Sırtlıklar ne kadar koruyor?
Reklamlar
-
Yaklaşık 4 ay önce skolyoz ameliyatı geçirdim ve 26 platin takıldı (aynı bu resimdeki gibi https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...cQ5E-EB-gflHqf) Dün doktoruma kontrole gittiğimde motosiklete binmenin sakınca olmayacağını ama her hangi bir düşüş anında bütün yük boyun ve bel kısmındaki platinsiz ve daha hareketli kısıma bineceği için ciddi kırılmalara yol açabileceğini söyledi.
Şimdi soruya gelirsek bu sırtlıklar omurgayı ne kadar koruyor? Daha önce tecrübe edinen oldu mu? Alternatif önerileriniz var mı başka? Sonraki kontrolümde soracağım ondan da bir şey çıkmazsa motosiklet hayalden öteye gidemeyecek.
Reklamlar
-
geçmiş olsun allah şifa versin bu platinler kalıcımı acaba , seni bu halinle koruyacak sırtlık bulursan bana da haber ver bizde alalım ondan
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
http://m.n11.com/scoyco-k360-body-ar...A&gclsrc=aw.ds
Bu tarz body armorlar hakkında bilginiz var mı?
(Kusura bakmayın mobik sürümde fotoğraf ekleme gibi birözellik yok)
-
Geçmiş olsun.
Bence vazgeç kardeşim, o kadar platin özellikle motor kazalarında normalden daha fazla hasar olmana sebep olabilir.
-
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
http://i.hizliresim.com/1NWb1G.png
geçmiş olsun allah şifa versin bu platinler kalıcımı acaba , seni bu halinle koruyacak sırtlık bulursan bana da haber ver bizde alalım ondan
Sağ olun. Sıkıntı platinlerde değil zaten. O platinler kemik gibi oraya kaynaştı artık (ve orda kalacak). O platinlerin takılı olduğu bölüm normal omurgaya göre daha az esnek ve her hangi bir yuvarlanma anında bütün yük daire içine aldığım yerlere binecekmiş.
-
Hocam sırtlıklar evet koruyor bir nebze tamam ama 2-3 bin liralık sırtlıklar onlar max koruma sağlıyor yada fiyatını bilmediğim bu racing yarışlardaki hafif tümsek sırtlıklar var sırt koruma için onlarda max koruma sağlıyor. Ancak böyle bir platin amaliyatı geçirdiyseniz bence hiç uğraşmayın motoru bırakın derim :( Her ne kadar korusa da sonuçta bi darbe alacaksınız düşme sırasında ve bu darbe bile size muazzam acılar ve geri dönüşü olmayan sonuçlar doğurabilir. Çok geçmiş gerçekten çok üzüldüm nacizane tavsiyem motoru bırakmanız :(
Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.
-
motoru gun içinde kısa mesafelerde bir yere gitmek için sccoter tarzı sakin kullanırım diyorsanız, hani gene de tabiiki garantisi yok yollar telefonla ugrasan suruceler dolu onlra bişi olmuor tabi, belki olabilir, hani dusuk hız daha dusuk bir kaza anında sorun olması anlamına belki gelir, çok buyuk tramwatik bişeyden bahsetmiyorum.. ya bilmiyorum yazıyorum motoru cok sevdigini anladıgımdan bende zor vagecerdim sanırım.. ama temkinli minimum kullanmakta fayda var once kendini korumalısın trafikten.. sonrası Allahtan.. sonrası evet yarrışcıların taktıgı veya dainese de var sıfrtlıklar bi kademe daha prof bişey secersen belini daha iyi koruyacaktır
-
Belinize kadar inen bir sırtlık ve boynunuz için ekstra başka bir koruma alırsanız arkadan direkt gelecek olan darbelere karşı büyük oranda korunabilirsiniz. Öte yandan poponuz üstüne düşmeniz veya kalçanıza yandan bir darbe almanız omurunuz üzerinde esnek kalan kısımlardan sorun yaşamanıza sebebiyet verebilir. Ayrıca vücudunuzu rahat şekilde hareket ettirebiliyor musunuz bilmiyorum ancak eğer şu an biraz kasılmış bir yapınız varsa düşme anında hakimiyet kuramayıp kendi kendinize zarar vermeniz de olası. Yani sizin için riskler daha fazla nihayetinde ama öte yandan hayata bir kere geldiniz. Motosiklet kullanmak istiyorsanız güzelinden hafif bir scooter alıp sakin sakin sürerseniz bir şey yaşama ihtimaliniz azalacaktır. Otomobil her yönden daha doğru bir tercih olur sizin için elbette.
-
Bende full dainese sırtlik ve bittigi yerde dainese bellik var. Fakat sizin durumunuz için hic markanın bu riski almaya değecek kadar koruyacağını düşünmuyorum. Kesinlikle riske atmayın ne scooter ne litrelik motorla, kaza olduktan sonra geçmiş olsun. Naçizane her zaman full koruma gezen biri olarak ( tulum yok deri pantolon yok, kevlar kot var , diğer tüm ekipman var ) yinede siz kullanmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------
-
Yorumlarınız için herkese teşekkür ederim. Sanırım motor kullanmamak en doğru tercih olacak. Bir kaç kaza yazısı okudum ve ful koruma olanlarda bile omurgada hasarlar oluşabiliyormuş. Artık anca tatil yerlerince vespa kullanırım. Herkese iyi dikkatli sürüşler arkadaşlar.
-
spi adlı üyeden alıntı
Yorumlarınız için herkese teşekkür ederim. Sanırım motor kullanmamak en doğru tercih olacak. Bir kaç kaza yazısı okudum ve ful koruma olanlarda bile omurgada hasarlar oluşabiliyormuş. Artık anca tatil yerlerince vespa kullanırım. Herkese iyi dikkatli sürüşler arkadaşlar.
Vespa veya r6 düşünün ki 2 side 80 le 100 le gidiyor. Bence onuda ellemeyin. Belki bisiklet dicem ama siz bilirsiniz.
-
Motosiklet Eğitmeni
Risk alma.
Fakat motosiklet zevkini tatmin edebilecek araçlar var.
Maddi imkanın varsa hiç yoktan iyidir.
Hatta kendine göre farklı bir zevki var.
Onlara yönel.
-
Size bu linkini verdiğim ürün uyabilir,
Ayrıca alpinestars'ın bionik diye bir sırt koruması var ona da bakabilirsiniz. Bütçe durumunuz varsa da hava yastıklı yelek ya da montlar var onu tavsiye ederim.
Held Sırt Koruma: http://www.motomaxonlineshop.com/held-sakari-sirt-koruma-pmu2863
-
Sırtlıkların amacı omuriliğinizin ters yönde esneyip kırılmasını engellemek en kaliteli markalar bile bunun garantisini veremez.Sizin durumunuzda hassaslık durumunu bilmiyorum ancak risk almaya değer mi karar vermek çok zor.
-
Kaza yaptığınızda hasar alma riskiniz ameliyatsız birisinden çok daha fazla ise tabi ki bu riske değmez ama riskler birbirine yakınsa giyip, çıkarması kolay, iyi bir markanın sırtlığı ile bence yola devam edebilirsiniz.
Bu konuda aklıma Altınlı Gecelere katılmış bir doktor vardı,o geldi. Barkın kanalı ile ulaşıp, ondan fikir alabilirsiniz. Bu konuda danışılacak gayet uzman birisi bence. Onun önerisi doğrultusunda devam edersiniz.
-
Öncelikle Allah şifa versin tez vakitte.
Sonrasında motosiklet üzerinde bu şekilde zırh, tulum, kask, eldiven, bel, böbrek, diz, kaval, kalça vs..vs..
kısaca piyasadaki motosiklet kullanımı için icat edilen tüm ekipmanları kuşansan bile seni ancak bir
yumurtanın kabuğunun, yumurtayı koruduğu kadar koruyabilir.
Riske gerek yok.
-
sırtlığın esprisi, omurgaya dikine gelen bir kuvveti, tüm sırtlık boyunca yayıp tek noktaya aşırı basınç uygulanmasını engellemek. sırtınızın eğilip bükülmesine bir etkisi olmaz. yandan (kaburgalardan) ya da, popodan veya kafadan omurgaya doğru gelen bi sarsıntıyı sırtlık engellemez.
bi de, eğer rahat bir şekilde omurganızı eğip bükemiyorsanız motor tepesinde oturmak işkenceye döner. boyun, bel, bilek, omuz ağrısı derken hayattan soğursunuz.
dik oturulmaz motorda baston yutmuş gibi, alttan her darbe her sarsıntı omurgaya ve boyna vurur. o yüzden kambur oturmak lazım seleye, kambur oturmakta sıkıntınız yoksa, bir süre sonra ağrı falan oluşmuyorsa binersiniz motora; yoksa o iş yaş.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Risk alma.
Fakat motosiklet zevkini tatmin edebilecek araçlar var.
Maddi imkanın varsa hiç yoktan iyidir.
Hatta kendine göre farklı bir zevki var.
Onlara yönel.
Agziniza saglik.
Kesinlikle katılıyorum. Risk almayin..
-
aman motoru batsın, canından kıymetli mi?
alınmaz o riskler.
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
aman motoru batsın, canından kıymetli mi?
alınmaz o riskler.
Aynen yemisim motoru su platinler takilirken cektigin eziyetleri dusun...
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)