralardan kaçarken adam 600 lük 1000lik motoru ile olduğu yerde arabalarla beraber olduğu yerde sayıyor..
Olaya Türkiye Genelinde Bakmak Lazım..
Herkes her şeyin en iyisi en güzeline layikdir.. ve imkanı olan herkes her şeyi elde etmelidir.. o kısım çok ayrı..
Kimse hiç bir şeyede mahkum değildir ama genel belli standartlarda vardır .. Bu standartlarıda ülkenin ekonomik ve maddi koşullarından tutunda asgari ücretden benzinin litre fiyatına lastik fiyatına kadar belirler..
bu şudur ayda 5 bin tl maaş alıyorsan yada kazanıyorsan herkesin bu parayı aldığı anlamına gelmez.. ve herkez sanki 5 bin tl maaş alıyormuş gibi kendinle bir tutup genel sanki buymuş gibi yorumda yapamayız..
benim motorlarımın %90 ı hep yüksek hacim oldu vn900 vulcan,siverwing 600,en500 v.b en son tdm850 im vardı scootera dönme arzusunda olduğumdan sattım şu anda temiz bir beverly 500 arıyorum.. Ama bu benim türkiye için genel olarak 250cc gayet yeterlidir fikrimi değiştirmez..
bunun çünkü benle ilgisi yok türkiye gerçekleriyle ilgisi var..
ben türkiye genelinde 250cc lik bir motorun ideal ölçekde uzun yol mesafesi işte en abartılı uzun yolda edirneden hakkariye gidicek olsan türkiyenin bir ucundan diğerine 2 bin km altı üstü, iklimsel koşullar, yakıt sarfiyatındaki ekonomi, trafik sigortasında ve mtv deki fiyatlandırma nedeni ile gayet yeterli ve uygun olduğunu teknik verilerlede analiz yaparak beyan ettim..
tezimi doğrulıycak bu forumda dahi çok insan vardır 125cc-250cc lik motorlarla türkiye turu atanlar karadeniz ege akdeniz turu atanlar burdanda ümmet pertikan abiyide saygıyla analım selam olsun..
amerika örneğinide aynı mantıkda yazdım yakıt ucuz , mesafe uzun seattle dan floridaya gidicem deseniz 5 bin km minumum mesafeyi uzatsanız 7-8 bin km ye kadar yolu var rahat.. amerikanın bir ucundan diğerine iklim koşulları sert bin km önce yaz iken bin km sonra kışa girebiliyorsunuz yollar geniş insanlar obez haliyle bu kadar ağır bir yıpranmaya yüksek hacim onlarda elzem ve şart bunun parayla maddiyatla bir ilgisi yok onların koşullarıda bu..
kısaca bence Türkiye realitesi gerçekleriyle kendi iç dünyamızdaki kişisel yaşam standartımızı ayırt etmemiz gerekir kanısındayım. Helikopteriniz bile olabilir ama bu herkesde helikopter olabiliceği alabiliceği anlamına gelmez..
Yoksa mevzu kiminin derdinin pırlantasının ufak olması kiminin derdinin yiyicek ekmeğinin olmaması noktasına doğru gider..
Yav arkadaş, şu ülkede insanların zevk aldığı belki az sayıda şeyden biri şu motosiklet.Adam gündelik hayatın sıkıcılığından, monotonluğundan, hergün tvlerdeki kavgadan gürültüden, bağıra çağıra size nasıl yaşayacağınızı söyleyen gereksiz insanlardan uzaklaşıp, kendince üstünde zevk alacağı, vücuduna adrenalin pompalayacak bir makinaya binmek istiyor olabilir.Hayır herkesin zevki bir değil ki, siz böyle bir şey aramıyorsunuzdur ne biliyim hayatta başka arayışlarınız vardır, motosiklet daha geri plandadır vs. hızı, adrenalini saçma, tehlikeli buluyorsunuzdur da bundan zevk alan birini neden eleştirmeye çalışıyorsunuz anlamadım.Bırakın isteyen istediği cc de(tabi ki yeterince kendini geliştirdikten sonra) motosiklet kullansın.Herkes, herkesi bir şeylerden dolayı eleştiriyor zaten bari şu konuda insanlar kendi seçimlerini yapıp keyif alarak binsinler.
Bu arada bu benim kendi görüşümdür, lütfen tartışmaya girmeyin.
İşte Honda bu durumu görüp NC serisini çıkarmış, hacmi büyük ama gücü o kadar fazla değil, yüksek güçlü fakat az yakıyor. Hem şehir içinde kullanılacak kadar küçük hem de uzun yola gidecek kadar büyük, hiçbir şeyde en iyi değil fakat herşeyi biraz karşılayan bir motor yapmış, o yüzden de birçok yerde en çok satılan model oldu motor
Tam olarak doru sayılmaz.Cbr 250 im var ,ilk motorum,hızı çok sevmeme rağmen şimdiye kadar çıktığım en yüksek hız 140 dır herhalde o da bomboş yolda.1000 liğe gerek yok bence ama 600 RR ım olmasını isterdim.Apaçilikten dolayı değil.Gereksiz yerde risk almam ben cbr 250 de 2. vites 5bin devirden aşağıda ani kaçışlar için yetersiz kalıyor tek derdim bu o yüzden benim için 600 ideal olacaktır ama biraz gereksiz fazla yakıt yakıcam o ayrı.
Hocam lütfen yanlış anlamayın kimseye laf gönderdiğim yok çünkü yazınızda büyük doğruluk payları var.Konuyu açan arkadaş yüksek hacimli motor kullananlara laf etmemiş yeni yetme hemen yüksek hacim isteyenlere etmiş.Tabiki yeni başlayan adamın da sizin dediğiniz gibi motivasyona ihtiyacı olabilir ve bunu motorla sağlıyor olabilir ama yinede ilk motor yada çok hızlı bir yükselişle yüksek hacimli bir motor almasını haklı çıkarmaz ne kadar zevk işi desekte eğitimsiz olmaz yada belli bir tecrübeyi kazanmadan olmaz.Yoldaki herkes sizin gibi düşünmediği için nicelerine denk gelip illallah diyebilirsiniz.O zevk hüsran olabilir onun için
Motosiklet ihtiyaçtan ziyade egodur. Her insan motosiklete ucuza yol yapmak için felan binmez.
İlk bakışta aşık oldun oldun adamım, yoksa ikinci bakışta kimin ne mal olduğunu anlarsın.
- BOB MARLEY
Aynen. Hiç 600cc altı motosikletim olmadı, almayı da düşünmüyorum. Ama yazıda yanlış bir şey görmedim.
SS veya SS görünümlü motorsikletin Türkiye'de bu kadar yaygın olmasını başka türlü açıklamak güç. Amerika yüksek hacimli motosiklet kaynıyor ama yolda gördüğüm SS sayılıdır. Onların da çoğunu zenci arkadaşlar kullanıyorlardı. Genel olarak doğru olmayabilir, ama benim izlenimim öyle oldu. Pistler SS dolu ama.
herkes istediğini alabilir kardeşler.. kimse kimseye bunu alıcaksın diye zorlamıyor.. yada buna biniceksin diye zorlamıyor.. geziciler gezsin , gaz açmayı sevenler gazı açsın, keyifçiler keyif yapsın .. imkanı olan 1000 lik makineye binsin imkanlar dahilinde parası varsa harleye binsin ..
ama ortalamada bir dengeyi bulalım .. standartları yakalayalım.. kimseye zorla bir şeyler empoze etmeden..
Türkiyede öyle bir kafa yapısı varki scooter sürene motorcu gözüyle bakmıyan bir kesim var düşük hacim sürdünmü acemi gözüyle bakan bir kesim var yüksek hacim sürdünmü özellikle race makine apaçi serseri boş adam gözüyle bakan bir kesim var.. zengin kesimde bile kendi içlerinde ayrımlar var.. sen harleycisin sen özel yapım motorcusun falan filan..
Balığa gidiyorum adam almış activa 100cc lik .. tıngır mıngır iniyor sahile oltası açılır kapanır sandalyesi balık seti kovası .. oturuyor açıyor radyosunu atıyor oltasını bakıyor keyfine.. ordanda bir zibidi altında motoru dayı alsana 400 lük 600 lük makina bu ne ya falan diye adamla kafa buluyor .. Adam motorcu falan değilki keyifçi.. sen ne karışıyorsun adamın keyfine sanane ...
bu lafları edenler kim peki ... 2 senelik en kralı 3 senelik hadi bilemedin 5 senelik motorcular demeye dilim varmıyan kendini motorcu sanan ufak bir kesim..
1000 lik makinede alsan , 1600cc lik makinede alsan, 100cc lik makinede alsan hepimiz 2 lastik üstünde gidiyoruz ve kaderimiz aynı.. 120-140 ile giden bir araba 100cc lik motorada çarparsa adam yara alır 1000cc lik motora çarparsada adam aynı yarayı alır hiç bir şey değişmez.. hepimiz aynı yolun yolcusuyuz..
şu Hacimden sıyrılırsak sadece standartları belirleme açısından bir standart her zaman şarttır .. onun altında yada üstünde olmak şahısların kendi insiyatifindedir.. ama standart olması şarttır..
bence türkiyede şahsi fikrim standart da 250 cc lik hacimdir.. ne çok uçar ne ço düşer.. tam ayarındadır.. giderleri çok değildir masrafları idealdir çok yakmaz sigortası mtv si yüksek hacime göre düşükdür.. yani Türkiyede belirlenen asgari ücret ve onun biraz üstünde maaş alan Türkiyenin çoğunluğunu oluşturan kesmi fazla yormaz üzmez.. Benimde Fikrim Budur..
Bu arada yukardaki arkadaşım amerika ölçeğini düzelttiğin için teşşekkürler nerden aklımda o rakam kaldıysa artık ..
olay sadece motosikletle ilgili değil ki, bizim ülkede insanlar sahip olduğu mala göre değerlendiriliyor, satın alabildiği kadar mutlu oluyor. Motora başlayan biri çıtayı SS kullanacaksa 600lüğe, enduro seviyorsa 1200gs e fln koyuyor. En iyisi neyse onu getirin bana anlayışı var. Ülkede asgari ücretlisinden müdürüne neden herkes iphone peşinde koşuyor sence? Sadece koşma da değil, bir de yılmaz savunucuları var hani babasının malıymış gibi toz kondurmayan. Buna baktığında da aynı durumu göreceksin Ve malesef bunun çözümü motosikletten çok daha farklı yerlerde
Aşağıdaki satış rakamlarına bakılırsa tam tersine Türkiye motosiklet camiasında küçük cc sevdası var. Ezici bir çoğunluk 250cc ve altı kullanıyor. Bu rakamlar ortadayken eğer bir sevdadan bahsedilecekse kara sevda veya karşılıksız aşk denilebilir.
2015 motosiklet satış rakamları
- Etraf ne der?
- Sonradan gorme de demesinler... Asiri populer olmasin. Olayi bilenlerin kullandigindan olsun, ki gorenler isi biliyor desinler.
Kendini degersiz gormek kotu sey. "Saygi" gormek icin mala saldirmak ta. Gel gelelim fakirlik ve egitimsizlik olan ulkede kendi kendine ortaya cikan olgu, hepsinin ortak noktasi...
O yuzden Rolex, Mercedes, GS konulu tartismalar cok atesli oluyor Turk forumlarinda. Cunku tartisilan sey saat, araba, motosiklet degil, adamin sayginlik kaynagi Eli mahkum kaninin son damlasina kadar savunmak zorunda hissediyor, kendinde baska sayginlik kaynagi goremedigi icin herhalde...
dediklerin senin için geçerli ve senin bakış açın olduğu için hoş görüyorum ama ben böyle düşünmüyorum. hobi olduğunu inkar eden çıkmaz zaten
ben az yaksın diye aldım ama sonra iş ciddiye bindi ve gittim "A" sınıfı ehliyet aldım. şimdi sırada en 1000cc enjeksiyonlu bir ss var hedef olarak.
3 saniyede 100 km hıza çıkabilir ama bu derece bir serilik ilk başta bende çeşitli sorunlara yol açar o yüzden serii kalkışlardan uzak dururum. 150cc scooter kullandım ve 150cc vitesliye geçince baya fark etti. 1. vites 5 bin devirden sonra motor çok fena çekiyor bir scootere göre.
yani ben ilk vitesli motorum olan apache de bile gaza tam yüklenmedim ilk zamanlar. temkinli olmakta fayda var. şimdi bir tane zx-9r yada cbr600f falan alsam yapacağım şey aynı. belkide 200 km üzeri hıza çıkmayacağım.
sağdan soldan duyuyoruz zaten, küçük makineyle 90-120 arası gidiyordu ve büyük makine aldı yine 90-120 arası gidiyor. bende öyle yaparım bir ihtimal ama ben biraz daha fazla hız yaparım. 180 km hızı falan görürüm düzde.
Ben Antalya'da yaşıyorum ve İstanbul'a göre trafiği daha sakin olmasına rağmen, ilk motorum olan PCX'i çok arıyorum. Rahattı, sınıfına göre seriydi, derdi yoktu bagajı iyiydi. Şehir içinde city gripli bir PCX'in üstüne tanımam. Ama o motorla bir kere uzun yol yaptık ve rahat edemedim.
Bence PCX'in yanına yüksek cc gayette alınabilir. Adam/kadın öyle huzur buluyordur kim bilir? Bende ilk başta sizin gibi düşünüyordum ama 200cc Duke sahibi olunca bile adrenalin tavan yapmıştı.
Sözün özü her cc ve motorun tadı başka. Imkanim olsa çekerim kapıya her çeşidinden. Doyumsuzluksa evet arkadaş ben doyumsuzum. Devletin devlete borcu var bizim motosikletlerimiz olmuş çok mu? Bırakalım kim ne isterse alsın. Bizi ilgilendirmez
Bu basligin dogru bir yorumu yoktur. Cunku her biriniz surus tarziniza gore yorumlarsiniz.
Riskfree sakin, kusursuz suren motorcularimiz vardir. Bunlar asla redline gormez, yagmurda 20 ile giderler. Delilerimiz vardir, motosikletin verebilecegi herseyi gormeden o motoru surmenin bir anlami olmadigina inanirlar. Kuralcilarimiz vardir, viraja kacla girmemiz gerektigini soylerler. Ve motosiklet abazalarimiz vardir, her motordan ne olursa olsun kurallari ve kaideleri sadece teori olarak benimseyip o motordan sonuna kadar keyif almayi hedef edinirler.
Hepsi de dogrudur.
Ben en son siniftayim. Bu konuyu sonucsuz bir tartisma olarak goruyorum.
Yeterli parası ve tecrübesi olan vatandaş, paşa gönül ne isterse alır. Biz de çene oynarız. İmkanım olsa yurt dışından CB500X getirtirdim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)