Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CB 125 Ace 2016

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CB 125 Ace
    Motosiklet alacağım zaman iyice araştırma yapmama rağmen Honda Ace hakkında kafamda tonla soru işareti vardı.Yeni alacak arkadaşlara yardımı dokunabilir diye bu yazıyı yazmak istedim.Motosikletle yeni tanışmış bir kişinin şahsi görüşleri olarak yazılan bir yazı olsun istedim.Bu yazı tamamen sıfırdan başlayan biri olarak paylaşılıyor yanlış bir bilgi içeriyor olabilir bana hissettirdiklerini yazıyorum bilginize...

    1- Motosiklet 110km ye kadar sıkıntısız çıkıyor.Ama 90km den sonra titreşim çok fazla bu yüzden motor 90dan sonra güven vermiyor.
    2- Fabrika tekerleri çok kötü diyenler var.Tek bildiğim Honda gibi bir marka bu tekeri seçtiyse bir bildiği vardır diyebiliyorum.Kasis çukur vs. geçerken amartisörler güzel tepki veriyor oldukça yumuşak.Ama hızınız yüksekse tekerin aldığı baskıyı vücudunuz hissediyor korku verebiliyor.
    3- Sele rahat ama motor üstünde 1 saat yolculuktan sonra bel ağrısı kaçınılmaz gibi.
    4- Rodajda titreme var sonra geçiyor gibi yorumlar okumuştum.Umarım öyledir.Tek titreşimi hissettiğim zaman 70nci km. ve 90 üstü.Haricinde titreşimi çok almadım ben.
    5- Kampana fren yeterli.Tapagaz gidecekseniz o zaman sıkıntı olabilir.Motoru yormadığım yüksek hızlara çıkmaya çalışmadığım için sıkıntı yaşamadım.Panik fren yapma fırsatım oldu asfaltta ön de arka da kaydı.Motor hafifliğine bağlı olarak mı yoksa ben mi beceremedim yoksa harbiden de kötü mü bilemiyorum.
    6- 70te giderken titreşimden bahsetmiştim.Ciddi bir cızırtı problemi vardı motordan geliyor sanmıştım servise götürdüm koruma demiri iyi sıkılmamış olduğunu farkettik.Alacaksanız koruma demirini iyi sıktırın gelen ses o kadar sinir bozucu ki gaz açmaya korkuyorsunuz.
    7- Motosiklet stop edebiliyor rolantide.Motor güçlükle çalışıyor gibi.Rolanti ayarı çok düşük geldi bana servis zamanı biraz açtırmayı planlıyorum.
    8- Motorun sesi çok yok.yüksek hızlarda rahatsızlık vemiyor.
    9- Ani kalkışlarını sevdim.Gaz tepkimesi güzel.90dan sonra ivmelenmesi karıncadan farksız oldukça yavaş.
    10- Rüzgar ciddi sıkıntı.rüzgar alıyorsunuz hemde deli gibi.Rüzgarın değmediği tek yer totonuz o da arkada kaldığı için Kasıklarınıza kadar rüzgar geliyor.Rüzgar şiddetliyse gidon huysuzlanmaya başlıyor.
    11- 90km yola çıktım kesinlikle gider sıkıntı vermez uzun yolda.konfor beklemiyorsanız ve her gelenin sizi sollamasına bozulmazsanız tabi.
    12- 9-10 kuruş yakıyor ortalama muazzam bir yakıt performansı var.
    13- Yakıt göstergesinin olmamasını problem yapanlar var.Kazayla yedek depoya alıp benzini bitirmezseniz çok ta gerek yok depo göstergesine.Depoyu açıp sağa sola bi çalkaladığınızda motoru benzin var yok anlıyorsunuz ))
    14- Sadece boş vites göstergesi var.500km den sonra hangi viteste olduğumu anlayacak kadar alıştım motora o yüzden bence o da kabul edilebilir bir kusur.

    Sonuç itibariyle başlangıç motoru olarak oldukça memnun kaldım.Ama alırsanız uzun binmeyeceksiniz muhtemelen çünkü sürüş kolaylığı sayesinde çocuk oyuncağı gelecek bir müddet sonra.daha büyük torklu bir motor almak isteyeceksiniz benim gibi uzun yol düşkünlüğünüz varsa.
    Bu değerlendirme şahsi görüşlerimden oluşuyor.Hatam olduysa affola.Hepinize güvenli ve keyifli sürüşler...
    SAZMAN bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı Rossido adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet alacağım zaman iyice araştırma yapmama rağmen Honda Ace hakkında kafamda tonla soru işareti vardı.Yeni alacak arkadaşlara yardımı dokunabilir diye bu yazıyı yazmak istedim.Motosikletle yeni tanışmış bir kişinin şahsi görüşleri olarak yazılan bir yazı olsun istedim.Bu yazı tamamen sıfırdan başlayan biri olarak paylaşılıyor yanlış bir bilgi içeriyor olabilir bana hissettirdiklerini yazıyorum bilginize...

    1- Motosiklet 110km ye kadar sıkıntısız çıkıyor.Ama 90km den sonra titreşim çok fazla bu yüzden motor 90dan sonra güven vermiyor.
    2- Fabrika tekerleri çok kötü diyenler var.Tek bildiğim Honda gibi bir marka bu tekeri seçtiyse bir bildiği vardır diyebiliyorum.Kasis çukur vs. geçerken amartisörler güzel tepki veriyor oldukça yumuşak.Ama hızınız yüksekse tekerin aldığı baskıyı vücudunuz hissediyor korku verebiliyor.
    3- Sele rahat ama motor üstünde 1 saat yolculuktan sonra bel ağrısı kaçınılmaz gibi.
    4- Rodajda titreme var sonra geçiyor gibi yorumlar okumuştum.Umarım öyledir.Tek titreşimi hissettiğim zaman 70nci km. ve 90 üstü.Haricinde titreşimi çok almadım ben.
    5- Kampana fren yeterli.Tapagaz gidecekseniz o zaman sıkıntı olabilir.Motoru yormadığım yüksek hızlara çıkmaya çalışmadığım için sıkıntı yaşamadım.Panik fren yapma fırsatım oldu asfaltta ön de arka da kaydı.Motor hafifliğine bağlı olarak mı yoksa ben mi beceremedim yoksa harbiden de kötü mü bilemiyorum.
    6- 70te giderken titreşimden bahsetmiştim.Ciddi bir cızırtı problemi vardı motordan geliyor sanmıştım servise götürdüm koruma demiri iyi sıkılmamış olduğunu farkettik.Alacaksanız koruma demirini iyi sıktırın gelen ses o kadar sinir bozucu ki gaz açmaya korkuyorsunuz.
    7- Motosiklet stop edebiliyor rolantide.Motor güçlükle çalışıyor gibi.Rolanti ayarı çok düşük geldi bana servis zamanı biraz açtırmayı planlıyorum.
    8- Motorun sesi çok yok.yüksek hızlarda rahatsızlık vemiyor.
    9- Ani kalkışlarını sevdim.Gaz tepkimesi güzel.90dan sonra ivmelenmesi karıncadan farksız oldukça yavaş.
    10- Rüzgar ciddi sıkıntı.rüzgar alıyorsunuz hemde deli gibi.Rüzgarın değmediği tek yer totonuz o da arkada kaldığı için Kasıklarınıza kadar rüzgar geliyor.Rüzgar şiddetliyse gidon huysuzlanmaya başlıyor.
    11- 90km yola çıktım kesinlikle gider sıkıntı vermez uzun yolda.konfor beklemiyorsanız ve her gelenin sizi sollamasına bozulmazsanız tabi.
    12- 9-10 kuruş yakıyor ortalama muazzam bir yakıt performansı var.
    13- Yakıt göstergesinin olmamasını problem yapanlar var.Kazayla yedek depoya alıp benzini bitirmezseniz çok ta gerek yok depo göstergesine.Depoyu açıp sağa sola bi çalkaladığınızda motoru benzin var yok anlıyorsunuz ))
    14- Sadece boş vites göstergesi var.500km den sonra hangi viteste olduğumu anlayacak kadar alıştım motora o yüzden bence o da kabul edilebilir bir kusur.

    Sonuç itibariyle başlangıç motoru olarak oldukça memnun kaldım.Ama alırsanız uzun binmeyeceksiniz muhtemelen çünkü sürüş kolaylığı sayesinde çocuk oyuncağı gelecek bir müddet sonra.daha büyük torklu bir motor almak isteyeceksiniz benim gibi uzun yol düşkünlüğünüz varsa.
    Bu değerlendirme şahsi görüşlerimden oluşuyor.Hatam olduysa affola.Hepinize güvenli ve keyifli sürüşler...
    Çok objektif bir değerlendirme olmuş, elinize sağlık.

  3. #3

    Üyelik
    16 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CB 125 Ace
    teşekkür ederim.Umuyorum yeni alacak arkadaşlara az çok motosiklet hakkında fikir verir.
    SAZMAN bunu beğendi.

  4. #4
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Elinize sağlık güzel inceleme olmuş. Traş makinesi gibi titreyen motorlar hakkında bile 'yoo, ne titreşimi, var diyorlar da ben hissetmedim' gibi şeyler okuyunca böyle tarafsız yazılar daha kıymetli oluyor.

    Ek: Yakıt hesabını kuruş yerine 100km/litre olarak yaparsanız daha iyi olacağını düşünüyorum. Saygılar.

  5. #5
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı Rossido adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim.Umuyorum yeni alacak arkadaşlara az çok motosiklet hakkında fikir verir.
    Gençlerde okuma ve düzgün yazma alışkanlığı çok gelişmediğinden, büyük çoğunluğu muhtemelen bu konuyu okumadan kısa yoldan konu açarak, tekrar açarak ve tekrar açarak bilgi edinmeyi tercih edecekler.

    Olsun yine de zaman ayırıp yazmışsınız, en az 30 dk sürmüştür. Ne için ? Yararlı olabilmek için.

    İyi akşamlar.
    Rossido bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    1-) Göstergeniz bozuk sanırım. Motor 90'dan sonra gitmiyor. 110 yapması imkansız. (1500 km'deyim ve rodajı dikkatlice tamamladım)
    2-) Lastikler kötü değil berbat. Kuru zemin aldatıcı olmasın, ıslakta asfaltla tanışabilirsiniz.
    3-) Sele rahat değil. Eski bir duke kullanıcısı olarak bunu rahatlıkla söylüyorum sele berbat.
    4-) Motor titriyor ama 80'den sonra Azer Bülbül oluyor. Ben genelde 0-80 km/h arası kullandığım için titreşim sorun olmuyor.
    5-) Bazen keşke ön fren disk olsaydı dedirtiyor. Ama genel olarak kampana yeterli denebilir. Kaymasının sebebi lastiklerin kalitesizliği.
    6-) Koruma demiri kullanmıyorum. Bir şey diyemem.
    7-) Benim motor jikle tam açıkken çalışmıyor. Yarım jikle ile rolantide 30 sn sonra stop ediyor. Bazen nadiren jiklesiz de stop ediyor. Ama giderken veya ışıklarda hiç stop etmedi.
    8-) Doğru, standart commuter sesi.
    9-) Gaz tepkisi yok ki ani kalkış iyi olsun. 8 beygir makina nasıl iyi kalksın? Ilk motosikletiniz olduğu için size öyle geliyor bence.
    10-) Doğru bol rüzgar alan standart bir commuter.
    11-) Motor 900 km'de gider ama üstündeki gidemeyebilir. Ama hakkını verelim dayanıklı ve 0-80 km/h arası stabil.
    12-) Zamlardan önce 10 kr yakıyordu benimkide, bugün yeniden depo doldurdum bakacağız.
    13-) Bugün benzinimi çekmişler. Gösterge olmadığı için yarım saat sorun ne diye aradım durdum. Bazen lazım olabiliyor, bugün o anlardan biriydi mesela.
    14-) Vites göstergesi olmaması kabul edilebilir.
    Bunun haricinde yinede bu motor alınır. Çünkü abidik gubidik sorunları yok. Şimdilik aramız iyi. Tam ekonomi için yapılmış. Yanına yüksek cc alsamda satmayı düşünmüyorum.
    Özetle beklentisi a noktasından b noktasına ekonomik olarak gitmek isteyene tavsiye ederim.

  7. #7
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı Rossido adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet alacağım zaman iyice araştırma yapmama rağmen Honda Ace hakkında kafamda tonla soru işareti vardı.Yeni alacak arkadaşlara yardımı dokunabilir diye bu yazıyı yazmak istedim.Motosikletle yeni tanışmış bir kişinin şahsi görüşleri olarak yazılan bir yazı olsun istedim.Bu yazı tamamen sıfırdan başlayan biri olarak paylaşılıyor yanlış bir bilgi içeriyor olabilir bana hissettirdiklerini yazıyorum bilginize...

    1- Motosiklet 110km ye kadar sıkıntısız çıkıyor.Ama 90km den sonra titreşim çok fazla bu yüzden motor 90dan sonra güven vermiyor.
    2- Fabrika tekerleri çok kötü diyenler var.Tek bildiğim Honda gibi bir marka bu tekeri seçtiyse bir bildiği vardır diyebiliyorum.Kasis çukur vs. geçerken amartisörler güzel tepki veriyor oldukça yumuşak.Ama hızınız yüksekse tekerin aldığı baskıyı vücudunuz hissediyor korku verebiliyor.
    3- Sele rahat ama motor üstünde 1 saat yolculuktan sonra bel ağrısı kaçınılmaz gibi.
    4- Rodajda titreme var sonra geçiyor gibi yorumlar okumuştum.Umarım öyledir.Tek titreşimi hissettiğim zaman 70nci km. ve 90 üstü.Haricinde titreşimi çok almadım ben.
    5- Kampana fren yeterli.Tapagaz gidecekseniz o zaman sıkıntı olabilir.Motoru yormadığım yüksek hızlara çıkmaya çalışmadığım için sıkıntı yaşamadım.Panik fren yapma fırsatım oldu asfaltta ön de arka da kaydı.Motor hafifliğine bağlı olarak mı yoksa ben mi beceremedim yoksa harbiden de kötü mü bilemiyorum.
    6- 70te giderken titreşimden bahsetmiştim.Ciddi bir cızırtı problemi vardı motordan geliyor sanmıştım servise götürdüm koruma demiri iyi sıkılmamış olduğunu farkettik.Alacaksanız koruma demirini iyi sıktırın gelen ses o kadar sinir bozucu ki gaz açmaya korkuyorsunuz.
    7- Motosiklet stop edebiliyor rolantide.Motor güçlükle çalışıyor gibi.Rolanti ayarı çok düşük geldi bana servis zamanı biraz açtırmayı planlıyorum.
    8- Motorun sesi çok yok.yüksek hızlarda rahatsızlık vemiyor.
    9- Ani kalkışlarını sevdim.Gaz tepkimesi güzel.90dan sonra ivmelenmesi karıncadan farksız oldukça yavaş.
    10- Rüzgar ciddi sıkıntı.rüzgar alıyorsunuz hemde deli gibi.Rüzgarın değmediği tek yer totonuz o da arkada kaldığı için Kasıklarınıza kadar rüzgar geliyor.Rüzgar şiddetliyse gidon huysuzlanmaya başlıyor.
    11- 90km yola çıktım kesinlikle gider sıkıntı vermez uzun yolda.konfor beklemiyorsanız ve her gelenin sizi sollamasına bozulmazsanız tabi.
    12- 9-10 kuruş yakıyor ortalama muazzam bir yakıt performansı var.
    13- Yakıt göstergesinin olmamasını problem yapanlar var.Kazayla yedek depoya alıp benzini bitirmezseniz çok ta gerek yok depo göstergesine.Depoyu açıp sağa sola bi çalkaladığınızda motoru benzin var yok anlıyorsunuz ))
    14- Sadece boş vites göstergesi var.500km den sonra hangi viteste olduğumu anlayacak kadar alıştım motora o yüzden bence o da kabul edilebilir bir kusur.

    Sonuç itibariyle başlangıç motoru olarak oldukça memnun kaldım.Ama alırsanız uzun binmeyeceksiniz muhtemelen çünkü sürüş kolaylığı sayesinde çocuk oyuncağı gelecek bir müddet sonra.daha büyük torklu bir motor almak isteyeceksiniz benim gibi uzun yol düşkünlüğünüz varsa.
    Bu değerlendirme şahsi görüşlerimden oluşuyor.Hatam olduysa affola.Hepinize güvenli ve keyifli sürüşler...
    Hayırlı uğurlu olsun, güle güle zevkle binersiniz inşallah.

    Lastik konusunda ne yazık ki haklı değilsiniz. Üstündeki lastikler doğru dürüst bir asfaltta belki idare eder ama ülkemiz koşullarına kesinlikle uygun değil. En kısa sürede bulabildiğiniz en yumuşak hamurlu en kaliteli lastikleri alıp motorunuza taktırın (Michelin Pilot serisine iyi diyorlar, fiyatı da uygun. Aynı şekilde Metzeller Me22 serisine de iyi diyorlar)

    Lastik değişiminden sonra frenler yetersiz gelirse (fren hissinin olmayışı hemen kitlemesi vb) fren balatalarını EBC marka olanlarla değiştirin, farkı göreceksiniz.

    Görüntü kısmını kafanıza takmazsanız tam kapalı zincir koruma işinize çok yarar. Zinciri tozdan çamurdan korur, zincirin ömrü uzar ve daha uzun aralıklarla zinciri yağlarsınız. 10-15TL bir şey

    Motorunuza bulabildiğiniz en kaliteli yağı koyun. Yağ değişimlerini asla geciktirmeyin. Motul'ü, Putoline'i tavsiye ediyorlar. Yağı alırken API sınıfına da dikkat edin yalnızca 10w40 olması yeterli değil.

    Motoru mutlaka kapalı ortamda ve branda/örtü altında muhafaza edin. En azından apartman girişine koyun. Dışarıda kalırsa güneş ve hava şartları motoru mahvediyor, harpten çıkmışa dönüyor motor.

    Son olarak motoru sakin kullanın ve daima rahatça gidebildiği aralıkta kullanın, sürekli tam performans kullanmayın. Hem konforlu gidersiniz, hem motor yıpranmaz hem de yakıt epeyce azalır.

    Motoru mut


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler