motorun çok yakmasından ziyade bizler seçimlerimizi tercihlerimizi doğru yapamıyoruz ..
%90 yüksek oran şehir içi kalabalık dur-kalk trafikde , yoğun trafikde, aralardan derelerden kaçarak iğne deliklerinden geçerek sürüyorsan.. %10 da yılda bir iki kez uzun yolun varsa.. yani bu örneğe en güzel istanbulda beyaz yakalı çalışansan yada memursan diye verebilirim.. Hele birde iş dağılış saatlerinde köprü trafiğini çekiyorsan.. iş yerin bakırköydedir evin ataşehirdedir misal..
2-2.5 litre yakmak varken bunun üstünü yakmak tamamen senin keyfi zenginliğinle orantılıdır..
Yukarda yazdığım yaşantı içinde pcx ile 2-2.5 da yakabilirsin yada 600 lük motorla 4-5 litre ve üstüde yakabilirsin.. ne o pcx den hızlı gidebilirsin bu yaşantının ve trafiğin içinde hatta pcx seni pek çok yerde yoğun trafikde geçer .. pcx iğne deliğinden geçerde sen o cüsseli motorla yada grenajlı motorla kolidorlarda sıkışıp kalırsın araçların sana yol verdiği kadar gidebilirsin..
Motor işi tercih işi yakıt merkezli düşünüyorsan farklı keyif için düşünüyorsan farklı ..
Burda önemli olan şey .. Asıl ihtiyacın olan yaşantın içinde ekonomik bir motorken egolarını keyfini işin içine katarsan yani onlar baskın çıkarsa işte o can sıkar senin bütçeni sarsar senide trafikde hem beden olarak fiziki yorar hemde yakıt genel giderler olarak bütçeni çok yorar..
Vel hasıl tercihleri doğru yapmak lazım..
Güzergâhta otoyol varsa PCX hafif kalır. Gitmez mi? Gayet güzel gider ama ekstra risklere katlanarak... (Görüşü zayıf, küçük araçlar umurlarında olmayan kamyonlarla sağ şeritte, devamlı tacize maruz kalarak...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------
Malum, İstanbul'da TEM'e bulaşmadan commute (hele ki iş ve ev farklı yakadaysa) pek olamıyor.
bizim grupda bir abimiz var yaklaşık 14 yıldırda beraber motor sürmüşlüğümüz var kendide ptt de çalışır.. işyeri topkapı evi ümraniye daha önceden dragstarı vardı ondan öncede benim hasta olduğu cbx750 si vardı şimdi 2015 beri pcx de.. üçüncü pcx ini aldı sıfır 2018 model..
çok detaylı konuşmadım ama en sonuncularda sanırım kombine fren sistemi, keyless go falanda varmış güzel yapmışlar cvt şanzımanı elden geçirmişler eski kasasına göre çok iyi gidiyormuş 2.2-2.3 geçiremiyormuşsun tapa gaz gitsen 2.5 geçirmene imkan olanak yokmuş.. kendi topkapı ümraniye yıllardır mikik dokuyor birinci köprü çok tıkalıysa temden kaçıyor.. ben daha hiç bir şikayetini trafikde bir sıkıntı çektiğini falan duymadım tam aksine aşırı memnun zaten olmasa üçüncü pcx almazdı..
istanbulda tem dediğiniz yol otoban değilki istanbulun içinde kalan kısımdan bahsediyorum.. E5 den farkı yok ordada full trafik var .. heleki iş dağılış vaktinde orasıda dur kalk felç.. benim çalışdığım yerden maslakda bütün tem ayaklarının altında görünüyor saat 4 den sonra tem iptal..
Bu da soru mu? Yakıt düşünüyorsan 600'lük makina ile işin ne, bak o kadar az yakan motorun var devam et, sadece yakıtı değil, o aletin her haltı pahalı kardeşim, madden düşündürecekse hiç bulaşma. Yok v-strom az yakıyo filan diyenler olacaktır, bakımı ve yedek parçası kaç para kardeşim bi de onu deyiverin hele.
benım gsf650 s 78 hp... 100 km de sabit 90 km ile iki kişi toplam 233 km de 9 lt benzin yaktı...
basarsan 200-220 6-7 lt ye cıkıyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)