Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

600Lük motorların yakıt Tüketimi Çok mu?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    cc değerinden ziyade motorun max torq verdiği devir sayısı daha önemli yakıt tüketiminde.
    yakıt tüketimi hacme ya da silindir sayısına göre doğru orantılı artsaydı 1300cc ve üzeri motosikllerin 15 lt civarında tüketim değeri olması gerekirdi.
    kaldı ki 2300cc Triumph Rocket'in bile böyle değerleri yok.
    Goldwingler bile hacme ve ağırlığa rağmen uzun yolda 140km/h ortalama ile 7.5 litre civarında yürüyor.
    leon99 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Honda cb 500f, iki silindir 470cc motor bloğuna sahip
    Yeni kasası ise harika görünüyor,
    Tam aradığınız motor.

    https://honda.com.tr/motosiklet/nake...f-2015/tasarim

  3. #43
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı astrofizik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda cb 500f, iki silindir 470cc motor bloğuna sahip
    Yeni kasası ise harika görünüyor,
    Tam aradığınız motor.

    https://honda.com.tr/motosiklet/nake...f-2015/tasarim
    değil malesef racing bakıyorum

  4. #44
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Pulsar 200 'den sonra çok hızlı bir motora geçmekte riskli olabilir
    Biraz da onu düşünerek cb 500f dedim ,
    Ama illa racing diyorsanız hiçbiri yakıt konusunda pulsardan sonra sizi mutlu
    etmez,
    Bir arkadaşım Kawasaki ER-6F modeline sahipti bir sıralar, çok az yakıt
    tükettiğinden bahsetmişti,baya memnundu bir bakın
    computeus bunu beğendi.

  5. #45

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ne torkla ilgilidir, ne hacimle, ne de silindir sayısıyla. Yakıt tüketimini etkileyen en önemli unsur motor gücüdür. Silindir sayısıyla bağlantılı olan kısmı ise motorun silindir sayısının arttıkça genel olarak gücünün de artmasıdır. "Ha o zaman neden en fazla güç altı silindirlerde değil ?" gibi şeyler söyleyerek konuyu saptırmayalım lütfen, geneli konuşuyorum. Silindir sayısı fazla olan motorlar maksimum torklarını da yüksek devirlerde verdiklerinden yakıtı da fazla yakarlar. İnsanlar motor sürüşünden tork olduğu müddetçe zevk alırlar ve bu yüzden bu motorlarda (yarış motorları gibi) yüksek devirlere çıkmak isterler. O esnada hem tork yüksektir hem de güç, bu da yakıt tüketimini arttırır (örnek R25). Eğer maksimum torkunu düşük devirde veren düşük güçlü bir motor bulursan (Honda NC750, Yamaha XVS950 gibi) nispeten az yakarsın. En azından bahsettiğin hızlarda gerçekten az yakarsın. Hepsini geçtim, ben de MT-07 varken normal bir kullanımda 100 km'de 5 litre şehir içinde yakıyordum. 250 cc'ler de normalde 3.5 - 4 litre yakarlar.

  6. #46

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125ESD
    Evet. Çok yakar.

  7. #47
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı dovahhkin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +1

    ve skuter kullanma gibi kullanmada hararet. Conta monta yakarsın vay anam vay.
    bu doğru değil scooter gibi kullanımdan kasıt uzun yolda sabit 90 veya 100 ile gitmekse ; devirine uygun viteste ilerlersen motora hiçbir zarar gelmez uydurmayın conta da yakmaz hararet de yapmaz,şehir içindeki dur kalklar çok daha zararlı 600cc supersport için.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne torkla ilgilidir, ne hacimle, ne de silindir sayısıyla. Yakıt tüketimini etkileyen en önemli unsur motor gücüdür. Silindir sayısıyla bağlantılı olan kısmı ise motorun silindir sayısının arttıkça genel olarak gücünün de artmasıdır. "Ha o zaman neden en fazla güç altı silindirlerde değil ?" gibi şeyler söyleyerek konuyu saptırmayalım lütfen, geneli konuşuyorum. Silindir sayısı fazla olan motorlar maksimum torklarını da yüksek devirlerde verdiklerinden yakıtı da fazla yakarlar. İnsanlar motor sürüşünden tork olduğu müddetçe zevk alırlar ve bu yüzden bu motorlarda (yarış motorları gibi) yüksek devirlere çıkmak isterler. O esnada hem tork yüksektir hem de güç, bu da yakıt tüketimini arttırır (örnek R25). Eğer maksimum torkunu düşük devirde veren düşük güçlü bir motor bulursan (Honda NC750, Yamaha XVS950 gibi) nispeten az yakarsın. En azından bahsettiğin hızlarda gerçekten az yakarsın. Hepsini geçtim, ben de MT-07 varken normal bir kullanımda 100 km'de 5 litre şehir içinde yakıyordum. 250 cc'ler de normalde 3.5 - 4 litre yakarlar.
    Güç asıl unsur değildir bence. Verimsiz düşük güçlü motorlar daha fazla yakıyor daha güçlü ve verimli motorlardan. 180 beygir SDR, önceki 125 beygir CB1000R'ımdan daha az yakıyor mesela.

    Açıklamanıza katılıyorum, yazdığınız gibi olay verimde kilitleniyor. Motor belli bir devirde verimli çalışır. Yüksek devir çevirebilen motorların verimli olması mümkün değil. Arabalar ve NC o yüzden gücüne göre az yakıyor.

  9. #49
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    http://www.yakittuketimi.net/

    fakirsen hepsi çok yakar.
    shruikan bunu beğendi.

  10. #50
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu doğru değil scooter gibi kullanımdan kasıt uzun yolda sabit 90 veya 100 ile gitmekse ; devirine uygun viteste ilerlersen motora hiçbir zarar gelmez uydurmayın conta da yakmaz hararet de yapmaz,şehir içindeki dur kalklar çok daha zararlı 600cc supersport için.
    yahu ne uydurmayın allah aşkına okuyup anlayamamışsınız bile laf söylüyorsunuz

    Çık bakayım 600fle şehir içinde aralarda takıl bak ne oluyor

    Uzun yolda Yüksek vites 90 la kim niye hararet yapsın
    Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..

  11. #51
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    Aslında hepsi az yakan aletlerde benzin pahalı benzin
    polemos bunu beğendi.

  12. #52
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Ben Mt-07 ile 4.3 de gördüm 7 litreyide gördüm.O yüzden kullanım şekline göre değişir.

  13. #53
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    ÇOK



    ...

  14. #54

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    vfr800x crossrunner 5 - 5.5lt/100km

  15. #55
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Racingler az yakmaz 4 silindir üstelik yakıta katlanacan yada az yakma peşinde isen nc750 bakacan )

  16. #56
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne torkla ilgilidir, ne hacimle, ne de silindir sayısıyla. Yakıt tüketimini etkileyen en önemli unsur motor gücüdür. Silindir sayısıyla bağlantılı olan kısmı ise motorun silindir sayısının arttıkça genel olarak gücünün de artmasıdır. "Ha o zaman neden en fazla güç altı silindirlerde değil ?" gibi şeyler söyleyerek konuyu saptırmayalım lütfen, geneli konuşuyorum. Silindir sayısı fazla olan motorlar maksimum torklarını da yüksek devirlerde verdiklerinden yakıtı da fazla yakarlar. İnsanlar motor sürüşünden tork olduğu müddetçe zevk alırlar ve bu yüzden bu motorlarda (yarış motorları gibi) yüksek devirlere çıkmak isterler. O esnada hem tork yüksektir hem de güç, bu da yakıt tüketimini arttırır (örnek R25). Eğer maksimum torkunu düşük devirde veren düşük güçlü bir motor bulursan (Honda NC750, Yamaha XVS950 gibi) nispeten az yakarsın. En azından bahsettiğin hızlarda gerçekten az yakarsın. Hepsini geçtim, ben de MT-07 varken normal bir kullanımda 100 km'de 5 litre şehir içinde yakıyordum. 250 cc'ler de normalde 3.5 - 4 litre yakarlar.
    Silindir sayısının yüksek olması torqu yüksek devirde vermesiyle bir alakası yoktur l. Torqu yüksek ya da dusuk kılan etkenlerden biri strok mesafesidir. 4 silindir bir SS düşük stroklu olur yüksek rpm çevirir torq da yüksek devirde gelir. 6 silindir bir motor ya da bir vtwin ise kısa stroktur rolantiden itibaren ciddi torq üretir öylece yürür gider.

  17. #57
    bumbala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    6 bin devir ve altı kullanırsanız 5-6 litre. 9 bin devir ve üstü kullanırsanız 10 litrenin üstü. Şöyle örnek vereyim: ZX-6R ile Ankara'dan Dorukkaya'ya (120km) gazlayarak gittiğimde 17 litrelik depoda ışık yanardı. Bu 2006 model için yeni motorlar eccük daha az yakar zannımca. Bu arada 1000cc SS motorlar uzun yolda daha az yakıyor onu da ekleyim.

  18. #58

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Racing motorlar hariç konuşacak olursak. Diğer tüm modellerde CC yükseldikçe, aynı koşullardaki yakıt tüketimi düşer.
    Mesela cbf150 120 ile 5,5 litre yakarken. 1200 lük BMW GS aynı hızda 4,5 litre yakıyor.
    Sorun şu ki bu dediğinizi uygulamak motor ruhuna ters. Büyük makine ile kimse 150'nin altına inmiyor.
    Tüketimi ölçmek için yavaş gidip, sonra tüm gün gazlıyoruz.

  19. #59

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı mayko33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Racing motorlar hariç konuşacak olursak. Diğer tüm modellerde CC yükseldikçe, aynı koşullardaki yakıt tüketimi düşer.
    Mesela cbf150 120 ile 5,5 litre yakarken. 1200 lük BMW GS aynı hızda 4,5 litre yakıyor.
    Sorun şu ki bu dediğinizi uygulamak motor ruhuna ters. Büyük makine ile kimse 150'nin altına inmiyor.
    Tüketimi ölçmek için yavaş gidip, sonra tüm gün gazlıyoruz.
    büyük makinede asıl keyifli olan sürati gitmek değil gaz açıp kapamadır o ivmelenmedir keyif veren akelarasyondur.. yaktıranda budur zaten.. dediğin mantık doğru olsada küçük hacim yeni nesil özellikle enjeksiyonlu motorlarda yüksek hacme göre çok daha tasarrufludur tabii 250 lik makine 650 lik gibi kullanılmaya çalışılmassa..

  20. #60
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    2005 model Yamaha R6 ile 13lt/100km yakıyorum. 600 cc ya da 1000 cc 4 silindir minumum 90 hp makine alıp tır tır gitmek benim için çekici değil maalesef. Cbf 150 alın bir tane yakıt yok gibi hız da 600 cc makineye göre hiç yok gibi..
    Aslan besleyen yemeğini düşünmez..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)