mengüyü moto gp ye yollamalıyız. rossiyi kovalayıp marquezi sıkıştıracağına eminim
mengüyü moto gp ye yollamalıyız. rossiyi kovalayıp marquezi sıkıştıracağına eminim
Sert süspansiyon iyi olabilir ama tatlı sert olacak, kütük gibi olunca viraja girmekten soğutuyo insanı. 2 hafta önce Kızılcahamam Kargasekmez'i çıkarken sağ virajda yerdeki 1-2 santimlik pürüzden bile bariyerlere doğru gidecektim. Low side olacakmış gibi bir his veriyor.
Suspansiyonlarin sert mi yumusak mi oldugunu fiziki olarak binmeden anlayabilir miyiz? Bilgi veriliyor mu teknik ozelliklerde filan?
Öncelikle o kadar yatmak için doğru motoru seçmek lazım doğru motordan kastım
-Lastik çapı ve kalitesi
-ağırlık oranı (yere yakın ve ya yüksekte)
-süspansiyon ayarı
-yol durumu
-güç
bunlardan birkaçı uygun ise bazı motorlar virajda yere doğru yaklaşır ama diz değdirme mevzusu çoğu motorda olmaz ( Motosikletin doğasından ötürü misal activa ile diz dayamak )
Dediğin motorlara gelirsek yeri tutacak kadar kalın ve iyi bir lastik taksan bile işin zor. İmkansız değil ama bizim Türkiyemizin yolları belli Pist bulurum dersen de bir yere kadar yatar heyecan yaratmaz yani
Arkadaşlar bir çok önemli hususu belirtmişler, bir ek yapayım; özellikle yeni başlayan arkadaşların ya da yıllarca motora sadece biyerden biyere gitme maksadıyla binenlerin yaptığı bir hata var. Virajda ki kararsızlık! Şöyle ki, viraja girmeden önce tüm hazırlıkların tam olmalı. Hangi vites, hangi hız, hangi açı ile girmeliyseniz kararınızı verip, vitesi uygun olana atıp, frenlemenizi yapıp (hepsi viraja girmeden) öyle viraja başlanır, ve en önemli husus, yolda aksi bir durum yoksa, virajın başlagıcından itibaren kararlı ve ivmeli bir şekilde gaz açılarak viraj çıkılır. Virajın göbeğinde frene basılmaz, gaz bir açılıp bir kapatılmaz.
Lastik profili. Yattıkça yerle temas yüzeyi (contact patch) artıyor. Geometrik yapısı öyle. Çoğu motosiklet çok yatamaz zaten. Çarpar bişeyler yere. Trafikte gerek te yok. Motorun yere çok yatabilmesi için başka sorunlar göze alınıyor. Ağırlık merkezi yüksek olmak zorunda kalıyor mesela.
Lastik ve asfalt önemli faktör yatırma konusunda ancak yüksek hız ve motor tipi belirgin kriter değil aşağıdaki video malezyadan cubprix yarışı
Bu video anlatılanlara cuk diye oturdu şimdi. Yalnız şu da var sanki lastikler bizim standart CUB'larda normal kullandığımız lastiklerin bi tık farklısı gibi geldi. Bu arada max hızları kaç olur bunların upgrade edilmiş CUB'lardır belli de. Bir de sizce viraja giriş hızları ortalama kaçtır?
kardeşim hız önemli değil yatmak için.
yatmak viraj dinamiği gereği yapılması gereken bir hareket, dengeyle ilgili bir durum motoru o açıya yatırdığın için kendinde yatman icap ediyor kuvveti ters yönde dengelemek için.
Hocam durumu anladım zaten şu ana kadar yazılanlardan. Benim merak ettiğim nokta yatarkenki hız sınırı ne kadar mesela. Hız önemli değil dediniz ama... Geçmiş sayfada bir arkadaş ortalama olarak 100-150 KM/H ile, slolom tipi veya çok dar yerlerde ise mecburen 50-60 KM/H'ye kadar düşüyorlar MotoGP'de demişti mesela. Attığınız CUBPrix videosundaki ortalama yatırma hızı merak etmiştim sadece.
her tarz motorun yatış açısı farklıdır.
scooterlar bi supersporta göre daha az açıda yatırılır, çünkü lastikleri küçüktür, kayma ihtimali daha fazladır.
ayrıca virajda yatma konusunda en önemli faktör lastiktir. isterse rossi olsun bi irc lastikle belli bi açıda yatabilir, sonra yere kapaklanır
hocam peki motoru yatirirken hic mi hiz siniri vs yok? Arkadas yukarida hiz onemli degil dedi de o yuzden. Atiyorum bir CBR1000 RR ile mesela 200 KM/H ile motoru yatiramayiz ne kadar iyi lastik, kaymak gibi asfalt olsa da degil mi? Demek istedigim nokta burada max suratimiz ne kadar olabilir? Sacma gelecek ama..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------
@hasmet hocam?....
Bu hız olayı virajına göre değişir. Bunu zaten mengü de belirtmiş. Moto gp de zaten pistlerde hangi virajlar , hangi vites hangi hızlar da dönülüyor? Bunun zaten güncel haritaları tüm takımlar da var. Ha sürücü örnek veriyorum en fazla 3. vites 106.4 km/h hızla dönülen virajı sınırları zorlayarak 107 km/h hızla dönmeye çalışır. Ama bu da riski göze alması demektir. Mesela aşağıda ki pistte vites ve hızlar verilmiş.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)