Alınmanıza gerek yok arkadaşlar ben merak ettim sordum. Bu soruda aklıma şurdan geldi 250 cc yi şehir içinde fazlasıyla yeterli geldi bana düşündüm altımda 600 olsaydı 100 yaptığım yolda 180 yapacaktım illaki bir yerde patlardım.
Alınmanıza gerek yok arkadaşlar ben merak ettim sordum. Bu soruda aklıma şurdan geldi 250 cc yi şehir içinde fazlasıyla yeterli geldi bana düşündüm altımda 600 olsaydı 100 yaptığım yolda 180 yapacaktım illaki bir yerde patlardım.
Heves yada hız merakı. İkisi de olabilir. Evet 600-1000cc ss motosikletler şehir içinde eziyet, bakım maliyetleri ile külfet.Avrupa-Amerika gibi yerlerde vatandaş bu motorları daha çok track days aktivitelerine katılmak için alıyor. Bizde bu işler çok masraflı, daha doğrusu çok fakiriz, o yüzden yarış motorlarını yarış yapmak için pek kullanamıyoruz. Maddi durumunun çok iyi olması gerekir. Bizde daha çok heves yada hız merakı için alınıyor.
Velhasıl, 'sen niye "2 binlik scooter"a binmiyorsun o zaman' diye sorarlar adama.
2 binlik scooter araziye girmiyor diye.
Herkes neden başkalarının kendisiyle aynı yaşam stiline aynı ihtiyaçlara ve zevklere sahip olduğunu düşünüyor ?
Kullanmayı bilen adam her türlü motosikleti her türlü trafik şartında kullanır.
Bana da diyorlar gemi gibi motorla trafikte ne yapıyorsun diye ?
Arkadaş çoğu zaman kuryeler ile aynı hatta şeritler arasında slalom yaparak yol alıyorum. Onların geçip benim takıldığım noktalar çok ama çok az.
Onlardan belki 3 kat fazla yakıt yakıyorum ama o da benim tercihim ve kabulüm sonuçta trafik açılınca da uzayıp gidebiliyorum bu sayede.
Motosikletin tüm amacı şehir içinde a noktasından b noktasına ulaşmaksa alalım adam başı birer PCX rahat edelim.
Bir de herkes Yozgat Yenifakıllı'da yaşamıyor ki. İstanbul dediğin metropolde şehir için dediğin mesafe e-5 ile 35-40 km gidiyorsun. Cuma akşamı saat 6 da köprü trafiğine çıkarsan zaten bazı noktalarda takılır kalırsın, motor hararetin de bi yerlerin yanar ama kullanıcı için bu eksiler başka artılar tarafından absorbe ediliyorsa sorun yok.
Herkesin şartları, motosikletten beklentileri senin ile aynı değil olmak zorunda da degil. Sen 180 ile gitsen patlarsın, o patlamaz daha beceriklidir belki.
Benim takildigim yer özellikle neden ss hedef alınıyor surekli?
Senin mantığınla bakarsan bilmem kac yuz kiloluk chopper motorlarda cok gereksiz, trafikte 2 binliralik scoteer yanindan akar geçer.Neden bilmemkacyuz milyar veriyorlar? Bize ne?
ben geçen porsche nin yanından akıp giden scooter gördüm içimden direk şu geçti ben olsam benzin döker yakardım o arabayı.
Ole aralara giren scooterli tipler, kooruden gecerken ss gorupte nedense havaya girip taa diger seritten araba gecip onume gecmeler falan filanlar... 1. Si kucuk cc scooterlar ozellikle ss apachi diyenlerin en basinda onlardir apachi. herkesi biktirdiniz her gördünüz delige girerek trafigi kendinizi ozellikle, tehlikeye attiniz.. yemin ediorum o minik scooterli tipin birine bi gun yapistircam tekmeyi.. sozum meclisten disari herkesten bahsetmedim ama yeter artik ordan burdan yirtik seyden cikar gibi cikiolar..
Ne zaman hızlı bir araba veya motosiklette olsam illa birileri yarışmak istiyor. İsteyen de doğru düzgün bir şey olsa bari. Kamyonet, amele arabalar, vs. Kırmızı ışıkta falan denk gelirsek sağlam bir ara gaz verip pis pis bakıyorum. Yeşil yanınca yavaaaaşça kalkiyorum. Mal gibi kendiyle yarışan biri de önden tozu dumana katip kayboluyor. Rahaaat rahaaat yola devam... Kime neyi ispatlamak zorundayım Allah aşkına
Ezbere laflar bunlar!!! 600cc ss kullanan herkes hava atma meraklısıdır demek en hafif tabiriyle izansızlıktır!!!
Forumda yine çarşı pazar karışmış gençler sakin olun kan damar yollarınızı zorlamadan aksın.Sinir yapan varsa yavaşça bıraksın o gidonu.Şimdi konuyu toparlayacak kişi ben değilim elbette ama yorum yapasım geldi.Hiçbir şekilde kompleks yapmaya gerek yok.Şöyleki ss'im yok diye aşağılık kompleksi var diyede ego şişirmeye gerek yok kimse üstüne alınmasın yazdıklarımı asla birini hedef alarak yazmıyorum.Öncelikle denildiği gibi motor işi zevk işidir.Kişinin kullanımına göre iş için yada taşıma içinde kullanılabilir ama ss başlı başına zevk işidir.Şimdi kimse kusura bakmasın olay akıp gitmekse o scotter trafikte benim yanımdan akıp gitmiş duymam bile zor bakmam bile yolumu kapatmasın yeter.Amaaa önüm boşaldığında rahata çıktığımda onun yanından öyle bi akıp geçerim ki sadece sesimi dinleyip içi erir.Bu yanlış bir olguysa söyleyin.Tabikide 4 silindir yada ss sevmeyen vardır "Amaan sesmiş görüntüymüş bana ne yoluma bakarım"diyen çok olacaktır amenna.Ama ben işin hala zevk kısmındayım.Genel olarak motorda olsa trafiğe girip zevk alan yoktur.Varsa söylesin."Aaa şurada trafik var gideyimde dalayım arasına biraz bekleyip sıkılırım hem ,hemde bakalım bugün öküzün teki üstümden geçecek mi"diyen böyle fantazisi olan yoktur diye tahmin ediyorum.O trafikte bile o büyük makinanın avantajları olabiliyor en başta ses uyarabiliyor yani fark edilme açısından gerçekten işinize yarıyor sıkıştırmalar daha az oluyor.Diğer yönden işin zevk alma kısmı bambaşka scotter sizi biryerden biryere götürür evet.küçük bir motor aralardan geçebilirsiniz oda doğrudur ama geldik trafiğin bittiği yere yine şehir içinden bahsediyorum ben aldım başımı gittim son arabadan kurtuldum uzadım o adam ne yapsın şimdi yol açık ama motor gitmiyoki onuda geçtim benden ses çıkıyo geldiğim anlaşılıyo o adamcağız ne yapsın yandan kedi köpek mi fırlayacak,sığırın biri üstüne kapımı açacak ,yolamı atlayacak ani frenlemede hangisi daha iyi fren yapar ey motor dostları.Bu yolda gideken birde arkadan gelen bir öküz sıkıştırır ben uzadım o adam kaldı orda hadi anlatın bakalım gerisini
250 - 300 cc türkiye şartlarında idealdir...
kaliteli bir 250cc nin maksimum hızı 140-160 km arasıdır dir ve bence gayet yeterli.. çünkü artık şehir içi ve şehir dışı heryerde sabit radar,gömülü radar,seyyar radar, Eds v.b türevi bir sürü sistemler var.. Türkiye eski Türkiye değil..
istanbuldaysanız zaten motor sürmek bile artık başlı başına bir eziyet.. iş dağılış vakti mecidiyeköy şişli de araba gibi yerinde sayıyorsun..
arabayla bile uzun yolda yoldaki dengesizlik dalgalanma yamuk yumuk asfalt kırıklar çıkıklar hayvan ölüsü radarlar kamyonlar otobüsler yol bakım çalışmaları yüzünden iyi bir düşünün bakalım en yüksek kaç km hıza çıkabiliyorsunuz..
altınzıdaki motor 300 yapsa bile şartlar yollar buna imkan vermedikden sonra o hız kadranda sağa sola gösterişden başka bir işe yaramaz
bakmayın yıllardır amerikan filmlerinde milletin gözünü boyamışlar bir yüksek hacim sevdası sen ne bakıyorsun amerikalıya
Amerikanın Yüz Ölçümü : 42. 037. 784 km² (42 milyon km2)
Türkiyenin Yüz ölçümü : 814.578 km2 (814 bin)
aradaki uçurumu siz anlayın amerikanın kuzeyi ile güneyi arasında bırakın saati gün farkı var türkiyenin en kuzey ile en güneyi arasında 1 saat fark var
amerikalı o kadar büyük bir yüz ölçümüne o kadar uzun bir mesafeye yollara ve değişken iklime tabiki uzun yol yapıcak şişmiycek yüksek hacimli arabadada motordada motora ihtiyaç duyucakdır bu onların iç meselesi
türkiyede bunlara gerek yok türkiyenin en uzak mesafi 1500 km bilemedin 2000km .. Basitçene edirneden hakkariye gitmeye kalksan 2000 km.. bizdeki ortalama uzak mesafeler 600-700 km falan .. istanbul izmir arası kadar..
amerikanın ortalama uzak mesafesi 7 bin 8 bin km Genel km 17 milyon kilometrekaredir...
7 bin 8 bin km yola tabiki büyük hacimli motor gerekir birde adamların coğrafyası bizimki gibi değilki en ucunda kutuplar var ortası çöl başı plato karman çorman bir coğrafya haliyle bunlara ancak yüksek hacimli motor dayanır..
türkiyede güzel istikrarlı en iyi her işe gidicek en ideal motor 250-300 cc arasıdır bence...
Avrupada'da insanlar küçük hacimlerden şaşmıyor. çünkü onlar hava atmak değil önceliği işlevselliğe veriyor.
Bu işler Akıl mantık ekonomi işi şapkanızı önünüze koyup düşünürseniz anlarsınız dünyanın en pahalı yakıtı bizde 5 tl ye doğru benzin koşturuyor.
bir ara bir motora başladığınızda açlık oluyor büyütüyorsun çevresel faktörde buna etken oluyor..ufak hacime burun kıvıranlar hatta motordan saymayanlar falan ama o insanlar bile doyunca uslanınca bana yetene binmek en akıl karlısı diyor türkiye gerçeğinide görüyorsunuz her motorcunun dönüp dolaşıcağı cc ler budur 150-300 cc arası falan..
yüksek hacimi gene bir kenarda tutabilir ama benim çevremde 50 sini 60 yaşına gelmiş motorcu abilerimin çoğunun kapıda ufak hacim şehir içi ve kısa mesafe uzun yol için tekirdağ -istanbul yada çanakkale - istanbul gibi sürdüğü küçük hacim motorları var..
Trafikde çok denk geliyorum ben bazen ufak scooterlarla falan aralardan kaçarken adam 600 lük 1000lik motoru ile olduğu yerde arabalarla beraber olduğu yerde sayıyor..
250cc neyınıze yetmıyorda 600 1000cc alıyonuz, sahınde araba ferrarıde(bmw mersedes audı neyse artık) araba, amac a noktasından b noktasına gıtmekse alın sahını gıdın ferrarıde nıyeymıs zaten sehırde kullanamıyorsunuz.
Iphone 7 de telefon nokıa 3310 da amac haberlesmekse 3310 neyınıze yetmıyor dınımız ne dıyor ısraf haram ıphone 7 ye ne gerek var, zaten telefonun sundugu ozellıklerın hepsını kullanamıyorsunuz.
Tarhana bulgur var aksam neyını begenmıyorsunuz bamyanın kılosu olmus 15 mılyon vıkvıkvık.
Adasdas neyınıze yetmıyor oda ayakkabı adıdasta ayakkabı, ne gerek var o kadar para vermeye? Hebele hubele...
Bız nıcın boyle bır mılletız ya, dogru veya yanlıs her turlu seyı neden sorguluyoruz? Sımdı ben cıkıp 125 250cc motor mu olur ya motor dedıgın 600cc den baslar 4 sılındırden asagı motor alınmaz, 100 beygırden az motorla baslamayın yazıktır trafıkte araba sollayamazsınız atak olmanız lazım kamyonlar ezer sızı desem, benı taslarsınız. Sese merakı vardır adamın, gıder 4 sılındır makına alır, tır sevıyodur kırkayak falan, gıder zzr1400 alır hayabusa alır, ben tır sevıyodum bu benzıyodu bunu aldım der cevap dahı veremezsın. Zevklerın tartısılamayacagını ne zaman ogrenecez. Hobı degıl mı bu? Ooo ne bıcım hobılerın var ya napıyon o motoru sehırde kullanamazsın kı mı dıyecez 600cc ustu motora bınenlere? Sanane derse ne cevap verecez? Cok enteresan meraklarımız, cok sacma dusuncelerımız var. Inanın boyle sacma sapan seylerı dusunmek yerıne yanı bunu dusunmeye ayırdıgımız vaktı calısmaya ayırsak, herkes hayalındekı motoru daha kısa surede alır. Her gun boyle gereksız seylerı dusunmek yerıne ıs guc proje dusunsek, sahane gırısımler bıle yapabılırız. Ama mıllet olarak baskalarının yaptıgını alıp, ele gune hava atmazsak eksık kalırız.
Analiz yapmak ayrı bir şey.. Azarlarcasına kafa verircesine tepeden bakar bir üslupla yazmak ayrı bir şey..
Herkes analiz yapabilir belli verileri ve bilgileri doneleri ortaya koyar ölçer tartar yazar .. okuyan okur beğenir yada katılmıyorum der geçer..
diğer türlü azarlar gibi kafa verir gibi tepeden bakarcasına yazıldımı karşılığıda aynı orantıda hakaret vari ve sert bir üslup oluyor.. bence anlamsız..
onun dışında zevkler ve renkler çok ayrı bir şey o kişisel bir meseledir analize girmez.. adam bir babadan kalma bir evi vardır satar gider o parayla ferrari alır kirada oturur benzini ni koyucak parası yoktur metrobüsle işe gider gelir v.b bunlar istisna ve kişisel şeylerdir analize asla eklenmez..
Amerika'da kimse o uzun mesafeleri araba veya otobüsle gitmiyor. Yüksek hacimli araba ve motosiklet kullanma sebepleri gelirin yüksek olması, ne araçta, ne de benzinde dolaylı vergi olmaması.
Avrupa'da en çok satan naked motosiklet modellerini paylaşmıştım bir kere. Hemen hemen hepsi yüksek hacimli.
İnsanın durumu müsaitse küçük hacimli motosiklete hapsolmaya gerek yok. Çok yüksek hacme de illa gerek yok, ama 250cc ile kasmaya da gerek yok. Bizim de ekonomik durumumuz iyi olsa, bizde de artar hacimler. Şu an tam tersi olmakta.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)