Başlangıç Motoru; Ducati Panigale 1199, Yardımcı Olursanız Sevinirim
Reklamlar
-
Bir ferrari almak bu ülkede bir hayalden ve israftan ibaret, o yüzden motosiklette bana aynı heyecanı uyandıran tek icat da bu
Ne de güzel demişti;
Ülkemizdeki motosiklet sürücülerinin genelde 100.000'lerce Euro ödeyemeyip de Ferrari, Lamborghini vs sahibi olamayışındaki eziklikten dolayı ulaşılabilir fiyatlardaki yarış motosikletleri çok rağbet görüyor. Bunda önemli bir etken de motor sporları içerisinde yarışları en çok yapılan ve en çok gündeme gelen tarz da yarış motorları. Göz aşinalığının da verdiği bir ayrıcalık var. Kızılay dağıtmış gibi herkes bu motorları alınca normal tabii.
al fordun dizelini, sev köyün güzelini.
Reklamlar
-
Başlangıç motoru ve yüksek CC yazdığınız her konu başlığı iş yapar bu forumlarda. İlk sayfadaki gibi gif ve videolarda gayet açık şekilde dalga geçilesi bir konu olur çıkar. Yapılan yorumlar sorulan sorular gerçeklerden öte bir hayal ve temenniden öte gitmez.
Motor tecrübesi az olan veya hiç olmayan birinin 600cc veya üzeri bir motosikletle başlangıç yaptığı nadir gerçek durumların tahminen yarısından fazlası kötü sonuçlanmıştır. O yüzden bu niyeti olan kişilere ben her zaman bir doz AEA başlangıç motoru videosunu izlemelerini öneriyorum. Haddaway "What is Love" da şahane bir şarkıdır.
-
-
Yalnız varya makine ateş eder hocam, düşünsene şöyle Antalya da piyasaya çıktığını..
-
-
salur ve salurbey ikisi aynı kişi mi acaba?
bi şizofrenlik durumu var mı?
-
Salur07 adlı üyeden alıntı
Merhaba, motor konusunda tevrübesiz biri olarak merak ettiğim konuları daha profesyonel arkadaşlara danışmak istiyorum. Otomobilden motosiklete geçmeyi düşünmüyorum fakat hayatımın geri kalnında haftada en az bir kere hayalimdeki motosikletle gönlümce dolaşmak, Motosikletin refleksleri ile tabiri caizse bütünleşmek, verdiği tüm tepkileri hissedebilmek istiyorum.
Benim için Ducati marka tek maşalı Superbike serisi, motosikletlerin Mona Lisa'sı. Gönül isterdi ki 2000'lerdeki hayalim olan 996 veya 998 serisinden bir tane sahip olabilsem, fakat piyasada nerdeyse yok, hatta satılık hiç yok, Antalyada yaşıyorum bineni bile daha görmedim.
Biraz uzun bahsettim ki bana başlangıç böyle bir motor olmaz denmesin. Ben binmesem de motorumun hatlarının ateş kırmızı renkte kıvrılışını adrta dans edişini oturup seyredeyim. Bir ferrari almak bu ülkede bir hayalden ve israftan ibaret, o yüzden motosiklette bana aynı heyecanı uyandıran tek icat da bu, ya hiç motosiklet almadan ikinci ele düşen motorları uzaktan seyredeceğim ya da birtane 1199 alıp arabamı silmek için bir kere bile kullanmadığım nano temizlik ürünlerini zevkle ve şevkle kendi ellerimle kullanacağım.
Gelelim asıl konuya, internette satılık bulmak neden neredeyse imkansız? 2012 model düşünüyorum ideal fiyat aralığı ne olmalı? Bu işin ekspertizi ne derece güvenilir? Motor kilometresi ne aralıkta olmalı, km bazında motorda nelere dikkat edilmeli? Yedek parça için, daha önceden alfa-romeo kullanan biri olarak yurt dışından getirme ya da fiyat sorun olmaz ama kronik sorunu var mıdır? Ömürlük binilebilecek bir motor mu? Rutin bakım ve ağır bakım masrafı ne kadar? Hız yapmayı düşünmüyorum, fakat 1000 km menzilde ne gibi sorunlar oluşur? Ve Antalyada sıcakta beni kavurmasın bu motor ısısı ile. Cevaplarınız için teşekkürler.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
Sorulan soru çok değişik bir durum değil aslında ne yazık ki şöyle bir düşünce var "ben 300000 tl verip abi araba alamayacağıma göre 90 civarında bir motorsiklet alır içinden geçerim o arabaların piyasam olur vs vs" nispeten bir kısmı doğru olsada gerçek şu ki eger gerekli tecrübeye sahip değilsen ölümün ya da sakatlığın garanti bu konu ile ilgili defalarca deneyimleyen yabancı ve yerli formlarda başından geçenleri paylaşan ve bir çok mekanı cennet olsun arkadaşlarımızda var bence bir göz gezdirmek gerekli.Zaten yeterli tecrübeye sahip olsan bunları sormak yerine direk gider alırsın ben sahsen ilk 4 silindirli motorumu alırken bir kaç yakın arkadaşımdan marka model ve yedek parça bilgi almaktan ve yurtdışı bir kaç formda yorum okumaktan başka bir şey yapmadım hazır hissettim aldım ve kazasız belasız 4000 kmdir kullanıyorum.Herkesin parası ve bütçesi kendine zevkide öyle ancak kendiniz için olmasa bile başınıza bir şey geldiğinde üzülecek insaları düşünmenizi ve buna göre hareket etmenizi nacizane tavsiye ederim...Biraz araştırıp kg başına düşen beygir oranlarına akselarasyon ve kullanım farklılıklarına göz atarsanız super sport bir araçla super sport bir motorsiklet kullanımı arasındaki farkları daha iyi irdeleyebilirsiniz.
-
Aynı motor ile başladım bende yavaş geldi sattım sende uzak dur bence git çinli al en kralı
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
salur ve salurbey ikisi aynı kişi mi acaba?
bi şizofrenlik durumu var mı?
Ne gibi sizofrenik bi durum ? salur07 kullanici nick li forum uyesi bir soru sordu,forumda buna benzer sorular var daha once konusulmus. Panigale alabilecek durumda olabilir baslangic motoru olarak,istisna bir durumu olabilir,cok emek ve ekstra enerji harcayarak motoru cok iyi kullanabilir,genel kabul gormus kaide disinda olsa bile bunun ornekleri olumlu ve olumsuz olarak var. Aldiktan sonra cok metodolojik kitabina uygun sekilde fakat ufak cc ye gore cok daha zorlu bir surec gecirse bile bunu yapabilir. Motor isinde onerilen yol bu degil fakat herkez icin gecerlide degildir. Kendi kaza yapma ve motors hakim olamama riskinin daha yuksek oldugu gercegini bilerek bunu yapabilir.
Forumdaki tum arkadaslar burda olursa mart veya nisan ayinda "2017 r6 hayirli olsun" diye bir baslik acicam,sonra degerlendirmelerimi yapicam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
artemis99 adlı üyeden alıntı
Başlangıç motoru ve yüksek CC yazdığınız her konu başlığı iş yapar bu forumlarda. İlk sayfadaki gibi gif ve videolarda gayet açık şekilde dalga geçilesi bir konu olur çıkar. Yapılan yorumlar sorulan sorular gerçeklerden öte bir hayal ve temenniden öte gitmez.
Motor tecrübesi az olan veya hiç olmayan birinin 600cc veya üzeri bir motosikletle başlangıç yaptığı nadir gerçek durumların tahminen yarısından fazlası kötü sonuçlanmıştır. O yüzden bu niyeti olan kişilere ben her zaman bir doz AEA başlangıç motoru videosunu izlemelerini öneriyorum. Haddaway "What is Love" da şahane bir şarkıdır.
https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
Barkin in birde suzuki gsxf 1000 videosunu izleyin.
-
Iki tane ducatim oldu 696 ve hypermotard 1100 bakim diger servislerden biraz pahalidir. Antalyada yetkili servisi varmi bilmiyorum istanbulda yetkili yetkisiz anlayani cok. Parca ihtiyacini en ucuz amerikadan giderirsin. Turkiyede servisi 3 ay beklersin bi bakmissin yanlis parca gelivermis.
Ozelden ulasirsan sana bi video atarim 1100 cc bi ducatiye motor surmeyi bilen birinin binip 7 saniyede basina neler geldigini gorursun.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Esas alacak adam sorar. Sormus biri olarak hemen cevap vereyim:
yedek parça sorunu yaşar mıyım,
Yok. Hepsi var.
bakım aralıkları ne kadar,
Bakim sorun degil de, 50 bin km'de motor iniyor rektifiye icin. $20bin-$25bin civari bakim maliyeti. O yuzden nispeten hesapli ikinci el Ferrari'lerin hepsinin km'si bakima az kalmis olanlar. Cunku bir araba fiyati gidecek o bakima.
0-100 kaç,
Eskiler cok hizli degil aslinda. 5 saniye civari. Yakin modeller 4. En son cikanlar 3.
hızlı kullanmam çok yakar mı,
Ha ha. Deli gibi.
hız sevmem,
Hadi ordan.
ömürlük binilir mi,
Binilmez. Binemezsin zaten. Bunlar bir yerden bir yere gitmek icin degil. Gezip, ayni yere geri gelmek icin.
yazın kliması serinletir mi
Eh iste.
Bayagi sorunlu aletler aslinda. Bir Honda, Toyota ile karsilastirilmasi mumkun degil.
Itiraf edeyim ki foruma girip mal gibi aciktan sormadim. Ama girip arastirdim. Sonunda da vaz gectim.
O yuzden bu arkadaşa cevap yazmiyorum. Niyetliyse bi zahmet araştirsin. Işi ne? Armut piş, agzima düş.
Hocam Ferrari sahipleri için ne derler bilirsin. "Bir ferrari sahibi iki gün mutlu olur, biri arabayı aldığı gün, diğeri de sattığı gün" Ferrarin mi var derdin var.
-
Helvamı aldım da geldim
-
Korlas cikisli farkli bir markayi yeni sattim tek bir firmaya bagli kalmak adami bezdirip kendini fabrikaya şikayet mailleri atarken bulmana sebep oluyor. Ducati ve benzeri markalarin servis ve parca maliyetleri diger motorlara gore daha yuksektir yan ayaklik 380 € gibi fiyat duymuslugum vardir.Ducati 1199 bildigim kadariyla cok agresif bir gaz tepkisi olan motor oyuzden fabrika yeni midelleri 1299 olarak cikarip daha revize edilmis bir motor olarak cikardi.3-5 kere Panigale 899 kullanmisligim vardir arkadasimda var oda sizin gibi bir hevesle aldi simdi sadece pistte giriyor gunluk motoru 2. motor olarak aldigi Multistrada olsu cunku sehir içi baslibasina bir iskence oturus pozisyonu cok yatik , motor cok dikkat cekici ama çokda narin kaza vs durumunda servet masraflar cikiyor ömurlukmu dersen hicbir italyani ömurluk tutanini gormedim araçlarida dahil kullanimi zordur tecrube ister antalya sicaginda kendinede motorada yazik edersin kardes
-
@Yanagisawa Peki arkadaşın satmayı düşünüyor mu? Yani satmama sebebi o motoru sürmeyi sevdiği için mi yoksa piyasası düşük diye mi? Eğer sürüş zevkinden ötürü 2.motor olarak elinde tutuyorsa bu aslında duymayı beklediğim şeylerden birisi, motoru almam için beni teşvik ediyor.
Öte yandan @Salurbey in tavsiye ettiği motoru araştırıyorum Agusta F3 675, tepkiler gayet olumlu sadece burada birinin 32000 civarlarında satın aldığı Agusta Marka motoru 22000 civarında satması dışında olumsuz birşey duymadım. Tabi sizin de bahsettiğiniz gibi internette satılık gördüğüm F3'ler Korlas çıkışlı yine.
-
Yamaha tuna da 1 tane uygun fiyatli f3 vardı hatta ben agusta baktigim için beni showroom davet edip motoru göstermişlerdi, ben serviste motorumun başından hayatta ayrilmam . Şansa o gun benim r25 in 10.000 bakımı için tuna daydim. Motor cok temiz görünüyordu ama 8000 bin km de 34000 tl fiyat olunca biraz tedirgin oldum. Bilemiyorum neden o kdr asagidaydi. Muadilleri 45 lerde iken. Sonra agusta dan vazgeçip yine suzuki veya yamahadan devam etmeye karar verdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mv-agusta-mv-agusta-f3-675-347204655/detay
Buda guzelmis 12000 euro 3000km de
-
crocodill adlı üyeden alıntı
Cevizli daha güzel bence.
-
[QUOTE=Salur07;4028893]@Yanagisawa Peki arkadaşın satmayı düşünüyor mu? Yani satmama sebebi o motoru sürmeyi sevdiği için mi yoksa piyasası düşük diye mi? Eğer sürüş zevkinden ötürü 2.motor olarak elinde tutuyorsa bu aslında duymayı beklediğim şeylerden birisi, motoru almam için beni teşvik ediyor.
Acikcasi arkadasim biraz farkli bir kafada takiliyor burda anlatmaya calistigim sadece piste girmek icin kullaniyor panigaleyi sehir ici kullanmiyor bitek uzun yol Yunanistanda bir piste gitti orada kullandi geldigindede perisan haldeydi.
Acik soylemek gerekirse bende buyuk hacim bir motor bakiyorum ve alicagim motorda daha rahat surus ve uzun yol konforu ariyorum bunun icinde kafamda 2 motor var 1 Kawasaki ZZR 1400 yada Hayabusa iki motor oarasinda cok kaldim ve Hayabusaya karar kildim ilk kullandigimda cekinerek bindim uzerine agir ve hantal diye tahmin ediyordum ama kullanmaya basladigimda mukemmel bir denge ve rahat kullaniminin oldugunu gordum ve kararimi verdim,Panigale bana hicbir zaman bu rahatligi vermedi verdigi tek duygu sirt ve bilek agrisiydi karar sizin
Yarı durgun olmamalı deniz; ya durgun olmalı,yada kudurmalı..
-
[QUOTE=Yanagisawa;4029190]
Salur07 adlı üyeden alıntı
@Yanagisawa Peki arkadaşın satmayı düşünüyor mu? Yani satmama sebebi o motoru sürmeyi sevdiği için mi yoksa piyasası düşük diye mi? Eğer sürüş zevkinden ötürü 2.motor olarak elinde tutuyorsa bu aslında duymayı beklediğim şeylerden birisi, motoru almam için beni teşvik ediyor.
Acikcasi arkadasim biraz farkli bir kafada takiliyor burda anlatmaya calistigim sadece piste girmek icin kullaniyor panigaleyi sehir ici kullanmiyor bitek uzun yol Yunanistanda bir piste gitti orada kullandi geldigindede perisan haldeydi.
Acik soylemek gerekirse bende buyuk hacim bir motor bakiyorum ve alicagim motorda daha rahat surus ve uzun yol konforu ariyorum bunun icinde kafamda 2 motor var 1 Kawasaki ZZR 1400 yada Hayabusa iki motor oarasinda cok kaldim ve Hayabusaya karar kildim ilk kullandigimda cekinerek bindim uzerine agir ve hantal diye tahmin ediyordum ama kullanmaya basladigimda mukemmel bir denge ve rahat kullaniminin oldugunu gordum ve kararimi verdim,Panigale bana hicbir zaman bu rahatligi vermedi verdigi tek duygu sirt ve bilek agrisiydi karar sizin
Benim arkadas ta aynen oyle. Sehir ici Grom kullaniyor. Kocaman Ducati evde.
-
Daha bugün yiba çarşısı önünde yeni başlamış ve altındaki 10 beygirlik cbf150'yi zabdetme telaşı ve korkusu içerisinde olan birisini gördüğümde yüzümde tebessüm bırakmış ilk günlerimi hatırlatmıştı :/ sizin hatırlayıp tebessüm edebileceğiniz bir anınız olmayabilir. Bu iş ciddiyet ve sabır ister. Bir ters bir düz.. iki ters üst üste gelince 2.şansınız olmuyor malesef. Kendinize dikkat edin bol şanslar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)