Arkadaşlar motosikleti sabah çalıştırmadan önce yan ayaklıktan alıp dik konumda çalıştımam şart mı ? Aksi takdirde ayaklıkta çalıştırıp ısınmasını bekleyince motor yağsız kalıp zarar mı görüyor ?
Arkadaşlar motosikleti sabah çalıştırmadan önce yan ayaklıktan alıp dik konumda çalıştımam şart mı ? Aksi takdirde ayaklıkta çalıştırıp ısınmasını bekleyince motor yağsız kalıp zarar mı görüyor ?
Bi sabah hadi oğlum kalk uyan demek var birde kalk lan yataktan demek var
Bana da saçma geldi yan ayakta ne kadar eğik duruyor ki nihayetinde.
Ciddi ciddi böyle birşey varmı
O zaman ayaklik açık şekilde benzin almak da zararlı olur , ayakta işemek zararlı o kesin ama
O zaman virajlarda da motor yağsız kalıyor Lütfen kaynım böyle demişti gibi bilgileri sorun,sorgulayın.
Bizde ve çoğu motorda orta sehpa yok,ayrıca kilometrelerce tek teker yol yapan Arif Razgatlıoğlu,kaç yıldır hala tek teker gidiyor
Ayaklık muşürü ayaklık açık iken hareket edimemesi için. Motor yan ayaktayken yağsız kalma gibi bir durum söz konusu olmaz. Zaten çalışmadan önce karterde yeteri kadar yağ birikiyor. İllaki yağ çeker.
Müşür iptal edilecek, yan ayaklığı ellemeden matoru çalıştırabilirsin, o kadar yan yatması ile bir şey olmaz. İStersen yan ayaklığı hiç açmadan da matoru kullanabilirsin.
Zaten cok sert virajlarda bir cok motor kisa surelerle yagsiz kaliyor. Problem, karter'deki yagin ivmelenme veya yer cekimiyle belli bir uca toplanmasi, ve karterde cekecek yag kalmamasina dayaniyor. Cozumu, "dry sump" denen teknoloji. Yaris motosikletlerinin cogu kullanir.
Ama ayaklikta olan motosiklet o kadar yatmiyor tabii ki.
Ben Motor virajada yatsa yağsız kalacağını sanmam. Özellikle yarışlarda yüksek süratle viraja girildiğinde Her halükarda yağ merkez kaç kuvvetinden dolayı karterin dibine yayılacaktır. Yani pompanın emiş yapabilmesi için gerekli yağ bulunur diye düşünüyorum.
yağ pompası saniyesinde yağı fışkıttırmış oluyor zaten ,kitapçıklarda genelde dik konumdayken çalıştırın diyor ama bence pek bi esprisi yok,yağı balı tam olsunda yan ayaklığı kalsın.
yanlamayı bilmem ama ön kaldırırken yağsız kalıyormuş.
aynı soru benim kafamda da vardı bu yüzden ben her sabah orta sehpada 2,5 dakika ısıtıp sonra yola koyuluyorum.
Sadece virajda değil, ani gaz ve fren esnasında bile yağsız kalıyor. O da her viraj öncesi ve sonrası demek. Onun için çoğunlukla dry sump kullanıyor. Karter yok, yerine ayrı bir yağ deposu var.
Avantajlar: motor alttan on santim kısalıyor. Yatış açısı artıyor. Karterdeki yağın krank milini yavaşlatmasının önüne geçilmiş oluyor.
Dezavantajları: Daha pahalı. Ek yağ pompası gerektiriyor.
Yarış arabaları, bazı spor arabalar, ve uçaklar da dry sump kullanıyor.
çalıştırmadan önce iki yana sallayıp çalkalamak belirli açıda yatırıp bi süre beklemek gerekir. yemeği hızlı pişirirseniz ne olur ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)