Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

YBR çok yakıyor ne yapabilirim?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Mayıs 2014
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125
    Merhaba arkadaşlar
    2013 model Yamaha YBR125'im var ve 100km'de 4 - 4.5 arası yakıyor.(En son ölçüm 4.4). Genelde devirli kullanmayı ve kısa sürede hızlanmayı severim ama 7000 devri hiç geçmedim. Şehiriçi kullanıyorum. Yetkili servise götürdüm karbüratörün oradan tornavida ile birşeyi ayarladı ama sonuç değimedi. Şimdi motor daha fazla bağırıyor, yakıt düşmedi.Hava filtresini kontrol ettim temiz çıktı. Bujisi de normal görünüyor. Henüz 5000km'de. Her 500km'de zinciri yağlarım
    sizce ne yapmalıyım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı mk0162 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her 500km'de zinciri yağlarım sizce ne yapmalıyım?
    Zincir yağı fazla gelmiş demekki .

  3. #3
    ulassscannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Keşke az daha koyup ybr alsaydınız Şaka bir yana karbüratör, hava filtresi, bujiler, benzin, lastik basınçları, diskteki sürtme, zincir gerginliği falan her şey sorunsuz olduktan sonra fazla yakmaması gerekir diye düşünüyorum.

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    05 Ağustos 2007
    Şehir
    lubnatsi
    Motosikleti
    z1000e kesik.
    sen 4-4.5LT/100km ölçümünü doğru yaptığından emin misin? benzini ybrnin üstüne döküp, tutuştursan bile o kadar yakmaz.
    Ocanner35 bunu beğendi.

  5. #5
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    yol bounca tam gaz gitsem bile en fazla 100mk/3lt yakıyor. buji ve hava filtesini değişirin. hava-yakıt ayarı yaptırın. söylediğiniz sürüşte(7000rpm geçmeden) en fazla 2.6-2.7lt falan yakması lazım, o da en kötü ihtimal. bunları yaptığınız halde yakıt hala çok ise ya hesap yanlış, yada ne bileyim karbüratör arızalıdır heralde.

    ybr 125'in ne olursa olsun 4.4-4.5lt yakma ihtimali yok ya. bu işte bi acayiplik var.

  6. #6
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Hayret içindeyim

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Hem devirli kullanırım çabuk hızlanırım diyorsun, hem de çok yakıyor diye şikayet ediyorsun. Ayrıca yanlış ölçüm yaptığına da eminim.

  8. #8

    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    9 bin devirde o kadar yaktiramiyorum ölçümde bi yanlışlık vardır

  9. #9
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Kesin ybr değil mi çin malı muadillerinden değil. Karbrotör filan sorunludur sanırım o kadar yakmaması gerek

  10. #10

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Karbüratörün oradan ayarladığı şey ,ki muhtemelen düzgün ayarlanmamış olan, hava ayar vidasıdır diye tahmin ediyorum. Onu düzgün bir şekilde ayarlattırman ya da ayarlaman gerek. Bir de hava filtresini ve karbüratöre giden hava basınç denge hortumunun (motosiklete sol taraftan bakınca karbüratöre giren, selenin altına doğru uzayan hortum) içini temizle. Hatta karbüratörü de temizlesen iyi olur. Hava ayarı için başka bir konuda şunun paylaşmıştım. Umarım yardımcı olur.

    Alıntı esbabsız adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, öncelikle motorunuzda başka bir sorun olup olmadığını bilmiyorum ama hava ayarı olayını size izah etmeye çalışayım. Öncelikle motorunuzun sıcak olmasına dikkat edin. Önce vidayı tamamen sıkıyoruz. Bu durumda motorunuzun normal rölanti ayarı ile çalışmaması ve stop etmesi normaldir. Bu nedenle rölantiyi vida tamamen sıkılmış halde de motor çalışacak şekilde yükseltiyoruz. Örneğin, motorunuz gaz vermeden 2000 devirde çalışıyor. Sonra, hava ayar vidasını yavaş yavaş açmaya başlıyoruz. Açtıkça devirin yükseldiğini göreceksiniz. Devir çok yükselirse, rölanti vidasını sıkabilirsiniz tekrar. Bu şekilde hava vidasını yavaş yavaş gevşeterek, artık devirin yükselmediği son ayarı buluyoruz. İşin püf noktası burada. Öyle bir noktada ki artık hava ayar vidasını gevşetmek deviri yükseltmiyor. Tam o noktada bırakıyoruz. Kolay gelsin.

  11. #11
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Yakmaz. Nasıl ölçüyorsun.

  12. #12

    Üyelik
    31 Mayıs 2012
    Şehir
    Antalya
    sat gitsin boswer yenisini alırsın

  13. #13
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    sat >> cbf 150 li al 100km/2.8 3.0

  14. #14
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    alıcak olan yine az daha koyar bence. enjeksiyon gelmeli artık

  15. #15

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı ulassscannn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke az daha koyup ybr alsaydınız Şaka bir yana karbüratör, hava filtresi, bujiler, benzin, lastik basınçları, diskteki sürtme, zincir gerginliği falan her şey sorunsuz olduktan sonra fazla yakmaması gerekir diye düşünüyorum.
    Ybr koymuş bu sefer sanırım

  16. #16
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    ybr değildir o cbr 600 filandır

  17. #17
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    700 lük makina yakıyor o dediğin benzini..

    Bana kalırsa az daha koy MT7 al hiç olmazsa yakıyor ama gidiyor meret dersin..

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı mk0162 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar
    2013 model Yamaha YBR125'im var ve 100km'de 4 - 4.5 arası yakıyor.(En son ölçüm 4.4). Genelde devirli kullanmayı ve kısa sürede hızlanmayı severim ama 7000 devri hiç geçmedim. Şehiriçi kullanıyorum. Yetkili servise götürdüm karbüratörün oradan tornavida ile birşeyi ayarladı ama sonuç değimedi. Şimdi motor daha fazla bağırıyor, yakıt düşmedi.Hava filtresini kontrol ettim temiz çıktı. Bujisi de normal görünüyor. Henüz 5000km'de. Her 500km'de zinciri yağlarım
    sizce ne yapmalıyım?
    hocam bu yaptığın nelere sebep olucak farkındamısın birazdan sana demedikleri kalmayacak sana tavsiyem gögüs kalça koruması miğfer tulum ne gerekiyorsa al geri dönüşü yok artık YBR yi kötüledin :D

  19. #19
    Murat Ceylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2009
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR 200 NS
    Az daha koy pulsar 200ns al.

  20. #20
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Karbüratör ayarı temizlik,iğne
    Lastiklerin durumu, hava basıncı
    Fren balataları
    Disk ve kampana durumu
    Not:ybr 3 lü çanta,sürücü,ybr toplam ağırlık 260 kg yüklü vaziyette uzun yolda 100 kmde 2.17 lt benzi yaktı
    Şehir içinde sakin kullanımda 2.60 lt geçmedi
    Ölçümü nasıl yapıyorsun
    Kullanım önemli
    Depoyu ağzına kadar, doldur 100km kullan, tekrar aynı benzinlikten tekrar doldur.Net yakıt çıkar
    Benzin kaçağı yoksa


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)