Yağ haznesini nasıl temizleyebilirim
Reklamlar
-
MERHABA arkadaşlar
cbf 150 motorum var yağ değişimi yapıcam hazır yap boşaltmışken içini temizlemek istiyorum
nasıl bir yol izlemeliyim
elimeki imkanları sıralayacak olursam
basınçlı hava var
yüklü miktarda saf alkol ve aseton var
bunları kullansam zararı olurmu yada öneriniz varmı
Reklamlar
-
Kartepe temizlemene gerek yok.Sağ kapakın altında ki filtreyi değiştirebilirsin.
-
tavsiyem kesinlikle hiç bir şey yapma yag değiştir ve devam ki sen yinede yaparsın gibi geliyor
-
STEWARD26 adlı üyeden alıntı
Kartepe temizlemene gerek yok.Sağ kapakın altında ki filtreyi değiştirebilirsin.
sağ taraftaki kapıgı söktüm ancak göremedim tam olarak nerede acaba ve şuan yedek filtrem yok söküp temizleme imkanım varmıdır
daha önce sökmedim o yüzden SORUYORUM kusuruma bakma
-
kartel, karter, kaltel görmüştüm de.
Böylesini görmemiştim.
Kartepe.
İçini temizlemene gerek yok.
İçeri alkol malkol katarsın, temizlersin, sonra kalır falan, yağa da ters etki yapar gerek yok yağdan başka kimyasal karıştırmaya.
Yapman gereken, kullanım veya servis kılavuzuna uyman.
Çalıştır 3-4 dk. Sonra alt tapadan boşalt yağını. Filtreyi değiştir. Yeni filtrenin contasını yağlayarak tak filtreyi.
Aşağıdan da tapayı tak, contasıyla beraber. Sonra ekle yağını.
Zaten büyük işi filtre görüyor. Filtrelerin amacı tutmak yabancı maddeleri, kopan parçacıkları.
Temizleme işini yapan yoktur. Yapılmaz da zaten.
Ha kafam rahat olsun temizleyeyim dersen, motoru komple dağıtarak, alkol benzin vs. ile tüm civatalarını falan yıkayarak temizleyerek tekrar toplamak. olur bu işin doğrusu.
Özeti: gerek yok. Filtre yağ değişimini yap. Yola devam.
-
Çok kafana takılıyorsa, yağı normalin 2 katı al, önce eski yağı boşalt, aldığın yeni yağın yarısını koy biraz bin, onu da boşalt kalan yeni yağı doldur.
-
Alkol ve aseton kesinlikle olmaz..!
Kafama takıldı kesin yapmam lazım diyorsan, Yağ boşaltma tapası açıkken üst doldurma kısmından 1 lt mazot koyun direk aşağıdan aksın, bir kaç kez deneyin motoru çalıştırmayın en son hava basın işlem tamam.
https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0
-
Karter yazdık android Kartepe ye tamamlamış.
-
Ben kuru temizlemeye veriyorum. Genelde avmlerin otopark katlarında oluyorlar bi bakarsın.
-
yağı boşalttıktan sonra motora 10 numara yağ koy. ucuz bir şeydir.
2 dakika kadar rölantide çalıştır, sonra stop edip 10 numara yağı boşalt. abartıp gaz vermeye veya daha uzun süre çalıştırmaya gerek yok.
yanma odasında birikmiş kurum vesaireyi söker, motorun içini ve yağ kanallarını temizler.
daha sonra, filtreni değiştirir yağını doldurup kullanmaya devam edersin.
-
değişik markalarım motor içi temizleyicileri var yağ değişiminden önce eski yağa katıp belli bir miktar çalıştırıyorsun temizliyormuş daha önce kullanmadım http://www.hepsiburada.com/double-up...2-pm-otm09b002
https://shop.wurth.com.tr/motor-ici-temizleme-400ml
motosiklette nasıl sonuç verir bilemem
-
Temizleme özelliği iyi olan bir yağ koyup 300-500km sürün zaten yağın renginin değiştiğini görürsünüz, sonra tekrar yağ değişimini yapın işlem tamam
-
tr de neden yuksek km li motor olmadıgını şimdi anladım
-
myagdi adlı üyeden alıntı
yağı boşalttıktan sonra motora 10 numara yağ koy. ucuz bir şeydir.
2 dakika kadar rölantide çalıştır, sonra stop edip 10 numara yağı boşalt. abartıp gaz vermeye veya daha uzun süre çalıştırmaya gerek yok.
yanma odasında birikmiş kurum vesaireyi söker, motorun içini ve yağ kanallarını temizler.
daha sonra, filtreni değiştirir yağını doldurup kullanmaya devam edersin.
En zararsız cevap bu. Diğerlerini sakın uygulamayın.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
En zararsız cevap bu. Diğerlerini sakın uygulamayın.
işlem tamam
yağı boşalttım yaklaşık 3 saat öyle kendi kendine aktı sonrasında 10 numara yağ ve 1 litre mazot aldım
önce 10 numara yağı koydum 2 3 km gezdim sonrasında yağı boşaltıp mazotu koydum 1 . viteste 30-40 saniye kadar çalıştırdım rolanti vs derken toplam 1 dakika çalıştı mazotla sonra mazotu boşlattım tazikkli hava ile yukarı tapadan bastım havayı son olarak 10-40 yağımı koydum ilk çalışmada bembeyaz duman attı baya bi süre şimdi kaymak gibi
-
ugurerkan adlı üyeden alıntı
işlem tamam
yağı boşalttım yaklaşık 3 saat öyle kendi kendine aktı sonrasında 10 numara yağ ve 1 litre mazot aldım
önce 10 numara yağı koydum 2 3 km gezdim sonrasında yağı boşaltıp mazotu koydum 1 . viteste 30-40 saniye kadar çalıştırdım rolanti vs derken toplam 1 dakika çalıştı mazotla sonra mazotu boşlattım tazikkli hava ile yukarı tapadan bastım havayı son olarak 10-40 yağımı koydum ilk çalışmada bembeyaz duman attı baya bi süre şimdi kaymak gibi
Motoru açmadan içerdeki sıvının tamamını boşaltmak mümkün değil, mazot koymakla iyi etmemişsin. 10 numara yağın bi zararı olmaz ancak.
-
karterde kalmış az miktarda mazot, yeni koyduğun yağın özelliğini bozar. motorda aşınmalara yol açacaktır.
sana tavsiyem, 10 numara yağla temizleme işini tekrarla. ince yağla 2-3 km gitmek gereksiz, hatta zararlı. iki dakika rölantide çalıştırman yeterli.
-
yanma odasini yag nasil temizliyor biri bana bunu aciklasin .
sol tarafta 22-23 mm anahtar la acilan bir buyuk kapak var ise icinde tel var sok yag bosalltiginda bak icine temiz ise alt ve yan kapak acik iken kick start a ayak bass kontak kapali iken yag fiskiracaktir dikkat et azda olsa sonra kapat kapaklari civatalari yagi doldur kis geldi 10-40 5-30 falan sonra yeniden kick start a bas 10 kere sonra marj bas 50 000 km de komple soker temizler yataklari degistirirsin
-
istediğin kadar ucuz yağ koyup temizlemeye çalış temizlenmiyor 10000 km debriyaj balatasını değiştirmek için debriyaj kapağını açtım karterin çevresi macun kıvamında koyu bir çamur tabakası kaplamıştı.Bu tabakayı tornavida yardımıyla temizledim, ben yağı genelde 2000 km olmadan değiştirdiğim halde böyleydi eğer motorun yüksek bir km ise debriyaj kapağını söküp temizle değil ise yağını boşalt yeni yağ ekle
-
Süper Moderatör
Motoru komple sökmeden içindeki yağı tamamen bertaraf edemezsin.
Yani eski yağı boşalttığında içeride hala eski yağdan kalıyor, 10 numara yağ ekleyip boşalttığında içeride hem eski yağ hem de 10 numara yağ karışımı bir şey kaldı. Mazot doldurup geri boşalttığında içeride artık hem eski yağ, hem 10 numara yağ hem de mazot karışımı kaldı.
Yeni yağ koyduğunda ise yeni yağına hem eski yağ, hem 10 numara yağ, hem de mazot kalıntılarını bulaştırdın. Büyük ihtimal ile de yeni yağın bazı kimyasal özelliklerini bozdun, sağlık olsun.
Yaptığın işlem gereksiz bir işlemdi, motor komple sökülüp revize edilmediği sürece böyle bir temizliğe ihtiyacı yok.
Düzenli yağ ve filtre değişimi ile mecbur kalmadıkca başka marka yağ lkullanmadan hep aynı yağı kullanmak motorun için en sağlıklı olanı.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)