Normalde radar çevirmesinden bikaç kez kaçmışlığım var (kamyon arkasına saklanma, arka yoldan dolanma gibi). Fakat 2 defa ilginç hikaye yaşayınca sizlerle paylaşayım istedim. Şanssızlık bu ya ikisinde de kameramın şarjı bitmişti, o yüzden görüntü alamadım. Varsa böyle ilginç anılarınız siz de paylaşabilirsiniz
-İlk maceram yurtdışında oldu. (Detayları şurada anlatmıştım: http://www.motosiklet.net/forum/etki...rupa-turu.html)
Belgrad'dan yola çıktım, schengen vizemin son günü olduğu için aynı gün TRye varmam lazım, biraz acele ediyorum o yüzden. Sırbistan'da normal duble yollarda hız sınırı 120km, zaten 120-130la gittiğim için bir sorun yaşamadım. Fakat Bulgaristan sınırına yaklaştıkça yol dağların, köylerin arasından tek gidiş gelişe dönüyor ve hız sınırı 40-50 civarı bişeydi. Sınıra kadar dikkat ederek geldim fakat en son sınıra 4-5 km kala artık buradan sonra bişey olmaz düşüncesiyle gazlamışken bi baktım çakallar yol kenarına kurmuşlar radarı (Özellikle Türk gurbetçiler bu yolu çok kullandıkları için pusu yapıyorlarmış bu bölgeye)ve radara girmiş oldum. Şimdi rüşvet, ceza vs. kim uğraşacak, zaten vaktim az diye düşünürken radardan hemen sonra bi kasaba girişi gördüm ve içeri daldım. Hemen telefonu çıkardım, navigasyondan çevre yol var mı diye kontrol ettim. Google mapste hiçbir yol görünmemesine rağmen farklı bir programda tepeye tırmanan basit bir köy yolu buldum. Bi tırın arkasına saklanıp geçmeyi mi denesem yoksa bu yoldan mı gitsem diye düşünürken köy yolunu denemeye karar verdim.
Yola girdim, bikaç km gayet güzel bir yoldan tepeye tırmandım, adamlar köye bile ne güzel asfalt yapmış diye düşünürken tepeden aşağı doğru yol ayrımına geldim. Yol biraz mıcıra döndü, bişey olmaz giderim dedim ve devam ettim ve yaklaşık 1km sonra yol bitti ve ağaçların arasında yumruk büyüklüğünde taşlardan oluşan ve sadece 2 teker izi olan daracık bir patikaya geldim. Yol çok dar ve eğimli olduğu için geri de dönemezdim ve navigasyondan son bir kontrolün ardından yola devam etmeye karar verdim. Taşların üzerinden tangır tungur inişe devam ederken navigasyonda görünen köyün tabelası ve ardından köye ulaştım. Köy dediğim de bahsettiğim patika üzerinde bulunan 3 adet evden oluşuyor Bir süre motoru devirmemeye uğraşarak bu yoldan da devam ettikten sonra düzlüğe indim ve ağaçların arasından karşıya bakmamla şok olmam bir oldu, sınır geçişi ve Bulgar bayrakları arkamda kalmış, sınır kontrol noktasını 1 km kadar geçmişim. Hafif bir tırsmayla beraber bayraklara göre yön tahmin ederek patikalardan Sırbistana doğru sürdüm ve sınır kontrol noktasının hemen gerisinde bir bağlantı bularak anayola çıktım ve sınır kontrol noktasına ulaştım. Radardan kaçarken az daha sınırı kaçak geçiyordum anlayacağınız
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------
-İkinci macera ise buralardan. Geçen ay marmarise gidiyorum, hızım her zamanki gibi 120-130 civarlarında (arabalardan yavaş gidince tehlikede hissediyorum, çok bilmiş devletimiz de sağolsun cezayı eksik etmiyor). Bir anda sağ tarafta ağaçların arkasında pusuya yatmış radarı gördüm ve tabi radara girmiş oldum. Hemen 50 mt. ileride bi göbek görmemle, ileride çevirme varsa ceza yiyecez, en iyisi geri mi dönsem düşüncesiyle göbeğe girip durmam bir oldu. Hemen çıkardım telefonu navigasyondan alternatif yol var mı diye bakıyorum (daha önce hem yurtiçinde hem de yurtdışında arayollardan sıvışmışlığım vardır ) Bi süre sonra yanımda bi hareket görür gibi oldum, kafamı bi çevirdim radar yanıma gelmiş, eleman camdan bişeyler söylüyor. Ben olayın şaşkınlığını atlatmaya çalışırken adam bişeyler söylüyordu, kulağımda tıkaç var duymuyorum dedim cama iyice yanaştı "radara girdin" diye bağırdı. İyi ne güzel dedim (içimden tebrik etmeye mi geldin, ne işin var senin radar arabasıyla burada, işin gücün yok aynadan beni mi takip ettin ..... diye sövüyorum tabi) adam sırıtıp bastı geri gitti.
O an beni 400 lira cezanın üzüntüsü sardı tabi, adam almış radar arabasını gelmiş, deli midir nedir ne diye görev yerini bırakırsın fln diye düşünürken, plakanın üzerinde plakayı kapatmak için kilit olduğu aklıma geldi (uzun yolda mutlaka takarım). İndim hemen plakaya baktım, yarısı kapalı, sağdan, soldan hiçbir şey görünmüyor. Haydaa bu polis niye o kadar geldikten sonra bastı geri döndü, acaba sistemden mi bakacak plakanın kalan kısmına yoksa ileride çevirme var da ona mı güvenip gitti fln diye düşünürken hemen arkada bir köy yolu buldum, her ihtimale karşı oradan gittim ve bikaç km ileriden ana yola çıktım ve çevirme fln olmadan devam ettim.
Sonuç: Sonrasında da ceza fln gelmedi