Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

600Lük motorların yakıt Tüketimi Çok mu?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    evet bildiğim yani benimde ufak tefek araştırmalarım doğrultusunda cbr600f ile 4,5 litre yakan bir piskopat dışında genelde hep en düşük 6 litre civarı oldu. yani sakin kullanımda 6 civarı ve sürekli gazlama durumlarında 10 litre civarı yakıyor imiş. ama 12 litreyi geçmez işte 1000 cc civarı makineler ama 600 lerde öyledir sanırım.

    bu psikopat arkadaşımız sabit 4 bin devirde gitmiş öyle ölçmüş :D motora yazık o devirde gidilirmi o motorla. ben bile benim apache daha düşük devir çevirdiği halde 6 bin devir yolculuk yapıyorum. 9 binde redline giriyor ve ben standart 6 ve 7 bin civarı yol alıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Hem kaçsın üçsün diyon ne yakar diyon oldumu az yaksın istiyorsan honda nc serisine bak
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  3. #23

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    menguc e katılıyorum,honda nc serisinin motoru honda jazz aracının 4 silindir motorunun ortadan kesilip 2 silindiri motosiklete uygulanmış halidir,,yani bildiğin araba motorunun 2 silindirlisi,,hal böyle olunca motosiklet motorları gibi 8-10 bin devirler çevirmiyor,6000-6500 devir en son devir bandı ve gücünü ve torkunu çok düşük devirlerde verdiği içinde yakıt tüketimi düşük,,sana bu uyar
    leon99 bunu beğendi.

  4. #24
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bildiğim yani benimde ufak tefek araştırmalarım doğrultusunda cbr600f ile 4,5 litre yakan bir piskopat dışında genelde hep en düşük 6 litre civarı oldu. yani sakin kullanımda 6 civarı ve sürekli gazlama durumlarında 10 litre civarı yakıyor imiş. ama 12 litreyi geçmez işte 1000 cc civarı makineler ama 600 lerde öyledir sanırım.

    bu psikopat arkadaşımız sabit 4 bin devirde gitmiş öyle ölçmüş :D motora yazık o devirde gidilirmi o motorla. ben bile benim apache daha düşük devir çevirdiği halde 6 bin devir yolculuk yapıyorum. 9 binde redline giriyor ve ben standart 6 ve 7 bin civarı yol alıyorum.
    en ideali benim gibi sürmek 110 ortalama hız gayet yeterli,ne aşırı sıkıcı ne gereksiz risk hem cebe hem keyfe uygun,ara ara virajlarda tempo artırılarak da bu sürüş ile 100km de 5.5litre F ile mümkün.

    bir keresinde de 100km de 4,8litre gibi bi değer ölçmüştüm ama onda çok çok sıkıcıydı denemek için yapmıştım ama sıkıntıdan patladım 100 ü geçmemiştim.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yüksek devirli motor alıp yüksek devirde kullanmayinca da verimli olmaz. Çünkü eksantrik mili yüksek devre göre dizayn edilmiştir, "hot cam" diyorlar, düşük devirde verimsiz ve düzensiz çalışıyor, yüksek rölanti istiyor.

    Aynı hacimde daha az devre göre optimize edilmiş motor daha az yakar. Genel olarak tabi. VTEC falan da yoksa...

    Amaç neyse ona göre motosiklet bakmak lazım.

  6. #26
    yayan-bay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    aprilla pegaso 650
    600 cc lik veya 650 cc lik bir motosiklet te yakıt ekonomisi aramanın mantığını ben de sizlere soruyorum.

  7. #27
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    4 silindir 600 cc ise guce ve cikan motor sesine biraz daha benzine yamulman gerekecek oda keyfi diosan iste diversion f st sekliyle gayet guzel.. bende dusunuyorum uzun soluklu duragim olarak...

  8. #28
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Versys 650 100km/h ile 3.7 litre civari yakiyor.
    leon99 bunu beğendi.

  9. #29
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    boşver 600'lüğü, al bi 390; kıçını yırtsan 5 litre yakar.
    PcK0PaT bunu beğendi.

  10. #30
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Yakıt hesabıyla motora binersen 3 ay sonra o 600 lük motoru satar CBF150 alırsın


    55 lira ile 700 lük MT7 nin depo dolar.
    4 litreden aşağısını göremezsin. Menzil 250 km.
    Agresif 8-9 litre 170-180km sonra 14 litre biter.
    Bu 2 silindir.

    650cc 4 silindir XJ6 nın depo 60-65 liraya dolar.
    5-6 litre benim en sakin kullanımda kendime eziyet ederek tükettiğim,
    kapışalım olayına girersen 10-11 lt 250 km sonra depo bitiyor.

  11. #31

    Üyelik
    09 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul&Bodrum
    Arabam istanbula gelince dur kalklar ile 1.2 75bg /1.4 122 bg çok yakıyor diyordum 1.6 tdi 105 bg geçtim oh be dedim sonra gezinmek için pulsar 150 aldım vay be dedim şimdi 600cc lere bakıyorum yakıtlar iyimiş. açıkçası bende ilerisi için nc700 ,diverson f veya ktm 390 düşündüm ama bakalım yeni modeller yollar( değişmeyen bir şey aile engeli )

  12. #32
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakkını verirsen 8-10 litre. Yok ben scooter gibi kullanırım dersen 5.5 - 6 litre. Yukarıda da aynı şeyleri söylemişler zaten.
    +1

    ve skuter kullanma gibi kullanmada hararet. Conta monta yakarsın vay anam vay.
    Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..

  13. #33
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    600lüğü bilmem ama çok az yakan bi 700lük var. O da nc700. Sakin kullanımda 3 yada 3.5 litre, agresif kullanımda 4 yada 4.5 litre. Yani her türlü az yakan bi motor. (kullanıcı değilim)

  14. #34
    karacabeg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2014
    Şehir
    Dersaadet
    Nc700-750 serisine binen insanların çoğu yakıtı az olduğu için tercih ediyor ki bende öyleyim şehir içinde 4 lt yi çok nadir geçiyor
    "Edeple gelen lütufla gider"

  15. #35
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    4 silindirin bana çok olacağını tekrar teyit ettim.Almak sıkıntı değil de ülkemdeki benzin fiyatı sıkıntı. Yine ben 250rr ninja 300 yada rc 390 a bakayım

  16. #36
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Yakıt olayı şu şekilde..

    Kapına bir aslan bağladıysan, karnını doyuracaxın.
    ferhatkars bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Depoyu doldurtuktan sonra 100 km gidip benzin doldurup yakıt sarfiyatı hesabı olmaz, depoyu doldur, tam bitmesine yakın ilk benzinciye gir dpldur öyle hesap et eğer varsa yedek depoya geçer geçmey aynı uygulamayı yap ancak öyle sağlıklı tüketim hesabı yapabilirsin.

  18. #38
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Silindir sayısı arttıkça tüketim artar.
    Devir saatindeki sayılar arttıkça tüketim artar.
    Motor ağırlığı arttıkça tüketim artar.
    Maks. tork veren devir arttıkça tüketim artar.
    Hava direncin arttıkça tüketim artar.
    İçindeki (senin) gaz arttıkça tüketim artar.
    İçindeki (lastiğin) gaz azaldıkça tüketim artar.

    13 lt deposu olan Inazuma ile İzmir'den İstanbul'a giderken Bursa otobanına gelmeden depo fulledim, İstanbul'a gelirken bitti. 200 km gitmedi ve 5 lt yi geçti. Dönüşte İstanbul çıkışında fulledim, sakin kullanımla İzmir'e girmeden bitti. 400 km yol yaptı, 3,15 lt yakmıştı galiba. 2 silindir makinede 2 kat değişti tüketim.

    Tenere ile deli dolu kullanımda 5 lt görüyorum. Evden işe, işten eve otobanda 130-140, bir depoda 400 km. İstanbul'dan gelirken 90'ı geçmedim, İzmir'e vardığımda lamba yanmamıştı. 3,7 yaktı. Bir depoda 550 km falan gidiyor. Tek silindirin alt üst değerler arası çok açılmıyor.

    CRF 250 11000 km ortalamam 3,4
    GW 250 12000 km ortalamam 3,8
    XT 660Z 18000 km ortalamam 4,3
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  19. #39
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Benim motor sabit 90 km hizda 2 kisi ile 233 km de 9 litre benzin yakti... acik eksoz da var... 2006 model gsf 650 bandit s... ;)

  20. #40
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Beygir i seven yediğine bakmaz


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)