Motor hakkinda birkac soru
Reklamlar
-
Öncelikle merhaba,
Adim Umut 18 yasindayim herhangi bi arac kullanmadim bu zamana kadar gerekte duymadim uniye hazirlaniyorum seneye Allah izin verirse 250rr dusunuyorum.
Benim sorum biraz farkli olucak youtubede arada bir video falan izliyorum bir kac seyde olsa ogrenmek icin.
Aklima takilan 2 soru var bunlarin net cevaplarini hem internette bulamadim hemde motor kullanan tanidik birisi olmadigi icin yazma geregi duydum cok konustm sorulari yazayim 😜
1.sorum 2 veya daha fazla viteste giderken debriyaji sıkıp ani fren yapabiliyor muyuz yapsak herhangi bir sorun olur mu yaptiktan sonra vitesi 1 e atip normal devam edebilir miyiz ?
2.sorum farz edelim 3 veya daha ustu vitesde gidiyoruz , debriyaji sıkıp üst üste vites düşürebilir miyiz ? Yoksa 4 den 3 e dusurup biraz ilerledikten sonra 2 ye diye mi oluyor bu olay ?
Cevaplayan herkese tesekkur ederim.
Reklamlar
-
1 ani fren yaparsan eğer motorunda abs yoksa ön teker kitlenir arka teker havaya kalkar istemeden stoppie yaparsın muhtemelen tecrübe eksikliğinden dolayı kontrol edemez düşersin. Ayrıca debriyajı sıkınca motor boşa geçmez ki 1 e atıp devam edesin. motor hangi vitesteyse o viteste devam eder.
2 debriyaj sıkılıyken 3 2 1 gibisinsen gidebilirsin tek tek vites düşürüp debriyaj bırak sık yapmana gerek yok
-
Isın profesoru olmasamda bılgım dogrultusunda cevaplayayım.
1)Her fren yapısında debrıyaja basmana gerek yok, anı fren olsa dahı. Motorun devrı dogrultusunda fren yaparsın. Devır ıyıce dustugunde motor stop edecektır, stop etmeye yakın vıtes dusurur gazla gereklı devrı yakalar devam edersın. Yanı soyle dusun, bısıklet suruyorsun, 21. Vıteste suruyorsun yanı pedal cok agır ve hızlı gıdıyorsun. Fren yaptın, ıyıce yavasladı bısıklet. Sımdı aynı vıteste pedal cevırmeye kalkarsan hem kendını yorarsın, hem cabuk hızlanamazsın. Vıtes dusurup pedal cevırırsın, hem daha cabuk hızlanırsın hem daha rahat pedal cevırırsın. Sonra yıne yukseltırsın. Umarım anlatabılmısımdır.
2)Yıne devırle alakalıdır olay. 4. Vıteste yuksek devırde surerken ust uste vıtes dusurursen motor one dogru yıgılır veya arka teker kıtlenır kayar dusersın. 4. Vıteste gıderken gazı kesıp frenle kombıne olarak sıralı olarak dusurmen gerekır vıtesı. Bunuda soyle dusun, farzet kı kosuyorsun, eger kosarken bırden durmaya kalkarsan muhtemelen one dogru dusersın. Kosma hızını yavas yavas dusurmen gerek durmak ıcın.
-
Vitesler debriyaj cekiliyken tek tek dusup tek tek cikar.
5.vitesdeyken hizin dusup artik vites dusurmek gerekli ise 5 den 3 e veya 2 ye almak gerekli ise tek tek dusurmelisin ilk once 4 ondan sonra 3 her viteste debriyaji cekip birakman gerekli degil bir kere debriyaji cekili tut yeterli. Daha kolay gecmesi icin her vites degisiminde hafif ara gazi verirsen daha kolay olur.
5 inci viteste durdugun zaman (isiklarda ozellikle) kalkabilmek icin vitesi tek tek (daha kolay gecmesi icin ara gazi ile) 1 e almalisin..
arabalardaki gibi once bosa alip sonra 1 e alma muhabbeti yok.
Burada dikkat edecegin tek sey tecrube ile tum bunlari seri bisekilde yapabilmek.
He birde motorun hizinin ve devrinin hangi vitesi istedigini iyi bilmelisin.
-
R3d adlı üyeden alıntı
Isın profesoru olmasamda bılgım dogrultusunda cevaplayayım.
1)Her fren yapısında debrıyaja basmana gerek yok, anı fren olsa dahı. Motorun devrı dogrultusunda fren yaparsın. Devır ıyıce dustugunde motor stop edecektır, stop etmeye yakın vıtes dusurur gazla gereklı devrı yakalar devam edersın. Yanı soyle dusun, bısıklet suruyorsun, 21. Vıteste suruyorsun yanı pedal cok agır ve hızlı gıdıyorsun. Fren yaptın, ıyıce yavasladı bısıklet. Sımdı aynı vıteste pedal cevırmeye kalkarsan hem kendını yorarsın, hem cabuk hızlanamazsın. Vıtes dusurup pedal cevırırsın, hem daha cabuk hızlanırsın hem daha rahat pedal cevırırsın. Sonra yıne yukseltırsın. Umarım anlatabılmısımdır.
2)Yıne devırle alakalıdır olay. 4. Vıteste yuksek devırde surerken ust uste vıtes dusurursen motor one dogru yıgılır veya arka teker kıtlenır kayar dusersın. 4. Vıteste gıderken gazı kesıp frenle kombıne olarak sıralı olarak dusurmen gerekır vıtesı. Bunuda soyle dusun, farzet kı kosuyorsun, eger kosarken bırden durmaya kalkarsan muhtemelen one dogru dusersın. Kosma hızını yavas yavas dusurmen gerek durmak ıcın.
En güzel şekliyle anlatmış adam bunu oku yeterli başka bir şey yazıp okumaya gerek yok sorduğun soru hakkında.
Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.
-
LAvuque adlı üyeden alıntı
1 ani fren yaparsan eğer motorunda abs yoksa ön teker kitlenir arka teker havaya kalkar istemeden stoppie yaparsın muhtemelen tecrübe eksikliğinden dolayı kontrol edemez düşersin. Ayrıca debriyajı sıkınca motor boşa geçmez ki 1 e atıp devam edesin. motor hangi vitesteyse o viteste devam eder.
2 debriyaj sıkılıyken 3 2 1 gibisinsen gidebilirsin tek tek vites düşürüp debriyaj bırak sık yapmana gerek yok
2.cevabn icin tesekkur ederm 1. Sorumda debriyaji skip 1 e atma yani durduktan sonra debriyaji skip 1 e dusurerek vitesi normal yolumuza devam edebilir miyiz diye sormustum sanirim tam anlayamamissiniz bu kismi
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------
R3d adlı üyeden alıntı
Isın profesoru olmasamda bılgım dogrultusunda cevaplayayım.
1)Her fren yapısında debrıyaja basmana gerek yok, anı fren olsa dahı. Motorun devrı dogrultusunda fren yaparsın. Devır ıyıce dustugunde motor stop edecektır, stop etmeye yakın vıtes dusurur gazla gereklı devrı yakalar devam edersın. Yanı soyle dusun, bısıklet suruyorsun, 21. Vıteste suruyorsun yanı pedal cok agır ve hızlı gıdıyorsun. Fren yaptın, ıyıce yavasladı bısıklet. Sımdı aynı vıteste pedal cevırmeye kalkarsan hem kendını yorarsın, hem cabuk hızlanamazsın. Vıtes dusurup pedal cevırırsın, hem daha cabuk hızlanırsın hem daha rahat pedal cevırırsın. Sonra yıne yukseltırsın. Umarım anlatabılmısımdır.
2)Yıne devırle alakalıdır olay. 4. Vıteste yuksek devırde surerken ust uste vıtes dusurursen motor one dogru yıgılır veya arka teker kıtlenır kayar dusersın. 4. Vıteste gıderken gazı kesıp frenle kombıne olarak sıralı olarak dusurmen gerekır vıtesı. Bunuda soyle dusun, farzet kı kosuyorsun, eger kosarken bırden durmaya kalkarsan muhtemelen one dogru dusersın. Kosma hızını yavas yavas dusurmen gerek durmak ıcın.
Teşekkür ederim bende böyle düşünüyordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------
goreny adlı üyeden alıntı
Vitesler debriyaj cekiliyken tek tek dusup tek tek cikar.
5.vitesdeyken hizin dusup artik vites dusurmek gerekli ise 5 den 3 e veya 2 ye almak gerekli ise tek tek dusurmelisin ilk once 4 ondan sonra 3 her viteste debriyaji cekip birakman gerekli degil bir kere debriyaji cekili tut yeterli. Daha kolay gecmesi icin her vites degisiminde hafif ara gazi verirsen daha kolay olur.
5 inci viteste durdugun zaman (isiklarda ozellikle) kalkabilmek icin vitesi tek tek (daha kolay gecmesi icin ara gazi ile) 1 e almalisin..
arabalardaki gibi once bosa alip sonra 1 e alma muhabbeti yok.
Burada dikkat edecegin tek sey tecrube ile tum bunlari seri bisekilde yapabilmek.
He birde motorun hizinin ve devrinin hangi vitesi istedigini iyi bilmelisin.
Teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------
barismanco adlı üyeden alıntı
En güzel şekliyle anlatmış adam bunu oku yeterli başka bir şey yazıp okumaya gerek yok sorduğun soru hakkında.
Evet, benim için en iyi cevap oldu. Tecrübe edindikten sonra her şey yerine oturacaktır diye düşünüyorum. Teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)